Jump to content
Jarek1925

MIG 29RC z podkładów pod panele, platforma do testów dla parkjetów

Recommended Posts

Witam

Chciałbym przedstawić sylwetkowy model Miga 29 zrobiony dla testów podzespołów oraz do sprawdzenia jak będę czuł się w parkjetach. Wydrukowałem szablony dostępne w internecie, z podkładów pod panele 5mm wyciąłem elementy. Posklejałem wszystko w całość i okleiłem, Dodałem naklejki przylepione na taśmę bezbarwną aby jakoś lepiej wyglądał. podzespoły jakie zamontowałem to:
 

Silnik: BR2212 2450KV

Regulator: Simonk 30A

2x serwa TowerPro SG-90

Pakiet 1800mah 65C 3s 11,1V

Odbiornik FlySky I6

Śmigło 3-łopatowe 5042

Tak prezentuje się to w całości. Wszystko zostało wykonane w niecałe 3 popołudnia.Mam nagranie z kamery pokładowej ale przy tych prędkościach oraz patrząc że gopro to nie jest a jedynie kamera typu brelok odpuściłem sobie wstawianie go. Poniższy film również zmontowany na szybko.



 

post-20250-0-37615400-1526854563_thumb.jpg

post-20250-0-23813000-1526854578_thumb.jpg

post-20250-0-01420200-1526854608_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ładnie, ładnie. Czy to SC trochę za bardzo do tyłu czy drążkiem tak wachlujesz, bo taki nerwowy trochę jest?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uważam że SC jest za bardzo do tyłu, przy następnych lotach go poprawie. Jak już nabierze prędkości to można go utrzymać na kursie. Jeszcze kreta nim nie zaliczyłem bo pewnie by się rozpadł ale ten SC przesunę do przodu, zobaczę jak wtedy będzie się zachowywać

Share this post


Link to post
Share on other sites

dużo masz wylatane? robisz tym wszystkie manewry? łatwo to przerobić z klasy parkjet na coś dużo lepszego, ale niewiem jakie masz cele.
Aktualnie patrze, wyszło fajne śmigło:
GEMFAN HULKIE 5055

   Edit: EMAX AVAN 5065
DJI SNAIL 5048 - też coś nowego.
Ja latam dotychczas na Dalpropie 5045BN - na 4s i silniku klasy 2205-2306 spokojnie osiąga 130km/h.

Jak chciałbyś pod prękość to musiałbyś przemodyfikować, taki rozstawiony wylot powietrza odpada i zrobić tego miga tak jakby to był jednosilnikowy, duże śmigło odpada, pod prędkość podstawa to skok łopatek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tutaj bardziej chodziło mi o sprawdzenie jak lata się takimi parkjetami, Coś podobne jak Twoje migi i su Robert, potem poszedłeś w całkiem EDF i prawdziwe Migi :) malowanie, oświetlenie, naprawdę robi wrażenie, U Ciebie Areg też widziałem jety z tektury, jak widać da się tym śmigać tylko nie widziałem do końca filmów jak to się sprawuje wszystko, chyba że przoczyłem

W tym modelu raczej nic nie będę już przerabiał, można coś tam poprawić ale to kosmetycznie jak krawędź natarcia np, i tak jest trochę poklejony bo pouszkadzał się bardziej w czasie transportu niż lotów, to była taka szybka baza do sprawdzenia się w tym, przyjdzie na wakacje więcej czas u to zrobi się coś przestrzennego, 

Wylatane na tym nie mam sporo ale wygląda to tak że na początku zrobiłem, myślę sobię przetestuję to, wyszły duże luzy na sterach, można było zapomnieć o lataniu, odłożyłem do piwnicy, potem wyjąłem, poskładałem, poprawiłem i znowu w górę, jest lepiej ale jeszcze nie to co chcę, no to następnym razem znowu go wyciągam, i znowu sprawdzam jak reaguje na różne próby przeprowadzenia akrobacji. I można powiedzieć że pomimo że mam modele dużo wolniejsze i prostsze w pilotażu to latam tym Migiem bo za każdym razem chcę go bardziej opanować. Aktualnie nie jest źle, myślę że kiedyś jak zrobię coś bardziej ambitniejszego to będę już bardziej przyzwyczajony do większych prędkości i innego charakteru lotu

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://youtu.be/boz5v9SBq3Q

lepsze coś jak nic, film obrazujący zachowanie tektury przy około 140km/h, czyli drgania sterów i lekkie wyginanie skrzydeł. Był to pierwszy lot testowy i pomiarowy, czyli z kontrolerem typu cc3d zamiast zwykłego odbiornika i gpsem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeśli zależy Ci na prędkości to zbuduj inny model. Tekturą rekordów nie pobijesz. Chyba że wśród tektur ;)

Możesz też zmienić śmigło na samolotowe, bo te dronowe mają ograniczony skok.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ciekawi mnie ile ja mogę wyciągnąć na pełnym gazie np w locie nurkowym

 

Niezbyt wiele. Model lekki, wiotki. Nie spodziewaj się wiele więcej. Opór jaki stawia powietrzu jest większy niż pomoc grawitacji.

Do rekordów prędkości , potrzebujesz modelu cięższego i sztywniejszego.

W dodatku model tego typu, po przekroczeniu pewnej prędkości może przestać reagować na stery, lub się rozlecieć. Jest po prostu za delikatny by wytrzymać napór strug czy flatter, Serwa pracują, ściągają piankę, ale ster się wygina i nie ma efektu. Często kończy się to marnie dla modelu.

 

Pushjesty parkowe, w takiej wersji jako sylwetkowe depronowce, nie są zbyt dobrymi modelami.

Są proste i tanie, nie potrzebują wiele miejsca - to jest ich zalety. Za wiele nimi nie osiągniesz. W zasadzie jedynym sensownym testem jaki na nich możesz zrobić, to badanie wpływu profilu

 nośnego na własności płatowca. Model ma profil płaski - chyba jeden z najgorszych jakie może mieć model. Można go jednak łatwo przerobić na profile schodkowe z rodziny KFm lub klasyczne. żeberkowane.

MIG zyska trochę wagi, ale za to będzie miał lepiej noszące go skrzydła. Można będzie latać wolniej, szybciej nabierać wysokości, mniejszym kosztem energii.

 

Jak potrzebujesz prędkości, to raczej zerknij w stronę EDF-ów.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akurat rodzaj napędu to kwestia wtórna. Można zrobić samolot na śmigle, który będzie zapierniczał jak wściekły i EDF, który będzie się lansował po niebie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tutaj to chciałem się tak pobawić, materiał tani i łatwo dostępny, nie szkoda jak coś pójdzie nie tak. Śmigła są od drona więc mam jeszcze 3 szt. Przy następnym ambitniejszym projekcie będzie napewno lepiej, już wiem jak reaguje parkjet na sterowanie i różni się ono sporo w odróżnieniu do np Sky Surfera. Ogólnie fajny model i bardzo fajnie spróbować czegoś nowego. Do tej pory Tomasz i Ursus, z czego Tomasz to jest całkiem slowflyer. W przyszłości napewno wrócę do parkjetów, pójdzie lepszy materiał, dojdzie pewnie doświadczenie itd. Coś będzie się działać. Jak narazie to taki fajny model polatać sobie szybciej i się nie znudzić. Nie wiem czy widzicie na zdjęciach ale planowałem dać mu fpv tylko takie małe, VTX03, kamerka i wszystko zasilane ogniwem 1s 300mah tylko jak objerzałem nagranie z kamerki pokładowej to wydaje mi się że nie będzie to zbyt proste. Poprawię SC i dam znać jak się lata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz jedną sztukę śmigła właściwego i dwa przeciwbieżne.

W dronie masz dwa śmigła CW (lewe obroty) i dwa CCW (prawe obroty).

Tutaj jest małe zamieszanie bo w dronach określa się śmigło potrząc od góry a nie z "kabiny pilota" tak jak zwykle się powinno określać. Dlatego samolotowe prawe to w dronach lewe CCW. Ty masz zespół napędowy pchający to potrzebujesz śmigła lewego (typ pusher) w dronach oznaczane jako CW. Dlatego patrząc na typowy zestaw śmigieł do drona twierdzę, że zostało Ci jedno śmigło CW.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak założę tak jak trzeba tylko zmienię obroty silnika w kolejnym modelu? to chyba wyjdzie mi na to samo tylko tyle że silnik będzie się kręcił w lewą stronę

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz racje. Będzie działać. Pamiętaj, że przy zmianie obrotów zmienia się wykłon silnika i całe trymowanie idzie od nowa :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Masz racje. Będzie działać. Pamiętaj, że przy zmianie obrotów zmienia się wykłon silnika i całe trymowanie idzie od nowa :-)

No akurat w parkjetach z napędem w pobliżu ść  wykłon jest na 0 (skłon najczęściej też).

 

Natomiast co do wyboru następnego parkjeta, to polecał bym coś od RcPowers, Migsrus lub Frcfoamies.

A co konkretnie - to już zależy jaki styl latania Ci bardziej pasuje; czy ma to być popinkalacz, czy coś do zabawy z lataniem high alpha, czy też coś do "normalnego" wyszalenia się na niebie ;)

Jeżeli miałbyś problem ze znalezieniem planów, to daj znać na PW, cuś tam na dysku się znajdzie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No akurat w parkjetach z napędem w pobliżu ść  wykłon jest na 0 (skłon najczęściej też).

 

 

Tego nie wiedziałem, dzięki. Właściwie jest to logiczne, SC = zerowe ramie. Człowiek stale się uczy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do testów proponowałbym raczej model ESA. Wytrzymalszy, sztywniejszy. Masa podobna, profil nośny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By Bartek Piękoś
      Edit 27.11.2014
      Wątek, mający być początkowo relacją z budowy prostego modelu z podkładów, rozrósł się bardzo objętościowo. Wypowiadało się w nim wielu kolegów, chętnie dzieląc się swymi bezcennymi wiedzą i doświadczeniem.
      Z myślą o wszystkich chcących :dokopać się" do tej wiedzy oraz w celu ułatwienia im poruszania się po tym "tasiemcu" postanowiłem zamieścić w pierwszym poście interaktywny spis treści .
      Mam nadzieję, że pomysł się sprawdzi, ułatwiając i przyspieszając znalezienie konkretnych informacji.
      -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

      SPIS TREŚCI

      Plany, założenia konstrukcyjne: Strony: 1,2,
      Kadłub: Strony: 1, 2, 3, 6, 7, 11; Posty #: 1, 30 (wyposażenie), (32-33 ster wysokości SW), 31 (napęd), 39 (napęd, wręga silnikowa, łoże silnika), 47 (stat. poziomy), 52, 53 (napęd SW i SK), 116 (kółko ogonowe, kanały do chłodzenia elektroniki, gniazdo mocowania skrzydła, mocowanie pakietu), 121-144, (121-122 wzmocnienia konstrukcji, przymiarka poszycia), (123-124 gniazdo mocowania skrzydła, kanały wentylacyjne, pokrywa przedziału na pakiet), (137 maska silnika), (138 klejenie poszycia), 149 (SK, SW), 185 (kółko ogonowe, maska silnika, klapy, pokrywy, poszycie części ogonowej), 209 , 217, (kopyto i oszklenie kabiny)[/font]
      Skrzydła: Strony: 2, 3, 4, 5, 6, 8, 13, 17; Posty #: 39 (dźwigar), 53-64 (profil skrzydła, zwichrzenie), 57 (konstrukcja – rysunek),  69, 77, 93  (zewn. części skrzydeł), 73 , 81 (podział i dopasowanie poszycia), 92 (napęd lotek), 102 (keson), 106 (centropłat), 116 (mocowanie skrzydła, mocowanie pakietu, gniazda podwozia, połączenie zewnętrznych części skrzydeł z centropłatem), 117-119 (117 napęd klap), 145-146 (klapy, krawędź natarcia), 150-151 (klejenie poszycia, lotki, montaż klap), 158 (próbny montaż skrzydeł do kadłuba), 162 (uruchomienie klap – film), 250 (wloty powietrza),
      Malowanie, oznakowanie: Strony: 10, 11; Posty #: (189, 195 wybór malowania), 201 (gwiazdy na skrzydłach), 217 (gwiazdy na kadłubie)
      Dane techniczne, ustawienia, regulacja: Strony: 8, 9, 10, 12, 13, 14, 15, 16; Posty #: 149 (ciężar modelu, obciążenie pow. Nośnej, szacowana prędkość przeciągnięcia), 165 (wyznaczanie SC), 175 (ustawienia do oblotu), 190-193, 201 (wyważanie, ciężar RTF), 228-236 (przygotowanie do „zimowego” oblotu), 258-259 (ustawienia do oblotu), 264 (model na lotnisku)  270-280 (testy kołowania, 274 – film)
      Loty, wnioski: Strony: 15, 16, 17; Posty #: OBLOT (287 – film, 296 - wrażenia, 299 - filmy), kolejne loty (310, 317 – film), 320-325 (prędkość modelu)

      MODYFIKACJA I DOPIESZCZANIE MODELU

      Wzmocnienie podwozia (str. 17, 18; posty 329-341)
      Wloty powietrza w skrzydłach (str. 18; posty 342-344 i 357- gotowe)
      Nowa maska i komora silnikowa (str. 18, 19, 20, 22, 33; posty 357-369, 398-401, 430, 438, 647)
      Modyfikacje kształtu kadłuba (str. 19, 20; posty 372, 383(!), 392-399)
      Modyfikacja części ogonowej (str. 23, 32; posty 625-626
      Testy, zmiana ustawień modelu, zmiana napędu (str. 19, 20, 24; posty 373-381, 388-391, 397 (tabela z wynikami pomiarów), zmiana kąta zaklinowania (409-412, 470-473)
      Atrapa silnika (str. 20, 21, 22, 23, 24, 25, 28, 31, 33; posty 399-401, 413, 417, 426, 438-442, 455-459, 467, 479, 483-487, 543-545, 553-556, 608)
      Remont i wzmocnienie statecznika pionowego (str. 27, post 526)
      Osłony podwozia (str. 29, posty 567, 574, 582)
      Oszklenie (str. 30, 31, 46 posty 583-588, 594-607, 909)
      Kokpit (str. 30, 31, 32, 33, 34, 35; posty 590, 594, 608, 631, 649, 680, 686)
      Nowe końcówki skrzydła (str. 41; posty 814, 825-831)
      Zmiana kolorystyki, uzupełnienie akcentów graficznych i oznakowania (str. 26, 31, 32, 33, 34, 35, 42, 43; posty 518-524, 616, 626, 632-634, 638-645, 648, 668-674, 697, 833-834, 857)
      „Jimmy” J (str. 31, 32, 33, 35, 36, 44, 45; posty 618-625, 631, 635, 648, 695, 698, 702-706, 720, 864, 879, 900)
      Koncepcja składanego podwozia (str. 37-39; posty 737-762)
      Model po kolejnych modyfikacjach (foto + filmy): (str. 21, 24, 25, 33, 34, 35, 36, 42, 43, 47, 49, 51; posty 402, 476, 500 (film), 658, 661(film), 692, 709 (film), 831(nowe końcówki skrzydeł), 842, 847(film)

      Galeria końcowa i opublikowane artykuły o budowie – post 913
      Filmy z lotów: posty 930, 967, 1001, 1007, loty ze składanym podwoziem - 1244, 1296

      Składane podwozie: (str. 52, 53, 54, 55, 56, 58, 59, 60, 61); posty: mechanizm składania (1027, 1036, 1041-1042, 1050, 1057, 1092, 1111, 1118), 1062 (przeróbka dźwigara), napęd (1063, 1069, 1078, 1191), 1090, sterowanie i zasilanie (1169, 1170) wnęki kół (1092, 1110, ) 1119 (próbny montaż), 1149 (pierwsze uruchomienie), nowy napęd klap (1093, 1164), odtwarzanie poszycia, luki inspekcyjne (1171, 1182, 1191), 1183 (film - pokaz w zmontowanym modelu), efekt końcowy (1202, 1211), wyważenie (1217 i dalej)

      Start w zawodach w klasie F4H-P w Płocku 1269
      Start w zawodach w klasie F4H-P we Włocławku 1291
      --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
      Witam,

      Dlaczego taki na początek?
      Buduję swój pierwszy model. Ponieważ jestem pasjonatem lotnictwa, zwłaszcza z II WŚ i wielkim fanem Corsaira, wybór był oczywisty. Zainspirował mnie film na Youtube z demonstracji pięknie latającego Corsaira firmy Airfield (FMS) 1430 mm. Urzekł mnie dźwięk silnika, a raczej chyba wydawany przez 4-łopatowe śmigło. I zachorowałem . Nie wiedziałem, że elektryk może brzmieć niemal jak prawdziwy.

      Wiem, że na pierwszy model latający taka maszyna może nie jest optymalna, jednak bardzo liczę na Waszą pomoc w przeprowadzeniu projektu do szczęśliwego końca. Liczę się z tym, że przed jego oblotem zbuduję jakieś proste RWD do nauki latania i na nim poćwiczę, jednak na razie główny wysiłek konstrukcyjny chcę skupić na Corsairze, bo to mi daje duuuuużą motywację.

      Jak chcę latać? (poza tym, że na początku chciałbym po prostu wystartować i wylądować )
      Podobno to się nazywa latanie makietowe lub in scale. Nie interesują nie akrobacje, choć fajnie by było, żeby model mógł wykonać w locie to, co potrafił oryginał. Najbardziej podobają mi się modele, które w locie zachowują się stabilnie, płynnie, majestatycznie wręcz, mają taką "ociężałość" prawdziwej maszyny. Pewnie to też kwestia regulacji i umiejętności pilota

      Założenia konstrukcyjne:
      Oparłem się na planach stąd: http://www.rc-modell...ir.html#Bauplan
      przy czym ja buduję wersję V2 XL: http://www.rc-modell...corsair-v2.html
      a to link do samych planów: http://www.rc-modell...RSAIR-XL-V2.pdf
      Model w oryginalnej wersji ma 134 cm, ja powiększyłem go do rozmiarów Corsaira Airfield/FMS, a więc o ok. 6,7%.
      Profil przypomina Clark Y, ale chyba jakiś plaskaty, bo grubośc profilu z pomiarów wychodzi mi 9,2%. Do tego dojdzie grubość poszycia. Czy sugerować się grubością profilu czy skrzydła, do którego dojdzie przecież pogrubiające je poszycie (góra/dół po 3mm) + 3 mm na krawędzi natarcia po "owinięciu noska" profilu depronem.
      Tu jedno z najważniejszych pytań, zostawić profil z planów, czy zastosować Clark Y, czyli grubszy.

      Mój pomysł na wyposażenie to w zasadzie odtworzenie tego co miał oryginalny model FMS, na którym się wzoruję.
      Najbardziej zależy mi na takim samym śmigle, a jeśli tak to i silnik najlepiej ten sam (parametry, łatwość zamocowania śmigła - nakręcana na wał piasta).
      Napęd: silnik + śmigło 3-4 łopatowe z zestawu FMS
      Silnik (G&C - edit) 4250 500kV
      http://www.pw-rc.com...roducts_id/1948
      tu więcej o tym silniku:
      http://sydneyrcjets.com.au/motors-c-17/fms-upgraded-motor-4250-500kv-brushless-motor-4-bla-f4u-corsair-p-117
       
      (Edit 2017.08:poskreślałem linki, które stały się nie aktywne; obecnie 3-łopatowa wersja piasty jest trudniejsza do zdobycia)
      Śmigło 4-łopatowe
      https://www.motionrc.com/products/1400mm-fms-f4u-p-47-propeller
      opcja 3-łopatowa
      http://www.pw-rc.com...roducts_id/2011
      Servo - zero pomysłów
      A./FMS miał chyba coś takiego
      http://www.pw-rc.com...roducts_id/2127
      Ma mieć chowane podwozie.

      Co Koledzy na to? Bardzo proszę o wszelkie sugestie, porady, opinie. Najlepiej z łopatologicznym wyłuszczeniem co i dlaczego.
      Z góry wielkie dzięki za pomoc.

      Stan na dzień dzisiejszy. Wiem, że kleju (Soudal 66A) dałem nieprzyzwoicie dużo, ale ostatnie połączenia są już bardziej estetyczne. Nabrałem do tego kleju zaufania i nadmiar ścieram .


      Statecznik poziomy tylko włożony, nie doklejony, więc cały element zachodzący na boki kadłuba trochę odstaje.

    • By AKocjan
      Witam, chciałbym zapytać czy ktoś posiada model samolotu  Spitfire'a IX 1600 mm z serii FlightLine. Mój egzemplarz ma ponad rok, nadal służy mi bez zarzutu. Ogólnie jestem bardzo zadowolony.
      Model - elektryk kupiony w formie PNP. Zastanawiam się, czy po roku czasu nie powinienem wymienić ważnych podzespołów elektroniki - szczególnie boję się o regulator silnika oraz serwomechanizmy.  
      Chętnie wymienię się uwagi z innymi posiadaczami tego modelu. 

      PS film prezentujący mój model w powietrzy  
       
       



    • By AKocjan
      Jestem nowym użytkownikiem forum,  jeżeli chodzi o modele zdalnie sterowane zajmuję się głównie samolotami. 
      Posiadam między innymi Spitfire'a / F-4 Phantm'a 
      Mój Spitfire: https://youtu.be/vuC35WoeFGU
      Mój F-4 Phantom: https://youtu.be/YKMkXTa7CaQ

      Pozdrawiam serdecznie 
    • By GAM
      PROWADZISZ MODELARNIĘ ZAJĘCIA Z MŁODZIEŻĄ
                                                    ZOBACZ CO PROPONUJE
       
                         GAM Model Hobby
      Modele samolotów szybowców wycięte z bardzo lekkiej a zarazem twardej pianki XPS. Latające zabawki dla najmłodszych do zabawy w domu,hali lub na otwartej przestrzeni przy bezwietrznej pogodzie.Bardzo łatwa budowa dzięki której mogą być wykorzystane na zajęciach praktycznych prowadzonych przez instruktorów modelarstwa w szkołach i świetlicach.
       
                                                        
       
      WIĘCEJ INFORMACJI:http://gammodel.pl/
       
                                               

    • By Sklep Modelarski Białystok
      Witam wszystkich pasjonatów modelarstwa, chciałem zaprezentować niedawno powstały pierwszy profesjonalny sklep modelarski w Białymstoku PODLASKIE CENTRUM MODELARSKIE  ul. Św. Rocha 13/15 lok. 103A (wejście z tyłu budynku) kom. 882 700 007.
      * http://podlaskiecentrummodelarskie.pl/
      * https://www.facebook.com/Podlaskiecentrummodelarskie/
      W swojej ofercie posiadamy:
      * modele zdanie sterowane : samochodów, łodzi, samolotów i dronów
      * wyposażenie rc
      * materiały do budowy ( sklejki, balsa, kleje)
      * modele do sklejania, rzutki
      * prowadzimy również serwis modeli rc, samochodów, samolotów, łodzi z napędem elektrycznym i spalinowym
      Zapraszamy do odwiedzenia nas w sklepie stacjonarnym, Sklep internetowy jest w moderacji, więc nie wszystkie produkty mogą być wprowadzone, w razie jakichkolwiek pytań proszę pisać na fanpage na facebook lub dzwonić, pozdrawiam wszystkich
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.