Jump to content
robertus

F-16 JePe po mojemu

Recommended Posts

Dzięki, wszelkie uwagi z użytkowania mile widziane :)

Ja na razie utknąłem przy zmianie kąta sterów. Pewnie znowu w weekend się zabiorę i dokończę. Mam wrażenie, że jak to zrobię, to reszta już z górki.

Share this post


Link to post
Share on other sites

....

Bo skala to się nadaje tylko do wymiarów długości, pole jest już w kwadracie a objętość w sześcianie. Gdyby tak podzielić wszystko liniowo to by model musiałby ważyć 168kg :)

 

Tu jest to dobrze wytlumaczone.

 

 

Scale_effect.pdf

 

Masa zmienia sie z ~3-potega skali czyli masa Twojego modelu bylaby 12-19kg.  Ciag musilaby byc troche wiekszy  ;)  :lol: .

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tu jest to dobrze wytlumaczone.

 

 

attachicon.gifScale_effect.pdf

 

Masa zmienia sie z ~3-potega skali czyli masa Twojego modelu bylaby 12-19kg.  Ciag musilaby byc troche wiekszy  ;)  :lol: .

 

Podobieństwo dynamiczne  :D

 

Ja do projektowania makiet używam takich uproszczonych wzorów:

Vm = Vs * ((m*Ss) / (M*Sm))0,5

 

Vm - prędkość modelu;

Vs - prędkość rzeczywistego samolotu;

m - masa modelu;

M - masa rzeczywistego samolotu;

Sm - powierzchnia nośna modelu (powierzchnia skrzydła);

Ss - powierzchnia nośna rzeczywistego samolotu (powierzchnia skrzydła);

 

Mając dane jednostkowego obciążenia powierzchni, powyższy wzór można przedstawić następująco:

 

Vm = Vs * (Pm / Ps)0,5

 

Pm = m / Sm - jednostkowe obciążenie powierzchni nośnej modelu;

Ps = M / Ss - jednostkowe obciążenie powierzchni nośnej rzeczywistego samolotu;

 

 

I dość dobrze mi się sprawdza.

W makietach często jest problem z masą, ktoś kto robi dużo szczegółów ma zawsze większą masę  modelu.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kupiłem EDF FMS 70mm 4S w wersji 2. Wygląda trochę inaczej, np kołpaczek nie ma już dziurek.

Co ciekawe wg instrukcji wersja 4S moze dać 1630g przy 64A

Zobaczymy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Poniżej przedstawiam log dla FMS70mm i silnika z zetawu. Pomiar w samolocie na ziemi.

Schodki są na 50% gazu

 

post-7718-0-09427600-1559992030_thumb.jpg

 

Przy okazji lotu zrobię taki sam w locie. Prąd powinien być mniejszy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Właściwie to w locie i na ziemi bierze podobnie w piku 70A, później ok 60-65A.

 

PS. Masz błąd w tytule filmu - F14 zamiast F16 :P

PS2. Taki nerwowy czy tak bardzo wiało - bo do prawdziwie jetowego lotu to trochę daleko

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za zwrócenie uwagi, poprawiłem tytuł.

Trochę wiało ale i trochę tak specjalnie latałem aby wykres w loggerze był ciekawy.

Na wykresie wartości prądu i przepustnicy

 

Po wymianie EDF na  FMS jestem bardzo zadowolony z modelu. Lata za ręką, start bezproblemowy, wychylenia sterów ok.  

Do poprawy jedynie mocowanie rakiet i stabilizatorów pod kadłubem

post-7718-0-62832800-1560180561_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Robert, mix sterów wysokości z klapolotkami (załączanie i wyłączanie bocznym przyciskiem nadajnika) to tylko na czas startu. Wychylenia dobierałeś doświadczalnie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taki mix jest u mnie normalny w moich edfach. Z mixem przy lotach high alfa mam lepszą kontrolę. Wychylenia na początek ustawiam na max i na oko.Potem po pierwszych lotach koryguję doświadczalnie. A że f16 lata dość wolno to wychylenia są , o wiele większe niż proponuje jepe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Robert, proszę Cię... Ja naprawde sie czerwienie... Ale bardzo mi milo i przyjemnie, że wywarlem dobre wrażenie:-) Zszokowales mnie, że skojarzyles moją skromną osobę... Mnie tez bardzo milo Cię poznać :-)

I jako członek TDT chcialbym serdecznie podziękować, za udekorowanie naszego stoiska Twoim fantastycznym modelem, oraz czas poświęcony na rozmowę i zabawianie naszych gości. W imieniu F-16 Tiger Demo Team bardzo Ci serdecznie dziękuję

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobra, dobra to Ty się sobie czerwień do woli ;) a ja pokarzę tym którzy nie kojarzą Twoich modeli o czym mówię.

 

8ab229fc18353847.jpg

 

327d176891c6856d.jpg

 

47b57efe3f396aee.jpg

 

Ode mnie - SZACUN.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.