Jump to content
Sign in to follow this  
dimmus

Adaptery śmigła 5.5 na 7mm

Recommended Posts

Ma ktoś pomysł gdzie mogę znaleźć adaptery na śmigło z 5.5mm na 7mm? Takie o:

post-18238-0-30422800-1525118744.jpg

Znalazłem w USA, Austrii i Szwajcarii cena ok, ale przesyłka już nie. Mam teraz robione przez rzemieślnika, ale średnio z jakością (wymiary) i wytrzymałością (miękkie aluminium). Miałem fajny dostarczony razem z silnikiem to się zgubił.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wytoczyć i sie cieszyc rękodziełem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam teraz toczone, ale bardzo kiepskie. Jak jest ktoś chętny do wykonania to chętnie zamówię kilka. Zacząłem nawet zastanawiać się czy nie kupić jakiejś małej tokarki, czasami by się przydała.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z czego to potrzebujesz ?dural,braz,mosiadz,podeslij rysunek na Pw moze z doskoku cos Ci wyskrobie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam podstawowe pytanie - po co duża wytrzymałość na tym adapterze? nawet adaptery do kół samochodowych do felg aluminiowych są z plastiku... siły przenoszone są przez nakrętkę dociskającą śmigło do piasty silnika. Adapter ma tylko wycentrować śmigło - nie przenosi żadnych sił. No chyba, że mowa tutaj o wytrzymałości na rozwałkę...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki Grzegorzu, narysuję i podeślę.

Wczoraj ściągałem starą, to była mordęga, dosłownie sklepała się z silnikiem. Pod hasłem kiepskie miałem bardziej na myśli dokładność wymiarów i centrowanie. Rzemieślnik który je wykonywał otwór też ciął nożem, przez co tulejki niektóre tulejki nie wchodziły, a inne spadały z silnika. Latanie na hali jednak jest dość kontuzyjne dla modeli, przynajmniej w początkowej fazie nauki lub dużym zagęszczeniu modeli w powietrzu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By Scislov
      Witam. Ostatnio odbyłem pierwszy lot swoim własnym samolotem zrobionym ze styropianu, który oczywiście jak na pierwszy lot przystało, zakończył się kraksą . Ale może zacznę od początku. samolot ma masę wraz z osprzętem 850g, długość 90cm i rozpiętość 1,20m. Na jego pokładzie znajduje się arduino z modułem wifi oraz standardowe serwa do lotek. Sterowany jest przez przerobiony stary joystick od komputera, w którym również siedzi arduino. Mocy samolotowi dostarcza bateria 2000mAh 3s 40A, regulator esc 30A i silnik 2200KV dla samolotów do 1kg ze śmigłem 9x5. Tak więc, pierwszy lot odbył się w dosyć bezwietrznych warunkach, a samolot startował z ręki, jednak po chwili stabilnego lotu zaczęła się szarpanina z samolotem, był bardzo narwany i ciężko się nim sterowało. W planach było zrobienie kółka i zawrócenie, aby wylądować, jednak nawet próba lądowania na prostej skończyła się prawie że prostopadłym upadkiem na ziemię ?. Środek ciężkości wydawał mi się dobrze umiejscowiony - na środku skrzydeł. Podejrzewam, że przyczyną takiego lotu było ustawienie w samolocie maksymalnie możliwego wychylenia lotek, ponieważ przed lotem myślałem, że przecież mogę mniej wychylić joystick, ale pewnie wiecie jak to jest podczas pierwszego lotu . Następnym razem zredukuje ich wychylenie, jednak nie wiem o ile %, żeby było dobrze. Pomyślałem, żeby może zaprogramować w samolocie żyroskop do korekcji lotu, aby łatwiej się sterowało, co myślicie? Zdaje mi się również, że trochę brakowało mu mocy, pomimo, że masa samolotu jest mniejsza od masy maksymalnej dla silnika. Jednak podczas pomiaru prądu(na mniejszym śmigle, ponieważ 9x5 zdążyłem połamać), wyszło tylko 12A z maksymalnych 28A, może da się zmieniać moc w regulatorze? Albo śmigło za małe, jakie polecacie? Jakie by było najlepsze? Czekam na wasze rady co trzeba zmienić, poprawić i przestawić, w modelach latających jestem całkowicie początkujący. Jeśli znacie odpowiedzi na pytania to prosiłbym odpowiedzieć na wszystkie, ponieważ potem dyskusja się ciągnie, a odpowiedzi na pozostawione w temacie pytania brak. Pozdrawiam .
      VID_20200511_181558(0).mp4
      A to filmik ze śmigłem 7x3,5.
      VID_20200511_174905(0).mp4 VID_20200512_144722.mp4
    • By czarobest
      Ponieważ prawdopodobnie niedługo będę miał kolejny silniczek i jednocześnie będę robił zamówienie w modelarskim (bo przyszła ściągnięta nietypowa nakrętka do innego motorka) to chciałbym od razu zamówić śmigło. Z powodu tego, że to już większy (jak dla mnie) silnik bo 15cm3 w czterotakcie to naszła mnie refleksja nad śmigłem drewnianym, wcześniej takowych nie używałem, gdyż jakoś drewniane śmigła kojarzą mi się właśnie z większymi motorkami to do dotychczasowych brałem bez wahania kompozytowe, choć jak teraz widzę drewniane są już nawet od 10 cali. 
      U nas na forum nie znalazłem jakoś informacji co lepsze, w internecie za widziałem opinie że śmigło drewniane powinno być lepszym wyborem za to mniej trwałym. Gdzieś widziałem, że drewniane wymaga wyważania po jakimś czasie z uwagi na wchłanianie wilgoci czego jednak do końca nie rozumiem, bo przecież jest lakierowane.
      Generalnie na razie śmigło będzie tylko do odpalenia, ale oczywiście w późniejszym czasie planuję wykorzystać silnik do modelu akrobacyjnego (prawdopodobnie nieco powiększony Madman, ale to jeszcze kupa czasu , (jeszcze mam inne rzeczy do zrobienia, z Zero ruszę ostro po maturze..)). Więc śmigło było by wykorzystane właśnie do tego. Znając życie przy moim "profesjonalnym" lataniu i tak nie odczułbym różnic ale chcę wiedzieć .
       
      Potrzebuję śmigła mniej więcej 14x8, w sklepie jest Master Airscrew kompozytowy oraz  BAMBULA (drewno). Są jeszcze śmigła Xoar (drewno) niestety akurat nie w tym rozmiarze, choć spotkałem się z opinią że ten motorek pociągnie nawet 15x6 co może do akrobacji było by dobre (ale o tym jeszcze muszę poczytać). Cena Xoar'a już trochę odrzuca , ale jeśli byłoby warte to kto wie. W takim razie co byście brali/polecali do motorka YS 91AC i tego typu modelu?
      Choć pytanie w zasadzie jest raczej ogólne.
    • By AMC
      Witam ,
      ten temat jest częściowym powieleniem tematu o pomiarach silników z działu "silniki elektryczne", tu planuję umieszczać wnioski dotyczące badanych śmigieł.

      Z niewielkim opóżnieniem, ale przyrząd już złożony, skalibrowany i gotowy do poważnych zadań pomiarowych .
      Uporałem się w końcu jakoś z uporządkowaniem obwodów kalibrujących przetwornika pomiarowego, po drobnym i niezbyt trudnym,
      lecz pracochłonnym przekonstruowaniu udało się upchnąć do wewn. obudowy czterokrotny przełącznik, obsługujący jednocześnie
      dwa czujniki tensometryczne i przyporządkowane im obwody kalibracji - było to niezbędne do obsługi dwóch tensometrów jednym
      przetwornikiem.

      Ponieważ przyrząd służyć może nie tylko do badania silników, ale także śmigieł, przeto równoległy temat istnieje w dziale o silnikach elektrycznych:
      "Nasze napędy...".
      Nie mam pomysłu, jak nie dublować publikacji, jednocześnie nie zubażając zamieszczanych wyników do obszaru jednego tematu,
      tzn. część jednego i tego samego pomiaru dotycząca silnika - tu, a część dotycząca śmigła - tam.

      Tensometryczne czujniki siły skalibrowałem wielopunktowo przy użyciu zestawu odważników laboratoryjnych, sprawdzonego i ocechowanego
      przez Urząd Probierczy (w W-wie).
      Przyjąłem przybliżone przeliczniki :

      1 niuton = 0,102 kG ( kgf, kp - jak kto woli, chodzi o siłę, nie ciężar )
      1 kG = 9,8066 N

      jako że czujnik ciągu skalowałem w gramach, zgodnie z tradycją modelarską, a czujnik momentu obrotowego (reakcyjnego) - w niutonach,
      w zgodzie z układem SI oraz wygodą obliczeń mocy.

      Woltomierz przewidzianego do pomiarów multimetru typu M-890G skalibrowałem na wartości bezwzględne i liniowość wskazań czteropunktowo
      na pobliże 20, 40, 60, i 80% wypełnienia zakresów przy użyciu precyzyjnych żródeł napięcia referencyjnego MAX 6325 CSA, 6342 CSA,
      6176 AASA (Maxim), gwarantujących odchyłkę mniejszą niż 0,001 V (przy np. 4,096 V jest to 0,025% - to dużo lepiej niż zadowalająco ).

      Po tych operacjach nie stwierdziłem błędów wskazań siły mierzonej na trzecim miejscu po przecinku dla zakresu 4N. Współczynnik
      napięciowy mierzonej siły wynosi 500mV / 1N dla momentu obrotowego oraz 5mV / 1G dla siły ciągu.

       



    • By TheKuba1414
      Witam, chcę zakupić do motoszybowca taki silnik:
      http://abc-rc.pl/Silnik-EMAX-XA2212-1400
      Do tego takie łopatki:
      http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p2523,lopatki-8x6-cam-prop-graupner
      I taki kołpak/piasta:
      http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p2297,kolpak-ray-7040-40-3-2-8-3-pelikan
       
      Silnik ma oś 3mm, kołpak jest na oś 3,2mm - czy to będzie kłopot? będzie w czymś przeszkadzać?
       
      Z góry dziękuję.
    • By WojtassModelarz
      Witam serdecznie.
      Planuję zakup modelu Pioneer 1400/klony na początek.Chcę raczej zestaw RTF, gdyż po co mi na początek lepsza aparatura i odbiornik ?
      Co na początku warto przed pierwszym lotem wzmocnić w tym modelu ? Słyszałem o zmianie śmigła, wspominali również o włożeniu pręta węglowego(domyślam się, że do skrzydła?).Przeglądałem wiele tematów ale jest tam trochę bałaganu z tego co zauważyłem.Proszę mi to objaśnić.Mile widziane wypowiedzi użytkowników tych modeli
      Pozdrawiam.
      PS.Jeżeli ma ktoś na sprzedaż ten model w dobrym stanie z wyposażeniem lub też bez, proszę bezwzględnie napisać wiadomość
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.