Jump to content

Recommended Posts

Cześć!

 

Od niedawna wróciłem do modelarstwa (po 10 latach przerwy). 

Na codzień latam FunFly 1,2m - zdecydowanie znudziło mnie latanie od lewej do prawej tym modelem, postawiłem na coś konkretnego na przyszły sezon. 

Zapewne pare osób które śledzą budowę MXa użytkownika enter1978 widziało, że zdecydowałem się właśnie na jego budowę.

Postanowiłem założyć temat, ponieważ w razie gdy coś spiernicze, lub będę miał z czymś problem, to się po prostu spytam.

 

Jest to moj pierwszy w życiu KIT, zapewne wiele rzeczy zepsuję (Tak, już to zrobiłem, lecz o tym za chwile...)

 

W takim razie, do dzieła. 

post-17040-0-22272800-1535519113_thumb.jpg

post-17040-0-16707000-1535519149_thumb.jpg

 

Paczka odebrana, warunki trochę spartańskie, lecz trzeba działać na tym co się ma. 

 

Wstępne zapoznanie z KITEM

post-17040-0-92930500-1535519220_thumb.jpg

 

No i trzeba zacząć działać, standardowo od skompletowania elem. do budowy domku. 

post-17040-0-23806200-1535519288_thumb.jpg

post-17040-0-73780000-1535519316_thumb.jpg

 

W pierwszej kolejności postanowiłem wszystko przeszlifować - frez zrobił swoje. 

post-17040-0-67184400-1535519376_thumb.jpg

 

Wszystko przeszlifowane, stwierdziłem że zaznaczę teraz co trzeba ze sobą skleić.. 

post-17040-0-48297400-1535519456_thumb.jpg

 

Wszystko ogarnięte, więc trzeba sklejać.  Żywica L285 plus H285, no i jazda

Tak mniej więcej wygląda warstwa kleju

post-17040-0-47829400-1535519732_thumb.jpg

 

Wszystko sklejone, no i teraz trzeba czekać na następny piękny powrót z pracy..

post-17040-0-66838100-1535519828_thumb.jpg

 

Lecz chwila..

W nocy, wstałem bo jedna rzecz mi nie dawała spokoju, no i słusznie.

Bocznice domku niestety skleiłem odwrotnie. 

post-17040-0-17563500-1535519949_thumb.jpg

Niestety, 10h w pracy w tym 13h poza domem zrobiły swoje.

Zmęczenie, brak doświadczenia i pośpiech wyszły w bardzo słabym momencie, no cóż.. 

Trochę mnie to zniechęciło, ponieważ liczyłem że wyjdzie sprawnie, no ale.. Trudno :)

Nie ma co się łamać, tak więc

cdn..

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z całym szacunkiem do relacji i Twoją chęcią do zaprezentowania modelu wydaje mi się iż trzeci taki sam temat jest po prostu bezsensu i raczej niezgodny z forumowym regulaminem...

Poprzednie tematy są otwarte i w nich można kontynuować budowę modelu.

 

2. Zanim założysz nowy wątek, temat, zapytanie w celu znalezienia pomocy, sprawdź czy ktoś tego już nie zrobił.

 

P.S I nie żeby mi temat MX-a przeszkadzał, bo sam je śledzę,poniekąd z ciekawości gdyż kilka szt. lata z podwoziami węglowymi ode mnie oraz faktem iż widziałem co model potrafi w locie ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Generalnie nie chodziło mi tylko o pomoc, tylko by mieć coś w rodzaju dziennik - zresztą wiadomo po co jest ten dział,

Co do regulaminu, wydaje mi się że jednak się mylisz, aczkolwiek jak temat tak bardzo razi, można go przenieść do poprzedniego tematu.

 

2. Dobrze o tym wiem 

Share this post


Link to post
Share on other sites

To już będzie w gestii moderatora by połączyć /skasować/zostawić wątek :) .

Myślę że co do regulaminu to raczej się nie mylę...chociaż interpretacja wielu punktów regulaminu jest przeróżna .

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Osobny temat jako dziennik ma taka zaletę że jak Patryk będzie kiedyś czegos szukał może to szybciej znaleźć, choć ja tam jak czegoś potrzebuje znaleźć (co sam napisałem czy pokazałem) to ciężki temat , dużo stron dużo postów i czasami trzeba posiedzieć i poczytać, a ktoś kto temat sledził i czytał co trzeci post to jak mu coś by było trzeba znaleźć konkretnego to trzeba czytać od początku wszystko.

Co do modelu to wydaje mi się że nie odwalił byś takiego numeru jak byś złożył kadłub na sucho.

Spokojnie , pośpiech jest złym doradcą , w tym sezonie juz nie zdążysz zbudować modelu, a do przyszłego sezonu to można zbudować 2 takie modele i to poświęcając na budowę 15-30min dziennie.

I od razu na wstępie masz okazję docenić model cięty przez Marcina, wytnie nowe części i dalej jest radość.

Piszę na szybko więc nie specjalnie myślę , ale wydaje mi sie że to co zrobiłeś źle, zaowocuje tym że kadłub da sie złożyć ale będziesz musiał zamienić boki stronami, co zaowocuje tym że wykłon silnika będziesz miał w niewłaściwą stronę.

Ale np do takiego silnika jak mam ja na wrędze do której przykręcasz silnik jest potrzebny dystans i to gruby z 30mm, więc wystarczyło by wykonać taki dystans tak aby nadał odpowiedni kąt silnikowi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Co do modelu to wydaje mi się że nie odwalił byś takiego numeru jak byś złożył kadłub na sucho.

 

 

Ot, i to cały winowajca. 

 

Szczerze z ręką na sercu, składać zacząłem domek do momentu kiedy, sklejka bardzo ciężko wchodziła (Lewa strona wręgi i podstawa wręgi), sklejka bardzo ciasno spasowana - dałem sobie spokój... 

Jak widać nie potrzebnie - stwierdziłem że doszlifuje i lepiej dopasuje na gotowo sklejone, i tu był właśnie cały błąd. 

 

Aczkolwiek, z jednej strony dobrze się stało jak się stało. Każde doświadczenie się przyda w przyszłości - będę bardziej uważał :P Dziś dalszy etap zmagań. 

No co do cięcia Marcina - bez dwóch zdań, dobrze że się zdecydowałem.

 

Generalnie chciał bym złożyć MX'a jak to przewidział konstruktor, bez kombinacji z dystansami itp,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Model jest projektowany pod dle55 , ale ja przyciąłem koszty i kupiłem chiński rcgf55 , silnik bardzo dobry ale chyba ma krótsze te tulejki aluminiowe bo silnik nie jest tak wysunięty do przodu jak powinien być , ja odwaliłem druciarstwo bo cofnąłem maskę i się spasował, ale lepszym pomysłem jest dystans na wrędze do której sie montuje silnik, nie wspominając że pewnie problem z wyważeniem był by mniejszy bo jednak cięzki silnik powinien być z 3cm bardziej wysunięty do przodu niz to jest u mnie.

Ale to nic nowy model powinien być zbudowany bez potknięć ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja celuje bardziej w DLE, jeszcze myślałem nad serwami. Czy wybrać Hitec czy Savox.

 

Powoli prace idą do przodu. Elementy domku sklejone, wszystkie elementy kadłuba przeszlifowałem, by na gotowo wklejać w domek jak tylko otrzymam nowe "L'ki" od Marcina. 

No i skleiłem boki i podstawę kadłubu. 

 

post-17040-0-57959600-1535606264_thumb.jpg

post-17040-0-12799800-1535606276_thumb.jpg

post-17040-0-53184300-1535606288_thumb.jpg

post-17040-0-12772100-1535606298_thumb.jpg

post-17040-0-73535300-1535606320_thumb.jpg

 

 

Teraz jeszcze rozmyślam w jaki nadajnik celować, ten co mam (poczciwy i6), nie jest rozwojowy - kupiłem go tylko by sobie "przypomnieć" jak się latało :D

 

Prawdopodobnie wybór padnie na Hitec Aurora. 

post-17040-0-04209200-1535606308_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dziś postanowiłem sie odstresować i zaatakowałem drugie skrzydło.

I doszedłem do wniosku że jak nie będziesz składał konstrukcji na sucho a skrzydła wydają się banalne , mozna się zdziwić po sklejeniu całości, jest bardzo duże podobieństwo że np skleisz dwa skrzydła prawe.

Co do serw to też nie wiem co kupić choć to jeszcze daleka droga nim będe model uzbrajał.

Mam turnigy jakieś HV i tytanowe przekładnie, i to sa dobre serwa za dobre pieniądze , ale na jeden sezon, moje już się zaczynają telepać i teraz będe celował w coś lepszego ale nie chciał bym wydać więcej niz 200zł za sztukę , czy się uda coś znaleźć? zobaczymy , za turnigy płaciłem chyba 120zł za sztukę i gdyby nie zaczynały drgać to były by bardzo dobre.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dawno nic nie wrzucałem :D Niestety nie było na to czasu, ledwo znajduje czas na składanie, a co dopiero pisać tutaj o moich zmaganiach :D Generalnie w domu jestem gościem :D ale do rzeczy.

 

Lki dostałem, domek poskładałem - było ciężko, zwłaszcza że pierwszy raz mam do czynienia z KIT'em. 

Musiałem podszlifować zamki, wyciąć większe otwory na mocowanie silnika (Mam wersję z laminatem), oraz powiększyć otwory mocowania płytki podwoziowej.

 

Całość już jakoś wygląda, teraz pozostało mi kilka szczegółów. 

post-17040-0-56174300-1536557862_thumb.jpg

 

Boki sklejam oddzielnie - trochę bałem się zwichrowania, i po sklejeniu jednego, drugi założyłem "na sucho" tak by się wszystko ułożyło.

 

Ogółem jeszcze został mi jeden temat, który rozszyfrowuje. 

 

post-17040-0-93736200-1536558474_thumb.jpg

 

Rozumiem że są to umocnienia pod stabilizatory stateczników i skrzydeł? Prześledziłem pozostałe wątki i nie mogę rozszyfrować które do którego :D 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Z tego co pamiętam, od  lewej strony:

1. Wzmocnienie żeberka przykadłubowego statecznika poziomego. Tam gdzie wklejasz papierową rurkę statecznika.

2. Zaślepki na rurę w statecznikach. Trzecie żeberko od kadłuba.

3. Wzmocnienie żeberka przykadłubowego statecznika poziomego pod stabilizatory.

4. Wzmocnienie kadłuba pod stabilizatory skrzydeł.

5. Wzmocnienie kadłuba pod stabilizatory stateczników.

6. Wzmocnienie kadłuba od wewnętrznej strony pod papierową rurkę statecznika poziomego.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki wielkie! :) Jeszcze mam pytanie. Pod spodem do kadłuba w innych wątkach widziałem zastosowanie listew balsowych 5x5. Niestety nie zamówiłem takowych, posiadam sosnowe 5x3. Można je zastosować, czy zamówić te balsowe?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, jeszcze jedna prośba. Potrzebuję listę, do finalnego skompletowania zamówienia (balsa, klocki-listewki Balsowe, rurki stabilizacyjne skrzydeł i stateczników (rozmiar i materiał), rurki do poskładania skrzydła, kierunku i stateczników, i inne podobne potrzebne przedmioty.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chciał bym bardzo podziękować kolegom za listę potrzebnych materiałów, udało się wszystko zamówić od jednego dostawcy, mam nadzieje że jednak wysyłki wyjdą mnie taniej niż model  :rolleyes:

 

Generalnie co trochę staram robić się fotki, więc do rzeczy,

 

Od spodu przykleiłem jednak listwe sosnową 5x3, taką miałem akurat pod ręką .

post-17040-0-45005700-1536901734_thumb.jpg

 

No i zabrałem się za kabinkę i ster kierunku.

 

I tu uwaga dla wszystkich. Użyłem starej strzykawki, która niestety przeskakiwała. Efekt widać, rozlany soudal. Nie duża ilość, ale już jest nadmiar pracy, bo trzeba będzie drzeć papierem.

post-17040-0-17083900-1536901922_thumb.jpg

 

Najpierw wkleiłem pierwsze żeberko kierunku, tak by dobrać kąt przylegania,a  potem reszta.

post-17040-0-34724100-1536901984_thumb.jpg

post-17040-0-03599500-1536902054_thumb.jpg

I tu kolejne pytanie do kolegów.

 

Natarcie wybrałem listwe sosnową 5x3. Rozumiem że czoło żeberek należy tak wyszlifować, by listwa idealnie weszła w środek? 

post-17040-0-91214800-1536902104_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak, wkleiłem sosnowe. Uznałem że skoro będzie to benzyna, kabinka będzie zbierała mase wibracji to trzeba jednak użyć sosnowych listwek. Wagą zbytnio się nie przejmuje, i tak osłonkę zamówiłem węglową, poza tym to mój 1 w życiu build. Euforia będzie jak MX  w ogóle poleci :D

 

Rozpocząłem oklejanie balsą statecznika pionowego oraz kabinki. Tutaj mam pytanie. Jest jakiś Patent na oszlifowanie natarcia? Z tego co widzę, ręcznie bardzo średnio to wychodzi tak by było idealnie (bynajmniej w moim przypadku). Myślałem by może zrobić jakąś formatke bazowaną na wzorze nosków z pliku PDF do której zakładało by się papier ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prace idą do przodu, myślałem że będę wrzucał więcej zdjęć. Niestety nie pozwala na to tryb biegowy jaki ostatnio prowadzę  :rolleyes:

 

 

post-17040-0-35169300-1537424953_thumb.jpg

 

Kierunek zbudowany, wklejony, kabinka wstępnie ogarnięta, no i garb też wstępnie oklejony i doszlifowawny. Generalnie jeszcze trochę pracy czeka - niestety dużo szlifowania czego nie lubię.

Może kilka spostrzeżeń jeżeli chodzi o budowę. - takie przemyślenia świeżaka:

 

 

1. Budowa kadłuba - Generalnie prosta, i nie da się nic bardzo spierdolić - i tu jedna najważniejsza moim zdaniem zasada. Trzeba przed klejeniem wszystko złożyć do kupy , jeżeli nie wchodzi to przeszlifować, przyciąć zamek, wyciąć idealne kąty w zamkach i wejdzie.

Gdyby nie to że na tym etapie poległem, myślę że szło by sprawnie bez niespodzianek (nieszczęsne L'ki w moim przypadku). Grunt to mieć płaski blat, i dużą ilość klamerek lub ścisków.

 

2. Kierunek - Tutaj zaczynałem od postawienia żeberek pod odpowiednim kątem - w pierwszej kolejności najpierw wklejać te od kadłuba, tak by nie stracić kątów. Na natarcie wystarczy listewka balsowa 10x8 lub nawet 8x8 - ja miałem pod ręką 10x15 co przełożyło się na bardzo dużą ilość pracy z natarciem. 

Polecam też użyć CA do punktowego przyłapywania no i tu zakochałem się też w szpilkach - aż żałuję że nie miałem ich od początku, no ale po powrocie do modelarstwa jestem w trakcie budowania modelarni i zbierania sprzętu - i tu pytanie. Ktoś ma miejsce pracy w piwnicy w bloku? Chodzi mi o kilka rozwiązań, np oświetlenie - trzeba zakładać chyba licznik, nie?  :rolleyes:

 

3. Kabinka. Teraz będę miał trochę pracy, ponieważ trzeba zadbać o estetykę łączenia spodu kabinki i kadłuba (trzeba ładnie na płasko wyszlifować balse). I tu ja najpierw zbudowałem kabinke, dokleiłem wycięty łuk ustalający kąt pochylenia ostatniego elem. kabinki. Teraz dopiero dokleję do garba balsę, i ją doszlifuję na odpowiedni wymiar do kabinki. 

 

4. Garb. Ja zrobiłem tak jak radził Marcin, Najpierw mokrą balsę (płyn do szyb) umieściłem w szablonie garba, potem posmarowałem sudalem, włożyłem garb, i wycięty środek garba - no i postawiłem na to butelki z wodą celem dociśnięcia. Sam garb jeszcze nie wklejałem, narazie wstępnie doszlifowany, jak widać jeszcze trochę pracy zostało. 

 

Z racji iż jest to mój pierwszy KIT, no jest kilka problemów z estetyką, aczkolwiek myślę żę jak na warunki w jakich pracuje i moje umiejętności jest ok. Nie jest pięknie, ale błędy które popełniłem do tej pory, poprawię w następnej budowie (Zresztą kolejny model już w planach) :D

 

No i, co do Apki.

 

Okazja się trafiła, padło na T10CP. Futaba prawie nowa - jeszcze folia na ekranie i przełączniku, z modułem 2.4 TM-10. Myślę że było warto, generalnie poprzedni właściciel używał jej kilkanaście razy.

post-17040-0-47185800-1537429095_thumb.jpg

 

Teraz przymierzam się do zakupu silnika i serw. Silnik wiadomo - DLE 55, ale serwa. Nie wiem, czy brać tańsze HITEC (12kg przy 7.4v) - ok. 160 za serwo, czy Savoxy (13kg przy 7.4v) - Ok. 220 za serwo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

...

Tutaj mam pytanie. Jest jakiś Patent na oszlifowanie natarcia? Z tego co widzę, ręcznie bardzo średnio to wychodzi tak by było idealnie (bynajmniej w moim przypadku). Myślałem by może zrobić jakąś formatke bazowaną na wzorze nosków z pliku PDF do której zakładało by się papier ?

Kształt natarcia nadaj małym strugiem modelarskim, a potem szlifowanie wykończające.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kształt natarcia nadaj małym strugiem modelarskim, a potem szlifowanie wykończające.

 

Dzięki wielkie, na skrzydła sobie zamówię! Kierunek wykończyłem papierem (niestety)  ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By Graffi_25
      Model przeznaczony dla pilotów 3D, początkujących 3D i średnio zaawansowanych.
      Relacja z budowy:
      http://pfmrc.eu/index.php/topic/68241-relacja-mx2-2200mm-budowa-pierwszego-modelu-konstrukcyjnego/
      Lub na FB:
      https://www.facebook.com/media/set/?set=a.2143783832320034&type=1&l=fea67f9608
      ZESTAW ZAWIERA:
      Wszystkie elementy wycięte CNC (FREZEM BEZ OPALENIA I KONIECZNOŚCI OCZYSZCZANIA PRZED KLEJENIEM)  z lekkiej sklejki, kabinę węglową lub plexy i maskę z włókna szklanego,garb ze styropianu wycięty cnc, podwozie węglowe przednie i tylne, dzwignie.
      DO ZŁOŻENIA POTRZEBNE:
      balsa 2mm 20desek+ krawędzie natarcia z 8/10mm balsa, listwy sosnowe, folia, rura fi 28 dzwigarowa skrzydła, fi 12 statecznik, koła.
       
      CENA 880pln + przesyłka 40pln
       
      W razie pytań kontakt:
      tel. 605280256
      marcin-golawski@wp.pl















    • By Robert
      Sprzedam, zbuduję  samolot MX2 ks 2,2m pod silnik 50 - 60 cc.
      z galanterią
      zawiasy, dźwignie (nie wklejone),Snapy, linki, popychacze, koła PU 97/33mm  felga plastikowa, koło ogon, osie kół, rura gł dur alu, Goleń podwozia gł. (Węglowe)ogonowego. dur alu
      czas realizacji 5 - 9 tygodni od  zaksięgowaniu kwoty i  skompletowania wszystkich elementów modelu
      model może być oklejony jak na foto, (folia oracover)
       
      Dla forumowiczów dokładam zbiornik paliwa 500 lub 700 ml w cenie
       
      Cena w/w zestawu 2980zł + koszty wysyłki ok 160 -180 zł
      W przypadku odbioru osobistego proszę dać znać, zrobię ofertę bez doliczonych kosztów transportu ( dotyczy zakupu przez allegro)
      aukcja allegro:
      https://allegro.pl/oferta/samolot-mx2-ks-2-2-m-w-zestawie-z-galanteria-8811255156
       
      kontakt
      ventus2b@interia.pl
      tel 660682059

    • By Graffi_25
      Witam
      Jak w temacie ostatnia sztuka w tym roku, cena 880PLN
       
      Film z lotów:
      https://youtu.be/rkXn2zcFpSI
      Model przeznaczony dla pilotów 3D, początkujących 3D i średnio zaawansowanych.
      Relacja z budowy:
      http://pfmrc.eu/index.php/topic/68241-relacja-mx2-2200mm-budowa-pierwszego-modelu-konstrukcyjnego/
      Lub na FB:
      https://www.facebook.com/media/set/?set=a.2143783832320034&type=1&l=fea67f9608
      ZESTAW ZAWIERA:
      Wszystkie elementy wycięte CNC (FREZEM BEZ OPALENIA I KONIECZNOŚCI OCZYSZCZANIA PRZED KLEJENIEM)  z lekkiej sklejki, kabinę węglową i maskę z włókna szklanego,garb ze styropianu wycięty cnc, podwozie węglowe przednie i tylne, dzwignie.
      DO ZŁOŻENIA POTRZEBNE:
      balsa 2mm 20desek+ krawędzie natarcia z 8/10mm balsa, listwy sosnowe, folia, rura fi 28 dzwigarowa skrzydła, fi 12 statecznik, koła.
      W razie pytań kontakt:
      tel. 605280256
      marcin-golawski@wp.pl
      lub PW
      Na zdjęciach mogą znajdować się elementy więcej niż od jednego zestawu więc zestaw zawiera 1 sztukę tych elementów.
       
       




    • By artwszol
      Cześć!
       
      Zawsze chciałem zrobić jakąś relację z budowy, ale nigdy nie miałem okazji. Może obawiałem się też reakcji bardziej doświadczonych modelarzy, ale w końcu się zdecydowałem i oto jest.
      Jakiś czas temu od kolegi dostałem kadłub razem z usterzeniem do szybowca 'rekreacyjnego', ale coś na kształt klasy F3F/F3B. Leżał chwilę, w końcu zabrałem się za projektowanie i budowę skrzydeł.
       
      W pierwszym etapie wziąłem się za geometrię skrzydła. Kolega mówił, że skrzydełka miały rozpiętość 2,3m. Postanowiłem zrobić je jednak odrobinę większe. Zdecydowałem się na 2,5m. Cięciwę przykadłubową mam narzuconą przez kadłub, więc nie poszaleję. Chciałem zrobić skrzydła półeliptyczne lub kształtem do nich zbliżone. W ruch poszedł AutoCAD. Zaprojektowałem więc coś na kształt obrysu eliptycznego.

      Nie zwracajcie uwagę na różne końcówki skrzydła, bo chciałem zostawić sobie brak zaokrąglenia, żeby mieć z czego ściągać wymiary.
       
      W kolejnym etapie dobrałem profil skrzydła. Po wstępnej selekcji rozważyłem następujące opcje: AG24, HS1.7/9, MH32, SD7003 i SD7037. Wrzuciłem to do XFLR5. Masę modelu oszacowałem na około 1.7 kg. Znając geometrię zdefiniowałem analizę profilu typu 2 (polecam ). Wpisuje się tam dane modelu i program oblicza parametr Re.sqrt(Cl). Najwierniej oddaje zmiany charakterystyk modelu w locie i pod wpływem zmiany liczby Reynoldsa

      Zdecydowałem się na wybór profilu AG24. Dlaczego? Otóż ze względu na niską krytyczną liczbę Reynoldsa i dużą doskonałość. Liczba Reynoldsa na końcówce dla krytycznego kąta natarcia wynosi 40000, gdzie cięciwa końcówki to 6cm. Krytyczna liczba Re dla profilu to około 45000 i jest najniższa wśród pozostałych profili.
       
      Wrzuciłem wszystko, razem z geometrią, kadłubem i usterzeniem, do XFLR5. Zrobiłem szybką obwiednie obciążeń i na podstawie obliczeń programu wyeksportowałem sobie rozkład momentu gnącego wzdłuż rozpiętości. Na tej podstawie obliczyłem wymiary dźwigara i dobrałem wielkości pasów dźwigara:

      Zaznaczyłem na czerwono miejsce, gdzie moment gnący jest zbyt duży jak na ten dźwigar. Nie martwię się tym, gdyż nie brałem pod uwagę wpływ pokrycia, dźwigara tylnego oraz przede wszystkim bagnetu do łączenia skrzydełek, który akurat będzie w miejscu, gdzie dźwigar 'nie domaga'.
       
      Konstrukcja skrzydła będzie składała się z rdzenia styropianowego, pasów dźwigara, dźwigara tylnego, krawędzi natarcia oraz z balsowego pokrycia. Na to wszystko pójdzie folia.
       
      Zabrałem się do roboty. Umówiłem się z kolegą, który ma ploter i poświęciliśmy chwilę czasu, żeby to wszystko wyciąć.

      Z największymi segmentami nie było problemu. Pojawił się on z końcówkami. Drut niszczył tą najcieńszą część. Po kilku próbach i manewrach z temperaturą drutu, udało się wyciąć. Całość robi wrażenie:

       
      Wyciąłem jeszcze sobie podkładkę pod skrzydła, żeby ich nie zwichrować podczas budowy. Po miesiącu przerwu kupiłem w końcu drewno i zrobiłem dźwigar. Najgorsze było to, że jest on stopniowany, ale łączenie nie było trudnością. Na tą chwilę zrobiłem jeden z czterech pasów dźwigara. Resztę będę robił pewnie po weekendzie.

       
      Jak zrobię kolejne etapy to będę tu pisał. Chętnie przyjmę rady dotyczące budowy, stosowanych materiałów, klejów itp. Mimo tego, że robiłem już skrzydła identyczną metodą, to tamte miały dużo grubszy profil i były trapezowe, więc dość proste w budowie.
       
      Pozdrawiam
    • By Robert
      A to moja foto relacja.
      model do pikniku w Nowy Targu jest na sprzedaż.
      Gdyby ktoś chciał taki model a nie miał ochoty na składanie, lub po prostu nie umie itp. z chęcią zbuduję kolejnego MX-a
      jakby co to ventus2b@interia.pl
      lub 660682059
       





































































×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.