Jump to content

Recommended Posts

Witam, chcę zakupić do motoszybowca taki silnik:

http://abc-rc.pl/Silnik-EMAX-XA2212-1400

Do tego takie łopatki:

http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p2523,lopatki-8x6-cam-prop-graupner

I taki kołpak/piasta:

http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p2297,kolpak-ray-7040-40-3-2-8-3-pelikan

 

Silnik ma oś 3mm, kołpak jest na oś 3,2mm - czy to będzie kłopot? będzie w czymś przeszkadzać?

 

Z góry dziękuję.

Link to comment
Share on other sites

To nie jest wielki problem ;); gdyby operacja z folią Al , którą podpowiada Kolega RomanJ4 nie powiodła się (czasem bywają niejakie trudności, zależy na jaki egzemplarz

kondensatora trafisz; lepsza byłaby "folia" 0,11mm z brązu krzemowego - mam), to taką cienkościenną tulejkę da się wytoczyć z Mo58, także ze stali narzędziowej (NC 6

lub dawna NW 1) i nawet obrobić cieplnie - zahartować i odpuścić nieco do 28...35 HRC, żeby nie była krucha.

Jakby co, to daj znać - to nie jest dużo roboty, wykonam Ci :)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Jeszcze mam pytanie odnośnie tych łopatek - czy mam je jakoś wyważać?

I czy pobór prądu przez silnik przy śmigle składanym może się znacząco zwiększyć? Maks. dla tego EMAXa to 20,6A na APC 8x6 i 3s, ja mam też 3s i 8x6 ale składane z cięższym kołpakiem i łopatkami. Regulator wziąłem 30A - wystarczy czy zmienić na 40?

 

 

 

Jakby co, to daj znać - to nie jest dużo roboty, wykonam Ci :)

 

Dzięki, jak będę miał z tym problem to napiszę :)

Link to comment
Share on other sites

Zależy od producenta, jedne trzeba wyważyć, inne nie, zwłaszcza przed pierwszym użyciem, ale sprawdzić warto,

albo w całości z kołpakiem - łopaty rozłożone,

albo osobno same łopaty,

w sposób podobny do wyważania śmigieł stałych.

https://www.modelmotor.pl/webpage/wywazanie-smigiel.html

http://pfmrc.eu/index.php?/topic/36847-czy-da-si%C4%99-wywa%C5%BCy%C4%87-sk%C5%82adane-%C5%9Bmig%C5%82o/

a237523-90-P1120004.JPG

 

Ad 2. jaki prąd bedzie płynął przez regulator zależy od silnika. Jeśli nie przekroczy 30A to nie ma sensu dawać 40A regulator. A myślę, że nawet bardzo przeciążony silnik z prądem 20,5A max, do 30A nie dojdzie (i tak będzie się mocno grzał), prędzej się spali.

Link to comment
Share on other sites

Tak, jak pisze Kol. RomanJ4 - prędzej się wykopci, niż wytrzyma 30A choćby przez minutę. Dobrze byłoby upiec dwie pieczenie zarazem : złożyć to na stoliku, zmierzyć

max. prąd amperomierzem trzymając silnik w dłoni (ostrożnie!) z założonym śmigłem, będziesz czuł, jak się grzeje i jak duże wibracje wprowadza śmigło; wyważanie

łopatek osobno nie jest najlepsze, bo nie uwzględnia nieuniknionych błędów niesymetrii osadzenia kołpaka na wałku silnika i takichże samego kołpaka. Dobre i szybkie

efekty daje w proponowanym sposobie metoda prób i błędów, czyli "na pałę" : po stwierdzeniu nieakceptowalnych drgań od śmigła, dociążasz minimalnie dowolną

łopatkę i badasz skutek - wzrosły drgania czy zmalały. Korygujesz do skutku, da się prawie do zera. :)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

 Kuba , co tam Ci nie pasuje? A chciałem Ci zrobić profi tulejkę, już byś miał... :unsure:

Nad Krakowem spokojnie? Bo tu wieje troszkę, deproniaka bym nie przespacerował po niebie :(

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Do takiej tulejki chciałbyś abym wysłał silnik i kołpak do Ciebie, czy Ty wysłałbyś mi tulejkę do założenia?
I ile by to kosztowało?

Dzisiaj nad Krakowem było zupełnie bezchmurnie i nie wiało mocno, na jutro zapowiadają to samo.

Wysłane z mojego SM-G357FZ przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Nic mi nie musisz wysyłać i nie musisz podawać Swojego adresu - odbiór może być we wskazanym przez Ciebie Urzędzie Pocztowym na "poste restante".

Gdyby miało coś kosztować, to bym tego tu nie proponował, bo to nieregulaminowo - reklama usług to nie ten dział. Więc wystarczy, że polatasz i podzielisz się

z Nami uciechą, czego Ci życzę :)

Zmierz, jaką długość mają mieć te tulejki. Trzeba wytoczyć min. trzy sztuki do dopasowania, bo wałek silnika ma pewnie 2,990 +/- 0,005 i tu nie ma problemu,

ale otwór w piaście może być 3,15 , 3,17 albo i 3,20 , a to pewnie trudno byłoby Ci zmierzyć. Musi być tak dokładnie, inaczej będzie za duży luz i niewspółosiowość

osadzenia, co zaskutkuje "biciem" i drganiami. Więc jedna z trzech będzie najlepiej pasowała. Klej jakiś masz do tych rzeczy, np. Loctite 603 lub lepiej 648 ?

 

P.S.: nie poczuj się urażony, gdy zapytam: czy ten dopisek "wysłane z mojego..." to opcyjny czy też przymusowy? I dbaj o Nasz Język... Kraków. Przeczytaj posta

przed wysłaniem i będzie ok.

Pozdrawiam :)

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ten dopisek jest przymusowy w Tapatalku.

Za kilka godz. podam wymiary.

Przepraszam za "kraków", akurat skończyłem robić prezent a była 3 w nocy...

 

Wysłane z mojego SM-G357FZ przy użyciu Tapatalka

 

Pozdrawiam :)

Nie jest przymusowy, trochę pomyślunku i go nie ma.....
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Można edytować post i to usunąć, to prawda.

Sprawdziłem w ustawieniach, już wyłączyłem :)

 

Według producenta otwór jest na oś 3,2mm

Według danych od producenta silnika oś ma długość 12mm lub 14,2mm i grubość 3mm.

Według moich pomiarów oś ma długość około 12mm.

 

Nie mam tego kleju.

Link to comment
Share on other sites

 

max. prąd amperomierzem trzymając silnik w dłoni (ostrożnie!) z założonym śmigłem, będziesz czuł, jak się grzeje i jak duże wibracje wprowadza śmigło; wyważanie

łopatek osobno nie jest najlepsze,

Napiszę delikatnie tak:"Chłopie stuknij się najpierw w czoło pisząc takie porady."

Sam trzymaj silnik w łapach i mierz prąd max.Gwarantuję że pierwszą rzeczą którą poczujesz zamiast ciepła od silnika jest urwana łapa i śmigło w twarzy.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Witam, chcę zakupić do motoszybowca taki silnik:

http://abc-rc.pl/Silnik-EMAX-XA2212-1400

Do tego takie łopatki:

http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p2523,lopatki-8x6-cam-prop-graupner

I taki kołpak/piasta:

http://www.sklep.modelarnia.pl/index.php?p2297,kolpak-ray-7040-40-3-2-8-3-pelikan

 

Silnik ma oś 3mm, kołpak jest na oś 3,2mm - czy to będzie kłopot? będzie w czymś przeszkadzać?

 

Z góry dziękuję.

 

Miałem podobny problem z Emaxem CF 2822 (fi 3) i piastą od Pandy (fi 3.17). Kupiłem oś dwuśrednicową, problem zniknął. Polecam to rozwiązanie, ośki są po około 3zł.

 

Jurek

Link to comment
Share on other sites

 izonix chyba dobrze podpowiada, nie wiedziałem, że są w handlu takie ośki. Miałbyś szybciej i chyba lepiej. Sam zdecyduj, co wolisz.

 

A co do uwag od f-150 - tak, to ryzykowna próba i może lepiej tego nie rób. Sam chyba zbyt często ryzykuję i fart mnie rozpieścił...

 F-150 , pewnie się zdziwisz, jak Ci podziękuję za przypomnienie, że to tylko fart. Może uratowałeś mi paluchy...

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.