Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kolejny film na którym nie widzę płetw podkadłubowych. Ma to swoje uzasadnienie a`propos lądowania na brzuchu, ja jednak w sowim płetwy zmniejszę analogicznie do JePe, nie powinno to stanowić problemu przy lądowaniu, a jednak z płetwami wygląda lepiej. 

Gratuluję postępu prac, mobilizujesz mnie :)

Ja ostatnie dwa miesiące miałem w plecy, tak opóźniony i niecałkowicie przygotowany do nowego sezonu, to chyba jeszcze nigdy nie byłem, no ale cóż, mam nadzieję, że teraz ilość "atrakcji" mi się zmniejszy i dokończę już sprawniej, zwłaszcza, że cała elektronika czeka.

Opublikowano

A gdzie HOTAS? :)

Jedna uwaga, skoro już cyzelujesz szczegóły (bardzo ładnie zresztą).

F16 znany jest miedzy innymi z tego że pilot siedzi pochylony do tyłu, bodajże 30 stopni, a nie wyprostowany jak kołek ;)

Dwa, instalacja tlenowa jest podłączona na prawej, a nie lewej konsoli.

A niech tam, będzie i trzy ;):)

Konsole boczne łączą się z panelem przednim za pomocą konsol dodatkowych, które są pod kątem. Pilot jest jakby dookoła otoczony konsolami, bez takiego przejście o 90 stopni i przerwy, to co jest na schemacie przechodzi jedno w drugie :)

Opublikowano

Zwróć uwagę nawet na tym zdjęciu (trochę widać), to głowa jest wyprostowana, a nie pozycja ciała.

Fotel jest zamontowany na prowadnicach umożliwiających katapultowanie, które są odchylone, co zresztą widać. To między innymi takie odchylenie pozycji pilota umożliwia lepsze pokonywanie przeciążeń i od początku powstania tej konstrukcji była to jedna z cech wyróżniających ten samolot, na tle innych.

 

Natomiast ogólnie wielkie brawa :)

Opublikowano

Trochę poprawiłem, tak wygląda z owiewką. Reszty nie poprawiam, bo mi się wszystko rozsypie, a się namęczyłem z pilotem..

post-7718-0-82043600-1557172796_thumb.jpg

 

Opublikowano

No i super, od razu lepiej :)

Wybacz mi to czepialstwo, ale to jeden z moich ulubionych myśliwców, a pięknie Ci idzie i nie mogłem dopuścić do takiej skuchy :)

Podnosisz poprzeczkę :)

W ramach oszczędzania wagi, jak zwykle miałem nie bawić się w żadne dodatki, ale zachęcony Twoim przykładem, też podłubię przy kokpicie mojego.

Opublikowano

Jakie tam podnoszenie poprzeczki.

Na pewno zrobisz kokpit lepiej ode mnie. W sieci jest mnóstwo zdjęć kokpitów. Są nawet modele samych kokpitów F-16. Ty masz większy margines wagi, możesz puścić wodze w detalach. Pianka czy balsa nie ważą dużo.

Opublikowano

Mam sporo modeli F 16 głównie w 1:48, większość niestety nie sklejona (ale kiedyś się wezmę :) ), sporo dokumentacji zdjęciowej, a dodatkowo od wielu lat (co prawda z dużymi przerwami) gram w najwspanialszy symulator bojowy, czyli poczynając od Falcona 4.0, poprzez różne patche do obecnie rozwijanego BMS 4.34 (niedawno wyszła właśnie ta nowa wersja i znowu mnie wciągnęło), więc może nie jestem w stanie odtworzyć w 100% pozycję wszystkich zegarów i przełączników w kokpicie, ale z grubsza, a może nawet lepiej niż z grubsza wiem dokładnie gdzie co jest na konsolach i panelu :)

Opublikowano

Model śliczny. Ale jeśli chodzi o lot, to mi się nie podoba :(

 

Wolno lata, trzęsie się jak osika na wietrze. Równie dobrze może to być jakiś Bixler, a nie F16. Moim zdaniem EDF musi swoje ważyć i ciągnąć na większej prędkości, wtedy czuć, że to jest "odrzutowiec". 

Opublikowano

Przepraszam poprawię się, co ja w ogóle sobie myślałem, to był oblot i w ogóle nie wiedziałem co się może zdarzyć. No i w ogóle za duże wychylenia miałem i dlatego taki narowisty a do tego musiałem jeszcze jedną ręką trymować a druga trzymać drążek. Nie mam w tym wprawy. W następnym locie na pewno się poprawię, wybaczysz?

 

A co do prędkości to lata tak jak trzeba (dla mnie). To co kupujesz w sklepie jest przeciążone i żeby w ogóle latać musi latać o wiele szybciej. Nie lata toto w ogóle w skali. Albo inaczej. Odpowiada jakby zapitalał z 700km/h cały czas. Porównaj sobie jakikolwiek film z pokazów do swoich lotów to zobaczysz o co mi chodzi. Ale każdemu podoba się coś innego i to jest spoko.

Opublikowano

Gratulacje z powodu zakończenia budowy i udanego oblotu :)

Wyszedł Ci piękny model, ale o ile dobrze zauważyłem na filmie, to też masz stery płatowe na 0, a nie jak w oryginale pochylone do dołu (chyba że coś niedokładnie oglądałem) ?

Oswój się z modelem, podreguluj wychylenia i czekam na dalsze filmy i opinię z użytkowania.

Rozumiem, że w pierwszym locie latałeś spokojnie, ale jak już się oswoisz i troszkę podokazujesz, ciekaw jestem na ile turbina 70 jest w stanie pogonić model w pionie.

Opublikowano

Stery płytowe nie są na zero i jest to bardzo ważne. Na boczkach kadłuba są takie wypukłe profile jak ma się ster płytowy układać.

Środek ciężkości książkowo na 110mm i to jest ok. Tylko wychylenia muszę opanować i będzie gitara.

 

post-7718-0-06013600-1557584018_thumb.jpg

 

Sam edf 70mm szału nie robi, to jakis stary changesun10 łopatek i silnik z HK. Oba nie używane jeszcze, ale 1100g ciągu w modelu i 1200g poza to trochę mało.

Chyba kupię zestaw od FMS 70mm, tam jak dobrze pamiętam miałem 1400g.

Na tak małym ciągu w stosunku do wagi modelu nie zrobię dynamicznych pionowych i niekończących się figur, ale przy takim moim lataniu jest ok, pętle i beczki wychodzą ok. Beczki bardzo dynamiczne.

Na filmie widać jak samolot lata na 100% gazu i na 50%.

 

A no i rakietki na magnesy zdały egzamin

post-7718-0-44540700-1557584079_thumb.jpg

 

Płyty pod spodem przeżyły, wkleiłem w ich natarcie płaskowniki węglowe.

Opublikowano

Model śliczny. Ale jeśli chodzi o lot, to mi się nie podoba :(

 

Wolno lata, trzęsie się jak osika na wietrze. Równie dobrze może to być jakiś Bixler, a nie F16. Moim zdaniem EDF musi swoje ważyć i ciągnąć na większej prędkości, wtedy czuć, że to jest "odrzutowiec". 

 

Miałem się nie odzywać, ale z ust mi wyjąłeś Paweł.

 

PS

Gratuluję Robertowi oblotu, da się go zrobić lekko i latać z niewielką mocą, natomiast na filmie model nie robi wrażenia.

Dla upewnienia się, zobaczyłem jakiś inny film z takim modelem i jednak jest różnica.

Może jakaś regulacja pomoże, bo wygląda jakby cały czas miał zadarty nos  :unsure:

Opublikowano

Wydaje mi się, że te wystające niby profile z kadłuba w niewystarczającym stopniu odchylają stery ku dołowi, ale jeszcze się przyjrzę. Zrób proszę zdjęcie od strony dyszy, albo dziobu, to będzie można popatrzeć.

Opublikowano

Gratuluję Robertowi oblotu, da się go zrobić lekko i latać z niewielką mocą, natomiast na filmie model nie robi wrażenia.

Dla upewnienia się, zobaczyłem jakiś inny film z takim modelem i jednak jest różnica.

Może jakaś regulacja pomoże, bo wygląda jakby cały czas miał zadarty nos  :unsure:

Hubert znajdź mi proszę model tego rozmiaru co jepe90mm vel starmax zasilany 4S i 70mm. Postawię Ci flaszkę, serio. :)

"zadarty nos"? hmm przyjrzę się następnym razem.

Inne zdjęcia. U siebie nie obcinałem tych końcówek tak jak JEPE.

post-7718-0-30244300-1557589267_thumb.jpg

post-7718-0-23809400-1557589286_thumb.jpg

Opublikowano

Robercie, pewnie nie znajdę  :D

 

Moja opinia po 1x oglądanym filmie jest typowo emocjonalna i subiektywna.

Poszukałem swoich filmów z F18 FlyFly (chyba Jepe je też teraz sprzedaje) i wcale nie jest dużo lepiej.

Wlataj się w model i wcale się nie przejmuj - powodzenia !

 

Opublikowano

Hubercie, ale ja się nie przejmuję ani nie gniewam. Do F-16 od JEPE 90mm proponują jako absolutne minimum zasilanie 6S i edf 90mm, 8S to standard a najlepiej 10S. Wiadomo, że liczba S oznacza tu poziom fanu.

Zrobiłem ten model własnie na 4S bo wszyscy pukali się w czoło jak pytałem o 4S. Pewnie zamienię go kiedyś na 6S jak Viper, ale to w przyszłości.

Myślę, że Viperowy model będzie bardziej dynamiczny niż mój z oczywistch względów. Trzymam kciuki.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.