Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Szanownych Panów !

 

Czy ktoś z Was miał bliżej do czynienia z tym szybowcem ? Obejrzałem na YT chyba wszystkie materiały w tym temacie, ale jeden z filmów szczególnie zwrócił moją uwagę : https://www.youtube.com/watch?v=piWounG6uHE

W moim odbiorze doskonale przedstawiony model, bez słów - bo nie są potrzebne  ;).

Model nie posiada lotek, ma za to hebelki aero na skrzydłach. Płytowy ster wysokości i trójelementowe skrzydła zespalane na śrubki. Da się przewozić czymś innym niż truck.

Występuje w kilku wersjach sprzedażnych, m.in. z odbiornikiem Spectrum z wkomponowaną stabilizają ponoć specjalnie do tego ustawioną lub bez tego Rx-a. Różnica ceny to ok. 220 złotówek.

Po ponownym przemyśleniu poznanych szczegółów podjąłem decyzję :D.

W końcu to Dzień Dziecka nadchodzi :P.

Ale rzecz oczywista podzielę się zlepianiem tych kawałków w samolot, jeżeli to kogoś będzie interesowało - a myślę, że tak bo na Naszym Forum nie znalazłem ani słowa o tym szybowcu, którego nie należy mylić z innymi o tej samej nazwie.

Ten jest trochę inny jakby...   

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Ino czy te hebelki aby na pewno są lepsze od lotek? Ja rozumiem ideę: 2 in 1, ale aerodynamicznie chyba gorzej. Chętnie posłucham opinii jakiegoś dyplomowanego speca od tuneli i dmuchania. :)


A tak w ogóle to siemasz Andrzej :) Kupa lat.

Opublikowano

Te hebelki to hamulce. Nie zastępują lotek. Pozwalają skrócić podejście, ten model lotek zresztą nie potrzebuje...

 

Taka niby jotka ino piankowa :)  i ciężka w cholerę

Opublikowano

Że te hebelki to hamulce, to ja wiem. Dlatego byłem zdziwiony, bo zrozumiałem że, poza swoją przyrodzoną funkcją, również zastępują lotki.

Opublikowano (edytowane)

Takie są skutki gdy pisze się "ma za to hebelki aero na skrzydłach", a nie jak rozumny znający się na lotnictwie modelarz hamulce aerodynamiczne.

Edytowane przez stema
Opublikowano

Że te hebelki to hamulce, to ja wiem. Dlatego byłem zdziwiony, bo zrozumiałem że, poza swoją przyrodzoną funkcją, również zastępują lotki.

Nie, nie zastępują lotek - na filmie widać to wszystko dobrze. To jeden z lepiej zrobionych materiałów poznawczych o modelu RC z tych, które oglądałem lub próbowałem oglądać...

Ten obejrzałem z przystankami kilkanaście razy i za każdym razem zauważałem jakiś nowy szczegół. 

Pewnie podobnie jak Ty pierwszy raz zetknąłem się z takim rozwiązaniem konstrukcyjnym aerohebelków. Już się cieszę wizją sprawdzenia na żywo ich skuteczności  :).

Tak w ogóle to cześć Panie Michale, może wpadłby Waszmość na oblot i filmiki ?

 

JacekK - "jotka" to skrót od klasy ? Wiesz, jako początkujący zagubiony prawie modelarz jeszcze się w tym nie mogę połapać ... Tym bardziej nie mam pojęcia, ile standardowo ważą modele tej wielkości, więc nie potrafię ocenić czy ciężka czy jeszcze cięższa ;). Jakby co, to napompuję helem  :). Na "miszczostwa" na razie się nie wybieram, na filmie nie wygląda cegłowato.

Gdybyś mógł dla leniwych dwa słowa o tej jotce ;) ...   

Opublikowano

Jotka to popularny skrót od modeli klasy F3J czyli modeli do lotów termicznych.

Takie hamulce spisują się dość dobrze (testowane na 2 metrowym szybowcu). W moim przypadku powodowały szybszy spadek wysokości co w sumie jest dobre bo na prędkości takim modelem lepiej się ląduje.

Od biedy da się nimi również wspomagać zakręcanie :)

Opublikowano

Jotka to popularny skrót od modeli klasy F3J czyli modeli do lotów termicznych.

Takie hamulce spisują się dość dobrze (testowane na 2 metrowym szybowcu). W moim przypadku powodowały szybszy spadek wysokości co w sumie jest dobre bo na prędkości takim modelem lepiej się ląduje.

Od biedy da się nimi również wspomagać zakręcanie :)

Dzięki Panie Rafale w imieniu własnym i nie własnym  ;).  Na chwilę obecną moja praktyka latania termicznego jest mizerniutka, ale już nie zerowa - bo znajduję w takim lataniu frajdę nie mniejszą niż w "pyr pyr pyr..."  :D. Więc nawet archaiczny OMEI kiedyś mało mi nie uciekł w kosmos, gdy zacząłem sobie zbyt śmiało poczynać. Pokazał mi, że ma czapkę-niewidkę... Jest jakoś tam widoczny tylko w niektórych pozycjach, w innych znika od razu.

Próbowałem też nieopatrznie lądować nim na zbyt małej prędkości - mocowanie skrzydeł do drobnej naprawy... Przeciągnąłem tuż nad ziemią i się zwalił na skrzydło troszkę.

Ile powinien ważyć taki model , aby był dobrze zdatny do nauki ? Hmm... Się okaże niebawem.

Opublikowano

Wagą się nie przejmuj. Model ma aż 61dm2 powierzchni co przy wadze 2300 do lotu jest znośne, mogło by być lepiej ale to nie w tym typie modelu.

Opublikowano

Wagą się nie przejmuj. Model ma aż 61dm2 powierzchni co przy wadze 2300 do lotu jest znośne, mogło by być lepiej ale to nie w tym typie modelu.

Noo, spore ma skrzydła :) ...

 

post-18335-0-56884200-1496953695_thumb.jpg

 

Gdy wziąłem do ręki centralny segment skrzydeł, od razu poczułem jego spory ciężar. Ten elapor jest drobniejszy strukturalnie i twardszy od znanego mi dotąd EPP Multiplexa. Jest także wyrażnie sztywniejszy. Trochę jakby pancerna wersja zagęszczenia pianki.

Skrzydła składa się z trzech segmentów - centralnego i skrajnych ze znacznym wzniosem, dwustopniowym. Po dwa pancerne szkłoepoksydowe wzmocnienia ustalenia kąta wzniosu i po jednej śrubce na stronę. Trzy minuty montażu bez pośpiechu, jedno wspólne serwo napędu hamulców aerodynamicznych jest umieszczone pośrodku centropłata i nie trzeba go demontować do transportu, jedynie kabelek odłączyć.

 

post-18335-0-04222200-1496954332_thumb.jpg

 

post-18335-0-17102600-1496954394_thumb.jpg

 

post-18335-0-51325600-1496954434_thumb.jpg

 

cd. za chwilkę...

Opublikowano

Właśnie będę składał szybowca w zbliżonym rozmiarze (2,5m) również tylko wysokość, kierunek i hamulce. Tylko waga finalna 650-700g a nie 2000+g

Opublikowano

Właśnie będę składał szybowca w zbliżonym rozmiarze (2,5m) również tylko wysokość, kierunek i hamulce. Tylko waga finalna 650-700g a nie 2000+g

No to powodzenia  :) , z czego takie piórko majstrujesz ? Nie obawiasz się zakłóceń lotu z powodu komarów ?

Radian rzeczywiście piórkiem nie jest, ale napisali w manualu, że to celowo dla możliwości znoszenia dużego obciążenia i znacznych przeciążeń. Dość enigmatycznie... Pod FPV z kamerą TV go pomyśleli czy jak ? Że go objuczę któregoś razu jakimś sprzętem - to mam w planie, zobaczymy jak to znosi.

W zasadzie to jest bardziej samolot niż szybowiec, tak to widzę na tę chwilę. 

Opublikowano

Skrzydła styro-fornir, kadłub szkło i rura ogonowa z węgla, stery i stateczniki balsa kryta szkłem. Silnik z tego co leży luzem w domu, jakiś 40g outrunner. 
Oryginalnie miał być Hacer z przekładnią, ale waga podobna do tego co u mnie leży a 300zł w kieszeni zostanie.

A co do Twojej pianki. To nie będzie to latało źle, ale szybowiec termiczny z tego będzie słaby. Gruby profil może i da niską prędkość i fajną siłę nośną, ale z penetracją pod wiatr będzie sobie radził słabiutko. 
Waga: Mam akrobata 1,55m, który z pakietem 6S2200 waży ~2050g ;) 
 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.