Skocz do zawartości

extra 300s z zestawu pana Mirka Galbarczyka


kylorc

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 376
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Witam.
Przepraszam , że trochę nie na temat , ale spieszę zawiadomić , że właśnie skończyłem budowę nowego modelu - latającego skrzydła o rozpiętości 2000mm.
Szczegółowy opis jest tu: http://mirekgal.pl/portfolio-posts/latajace-skrzydlo/
Założyłem też wątek do dyskusji: http://pfmrc.eu/inde...-o-rozp-2000mm/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorki za offtop, w tamtym roku zacząłem składać model z tematu (jednak zabrakło mi czasu i dopiero teraz go kończę). Gdzieś zapodziałem instrukcję na CD z potrzebną do niego galanterią itp (chodzi o pliki zawarte na CD). Czy któryś z użytkowników mógł by się nim podzielić ? Z góry dzięki za pomoc. Mój mail koszkinos@gmail.com

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie,

Ja również staram się dołączyć do licznego grona zadowolonych pilotów modelu Extra 300S z zesawu p. Mirka. Mimo, iż to mój pierwszy "tartak" budowa idzie bez problemów. Pan Mirek chętnie pomaga w kluczowych momentach budowy, służy radą i wskazówkami. Aktualnie zakończyłem już kadłub, częściowo oba skrzydła i stateczniki. Przede mną jeszcze trochę prac konstrukcyjnych i oklejanie Oracoverem...

 

Planowanie wyposażenie:

Silnik: Turnigy D3536/6 1250kV http://www.hobbyking...idProduct=18227

ESC: Turnigy http://www.hobbyking...shless_ESC.html

4 serwa : HXT 900

Pakiety: Li-Po 3S 2200mAh

śmigło: APC-E 11x5.5

RX/TX: Turnigy 9x

 

IMG30.JPG

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robertus, model składa się bardzo dobrze, mimo iż nie mam jeszcze doświadczenia z "tartakami"

Poczytałem trochę w Necie i wychodzi na to że APC-E 10x5 będzie jednak wystarczające (a mam kilka w zapasie). Teoretycznie Turnigy D3536/6 produkuje ze śmigłem 10x5 ~1200g ciągu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozglądam się właśnie za jakimś zestawem na pierwszego drewniaka. Dobrze się go składa?

 

Witam,

 

Ja na pierwszego drewniaka wybrałem inna konstrukcję Mirka - trenerka "Michasia". Model składało się bajecznie prosto i jednocześnie przyjemnie. W locie modelik również nie zawiódł.

 

Niedługo później miałem już w rękach KIT extry od Mirka i muszę powiedzieć że jest zauważalnie więcej składania niż w Michasiu, co ja osobiście uznaję za zaletę - konstrukcja jest tak fajnie przemyślana, że składanie tego modelu to sama przyjemność :).

 

Dodatkowo Mirek zawsze służy pomocą i radą w budowie, myślę więc że jak najbardziej nadaje się na pierwszy "tartak".

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam, dołączyłem do szacownego grona osób, które zamówiły Extrę od p. Mirka, pytanie tylko czy dołącze do grona szczęśliwych posiadaczy tego modelu - to mój pierwszy "tartak" po 3 prostych modelelach (depron/EPP), ale patrząc na jakość i dopracowanie kitu od p. Mirka, oraz czytając Wasze opinie, raczej nie uda mi się go skutecznie zepsuć :-).

 

Mam pytanie odnośnie wyposażenia do modelu - wybaczcie, wiem, że było wałkowane w tym wątku kilka razy, ale nie do końca wyjaśniło to moje wątpliwości. Ze względu, że przesiadam się z trenerków na fun-fly'a, a pierwsza budowa z balsy będzie wymagać ode mnie sporo wysiłku, fajnie aby model był uniwersalny, tzn mógł, oprócz podstawowej akrobacji pokręcić proste figury w pionie lub w przyszłości zawisy. Wiem, że na to przyjdzie czas w dalekiej (relatywnie) przyszłości ale nie chciałbym od razu ograniczyć modelu lub przerabiać go za jakiś czas.

 

W związku z tym prosiłbym o ostateczne rozwiązanie kwesti zestawu silnik, śmigło i aku (to ostatnie to kwestia 3 czy 4s i 1800 czy 2200mAh). Część z Was opisując swoje konfiguracje, niektóre zgodne z zaleceniami p. Mirka i innych kolegów narzeka na niedostateczną moc (skrót myślowy). Może więc pomoglibyście ostatecznie rozwiązać tą kwestie.

 

BTW. szkoda, że nie działają strony 8-10 tego wątku bo może tam znalazłbym uzyteczne informacje. Prośba do moderatrów: czy można to jakoś naprawić?

 

Inną kwestią, o którą zdecydowanie na wyrost chciałbym zapytać to konwersja Extry na pierwszą spalinkę (którą niektórzy z Was wspominali w tym temacie), w ramach dalszego rozwoju hobby. Czy byłaby szansa na konstruktywne opinie czy jest to sens oraz jaki silniczek ostatecznie zapewniłby komfort latania i odpowiedni poziom mocy. Czy jest szansa na filmik z lotów kolegów, którzy wykonali taką konwersję. A może rozsądnieszje będzie pozostawienie Extry jako elektryka i poszukanie (i dozbieranie kasy do) modelu akrobata 1,6-2m albo jakiejś (pół)makietki.

BTW, czy da radę wykonać Extrę w wersji elektrycznej, a później przerobić na spalinkę? Co Wy na to?

 

A może p. Mirek zachęcony bezapelacyjnym sukcesem kitu Extry przygotuje kiedyś jej większą wersję dedykowaną pod spalinę albo coś w tym rodzaju? :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jeśli wolno mi coś podpowiedzieć, to ja najpierw zrobiłbym model gotowy do lotu i wtedy w zależności od wagi dobrałbym zespół napędowy.

Zdecydowanie odradzam pakiet 4s - jest za duży i za ciężki do tego modelu, przecież to model o rozpiętości 1100mm.

Jeśli chodzi o silnik , to proszę o wypowiedź modelarzy , którzy " siedzą w akrobacji 3D" - myślę , że wtedy będzie to miarodajne.

Jak dla mnie , wystarczy silnik typu 3536 lub ostatecznie 3542 , waga do 130g , ok. 500W mocy.

Chodzi mi o to , żeby model ten nie był szybkim przecinakiem tylko właśnie modelem typu FUN FLY.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Mirku,

 

Dziękuję za uwagi. Podobnie radziłeś mi, kiedy rozmawialismy przez telefon. Oczywiście cenie sobie Twoje rady i najpierw wykonam model z silnikiem elektrycznym w klasie FunFly - to przesiadka z deproniaków więc, zgodnie z moim spokojnym podejściem do tematu :-), nauczę się porządnie nim latać (co może chwilę zająć).

 

Jednak, jak napisałem, zdecydowanie przyszłościowo rozważam wejście w świat modeli spalinowych i zastanawiam się czy Twoja Extra by się do tego nie nadawała. Zdaje sobie sprawę, że zmieni się klasa modelu na klasycznego akrobata i będzie to raczej szybki i ciężki model, ale może warto, bo też chciałbym czymś takim polatać w przyszłości (swoją drogą to zrezygnowałem z budowy NanoSharka z NanoPlanes na rzecz Extry, a ten to już nawet nie przecinak tylko żyleta :-) ). Zdecydowałem się napisać poprzedniego posta, ponieważ posty kolegów, którzy konwertowali Extrę na spalinę mają już trochę czasu, i może jest to ostatnia szansa na "wyciągnięcie" od nich informacji lub jakiegoś filmiku z lotu.

 

Jeżeli ma to jakikolwiek sens, to w tzw. międzyczasie może trafi się jakiś "pasujący" silniczek na forum w okazyjnej cenie - kupię go i niech sobie leży na półce. Jeżeli zaś nie ma to sensu to zacznę szukać innego modelu dedykowanego pod spalinkę.

 

Tymczasem proszę kolegów z zacięciem do 3D o info nt. Extry na 3S, zgodnie z poprzednim postem - jutro rozpoczynam klejenie modelu i przydałoby się powoli zamawiać osprzęt i galanterię, a nie chciałbym wyważać otwartych drzwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak, jak napisałem, zdecydowanie przyszłościowo rozważam wejście w świat modeli spalinowych i zastanawiam się czy Twoja Extra by się do tego nie nadawała. Zdaje sobie sprawę, że zmieni się klasa modelu na klasycznego akrobata i będzie to raczej szybki i ciężki model, ale może warto, bo też chciałbym czymś takim polatać w przyszłości (swoją drogą to zrezygnowałem z budowy NanoSharka z NanoPlanes na rzecz Extry, a ten to już nawet nie przecinak tylko żyleta :-) ). Zdecydowałem się napisać poprzedniego posta, ponieważ posty kolegów, którzy konwertowali Extrę na spalinę mają już trochę czasu, i może jest to ostatnia szansa na "wyciągnięcie" od nich informacji lub jakiegoś filmiku z lotu.

 

Witam.

Ten model można przerobić na napęd spalinowyale wymaga to kilku drobnych wzmocnień tak jak mówiłem telefonicznie.

Najprawdopodobniej na przyszły sezon będę miał zestaw modelu o rozp. 1300 - 1350mm właśnie z myślą na silnik spalinowy .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.