Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Oto maska świeżo wyjęta z formy  i z grubsza popodcinana

 

 

 

 

post-6784-0-80508700-1531851854_thumb.jpg

 

 

 

 

 

 

A tak  wygląda całość  po przymiarce maski do kadłuba

 

 

 

 

 

post-6784-0-78642100-1531851966_thumb.jpg

 

 

 

 

post-6784-0-16474700-1531851992_thumb.jpg

 

 

 

post-6784-0-22132400-1531852012_thumb.jpg

 

 

 

post-6784-0-56833400-1531852025_thumb.jpg

 

 

Aby mniej  ołowiu  dokładać na nosie , maskę  wylaminowałem  ciężką   - ok. 500 g.

Opublikowano

 

 

Aby mniej  ołowiu  dokładać na nosie , maskę  wylaminowałem  ciężką   - ok. 500 g.

 

Zdecydowanie dobry pomysł  :P , moja waży 2 kg  :o ale z już wlaminowanym ołowiem w pierścieniu kolektora.

 

Profile dotarły?

Opublikowano

Zdecydowanie dobry pomysł  :P

 

Na stronie https://www.mickreevesmodels.co.uk/~mickreev/spits/p4spit.htm znalazłem taką informację i zdjęcie:

 

Easy way to add ballast. Steel discs or washers in front of prop, well forward!

About 1.6 kg here. Equivalent to 2.3 kg on the engine.

 

Różnica jest spora, nawet dla tak dużego modelu, może warto spróbować? Co Panowie o tym sądzą? Chociaż jak dla mnie umieszczenie dużej, wirującej masy w kołpaku to po pierwsze dodatkowe obciążenie dla wału silnika a po drugie moment żyroskopowy, który będzie miał znaczenie dla lotu modelu.

post-626-0-21338400-1531903412.jpg

Opublikowano

Na stronie https://www.mickreevesmodels.co.uk/~mickreev/spits/p4spit.htm znalazłem taką informację i zdjęcie:

 

Easy way to add ballast. Steel discs or washers in front of prop, well forward!

About 1.6 kg here. Equivalent to 2.3 kg on the engine.

 

Różnica jest spora, nawet dla tak dużego modelu, może warto spróbować? Co Panowie o tym sądzą? Chociaż jak dla mnie umieszczenie dużej, wirującej masy w kołpaku to po pierwsze dodatkowe obciążenie dla wału silnika a po drugie moment żyroskopowy, który będzie miał znaczenie dla lotu modelu.

 

Moment żyroskopowy jest tutaj znikomy bowiem wirująca masa jest skupiona blisko osi obrotu a moment żyroskopowy to iloczyn masy i promienia obrotu...Dodatkowo istotny dla stanów lotu moment żyroskopowy pojawia się, gdy  prędkość wirowania ciężarka wynosi ok.15 000 obr/min i bliskie jest jego położenie względem środka ciężkości np. w samolotach z napędem pchającym ( duże i ciężkie śmigło).

Natomiast dodatkowe obciążenie wału silnika oczywiście wystąpi z tym, że np. silniki w modelach pływających np. klasy FSR posiadają stosunkowo ciężkie koła zamachowe, które raczej nie urywają wałów (o ile są dobrze wyważone). Wszystko zależy od proporcji i staranności wykonania. Niewątpliwą zaletą dodatkowej masy na wale silnika jest wzrost płynności pracy silnika zwłaszcza przy przejściu z obrotów minimalnych do maksymalnych.

Opublikowano

Zaletą takiej dodatkowej masy na wale silnika będzie wyrównanie momentu obrotowego co spowoduje mniejsze wibracje i powinno doprowadzić do wzrostu obrotów , warunek dobrze wyważone i nie przesadzać z wielkością tej masy , negatywna strona łożysko na wale może a nie musi krócej żyć .

Opublikowano

Teorie teoriami a praktyka pokazuje że tak obciążony silnik nie chce wchodzić na obroty,a pierwszym elementem który ulega destrukcji jest korba.

Opublikowano

Teorie teoriami a praktyka pokazuje że tak obciążony silnik nie chce wchodzić na obroty,a pierwszym elementem który ulega destrukcji jest korba.

Jak będzie za duża masa to tak będzie , że wolno się wkręca i korbowód się rozleci .

Teoria i praktyka w tym temacie , mam pewne doświadczenia związane z kołami zamachowymi .

Opublikowano

Zdecydowanie dobry pomysł  :P , moja waży 2 kg  :o ale z już wlaminowanym ołowiem w pierścieniu kolektora.

Pod warunkiem zastosowania solidnych punktów mocowania takiej maski.

Św. pamięci Marek Szufa zrobił to najlepiej.

Też tak uważam

Opublikowano

Domek pod silnik gotowy.

 

 

 

 

post-6784-0-59222900-1532455419_thumb.jpg

 

 

 

post-6784-0-34733000-1532455456_thumb.jpg

 

 

 

 

Maska przyklejona do sklejkowych  elementów  nośnych  będzie schła do jutra.

 

 

 

 

post-6784-0-92068000-1532455486_thumb.jpgpost-6784-0-21416700-1532455502_thumb.jpg

Opublikowano

Przepraszam za off topic: otrzymałem odpowiedź z Havla.

 

Cena za 1 litr takiego wosku pod PVA to 90 PLN netto (110,70 PLN brutto)

Plus wysyłka 20 PLN netto (24,60 PLN brutto)

Suma: 135,3 PLN brutto wraz z przesyłką (do W-wy)

 

Nie potrzeba mi całego 1KG, więc jeśli kupowałbym, to może któryś z kolegów chciałby trochę takiego wosku, to poproszę o PW.

Z chęcią odstąpiłbym.

 

I raz jeszcze dziękuję Lucjan !!!

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Od 6tej rano czytam ten temat z zapartym tchem i rozdziawioną gembą :-). Każdy taki temat ma bardzo dużo wartości dydaktycznej. Wspaniale jest

podglądać i uczyć się różnych technik modelarskich od takich mistrzów jak Lucjan. Chylę czoło przed Twoją wiedzą i doświadczeniem oraz

umiejętnościami technicznymi i manualnymi. Jestem pewien wspaniałego Suma na koniec prac. Nie chcę aby ten pościk brzmiał jak hołd ale takowy

Ci się należy jak nic!!! Mam nadzieję, że ja, typowy "ARF-owiec", zobaczę kiedyś Tego Suma na własne ślepia. Trzymam kciuki za szczęśliwy oblot niebawem.

Pozdrawiam

Piotr

Opublikowano

Od 6tej rano czytam ten temat z zapartym tchem i rozdziawioną gembą :-). Każdy taki temat ma bardzo dużo wartości dydaktycznej. Wspaniale jest

podglądać i uczyć się różnych technik modelarskich od takich mistrzów jak Lucjan. Chylę czoło przed Twoją wiedzą i doświadczeniem oraz

umiejętnościami technicznymi i manualnymi. Jestem pewien wspaniałego Suma na koniec prac. Nie chcę aby ten pościk brzmiał jak hołd ale takowy

Ci się należy jak nic!!! Mam nadzieję, że ja, typowy "ARF-owiec", zobaczę kiedyś Tego Suma na własne ślepia. Trzymam kciuki za szczęśliwy oblot niebawem.

Pozdrawiam

Piotr

Dziękuję bardzo  za miłe słowa , ale przyznam że jestem zakłopotany.  Ja buduję modele dla własnej satysfakcji ,  a jeżeli innym kolegom   to się podoba, to dodatkowo mnie to mobilizuje .

 

 

 Malowanie zaczynam od skrzydełek. 

 

 

Najpierw srebrny podkład

 

post-6784-0-83782000-1534584615_thumb.jpgpost-6784-0-86046500-1534584637_thumb.jpg

 

 

 

A potem kolory

 

 

 

 

post-6784-0-66044700-1534584663_thumb.jpgpost-6784-0-58969500-1534584681_thumb.jpgpost-6784-0-51535400-1534584700_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

 Mam nadzieję, że ja, typowy "ARF-owiec", zobaczę kiedyś Tego Suma na własne ślepia.

Ja niedawno widziałem i powiem tak, ten model ma duszę. Jak zresztą wszystkie modele których Lucjan jest autorem. A przez te wszystkie lata które się znamy było ich sporo.

Piotrze postaram się przywieść do Radzynia na piknik częściowo zmontowany zestaw TS-11 Iskra, którego wykonawcą jest Lucjan.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.