Jump to content

Recommended Posts

Witajcie
 
Ja również wrzucę swoje 3 grosze do tematu F5J.
 
Chwilę temu strasznie spodobała mi się AVA. Piękny duży drewniak. Powstał pierwszy prototyp jako składak z kupionego kadłuba i rurki wędkowej. Trochę nim polataliśmy i stwierdziłem, że zrobię kolejną wersję PRO.

 

Po kilku mocno przepracowanych miesiącach powstała ZECCORA.
 
zeccora102.jpg
 
 
 
Pierwsza sztuka ulotniona. Oblot możecie zobaczyć tutaj:
https://www.facebook.com/aviarcplanes/

 
Trochę danych

  • Profil AG35-37
  • Długość skrzydła 3661mm
  • Cięciwa 266mm
  • Węglowy keson
  • Węglowy dźwigar
  • Waga skrzydła do lotu 812g (z serwami)
  • Klapy + lotki
  • Nakładki węglowe na żebrach
     
  • Kadłub węglowy z formy
  • Kadłub pusty 115g
  • Waga kadłuba do lotu 685g

Razem na gotowo: 1497g
 
Model w fazie testowej - trzeba by było zaliczyć jakieś zawody ;)
 
Trochę fotek w ramach relacji z budowy latadła
 
Zaczęło się od próchna
zeccora07.jpg
 
I przygotowania stołu ze wzniosami.
Niestety przez warunki panujące w modelarni dechy wygięły się w lekkiego banana, co skutkowało lekkim bananem na uszach. Różnica około 3-5 mm pomiędzy końcówkami uszu.
Na szczęście modelarnia zmieniona, stół naprawiony i ustawiony do porządku.
zeccora09.jpg
zeccora11.jpg
 
Ustawianie żeberek. 
zeccora14.jpg
 
Jak widać dźwigar po całości mocno skręcony i dociśnięty po klejeniu.
zeccora29.jpg
zeccora31.jpg
 
Posklejane skrzydełko (a w tle napompowana rura ;))
zeccora35.jpg
 
Jest i kadłub
zeccora03.jpg
zeccora04.jpg
 
 
I spasowany kadłub
zeccora36.jpg
 
Rura również powstała 
zeccora55.jpg
zeccora54.jpg
 
Próby kesonowe 
zeccora27.jpg
 
Wklejanie i docinanie kesonu
zeccora57.jpg
zeccora58.jpg
 
Łączenie skrzydeł
zeccora63.jpg
zeccora64.jpg
 
Gdzieś w międzyczasie powstał statecznik
zeccora72.jpg
zeccora76.jpg
 
Klejenie folii - Oracover forever ;)
zeccora75.jpg
zeccora79.jpg
 
I tak w skrócie powstał pierwszy zestaw ZECCORA...
zeccora90.jpg
 
...a po jego zbudowaniu SATYSFAKCJA :)

 

Dzięki za uwagę i w razie czego zapraszam.

Daniel

 

 

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witajcie

 

...

...

...

 

Pierwsza sztuka ulotniona. Oblot możecie zobaczyć tutaj:

https://www.facebook.com/aviarcplanes/

 

 

Trochę danych

  • Profil AG35-37
  • Długość skrzydła 3661mm
  • Cięciwa 266mm
  • Węglowy keson
  • Węglowy dźwigar
  • Waga skrzydła do lotu 812g (z serwami)
  • Klapy + lotki
  • Nakładki węglowe na żebrach

     

  • Kadłub węglowy z formy
  • Kadłub pusty 115g
  • Waga kadłuba do lotu 685g

Razem na gotowo: 1497g

 

Model w fazie testowej - trzeba by było zaliczyć jakieś zawody ;)

 

....

 

Model prezentuje się wyśmienicie. Waga do lotu idealna zarówno na wiatr jak i na ciszę.

Gratuluje profesjonalizmu. :)

 

Daniel, a co do ostatniego zdania to tak się składa, że jest okazja spróbować się 02-03 czerwca we Wrocku.

Zapraszam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daniel, a co do ostatniego zdania to tak się składa, że jest okazja spróbować się 02-03 czerwca we Wrocku.

Zapraszam.

Do Bielska ma bliżej ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Model wyglada zawodowo...

 

Jak wykonywales kesony? Osobne kopyto (forma) i worek? Pozniej juz utwardzony klejony do zeber?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do Bielska ma bliżej ;)

Rafał ma rację, w tym czasie Zielona Góra ;)

 

Będą może zestawy do samodzielnego montażu ?

KIT - na tą chwilę raczej nie. Za dużo opisywania, chociaż nigdy nie mów nigdy ;)

 

 

Model wyglada zawodowo...

 

Jak wykonywales kesony? Osobne kopyto (forma) i worek? Pozniej juz utwardzony klejony do zeber?

dzięki - ma być zawodowy

w kwestii kesonu tak jak piszesz vacuum+kopyto i wklejany na konstrukcję

 

Na tą chwilę powstają kolejne sztuki.

Model prezentuje się wyśmienicie. Waga do lotu idealna zarówno na wiatr jak i na ciszę.

Gratuluje profesjonalizmu. :)

 

Daniel, a co do ostatniego zdania to tak się składa, że jest okazja spróbować się 02-03 czerwca we Wrocku.

Zapraszam.

 

Zobaczymy jak z czasem dam radę. Miejmy nadzieję, że się spotkamy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zobaczymy jak z czasem dam radę. Miejmy nadzieję, że się spotkamy.

Byłoby fajnie bo zapowiadają się 2 nowo budowane modele pod F5J.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja zapytam czym się klei węgiel do drewna ? W takim wyczynowym modelu .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kleiłem: distalem, gęstym CA albo tradycyjnie żywica z mikrobalonem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Model całkiem fajny, rozważałem nawet zapytanie o zestaw, ale pytanie moje dotyczy kesonu- czemu poszedłeś na łatwiznę z kierunkiem włókien w nim?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Model całkiem fajny, rozważałem nawet zapytanie o zestaw, ale pytanie moje dotyczy kesonu- czemu poszedłeś na łatwiznę z kierunkiem włókien w nim?

 

Boogie sokole oko ;) łatwiznę nie łatwiznę, ale masz rację. Jest to model późna beta, dlatego też keson robiony był z tego co miałem na stanie. Oczywiście w seryjnej produkcji włókna są +45-45 tak jak powinno być.

W kwestii klejenia węgiel / balsa - tak jak pisze Rafał żywica+mikrobalon. Fajnie też działa poliuretan. CA na kesonie nie testowałem bo raczej nie zdążył bym go dobrze ułożyć.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dawno się tu nic nie działo ;)

 

Zaległy link z oblotu 

 

Lata jak po sznurku, ale nie mnie to oceniać.

 

Powstało też kilka zmian technicznych, ale o tym za chwilę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jaka jest korzyść z tak dużego, wielokrotnego wzdłuż skrzydła, wzniosu?

Bardzo ładnie lata :)

 

Ile waży RTF?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Korzyść z tak dużego podwójnego wzniosu - nie jesteś w stanie go zwalić. Zawsze masz dość powierzchni, nawet przy ciasnych zakrętach.

Na tą chwilę po przeliczeniach łącznik centro-middle został zmniejszony do 5,5 stopnia żeby lotki były bardziej efektywne.

 

RFT waży 1500g

 

zeccora127.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ja mam pytanie odnośnie lotek, klap jak w takim modelu wygląda zawias? czy robisz je z taśmy?

A nawiasem model piękny:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zawias - taśma. Moim zdaniem najlepsze rozwiązanie. Klejona oczywiście od góry i dołu + zaprasowana.

 

Cieszę się, że model się podoba ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kolejny mały update

 

Osłonka została powiększona tak aby spokojnie można było tam napchać więcej bebechów.

Na tą chwilę wszystkie prace konstrukcyjne zostały zakończone. Teraz już tylko produkcja ;)

 

zeccora128.jpg

zeccora129.jpg

zeccora130.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Byliśmy,polatalismy,zaliczyliśmy cykora ;)

 

OSSM dziękuję serdecznie za świetną zabawę.Oby więcej takich spotkań z takimi emocjami

 

post-17212-0-97134800-1534106504_thumb.jpgpost-17212-0-83209600-1534106544_thumb.jpgpost-17212-0-16662300-1534106590_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

jest moc w maszynie, polatałem i jestem zadowolony z efektów, model pokazuje nawet malutkie bąble i nie chce lądować, teraz tylko dostosować swoje umiejętności do własności lotnych modelu

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By kielonnn
      SPRZEDANY
       
      Witam.
      Wystawiam na sprzedaż mojego Jantara F5J o rozpiętości 3.5m. Model z pakietem 1300 mAh waży do lotu 1340 g , w zestawie silnik Mega oraz regulator Jeti, kołpak oraz składane śmigło VitaProp sprzedaję bez serw i akumulatorów. 
       
      Po włożeniu serw i akumulatora gotowy do lotu. Więcej info na priv.
       
      Cena 3650 zl + wysyłka 
       
       
      Pozdrawiam 
      Marcin
       


    • By Góra
      Witam,
      mam na sprzedaż stateczniki do modelu f5j. Oryginalnie powstały do modelu f5j Lofty, wykonane w technologi: rdzeń sytordurowy laminowany tkaniną węglową 39g/m2. statecznik poziomy ma natarcie szklane, pionowy natarcie węglowe.

      Statecznik pionowy:
      Masa                   27g
      Powierzchnia    ~5,3dm2
      Cięciwa max     195mm
      Wysokość          350mm
      grubość max     6mm
      Statecznik poziomy:
      Masa                40g
      powierzchnia    ~8,5dm2
      cięciwa max     135mm
       
      Cena za oba stateczniki: 200zł+koszt przesyłki
      Po uzgodnieniu mogę wykonać kadłub taki jak w modelu Lofty F5j przedstawiony na forum: Lofty_pfmrc


    • By TommyTom
      Cześć, otwieram temat związany z modelami, ustawieniami, regulaminem i tym co jest związane lataniem w konkurencji F5J - motoszybowce z napędem elektrycznym -
       
      Zasadniczo, konkurencja oparta jest na zadanym maksymalnym czasie lotu - 600 sekund oraz lądowaniu w zadany punkt dokładnie w ostatniej sekundzie określonego czasu oraz limitowanym użyciem silnika - max 30 sekund wraz z limitowaną max wysokością wyłączenia silnika.
       
      Brzmi ciekawie
       
      Modelowy lot, punktowany maksymalnie powinien wyglądać tak:
       
      - start na sygnał - wcześniejsze uruchomienie silnika - pkt karne
      - maksymalny czas uruchomionego silnika - 30 sekund
      - po wyłączeniu silnika i upływie 10 sekund pułap nie może być wyższy niż 200 m - za każdy metr pow 200 m pkt karne.
      - utrzymanie sie w powietrzu do 10 minuty od startu
      - lądowanie dokładnie w 600-tej sekundzie od staru.
      - ładowanie jak najbliżej markera - każdy centymetr odległości od markera - pkt karne.
       
      Łatwe? Łatwe. Spróbujcie sami
       
      Im niżej rozpoczynamy lot już bez silnika i im bliżej wyładujemy markera i im bliżej momentu lądowania od 600 tej sekundy zakończenia rundy tym bliżej wygranej !
       
      Problemy:
      Łatwo przekroczyć pułap 200 metrów - jak używa sie mocnego silnika
      Strategia szybkiego wyłączenia silnika lub wożenia sie na włączonym silniku w poszukiwaniu noszenia - może zabraknąć noszenia na 10 min lotu
      Lądowanie w zadanym punkcie dokładnie w zadanej chwili
      Niedobór lub przelot markera w ostatniej sekundzie rundy
       
      Dalej łatwe? Teraz już mniej...
       
      Szybowce do tej konkurencji - głównie termiki 3,5 - 4,0 metra rozpiętości z napędem elektrycznym
      Wymagany logger wysokości - najpopularniejszy Altis V4 - logger odcina zasilanie silnika w 30 sekundzie od uruchomienia i nie pozwala uruchomić silnika ponownie, mierzy maksymalną wysokość po 10 sek od wyłączenia silnika.
       
      Konkurencja fajna - róžnorodnošć zadań i wymagań.
       
      Zacząłem treningi - moje spostrzeżenia:
      Latam Jantarem Themisto 3,5 m
      Ciężko w danych warunkach uzyskać powtarzalne czasy lotu modelem ok 10 minut.
      Lądowanie w punkcie w danej chwili - tu wymagany poważny trening
       
      Pytania:
      Czy dopuszczone przekroczenie pułapu 200 m po wyłączeniu silnika i upływie 10 sek - moment pomiaru loggera, innymi słowy czy w przypadku dobrego noszenia można utrzyma sie na wysokim pułapie celem dolatania reg. 10 minut?
       
      Chętnie poznam Wasze obserwacje w tym temacie.
    • By Artur Lis
      Cześć Wszystkim
       
      Dotychczasowej swojej działalności, robiłem modele f3j , f3b , f3f , pół makiet i makiet szybowców i nadal je robię.
      Przez ostatnie czasy bardzo mnie zafascynowała klasa modeli f5j.
       Która mnie tak bardzo zainspirowała! wszystko zaczęło się od tematów ,  na forum f5j i w sieci .
      Postanowiłem zrobić swój  model F5J.
      Przenalizowałem tonę Internetu , wzorowałem się na innych modelach f5j, postanowiłem zrobić swój model .
      Model ( Wzór ) na którym zrobiłem foremnik , co zdjęcia to udokumentowały .
      Jak widać, do tej pory powstał foremnik z niego będę robił dalszą odbitkę już gotowego kadłuba modelu.
      Ten co, na zdjęciu jest biały  to model wzornika .
      Przód zrobiłem pod kołpak  45mm ,  by nie mieć  problemu z doborem silnika , chodzi tu o napęd który byłby bardziej uniwersalny
      pod względem wymiarów .
      Sam kadłub dł -62cm , bez belki kadłubowej .
      To tyle na początek
       
      Pozdrawiam
       
      AL 






    • By mmarkow
      Od chwili złożenia zamówienia do dnia dzisiejszego upłynęło dokładnie 16 dni.
       
      Nie sądziłem, że w tak krótkim czasie uda mi się ogarnąć temat i kupić model.
       
      Nie sądziłem również, że będzie to model nowy.
       
       
      W tym miejscu chciałbym bardzo serdecznie podziękować naszemu forumowemu koledze z Monachium za pomoc w wyborze i późniejszym zakupie.
       
      Dzięki Piotr   
       
       
       
       
      UNBOXING
       
      Nie będę się w tym miejscu za bardzo rozpisywał. Napiszę jedynie, że model dotarł w całości bez najmniejszych uszkodzeń.
       
       
      Profesjonalne zabezpieczenie godne zawartości 
       

       

       

       

       

       

       
       
      CDN.
       
       
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.