Skocz do zawartości

Silnik "Pszczółka" 10cm3


Kubuś

Rekomendowane odpowiedzi

Jakub ; ja tylko z kolegami chce podyskutowac . 

 

Pewnie ( i Grzesiu i Przemek ) sledzicie "walke " Mariusza z SIMem . Ja jako UZYTKOWNIK silnikow , wiedzialem cos tam , ze to nie jest bulka z maslem , ale Mariusz mnie zwyczajnie znokautowal ( i to wielokrotnie ). Wiedza o obsludze samego sprzetu to dla mnie jakas niepojeta sprawa , a tu jeszcze dochodzi materialoznawstwo  :blink: . Pomimo , ze jestem totalnym laikiem , sledze to od TZW dechy do dechy i udaje czasem ( przed soba samym ) , ze cos z tego rozumiem  :D .

 Pamietam , ze jak mialem moze z 14 lat ( bylem juz ze 4 lata MODELARZEM ), zostalem posiadaczem MINIATUROWEGO LOTNICTWA . W dziale o aparaturach , byl "projekt" jakiejs tam aparatury ( nie pamietam ILOkanalowej ) . Kupilem  tranzystorki , zdobylem oporniczki i kondensatorki . Codziennie siedzialem nad szkicem i WIERZYLEM , ze za tydzien , miesiac , rok bede mial wlasna aparature ( bylem wtedy uwieziowcem i "gumowcem" ) !!  Dodam , ze nie mialem zielonego pojecia JAK to zrobic i JAK to ma dzialac . OK ; mialem w domu lutownice  :D . Chyba z rok potrwalo , zeby dotarlo do mnie , ze jednak na razie musze zostac uwieziowcem . Na moje szczescie nie chwalilem sie NIKOMU na modalrni , czym bawie sie pod koldra ( oczywiscie poza tym czym bawi sie kazdy czternastolatek ) i nikt o moich tajnych planach RC nie wiedzial . Elektronicznie nie rozwinalem sie wielce od tamtego czasu ; do dzisiaj mam problem z odpowiednim wlozeniem baterii do latarki  ;)

 

P.S . Bartek , wszystko jest OK  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek wszystko sie zgadza wobec tego czekamy na jakieś konkrety,książki każdy może pokazać że ma .Ja też mam kilkanaście o tematyce modelarskiej z czego 7 szt W.Schiera.Jarek ja tez przeżylem przygode z ŻUTKAMI typu żaczek poprzez jaskółke ,świerszczyka i wiele innych,aż wkoncu przyszła pora na uwięź.Pamietam jak dziś moj pierwszy silnik który mi kupił ojciec (też modelarz) był to MVVS 1,5D samozapłon za cene 25200zł w CSH a zarobił wówczas 32000zł na kopalni jako tokarz.Matka myślałem ze go zabije,ale na fuszkach sie odkuł i było ok,a silnik wyladował w wicherku 5 na uwięzi.Mysle ze Kuba powinien podobnie dojsc do doświadczenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem forum, które powinno się co po niektórym spodobać:

http://forum.gazeta.pl/forum/f,103214,Forum_dla_marudnych.html

 


A teraz naprawdę pozwólcie mi coś zrobić. Miała być relacja z budowy, od początku do końca, a nie gównoburza. Nie można zaczekać? Ile czasu marnujemy teraz?


I jak chcecie się za mną wykłucać to zapraszam na priva. Nie róbmy tutaj śmietniska :wacko:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może wystarczy już tych uszczypliwości i wymądrzania się, wiem że jesteście niecierpliwi podobnie jak i ja.

Dajmy Kubusiowi trochę czasu na ogarnięcie tego wcale nie łatwego zagadnienia i poczekajmy co pokaże.

Ja powstrzymuję się z pisaniem w tym wątku do końca marca (tyle czasu powinno Kubusiowi wystarczyć, żeby coś zrobić i pochwalić się tym na forum), o to samo proszę innych komentatorów, a potem się zastanowimy co dalej:-))

Jeszcze raz życzę powodzenia w projekcie "Pszczółki".

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Trochę przesadzanie bo obecnie są autocady generujące pliki pod maszynę wiec taki krater można narysować i można tac na cnc. Wał można tez wytoczyć na CNC i obróbka cieplna, cylinder pochromowac tez moxns, obecnie są zupełnie inne realia niż kiedys. Czy zrobi ? Pewnie nie a jeżeli to nie szybko masę nauki a na starość mam powiedzenie które doskonale pasuje do tego posta ... Wiem ze nic nie wiem ale niektórzy nawet tego nie wiedza

 

Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super :) Zanim pójdziesz na rozmowę z profesorem nie zapomnij o zasadzie, że każdy Ci pomoże jeżeli wykażesz się entuzjazmem, szczerą chęcią do pracy i będziesz pracował systematycznie pokazując efekty.

A do tego pokora i respekt przed tymi, którzy coś potrafią i dzielą się bezinteresownie wiedzą.

 

Nie traktuj tego projektu jako udowadnianie sobie czegokolwiek. Odkrywanie wiedzy i doskonalenie umiejętności jest wciągające i daje dużo zadowolenia.

 

I może się powtórzę ale przeprowadzenie zgodnie z zasadami sztuki projektu budowy silnika od pomysłu, zdobycia wiedzy i zaangażowania profesorów poprzez fazę projektowania, wykonania prototypu, testów, badań wytrzymałościowych, wprowadzenie poprawek i równoległe prowadzenie pełnej dokumentacji technicznej i wyników z testów da Ci najwięcej ze studiów. Da Ci unikalną wiedzę jak przeprowadzić budowę czegoś od początku do końca zgodnie z wymaganiami sztuki inżynierskiej. Kibicuję Ci :ph34r:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

W poniedziałek chcę iść pogadać z jednym profesorem od silników. Teraz był drobny przestój ze względu na sesję.

NO I ROZMOWA SIE CHYBA NIE ODBYŁA ALBO KUBIE WYBILI TEN POMYSŁ Z GŁÓWKI,SKORO NIC NIE POKAZUJE Z POSTĘPÓW RELACJI.NASTĘPNY PROJEKT POLEGŁ .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W główkę to się puknij co najwyżej ty. Mam dać tutaj dokładną relację z rozmowy z panem profesorem? Zresztą nie było go ostatnio, więc udało mi się go spotkać dopiero wczoraj.


Może mogłem zacząć temat dopiero teraz, ale to nieistotne. Na początku napisałem, że mi się nie spieszy i relacje będą czasami raz na kilka miesięcy.

 

 

Tak poza tym. Takie pytanie. Szukam i nie mogę znaleźć. Czy ktoś może wie jaka jest dokładnie wartość opałowa paliwa do silnika żarowego? Potrzebuję do obliczeń.

 

 

Na razie założyłem, że będę korzystał z cyklu termodynamicznego Sabatha. Pojemność to będzie prawdopodobnie 9,95cm3. Średnica tłoka wychodziłaby 24mm. Nie wiem skąd wziąć tak małe pierścienie tłokowe. Norma przewiduje pierścienie o średnicy od 30mm. Albo mogę spróbować zaprojektować własny pierścień, albo zaprojektować żeliwny tłok z rowkami do rozprowadzania smarów. Zobaczymy. Stopień sprężania przyjmuję na razie 9,5.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak poza tym. Takie pytanie. Szukam i nie mogę znaleźć. Czy ktoś może wie jaka jest dokładnie wartość opałowa paliwa do silnika żarowego? Potrzebuję do obliczeń.

 

 

Na razie założyłem, że będę korzystał z cyklu termodynamicznego Sabatha. Pojemność to będzie prawdopodobnie 9,95cm3. Średnica tłoka wychodziłaby 24mm. Nie wiem skąd wziąć tak małe pierścienie tłokowe. Norma przewiduje pierścienie o średnicy od 30mm. Albo mogę spróbować zaprojektować własny pierścień, albo zaprojektować żeliwny tłok z rowkami do rozprowadzania smarów. Zobaczymy. Stopień sprężania przyjmuję na razie 9,5.

 

Wiele nie pomogę, ale paliwo żarowe to w większości metanol. W zasadzie przy braku nitrometanu można powiedzieć, że około 80% paliwa to właśnie on, reszta to oleje (oczywiście może być inaczej, ale to chyba tak w miarę standardowo) a wartość opałową metanolu można znaleźć bardzo szybko. Gorzej pewnie z olejami, ale pewnie też się da, tylko trzeba wiedzieć jakie się będzie stosować. 

W zasadzie pierwszy link, strona 17 (19 500 kJ/kg) - http://fluid.wme.pwr.wroc.pl/~spalanie/dydaktyka/spalanie_skrypt_nowy/11_Paliwa.PDF

 

Jeśli chodzi o pierścień, w silniku który mam jest, mimo że to tylko 8cm3 (OS FS48), a średnica cylindra to według producenta 0,906 cala (2,30124 cm), czyli blisko Twojej wartości. Są pewno i mniejsze silniki z pierścieniami, choć chyba w większości (przynajmniej z tych co mam) tych mniejszych jest zwykły "gładki" tłok nawet bez żadnych rowków.

 

Tyle mogę "pomóc".

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W główkę to się puknij co najwyżej ty. Mam dać tutaj dokładną relację z rozmowy z panem profesorem? Zresztą nie było go ostatnio, więc udało mi się go spotkać dopiero wczoraj.

Może mogłem zacząć temat dopiero teraz, ale to nieistotne. Na początku napisałem, że mi się nie spieszy i relacje będą czasami raz na kilka miesięcy.

 

 

Tak poza tym. Takie pytanie. Szukam i nie mogę znaleźć. Czy ktoś może wie jaka jest dokładnie wartość opałowa paliwa do silnika żarowego? Potrzebuję do obliczeń.

 

 

Na razie założyłem, że będę korzystał z cyklu termodynamicznego Sabatha. Pojemność to będzie prawdopodobnie 9,95cm3. Średnica tłoka wychodziłaby 24mm. Nie wiem skąd wziąć tak małe pierścienie tłokowe. Norma przewiduje pierścienie o średnicy od 30mm. Albo mogę spróbować zaprojektować własny pierścień, albo zaprojektować żeliwny tłok z rowkami do rozprowadzania smarów. Zobaczymy. Stopień sprężania przyjmuję na razie 9,5.

Kuba , troszke grzeczniej do kolegow !    Grzegorz nie napisal NIC brzydkiego , abys mu BRZYDKO odpisywal . To ze watpimy ( w wiekszosci ) w Twoj projekt , to jedna rzecz , ale nikt Tobie tu nie ubliza ( najwyzej dajemy CI przerozne porady , lub tez ODRADZAMY calkowicie  ) . Ale robimy to GRZECZNIE i KULTURALNIE i tego tez od mlodego studenta wymagamy.

 

Mialem nic nie pisac w temacie i w sumie to nic nie pisze , bo pisze o wzajemnym szacunku i kulturze. Twoj silnik ktory nigdy nie powstanie , przestal mnie interesowac .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W główkę to się puknij co najwyżej ty. Mam dać tutaj dokładną relację z rozmowy z panem profesorem? Zresztą nie było go ostatnio, więc udało mi się go spotkać dopiero wczoraj.

Może mogłem zacząć temat dopiero teraz, ale to nieistotne. Na początku napisałem, że mi się nie spieszy i relacje będą czasami raz na kilka miesięcy.

 

 

Tak poza tym. Takie pytanie. Szukam i nie mogę znaleźć. Czy ktoś może wie jaka jest dokładnie wartość opałowa paliwa do silnika żarowego? Potrzebuję do obliczeń.

 

 

Na razie założyłem, że będę korzystał z cyklu termodynamicznego Sabatha. Pojemność to będzie prawdopodobnie 9,95cm3. Średnica tłoka wychodziłaby 24mm. Nie wiem skąd wziąć tak małe pierścienie tłokowe. Norma przewiduje pierścienie o średnicy od 30mm. Albo mogę spróbować zaprojektować własny pierścień, albo zaprojektować żeliwny tłok z rowkami do rozprowadzania smarów. Zobaczymy. Stopień sprężania przyjmuję na razie 9,5.

1/zapytam nieskromnie.. :rolleyes:  :rolleyes: .a do czego Ci potrzebna  dokładna wartośc opałowa metanolu ?

 

2/ re. pierścienie tłokowe->>>> zeliwo->> wytoczyć->>>obróbka cieplna->> szlifować -->> docierać , chrzań normy, Huśicka w swoim 2,5ccm miał pierścienie

 

3/"zeliwny gładki tłok z rowkami ( do smarów  rozprowadzania )" :blink:  :blink:  :blink: , no raczej nie polecał bym uzywanie  smaru( -ów) w spalinowym silniku modelarskim.... lekko będzie trzęsło tym silnikiem

 

4/ "szukam i szukam i nie mogę...."...wujek Google ,a to chyba z Twojej pokrewnej uczelni ????http://fluid.wme.pwr.wroc.pl/~spalanie/dydaktyka/spalanie_skrypt_nowy/11_Paliwa.PDF... zajęło mi to minutę

 

 

ale co tam ja wiem ...stary jestem i tyle :P  :P  :P

 

 

,

z mojej strony możesz dostać "kolorową" pare do tego "motorka" co ma powstać, srednica tuleji 26,3 mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.