czarobest Opublikowano 4 Lipca 2019 Autor Opublikowano 4 Lipca 2019 Chyba mogę powiedzieć, że w końcu skończyłem . Motorki dostałem od Marka [@MarekJ] za co po raz kolejny bardzo dziękuję. Są piękne . Kika fotek z tego jak wyglądały po otwarciu można zobaczyć w tym poście - https://pfmrc.eu/index.php/topic/78316-coxownia/?p=750170 Są to dwa Coxy Medalliony .09, mimo że podobne to jednak trochę się różnią nie tylko kolorem piasty. A różnią się ilością kanałów w cylindrze, budową wału i denko tłoka jest nieco inne. Za to oba mają SPI. Najlepiej zobaczyć jednak wszystko na zdjęciach: Tutaj fotki pierwszego motorka: A tutaj drugiego: Mam nadzieję jak najszybciej odpalić oba motorki i przetestować z oboma wydech, który już do nich przymierzałem jak widać wyżej . Jak na razie mimo tego, że tłoki mają troszkę rys mam wrażenie, że kompresja jest całkiem dobra Aha zapomniałem zapytać, jak należy ustawić otwór dyszy w gaźniku? Niestety jakoś mi to umknęło i na razie zamocowałem tylko na logikę otwór skierowany w stronę cylindra tak jakby 90 stopni od osi otworu w gaźniku, ale nie wiem czy tak powinno być. 1
Janeczek Opublikowano 4 Lipca 2019 Opublikowano 4 Lipca 2019 Czarek ,te dwa Coxy maja dwie rozne glowice zarowe - ten ze srebrna piasta ma glowice TeeDee ten ze zlota ma normalna takie jakie mialy Medaliony .... Mysle ze jak zamienisz glowice czyli dasz temu ktory ma dwa kanaly przelotowe ta glowice z TeeDee to bedzie jeszcze sprawniejszy ....temu z jednym kanalem daj glowice normalna -nalezy mu sie ... Glowice roznia sie ksztaltem komory spalania . Otwor dyszy gaznika -tak jak piszesz : 90° do osi pionowej gaznika jest ok.
czarobest Opublikowano 4 Lipca 2019 Autor Opublikowano 4 Lipca 2019 No tak, co prawda zauważyłem lekką różnice w budowie głowic od środka, ale uznałem że to po prostu nowsza wersja. Jak kupowałem głowice do TeeDee były w sklepie wersje z wyżłobieniami i bez, ponoć różniące się tylko tym, stąd właśnie sądziłem, że tu jest podobnie. W takim razie zrobię tak jak piszesz, dzięki . Wysłane przy użyciu Tapatalka
jethrotull Opublikowano 8 Lipca 2019 Opublikowano 8 Lipca 2019 Na Ebayu można nadal dostać COXy po 10-20 funtów, oto mój kolejny nabytek: Wg sprzedawcy to Cox Quiet Zone, ale bez tłumika, czyli efektywnie jest to Baby Bee. Wieczorem go rozbiorę żeby zobaczyć jaki jest cylinder i głowica, na razie moglę stwierdzić, że silnik nie ma SPI.Nie mam czasu budowac kolejnego modelu, więc póki co przekonwertuję jeden ze swoich modeli elektrycznych na spalinowy 1
czarobest Opublikowano 8 Lipca 2019 Autor Opublikowano 8 Lipca 2019 Mi za to udało się dzisiaj odpalić jeden z motorków o których jest wyżej czyli Medalliona .09. Na pierwszy ogień poszedł ten teoretycznie słabszy z jednym kanałem przelotowym w cylindrze, zmieniłem również zgodnie z sugestią Janka głowicę na tę "normalną". Oraz przetestowałem z wydechem. Silnik pracuję super, bez tłumika bolą uszy i jest to chyba na razie najgłośniejszy z motorków które odpalałem (ale muszę jeszcze przetestować TeeDee .051 na nowej hamowni, bo na niej wszystko lepiej idzie i może osiągnie wyższe obroty niż kiedyś). Paliwo standardowo 20% Nitro i wygląda to tak: 15 000RPM ze śmigłem MA 7x3 (według kalkulatora jest to 0.164 KM 121W) 16 500RPM ze śmigłem APC 6x4 (0.17 KM 122W) jekieś 12 600RPM ze śmigłem 7x3 i tłumikiem (0.10 KM 71W) i jakieś 13 800 RPM ze śmigłem 6x4 i tłumikiem (0.10 KM 72W) Praktycznie dane bez tłumika pokrywają się z instrukcją. Jeśli chodzi o tłumik - bardzo fajna sprawa. Owszem, obniża obroty ale bardzo wygłusza motorek i uszy już nie bolą . Dlatego niektórym może się przydać. No i oczywiście film, jak zawsze trochę mi to za długo wychodzi i nikt tego chyba nie ogląda, ale niech będzie : https://www.youtube.com/watch?v=ig0Ntneyjak Jeszcze raz WIELKIE DZIĘKI Marku 1
jethrotull Opublikowano 8 Lipca 2019 Opublikowano 8 Lipca 2019 Jak silnik jest w modelu i nie stoisz tuż obok niego to hałas tak nie przeszkadza (a nawet "pomaga" jeśli chodzi o realizm lotu). Redukcja mocy o 40% i ciągu o 1/3 byłaby dla mnie nie do przyjęcia.
czarobest Opublikowano 8 Lipca 2019 Autor Opublikowano 8 Lipca 2019 Wiem wiem, zresztą mi hałas tak bardzo nie przeszkadza nawet tutaj . Oczywiście mocy jest sporo mniej ale, przynajmniej ja tak mam, że chcę się polatać na "luziku" a model spokojnie poleci z mniejszą mocą, albo po prostu w jakiś określonych warunkach trzeba być ciszej. W każdym razie komuś może to pasować
jethrotull Opublikowano 8 Lipca 2019 Opublikowano 8 Lipca 2019 Fajnie że to pomierzyłeś, nie miałem nigdy styczności z tłumikami do COXów, a teraz mamy twarde dane.
Marek_Spy Opublikowano 8 Lipca 2019 Opublikowano 8 Lipca 2019 Ogladam Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
d9Jacek Opublikowano 9 Lipca 2019 Opublikowano 9 Lipca 2019 https://www.olx.pl/oferta/silnik-modelarski-rezerwacja-CID767-IDACiMy.html#6f519cbe68 chyba JEGER ??
d9Jacek Opublikowano 15 Lipca 2019 Opublikowano 15 Lipca 2019 a tu taka ciekawostka dla miłosników Cox-ów https://www.ebay.com/itm/Very-Rare-1968-Ametek-Calmec-XA902-30-Glow-Opposed-Twin-Model-Engine/153557068486?hash=item23c0b6eac6:g:jF8AAOSw6RRdIo1E
jethrotull Opublikowano 15 Lipca 2019 Opublikowano 15 Lipca 2019 Mój Curtiss Hawk 75 latał dobrze ale nudno, więc dostał COXa zamiast silniczka elektrycznego. Model jest trochę maławy jak na Baby Bee, mam nadzieję że mi go Pszczółka nie rozerwie na kawałki.
d9Jacek Opublikowano 15 Lipca 2019 Opublikowano 15 Lipca 2019 Mój Curtiss Hawk 75 latał dobrze ale nudno, więc dostał COXa zamiast silniczka elektrycznego. Model jest trochę maławy jak na Baby Bee, mam nadzieję że mi go Pszczółka nie rozerwie na kawałki. 20190715_092117.jpg no to będzie PO-pylał .... nie rozerwie
jarek996 Opublikowano 15 Lipca 2019 Opublikowano 15 Lipca 2019 a tu taka ciekawostka dla miłosników Cox-ów https://www.ebay.com/itm/Very-Rare-1968-Ametek-Calmec-XA902-30-Glow-Opposed-Twin-Model-Engine/153557068486?hash=item23c0b6eac6:g:jF8AAOSw6RRdIo1E Zadne tam cudo .... Zrobic kokilki , odlac , skrecic , palcem zakrecic i chodzi
ssuchy Opublikowano 15 Lipca 2019 Opublikowano 15 Lipca 2019 Mój Curtiss Hawk 75 latał dobrze ale nudno, więc dostał COXa zamiast silniczka elektrycznego. Model jest trochę maławy jak na Baby Bee, mam nadzieję że mi go Pszczółka nie rozerwie na kawałki. 20190715_092117.jpg Piotrze, koniecznie filmik zapodaj z prób ulotnienia (nieważne jak się zakończą ) Kurde, muszę przestać tu zaglądać, bo w nocy powracają wspomnienia moich modeli na uwięzi i zapach eteru z paliwka do Jeny 2,5ccm.
jarek996 Opublikowano 15 Lipca 2019 Opublikowano 15 Lipca 2019 Kurde, muszę przestać tu zaglądać, bo w nocy powracają wspomnienia moich modeli na uwięzi i zapach eteru z paliwka do Jeny 2,5ccm. Ja dlatego NIE zagladam na zadne strony dla doroslych , bo w nocy powracaja wspomnienia i zapach kobiet
d9Jacek Opublikowano 15 Lipca 2019 Opublikowano 15 Lipca 2019 Ja dlatego NIE zagladam na zadne strony dla doroslych , bo w nocy powracaja wspomnienia i zapach kobiet film taki był....."Zapach KObiety " Zadne tam cudo .... Zrobic kokilki , odlac , skrecic , palcem zakrecic i chodzi Jarku, gdyby to było takie 'hop-siup" to.....ale sam dobrze wiesz że nie jest ale jak chcesz to zrób te kokilki....a reszta to juz z górki będzie , boć to pary od Cox-a 15 są
jarek996 Opublikowano 15 Lipca 2019 Opublikowano 15 Lipca 2019 gdyby to było takie 'hop-siup" to.....ale sam dobrze wiesz że nie jest ale jak chcesz to zrób te kokilki....a reszta to juz z górki będzie , boć to pary od Cox-a 15 są Jasne ze wiem ! W przeciwnym razie "produkowalbym" silniki raz w tygodniu
jethrotull Opublikowano 23 Lipca 2019 Opublikowano 23 Lipca 2019 Czy ktoś wie gdzie można dostać śmigła APC 5.7x3? Przeszukałem polskie sklepy, aliexpress i hobbykinga - nigdzie nie ma.
kaszalu Opublikowano 23 Lipca 2019 Opublikowano 23 Lipca 2019 (edytowane) Jedno jeszcze jest ..... https://www.rc4max.com/apc_smiglo_5_7x3,2056,4371.html TU więcej : https://modelemax.pl/pl/smigla-apc/3375-smiglo-apc-spalina--5-7x3-wyprzedaz-.html Ps. Odnośnie postu #244 ku pamięci : SPI = Sub Piston Induction (indukcja podtłokowa) SPI pozwala dolnej krawędzi tłoka podczas ruchu do ZZP przejść dolną krawędź szczeliny wydechowej aby otworzyć małą szczelinę w kierunku skrzyni korbowej. To pozwala wpuścić dodatkowe powietrze do skrzyni korbowej, aby zwiększyć stopień sprężenia w mieszance, co z kolei poprawia napełnienie cylindra i polepsza spalanie. Pisze także o tym zjawisku kol.Mariusz w poście #172 - na jego załączonych zdjęciach widać o co chodzi. Edytowane 12 Sierpnia 2019 przez kaszalu
Rekomendowane odpowiedzi