symon5 Opublikowano 21 Stycznia 2019 Opublikowano 21 Stycznia 2019 Pomimo wszystko od czegoś trzeba zacząć , jeśli młodszy kolega zakończy projekt będzie miał się czym pochwalić na stare lata
jarek996 Opublikowano 21 Stycznia 2019 Opublikowano 21 Stycznia 2019 Jakub ; ja tylko z kolegami chce podyskutowac . Pewnie ( i Grzesiu i Przemek ) sledzicie "walke " Mariusza z SIMem . Ja jako UZYTKOWNIK silnikow , wiedzialem cos tam , ze to nie jest bulka z maslem , ale Mariusz mnie zwyczajnie znokautowal ( i to wielokrotnie ). Wiedza o obsludze samego sprzetu to dla mnie jakas niepojeta sprawa , a tu jeszcze dochodzi materialoznawstwo . Pomimo , ze jestem totalnym laikiem , sledze to od TZW dechy do dechy i udaje czasem ( przed soba samym ) , ze cos z tego rozumiem . Pamietam , ze jak mialem moze z 14 lat ( bylem juz ze 4 lata MODELARZEM ), zostalem posiadaczem MINIATUROWEGO LOTNICTWA . W dziale o aparaturach , byl "projekt" jakiejs tam aparatury ( nie pamietam ILOkanalowej ) . Kupilem tranzystorki , zdobylem oporniczki i kondensatorki . Codziennie siedzialem nad szkicem i WIERZYLEM , ze za tydzien , miesiac , rok bede mial wlasna aparature ( bylem wtedy uwieziowcem i "gumowcem" ) !! Dodam , ze nie mialem zielonego pojecia JAK to zrobic i JAK to ma dzialac . OK ; mialem w domu lutownice . Chyba z rok potrwalo , zeby dotarlo do mnie , ze jednak na razie musze zostac uwieziowcem . Na moje szczescie nie chwalilem sie NIKOMU na modalrni , czym bawie sie pod koldra ( oczywiscie poza tym czym bawi sie kazdy czternastolatek ) i nikt o moich tajnych planach RC nie wiedzial . Elektronicznie nie rozwinalem sie wielce od tamtego czasu ; do dzisiaj mam problem z odpowiednim wlozeniem baterii do latarki P.S . Bartek , wszystko jest OK
Grzesiek Opublikowano 21 Stycznia 2019 Opublikowano 21 Stycznia 2019 Marek wszystko sie zgadza wobec tego czekamy na jakieś konkrety,książki każdy może pokazać że ma .Ja też mam kilkanaście o tematyce modelarskiej z czego 7 szt W.Schiera.Jarek ja tez przeżylem przygode z ŻUTKAMI typu żaczek poprzez jaskółke ,świerszczyka i wiele innych,aż wkoncu przyszła pora na uwięź.Pamietam jak dziś moj pierwszy silnik który mi kupił ojciec (też modelarz) był to MVVS 1,5D samozapłon za cene 25200zł w CSH a zarobił wówczas 32000zł na kopalni jako tokarz.Matka myślałem ze go zabije,ale na fuszkach sie odkuł i było ok,a silnik wyladował w wicherku 5 na uwięzi.Mysle ze Kuba powinien podobnie dojsc do doświadczenia.
jarek996 Opublikowano 21 Stycznia 2019 Opublikowano 21 Stycznia 2019 Marek wszystko sie zgadza wobec tego czekamy na jakieś konkrety,książki każdy może pokazać że ma .Ja też mam kilkanaście o tematyce modelarskiej z czego 7 szt W.Schiera Ksiazki Schiera to jak Stary Testament . Sa one korzeniem WSZYSTKIEGO w modelarstwie
Kubuś Opublikowano 21 Stycznia 2019 Autor Opublikowano 21 Stycznia 2019 Znalazłem forum, które powinno się co po niektórym spodobać: http://forum.gazeta.pl/forum/f,103214,Forum_dla_marudnych.html A teraz naprawdę pozwólcie mi coś zrobić. Miała być relacja z budowy, od początku do końca, a nie gównoburza. Nie można zaczekać? Ile czasu marnujemy teraz? I jak chcecie się za mną wykłucać to zapraszam na priva. Nie róbmy tutaj śmietniska
RomanJ4 Opublikowano 21 Stycznia 2019 Opublikowano 21 Stycznia 2019 Koledzy, dajmy się naszemu młodemu koledze wykazać. Niezależnie od wyniku zawsze to będzie jakaś nauka. I dla niego, i dla nas... Cierpliwości... 1
MASK Opublikowano 22 Stycznia 2019 Opublikowano 22 Stycznia 2019 Witam, rozpoczynam projekt silnika żarowego o pojemności 10cm3 "Pszczółka". Pierwszym punktem jest zebranie odpowiedniej literatury: IMG_1494.JPGIMG_1495.JPGIMG_1496.JPGIMG_1497.JPGIMG_1498.JPGIMG_1499.JPGIMG_1500.JPGIMG_1501.JPG Literatura już jest. Czekam na punkt drugi:) 2
jarek996 Opublikowano 22 Stycznia 2019 Opublikowano 22 Stycznia 2019 Znalazłem forum, które powinno się co po niektórym spodobać: http://forum.gazeta.pl/forum/f,103214,Forum_dla_marudnych.html A ja znalazlem forum dla Ciebie : http://nasze-marzenia.eu/
Paweł Prauss Opublikowano 22 Stycznia 2019 Opublikowano 22 Stycznia 2019 Może wystarczy już tych uszczypliwości i wymądrzania się, wiem że jesteście niecierpliwi podobnie jak i ja. Dajmy Kubusiowi trochę czasu na ogarnięcie tego wcale nie łatwego zagadnienia i poczekajmy co pokaże. Ja powstrzymuję się z pisaniem w tym wątku do końca marca (tyle czasu powinno Kubusiowi wystarczyć, żeby coś zrobić i pochwalić się tym na forum), o to samo proszę innych komentatorów, a potem się zastanowimy co dalej:-)) Jeszcze raz życzę powodzenia w projekcie "Pszczółki". 1
Marek_Spy Opublikowano 21 Lutego 2019 Opublikowano 21 Lutego 2019 Trochę przesadzanie bo obecnie są autocady generujące pliki pod maszynę wiec taki krater można narysować i można tac na cnc. Wał można tez wytoczyć na CNC i obróbka cieplna, cylinder pochromowac tez moxns, obecnie są zupełnie inne realia niż kiedys. Czy zrobi ? Pewnie nie a jeżeli to nie szybko masę nauki a na starość mam powiedzenie które doskonale pasuje do tego posta ... Wiem ze nic nie wiem ale niektórzy nawet tego nie wiedza Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
Kubuś Opublikowano 22 Lutego 2019 Autor Opublikowano 22 Lutego 2019 W poniedziałek chcę iść pogadać z jednym profesorem od silników. Teraz był drobny przestój ze względu na sesję. 1
samolocik Opublikowano 22 Lutego 2019 Opublikowano 22 Lutego 2019 Super Zanim pójdziesz na rozmowę z profesorem nie zapomnij o zasadzie, że każdy Ci pomoże jeżeli wykażesz się entuzjazmem, szczerą chęcią do pracy i będziesz pracował systematycznie pokazując efekty. A do tego pokora i respekt przed tymi, którzy coś potrafią i dzielą się bezinteresownie wiedzą. Nie traktuj tego projektu jako udowadnianie sobie czegokolwiek. Odkrywanie wiedzy i doskonalenie umiejętności jest wciągające i daje dużo zadowolenia. I może się powtórzę ale przeprowadzenie zgodnie z zasadami sztuki projektu budowy silnika od pomysłu, zdobycia wiedzy i zaangażowania profesorów poprzez fazę projektowania, wykonania prototypu, testów, badań wytrzymałościowych, wprowadzenie poprawek i równoległe prowadzenie pełnej dokumentacji technicznej i wyników z testów da Ci najwięcej ze studiów. Da Ci unikalną wiedzę jak przeprowadzić budowę czegoś od początku do końca zgodnie z wymaganiami sztuki inżynierskiej. Kibicuję Ci
Marek_Spy Opublikowano 22 Lutego 2019 Opublikowano 22 Lutego 2019 Mnie tym moralizowaniem byś już zniechęcił zresztą ja tez się przyłożyłem :D
Grzesiek Opublikowano 15 Marca 2019 Opublikowano 15 Marca 2019 W poniedziałek chcę iść pogadać z jednym profesorem od silników. Teraz był drobny przestój ze względu na sesję. NO I ROZMOWA SIE CHYBA NIE ODBYŁA ALBO KUBIE WYBILI TEN POMYSŁ Z GŁÓWKI,SKORO NIC NIE POKAZUJE Z POSTĘPÓW RELACJI.NASTĘPNY PROJEKT POLEGŁ .
Kubuś Opublikowano 15 Marca 2019 Autor Opublikowano 15 Marca 2019 W główkę to się puknij co najwyżej ty. Mam dać tutaj dokładną relację z rozmowy z panem profesorem? Zresztą nie było go ostatnio, więc udało mi się go spotkać dopiero wczoraj. Może mogłem zacząć temat dopiero teraz, ale to nieistotne. Na początku napisałem, że mi się nie spieszy i relacje będą czasami raz na kilka miesięcy. Tak poza tym. Takie pytanie. Szukam i nie mogę znaleźć. Czy ktoś może wie jaka jest dokładnie wartość opałowa paliwa do silnika żarowego? Potrzebuję do obliczeń. Na razie założyłem, że będę korzystał z cyklu termodynamicznego Sabatha. Pojemność to będzie prawdopodobnie 9,95cm3. Średnica tłoka wychodziłaby 24mm. Nie wiem skąd wziąć tak małe pierścienie tłokowe. Norma przewiduje pierścienie o średnicy od 30mm. Albo mogę spróbować zaprojektować własny pierścień, albo zaprojektować żeliwny tłok z rowkami do rozprowadzania smarów. Zobaczymy. Stopień sprężania przyjmuję na razie 9,5.
Marek_Spy Opublikowano 15 Marca 2019 Opublikowano 15 Marca 2019 Ciekawe wymyslasz Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
czarobest Opublikowano 15 Marca 2019 Opublikowano 15 Marca 2019 Tak poza tym. Takie pytanie. Szukam i nie mogę znaleźć. Czy ktoś może wie jaka jest dokładnie wartość opałowa paliwa do silnika żarowego? Potrzebuję do obliczeń. Na razie założyłem, że będę korzystał z cyklu termodynamicznego Sabatha. Pojemność to będzie prawdopodobnie 9,95cm3. Średnica tłoka wychodziłaby 24mm. Nie wiem skąd wziąć tak małe pierścienie tłokowe. Norma przewiduje pierścienie o średnicy od 30mm. Albo mogę spróbować zaprojektować własny pierścień, albo zaprojektować żeliwny tłok z rowkami do rozprowadzania smarów. Zobaczymy. Stopień sprężania przyjmuję na razie 9,5. Wiele nie pomogę, ale paliwo żarowe to w większości metanol. W zasadzie przy braku nitrometanu można powiedzieć, że około 80% paliwa to właśnie on, reszta to oleje (oczywiście może być inaczej, ale to chyba tak w miarę standardowo) a wartość opałową metanolu można znaleźć bardzo szybko. Gorzej pewnie z olejami, ale pewnie też się da, tylko trzeba wiedzieć jakie się będzie stosować. W zasadzie pierwszy link, strona 17 (19 500 kJ/kg) - http://fluid.wme.pwr.wroc.pl/~spalanie/dydaktyka/spalanie_skrypt_nowy/11_Paliwa.PDF Jeśli chodzi o pierścień, w silniku który mam jest, mimo że to tylko 8cm3 (OS FS48), a średnica cylindra to według producenta 0,906 cala (2,30124 cm), czyli blisko Twojej wartości. Są pewno i mniejsze silniki z pierścieniami, choć chyba w większości (przynajmniej z tych co mam) tych mniejszych jest zwykły "gładki" tłok nawet bez żadnych rowków. Tyle mogę "pomóc". 1
jarek996 Opublikowano 15 Marca 2019 Opublikowano 15 Marca 2019 W główkę to się puknij co najwyżej ty. Mam dać tutaj dokładną relację z rozmowy z panem profesorem? Zresztą nie było go ostatnio, więc udało mi się go spotkać dopiero wczoraj. Może mogłem zacząć temat dopiero teraz, ale to nieistotne. Na początku napisałem, że mi się nie spieszy i relacje będą czasami raz na kilka miesięcy. Tak poza tym. Takie pytanie. Szukam i nie mogę znaleźć. Czy ktoś może wie jaka jest dokładnie wartość opałowa paliwa do silnika żarowego? Potrzebuję do obliczeń. Na razie założyłem, że będę korzystał z cyklu termodynamicznego Sabatha. Pojemność to będzie prawdopodobnie 9,95cm3. Średnica tłoka wychodziłaby 24mm. Nie wiem skąd wziąć tak małe pierścienie tłokowe. Norma przewiduje pierścienie o średnicy od 30mm. Albo mogę spróbować zaprojektować własny pierścień, albo zaprojektować żeliwny tłok z rowkami do rozprowadzania smarów. Zobaczymy. Stopień sprężania przyjmuję na razie 9,5. Kuba , troszke grzeczniej do kolegow ! Grzegorz nie napisal NIC brzydkiego , abys mu BRZYDKO odpisywal . To ze watpimy ( w wiekszosci ) w Twoj projekt , to jedna rzecz , ale nikt Tobie tu nie ubliza ( najwyzej dajemy CI przerozne porady , lub tez ODRADZAMY calkowicie ) . Ale robimy to GRZECZNIE i KULTURALNIE i tego tez od mlodego studenta wymagamy. Mialem nic nie pisac w temacie i w sumie to nic nie pisze , bo pisze o wzajemnym szacunku i kulturze. Twoj silnik ktory nigdy nie powstanie , przestal mnie interesowac .
d9Jacek Opublikowano 15 Marca 2019 Opublikowano 15 Marca 2019 W główkę to się puknij co najwyżej ty. Mam dać tutaj dokładną relację z rozmowy z panem profesorem? Zresztą nie było go ostatnio, więc udało mi się go spotkać dopiero wczoraj. Może mogłem zacząć temat dopiero teraz, ale to nieistotne. Na początku napisałem, że mi się nie spieszy i relacje będą czasami raz na kilka miesięcy. Tak poza tym. Takie pytanie. Szukam i nie mogę znaleźć. Czy ktoś może wie jaka jest dokładnie wartość opałowa paliwa do silnika żarowego? Potrzebuję do obliczeń. Na razie założyłem, że będę korzystał z cyklu termodynamicznego Sabatha. Pojemność to będzie prawdopodobnie 9,95cm3. Średnica tłoka wychodziłaby 24mm. Nie wiem skąd wziąć tak małe pierścienie tłokowe. Norma przewiduje pierścienie o średnicy od 30mm. Albo mogę spróbować zaprojektować własny pierścień, albo zaprojektować żeliwny tłok z rowkami do rozprowadzania smarów. Zobaczymy. Stopień sprężania przyjmuję na razie 9,5. 1/zapytam nieskromnie.. .a do czego Ci potrzebna dokładna wartośc opałowa metanolu ? 2/ re. pierścienie tłokowe->>>> zeliwo->> wytoczyć->>>obróbka cieplna->> szlifować -->> docierać , chrzań normy, Huśicka w swoim 2,5ccm miał pierścienie 3/"zeliwny gładki tłok z rowkami ( do smarów rozprowadzania )" , no raczej nie polecał bym uzywanie smaru( -ów) w spalinowym silniku modelarskim.... lekko będzie trzęsło tym silnikiem 4/ "szukam i szukam i nie mogę...."...wujek Google ,a to chyba z Twojej pokrewnej uczelni ????http://fluid.wme.pwr.wroc.pl/~spalanie/dydaktyka/spalanie_skrypt_nowy/11_Paliwa.PDF... zajęło mi to minutę ale co tam ja wiem ...stary jestem i tyle , z mojej strony możesz dostać "kolorową" pare do tego "motorka" co ma powstać, srednica tuleji 26,3 mm
Grzesiek Opublikowano 15 Marca 2019 Opublikowano 15 Marca 2019 Dziękuje Jarku za wyreczenie mnie z wypowiedzi,ja dodam tylko tyle od siebie ,Ty kolego studencie Kubusiu troszke kultury pierw postudiuj a potem bedziemy rozmawiać.Bo jak narazie to widze że jesteś za cienki w uszach.
Rekomendowane odpowiedzi