AMC Opublikowano 16 Maja 2017 Opublikowano 16 Maja 2017 Witam Szanownych Panów ! Czy ktoś z Was miał bliżej do czynienia z tym szybowcem ? Obejrzałem na YT chyba wszystkie materiały w tym temacie, ale jeden z filmów szczególnie zwrócił moją uwagę : https://www.youtube.com/watch?v=piWounG6uHE W moim odbiorze doskonale przedstawiony model, bez słów - bo nie są potrzebne . Model nie posiada lotek, ma za to hebelki aero na skrzydłach. Płytowy ster wysokości i trójelementowe skrzydła zespalane na śrubki. Da się przewozić czymś innym niż truck. Występuje w kilku wersjach sprzedażnych, m.in. z odbiornikiem Spectrum z wkomponowaną stabilizają ponoć specjalnie do tego ustawioną lub bez tego Rx-a. Różnica ceny to ok. 220 złotówek. Po ponownym przemyśleniu poznanych szczegółów podjąłem decyzję . W końcu to Dzień Dziecka nadchodzi . Ale rzecz oczywista podzielę się zlepianiem tych kawałków w samolot, jeżeli to kogoś będzie interesowało - a myślę, że tak bo na Naszym Forum nie znalazłem ani słowa o tym szybowcu, którego nie należy mylić z innymi o tej samej nazwie. Ten jest trochę inny jakby...
skippi66 Opublikowano 7 Czerwca 2017 Opublikowano 7 Czerwca 2017 Ino czy te hebelki aby na pewno są lepsze od lotek? Ja rozumiem ideę: 2 in 1, ale aerodynamicznie chyba gorzej. Chętnie posłucham opinii jakiegoś dyplomowanego speca od tuneli i dmuchania. A tak w ogóle to siemasz Andrzej Kupa lat.
JacekK Opublikowano 7 Czerwca 2017 Opublikowano 7 Czerwca 2017 Te hebelki to hamulce. Nie zastępują lotek. Pozwalają skrócić podejście, ten model lotek zresztą nie potrzebuje... Taka niby jotka ino piankowa i ciężka w cholerę
skippi66 Opublikowano 8 Czerwca 2017 Opublikowano 8 Czerwca 2017 Że te hebelki to hamulce, to ja wiem. Dlatego byłem zdziwiony, bo zrozumiałem że, poza swoją przyrodzoną funkcją, również zastępują lotki.
stema Opublikowano 8 Czerwca 2017 Opublikowano 8 Czerwca 2017 (edytowane) Takie są skutki gdy pisze się "ma za to hebelki aero na skrzydłach", a nie jak rozumny znający się na lotnictwie modelarz hamulce aerodynamiczne. Edytowane 8 Czerwca 2017 przez stema
AMC Opublikowano 8 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 8 Czerwca 2017 Że te hebelki to hamulce, to ja wiem. Dlatego byłem zdziwiony, bo zrozumiałem że, poza swoją przyrodzoną funkcją, również zastępują lotki. Nie, nie zastępują lotek - na filmie widać to wszystko dobrze. To jeden z lepiej zrobionych materiałów poznawczych o modelu RC z tych, które oglądałem lub próbowałem oglądać... Ten obejrzałem z przystankami kilkanaście razy i za każdym razem zauważałem jakiś nowy szczegół. Pewnie podobnie jak Ty pierwszy raz zetknąłem się z takim rozwiązaniem konstrukcyjnym aerohebelków. Już się cieszę wizją sprawdzenia na żywo ich skuteczności . Tak w ogóle to cześć Panie Michale, może wpadłby Waszmość na oblot i filmiki ? JacekK - "jotka" to skrót od klasy ? Wiesz, jako początkujący zagubiony prawie modelarz jeszcze się w tym nie mogę połapać ... Tym bardziej nie mam pojęcia, ile standardowo ważą modele tej wielkości, więc nie potrafię ocenić czy ciężka czy jeszcze cięższa . Jakby co, to napompuję helem . Na "miszczostwa" na razie się nie wybieram, na filmie nie wygląda cegłowato. Gdybyś mógł dla leniwych dwa słowa o tej jotce ...
Rafal B. Opublikowano 8 Czerwca 2017 Opublikowano 8 Czerwca 2017 Jotka to popularny skrót od modeli klasy F3J czyli modeli do lotów termicznych. Takie hamulce spisują się dość dobrze (testowane na 2 metrowym szybowcu). W moim przypadku powodowały szybszy spadek wysokości co w sumie jest dobre bo na prędkości takim modelem lepiej się ląduje. Od biedy da się nimi również wspomagać zakręcanie
AMC Opublikowano 8 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 8 Czerwca 2017 Jotka to popularny skrót od modeli klasy F3J czyli modeli do lotów termicznych. Takie hamulce spisują się dość dobrze (testowane na 2 metrowym szybowcu). W moim przypadku powodowały szybszy spadek wysokości co w sumie jest dobre bo na prędkości takim modelem lepiej się ląduje. Od biedy da się nimi również wspomagać zakręcanie Dzięki Panie Rafale w imieniu własnym i nie własnym . Na chwilę obecną moja praktyka latania termicznego jest mizerniutka, ale już nie zerowa - bo znajduję w takim lataniu frajdę nie mniejszą niż w "pyr pyr pyr..." . Więc nawet archaiczny OMEI kiedyś mało mi nie uciekł w kosmos, gdy zacząłem sobie zbyt śmiało poczynać. Pokazał mi, że ma czapkę-niewidkę... Jest jakoś tam widoczny tylko w niektórych pozycjach, w innych znika od razu. Próbowałem też nieopatrznie lądować nim na zbyt małej prędkości - mocowanie skrzydeł do drobnej naprawy... Przeciągnąłem tuż nad ziemią i się zwalił na skrzydło troszkę. Ile powinien ważyć taki model , aby był dobrze zdatny do nauki ? Hmm... Się okaże niebawem.
Rafal B. Opublikowano 8 Czerwca 2017 Opublikowano 8 Czerwca 2017 Wagą się nie przejmuj. Model ma aż 61dm2 powierzchni co przy wadze 2300 do lotu jest znośne, mogło by być lepiej ale to nie w tym typie modelu.
AMC Opublikowano 8 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 8 Czerwca 2017 Wagą się nie przejmuj. Model ma aż 61dm2 powierzchni co przy wadze 2300 do lotu jest znośne, mogło by być lepiej ale to nie w tym typie modelu. Noo, spore ma skrzydła ... Gdy wziąłem do ręki centralny segment skrzydeł, od razu poczułem jego spory ciężar. Ten elapor jest drobniejszy strukturalnie i twardszy od znanego mi dotąd EPP Multiplexa. Jest także wyrażnie sztywniejszy. Trochę jakby pancerna wersja zagęszczenia pianki. Skrzydła składa się z trzech segmentów - centralnego i skrajnych ze znacznym wzniosem, dwustopniowym. Po dwa pancerne szkłoepoksydowe wzmocnienia ustalenia kąta wzniosu i po jednej śrubce na stronę. Trzy minuty montażu bez pośpiechu, jedno wspólne serwo napędu hamulców aerodynamicznych jest umieszczone pośrodku centropłata i nie trzeba go demontować do transportu, jedynie kabelek odłączyć. cd. za chwilkę...
Adam_S Opublikowano 9 Czerwca 2017 Opublikowano 9 Czerwca 2017 Właśnie będę składał szybowca w zbliżonym rozmiarze (2,5m) również tylko wysokość, kierunek i hamulce. Tylko waga finalna 650-700g a nie 2000+g
AMC Opublikowano 9 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 9 Czerwca 2017 Właśnie będę składał szybowca w zbliżonym rozmiarze (2,5m) również tylko wysokość, kierunek i hamulce. Tylko waga finalna 650-700g a nie 2000+g No to powodzenia , z czego takie piórko majstrujesz ? Nie obawiasz się zakłóceń lotu z powodu komarów ? Radian rzeczywiście piórkiem nie jest, ale napisali w manualu, że to celowo dla możliwości znoszenia dużego obciążenia i znacznych przeciążeń. Dość enigmatycznie... Pod FPV z kamerą TV go pomyśleli czy jak ? Że go objuczę któregoś razu jakimś sprzętem - to mam w planie, zobaczymy jak to znosi. W zasadzie to jest bardziej samolot niż szybowiec, tak to widzę na tę chwilę.
Adam_S Opublikowano 9 Czerwca 2017 Opublikowano 9 Czerwca 2017 Skrzydła styro-fornir, kadłub szkło i rura ogonowa z węgla, stery i stateczniki balsa kryta szkłem. Silnik z tego co leży luzem w domu, jakiś 40g outrunner. Oryginalnie miał być Hacer z przekładnią, ale waga podobna do tego co u mnie leży a 300zł w kieszeni zostanie.A co do Twojej pianki. To nie będzie to latało źle, ale szybowiec termiczny z tego będzie słaby. Gruby profil może i da niską prędkość i fajną siłę nośną, ale z penetracją pod wiatr będzie sobie radził słabiutko. Waga: Mam akrobata 1,55m, który z pakietem 6S2200 waży ~2050g
Rekomendowane odpowiedzi