Mirek z Lublina Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2012 Zastanawiam sie jeszcze po co są te małe dziurki na początku i na końcu skrzydła? Witam. W te małe otwory na początki i na końcu skrzydła wklejamy pręt węglowy o średnicy 2mm w celu pozycjonowania skrzydła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mirek z Lublina Opublikowano 25 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2012 Witam.Przepraszam , że trochę nie na temat , ale spieszę zawiadomić , że właśnie skończyłem budowę nowego modelu - latającego skrzydła o rozpiętości 2000mm.Szczegółowy opis jest tu: http://mirekgal.pl/portfolio-posts/latajace-skrzydlo/Założyłem też wątek do dyskusji: http://pfmrc.eu/inde...-o-rozp-2000mm/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koszkin Opublikowano 26 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2012 Sorki za offtop, w tamtym roku zacząłem składać model z tematu (jednak zabrakło mi czasu i dopiero teraz go kończę). Gdzieś zapodziałem instrukcję na CD z potrzebną do niego galanterią itp (chodzi o pliki zawarte na CD). Czy któryś z użytkowników mógł by się nim podzielić ? Z góry dzięki za pomoc. Mój mail koszkinos@gmail.com Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mav77 Opublikowano 1 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2012 Witam serdecznie, Ja również staram się dołączyć do licznego grona zadowolonych pilotów modelu Extra 300S z zesawu p. Mirka. Mimo, iż to mój pierwszy "tartak" budowa idzie bez problemów. Pan Mirek chętnie pomaga w kluczowych momentach budowy, służy radą i wskazówkami. Aktualnie zakończyłem już kadłub, częściowo oba skrzydła i stateczniki. Przede mną jeszcze trochę prac konstrukcyjnych i oklejanie Oracoverem... Planowanie wyposażenie: Silnik: Turnigy D3536/6 1250kV http://www.hobbyking...idProduct=18227 ESC: Turnigy http://www.hobbyking...shless_ESC.html 4 serwa : HXT 900 Pakiety: Li-Po 3S 2200mAh śmigło: APC-E 11x5.5 RX/TX: Turnigy 9x Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 1 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2012 Rozglądam się właśnie za jakimś zestawem na pierwszego drewniaka. Dobrze się go składa? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 1 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Lipca 2012 Trochę przesadziłeś ze śmigłem do tego silnika. Nie dawaj więcej jak 10X6. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mav77 Opublikowano 2 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2012 robertus, model składa się bardzo dobrze, mimo iż nie mam jeszcze doświadczenia z "tartakami" Poczytałem trochę w Necie i wychodzi na to że APC-E 10x5 będzie jednak wystarczające (a mam kilka w zapasie). Teoretycznie Turnigy D3536/6 produkuje ze śmigłem 10x5 ~1200g ciągu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mirek z Lublina Opublikowano 7 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2012 Rozglądam się właśnie za jakimś zestawem na pierwszego drewniaka. Dobrze się go składa? Witam. Mam zestaw dostępny od ręki w cenie promocyjnej, a składa się jak klocki lego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wakul Opublikowano 10 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2012 Rozglądam się właśnie za jakimś zestawem na pierwszego drewniaka. Dobrze się go składa? Witam, Ja na pierwszego drewniaka wybrałem inna konstrukcję Mirka - trenerka "Michasia". Model składało się bajecznie prosto i jednocześnie przyjemnie. W locie modelik również nie zawiódł. Niedługo później miałem już w rękach KIT extry od Mirka i muszę powiedzieć że jest zauważalnie więcej składania niż w Michasiu, co ja osobiście uznaję za zaletę - konstrukcja jest tak fajnie przemyślana, że składanie tego modelu to sama przyjemność . Dodatkowo Mirek zawsze służy pomocą i radą w budowie, myślę więc że jak najbardziej nadaje się na pierwszy "tartak". Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kilo1 Opublikowano 24 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2012 Witam, dołączyłem do szacownego grona osób, które zamówiły Extrę od p. Mirka, pytanie tylko czy dołącze do grona szczęśliwych posiadaczy tego modelu - to mój pierwszy "tartak" po 3 prostych modelelach (depron/EPP), ale patrząc na jakość i dopracowanie kitu od p. Mirka, oraz czytając Wasze opinie, raczej nie uda mi się go skutecznie zepsuć :-). Mam pytanie odnośnie wyposażenia do modelu - wybaczcie, wiem, że było wałkowane w tym wątku kilka razy, ale nie do końca wyjaśniło to moje wątpliwości. Ze względu, że przesiadam się z trenerków na fun-fly'a, a pierwsza budowa z balsy będzie wymagać ode mnie sporo wysiłku, fajnie aby model był uniwersalny, tzn mógł, oprócz podstawowej akrobacji pokręcić proste figury w pionie lub w przyszłości zawisy. Wiem, że na to przyjdzie czas w dalekiej (relatywnie) przyszłości ale nie chciałbym od razu ograniczyć modelu lub przerabiać go za jakiś czas. W związku z tym prosiłbym o ostateczne rozwiązanie kwesti zestawu silnik, śmigło i aku (to ostatnie to kwestia 3 czy 4s i 1800 czy 2200mAh). Część z Was opisując swoje konfiguracje, niektóre zgodne z zaleceniami p. Mirka i innych kolegów narzeka na niedostateczną moc (skrót myślowy). Może więc pomoglibyście ostatecznie rozwiązać tą kwestie. BTW. szkoda, że nie działają strony 8-10 tego wątku bo może tam znalazłbym uzyteczne informacje. Prośba do moderatrów: czy można to jakoś naprawić? Inną kwestią, o którą zdecydowanie na wyrost chciałbym zapytać to konwersja Extry na pierwszą spalinkę (którą niektórzy z Was wspominali w tym temacie), w ramach dalszego rozwoju hobby. Czy byłaby szansa na konstruktywne opinie czy jest to sens oraz jaki silniczek ostatecznie zapewniłby komfort latania i odpowiedni poziom mocy. Czy jest szansa na filmik z lotów kolegów, którzy wykonali taką konwersję. A może rozsądnieszje będzie pozostawienie Extry jako elektryka i poszukanie (i dozbieranie kasy do) modelu akrobata 1,6-2m albo jakiejś (pół)makietki. BTW, czy da radę wykonać Extrę w wersji elektrycznej, a później przerobić na spalinkę? Co Wy na to? A może p. Mirek zachęcony bezapelacyjnym sukcesem kitu Extry przygotuje kiedyś jej większą wersję dedykowaną pod spalinę albo coś w tym rodzaju? :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mirek z Lublina Opublikowano 27 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2012 Witam. Jeśli wolno mi coś podpowiedzieć, to ja najpierw zrobiłbym model gotowy do lotu i wtedy w zależności od wagi dobrałbym zespół napędowy. Zdecydowanie odradzam pakiet 4s - jest za duży i za ciężki do tego modelu, przecież to model o rozpiętości 1100mm. Jeśli chodzi o silnik , to proszę o wypowiedź modelarzy , którzy " siedzą w akrobacji 3D" - myślę , że wtedy będzie to miarodajne. Jak dla mnie , wystarczy silnik typu 3536 lub ostatecznie 3542 , waga do 130g , ok. 500W mocy. Chodzi mi o to , żeby model ten nie był szybkim przecinakiem tylko właśnie modelem typu FUN FLY. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kilo1 Opublikowano 27 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2012 Kolego Mirku, Dziękuję za uwagi. Podobnie radziłeś mi, kiedy rozmawialismy przez telefon. Oczywiście cenie sobie Twoje rady i najpierw wykonam model z silnikiem elektrycznym w klasie FunFly - to przesiadka z deproniaków więc, zgodnie z moim spokojnym podejściem do tematu :-), nauczę się porządnie nim latać (co może chwilę zająć). Jednak, jak napisałem, zdecydowanie przyszłościowo rozważam wejście w świat modeli spalinowych i zastanawiam się czy Twoja Extra by się do tego nie nadawała. Zdaje sobie sprawę, że zmieni się klasa modelu na klasycznego akrobata i będzie to raczej szybki i ciężki model, ale może warto, bo też chciałbym czymś takim polatać w przyszłości (swoją drogą to zrezygnowałem z budowy NanoSharka z NanoPlanes na rzecz Extry, a ten to już nawet nie przecinak tylko żyleta :-) ). Zdecydowałem się napisać poprzedniego posta, ponieważ posty kolegów, którzy konwertowali Extrę na spalinę mają już trochę czasu, i może jest to ostatnia szansa na "wyciągnięcie" od nich informacji lub jakiegoś filmiku z lotu. Jeżeli ma to jakikolwiek sens, to w tzw. międzyczasie może trafi się jakiś "pasujący" silniczek na forum w okazyjnej cenie - kupię go i niech sobie leży na półce. Jeżeli zaś nie ma to sensu to zacznę szukać innego modelu dedykowanego pod spalinkę. Tymczasem proszę kolegów z zacięciem do 3D o info nt. Extry na 3S, zgodnie z poprzednim postem - jutro rozpoczynam klejenie modelu i przydałoby się powoli zamawiać osprzęt i galanterię, a nie chciałbym wyważać otwartych drzwi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 27 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2012 ...- jutro rozpoczynam klejenie modelu... Liczę, że zrobisz szczegółową relację z budowy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mirek z Lublina Opublikowano 28 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2012 Jednak, jak napisałem, zdecydowanie przyszłościowo rozważam wejście w świat modeli spalinowych i zastanawiam się czy Twoja Extra by się do tego nie nadawała. Zdaje sobie sprawę, że zmieni się klasa modelu na klasycznego akrobata i będzie to raczej szybki i ciężki model, ale może warto, bo też chciałbym czymś takim polatać w przyszłości (swoją drogą to zrezygnowałem z budowy NanoSharka z NanoPlanes na rzecz Extry, a ten to już nawet nie przecinak tylko żyleta :-) ). Zdecydowałem się napisać poprzedniego posta, ponieważ posty kolegów, którzy konwertowali Extrę na spalinę mają już trochę czasu, i może jest to ostatnia szansa na "wyciągnięcie" od nich informacji lub jakiegoś filmiku z lotu. Witam. Ten model można przerobić na napęd spalinowyale wymaga to kilku drobnych wzmocnień tak jak mówiłem telefonicznie. Najprawdopodobniej na przyszły sezon będę miał zestaw modelu o rozp. 1300 - 1350mm właśnie z myślą na silnik spalinowy . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kilo1 Opublikowano 28 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2012 Kolego Mirku, taka informacja rozwiązuje problem - czekam w takim razie na nowy kit i nie będę kombinował z Extrą. Kolego Robercie, oczywiście relacja będzie :-). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomyy29 Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Witam. Za ile można nabyć zestaw Extry 300s od p. Mirka na dzień dzisiejszy?? Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2012 W giełdzie jest oferta za 200zł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomyy29 Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Chciałem się dowiedzieć ile kosztuje u p. Mirka, by stwierdzić czy ta na giełdzie to oferta godna uwagi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skraf Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Proszę Cię... 200zł może nie być godne uwagi..? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GiulioN Opublikowano 24 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2012 I to przy takim modelu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.