Jump to content

MIG 29RC z podkładów pod panele, platforma do testów dla parkjetów


Recommended Posts

Witam

Chciałbym przedstawić sylwetkowy model Miga 29 zrobiony dla testów podzespołów oraz do sprawdzenia jak będę czuł się w parkjetach. Wydrukowałem szablony dostępne w internecie, z podkładów pod panele 5mm wyciąłem elementy. Posklejałem wszystko w całość i okleiłem, Dodałem naklejki przylepione na taśmę bezbarwną aby jakoś lepiej wyglądał. podzespoły jakie zamontowałem to:
 

Silnik: BR2212 2450KV

Regulator: Simonk 30A

2x serwa TowerPro SG-90

Pakiet 1800mah 65C 3s 11,1V

Odbiornik FlySky I6

Śmigło 3-łopatowe 5042

Tak prezentuje się to w całości. Wszystko zostało wykonane w niecałe 3 popołudnia.Mam nagranie z kamery pokładowej ale przy tych prędkościach oraz patrząc że gopro to nie jest a jedynie kamera typu brelok odpuściłem sobie wstawianie go. Poniższy film również zmontowany na szybko.



 

post-20250-0-37615400-1526854563_thumb.jpg

post-20250-0-23813000-1526854578_thumb.jpg

post-20250-0-01420200-1526854608_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Uważam że SC jest za bardzo do tyłu, przy następnych lotach go poprawie. Jak już nabierze prędkości to można go utrzymać na kursie. Jeszcze kreta nim nie zaliczyłem bo pewnie by się rozpadł ale ten SC przesunę do przodu, zobaczę jak wtedy będzie się zachowywać

Link to comment
Share on other sites

tutaj bardziej chodziło mi o sprawdzenie jak lata się takimi parkjetami, Coś podobne jak Twoje migi i su Robert, potem poszedłeś w całkiem EDF i prawdziwe Migi :) malowanie, oświetlenie, naprawdę robi wrażenie, U Ciebie Areg też widziałem jety z tektury, jak widać da się tym śmigać tylko nie widziałem do końca filmów jak to się sprawuje wszystko, chyba że przoczyłem

W tym modelu raczej nic nie będę już przerabiał, można coś tam poprawić ale to kosmetycznie jak krawędź natarcia np, i tak jest trochę poklejony bo pouszkadzał się bardziej w czasie transportu niż lotów, to była taka szybka baza do sprawdzenia się w tym, przyjdzie na wakacje więcej czas u to zrobi się coś przestrzennego, 

Wylatane na tym nie mam sporo ale wygląda to tak że na początku zrobiłem, myślę sobię przetestuję to, wyszły duże luzy na sterach, można było zapomnieć o lataniu, odłożyłem do piwnicy, potem wyjąłem, poskładałem, poprawiłem i znowu w górę, jest lepiej ale jeszcze nie to co chcę, no to następnym razem znowu go wyciągam, i znowu sprawdzam jak reaguje na różne próby przeprowadzenia akrobacji. I można powiedzieć że pomimo że mam modele dużo wolniejsze i prostsze w pilotażu to latam tym Migiem bo za każdym razem chcę go bardziej opanować. Aktualnie nie jest źle, myślę że kiedyś jak zrobię coś bardziej ambitniejszego to będę już bardziej przyzwyczajony do większych prędkości i innego charakteru lotu

Link to comment
Share on other sites

Jeśli zależy Ci na prędkości to zbuduj inny model. Tekturą rekordów nie pobijesz. Chyba że wśród tektur ;)

Możesz też zmienić śmigło na samolotowe, bo te dronowe mają ograniczony skok.

Link to comment
Share on other sites

Ciekawi mnie ile ja mogę wyciągnąć na pełnym gazie np w locie nurkowym

 

Niezbyt wiele. Model lekki, wiotki. Nie spodziewaj się wiele więcej. Opór jaki stawia powietrzu jest większy niż pomoc grawitacji.

Do rekordów prędkości , potrzebujesz modelu cięższego i sztywniejszego.

W dodatku model tego typu, po przekroczeniu pewnej prędkości może przestać reagować na stery, lub się rozlecieć. Jest po prostu za delikatny by wytrzymać napór strug czy flatter, Serwa pracują, ściągają piankę, ale ster się wygina i nie ma efektu. Często kończy się to marnie dla modelu.

 

Pushjesty parkowe, w takiej wersji jako sylwetkowe depronowce, nie są zbyt dobrymi modelami.

Są proste i tanie, nie potrzebują wiele miejsca - to jest ich zalety. Za wiele nimi nie osiągniesz. W zasadzie jedynym sensownym testem jaki na nich możesz zrobić, to badanie wpływu profilu

 nośnego na własności płatowca. Model ma profil płaski - chyba jeden z najgorszych jakie może mieć model. Można go jednak łatwo przerobić na profile schodkowe z rodziny KFm lub klasyczne. żeberkowane.

MIG zyska trochę wagi, ale za to będzie miał lepiej noszące go skrzydła. Można będzie latać wolniej, szybciej nabierać wysokości, mniejszym kosztem energii.

 

Jak potrzebujesz prędkości, to raczej zerknij w stronę EDF-ów.

Link to comment
Share on other sites

Tutaj to chciałem się tak pobawić, materiał tani i łatwo dostępny, nie szkoda jak coś pójdzie nie tak. Śmigła są od drona więc mam jeszcze 3 szt. Przy następnym ambitniejszym projekcie będzie napewno lepiej, już wiem jak reaguje parkjet na sterowanie i różni się ono sporo w odróżnieniu do np Sky Surfera. Ogólnie fajny model i bardzo fajnie spróbować czegoś nowego. Do tej pory Tomasz i Ursus, z czego Tomasz to jest całkiem slowflyer. W przyszłości napewno wrócę do parkjetów, pójdzie lepszy materiał, dojdzie pewnie doświadczenie itd. Coś będzie się działać. Jak narazie to taki fajny model polatać sobie szybciej i się nie znudzić. Nie wiem czy widzicie na zdjęciach ale planowałem dać mu fpv tylko takie małe, VTX03, kamerka i wszystko zasilane ogniwem 1s 300mah tylko jak objerzałem nagranie z kamerki pokładowej to wydaje mi się że nie będzie to zbyt proste. Poprawię SC i dam znać jak się lata.

Link to comment
Share on other sites

Masz jedną sztukę śmigła właściwego i dwa przeciwbieżne.

W dronie masz dwa śmigła CW (lewe obroty) i dwa CCW (prawe obroty).

Tutaj jest małe zamieszanie bo w dronach określa się śmigło potrząc od góry a nie z "kabiny pilota" tak jak zwykle się powinno określać. Dlatego samolotowe prawe to w dronach lewe CCW. Ty masz zespół napędowy pchający to potrzebujesz śmigła lewego (typ pusher) w dronach oznaczane jako CW. Dlatego patrząc na typowy zestaw śmigieł do drona twierdzę, że zostało Ci jedno śmigło CW.

Link to comment
Share on other sites

Masz racje. Będzie działać. Pamiętaj, że przy zmianie obrotów zmienia się wykłon silnika i całe trymowanie idzie od nowa :-)

No akurat w parkjetach z napędem w pobliżu ść  wykłon jest na 0 (skłon najczęściej też).

 

Natomiast co do wyboru następnego parkjeta, to polecał bym coś od RcPowers, Migsrus lub Frcfoamies.

A co konkretnie - to już zależy jaki styl latania Ci bardziej pasuje; czy ma to być popinkalacz, czy coś do zabawy z lataniem high alpha, czy też coś do "normalnego" wyszalenia się na niebie ;)

Jeżeli miałbyś problem ze znalezieniem planów, to daj znać na PW, cuś tam na dysku się znajdzie.

Link to comment
Share on other sites

No akurat w parkjetach z napędem w pobliżu ść  wykłon jest na 0 (skłon najczęściej też).

 

 

Tego nie wiedziałem, dzięki. Właściwie jest to logiczne, SC = zerowe ramie. Człowiek stale się uczy.

Link to comment
Share on other sites

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.