Jerzy Markiton Opublikowano 15 Maja Opublikowano 15 Maja Będziesz miał ogromny ciąg statyczny ale nie będzie prędkości. Na 4s silnik 850-900 kv, 950 kv z mniejszym śmigłem ? - Jurek 1
sbogdan1 Opublikowano 17 Maja Autor Opublikowano 17 Maja Konrad aby nie być gołosłowny, tu masz kompilacje mojego FR jeszcze za jego żywota. Filmik stary co prawda ale pokazuje że można spokojnie zaszaleć bez obaw że przy stracie padnie na glebę - silnik SK3 840KV 830W - Śmigło 12x6 - Lipo SLS 4s 3000mAh lub 2600mAh Wszystko jest wg moich założeń i obliczeń przez eCalc którymi się posiłkowałem. Jak do tej pory do wszystkich modeli które posiadam, napędy były dobierane wg tego programu. Aby była jasność, każdy robi wg swoich potrzeb i preferencji. KAVAN tak samo powinien dać radę ... 2
samolocik Opublikowano 17 Maja Opublikowano 17 Maja Ja miałem silnik AXi 2826/10 Gold Line V2, waga: 177g, moc maksymalna: 740W, zasilanie: 3-5 Li-pol, KV: 920 obr/V. Zalecane śmigła dla mojego pakietu z 4 ogniw Li-pol: 11×8, 13×6 - po testach okazało się, że o wiele lepiej latał na łopatach 11x7 Aeronaut niż 12x6. Lepiej, znaczy bardziej dynamicznie i nie zdychał po paru pionowych, kręconych wyciągnięciach w górę. Za każdym razem zapierniczał do góry aż miło. Przy zalecanych śmigłach trzeba uwzględnić fakt, iż są zalecane dla stałych śmigieł a nie składanych łopat odsuniętych od siebie w zależności od średnicy kołpaka który w Funray-u jest spory. Dlatego zazwyczaj trzeba odjąć jeden cal z polecanej maksymalnej średnicy śmigła przy tak sporych kołpakach. 1
Jerzy Markiton Opublikowano 17 Maja Opublikowano 17 Maja Bogusławie - po sposobie wypowiedzi i argumentacji widzę, że niepotrzebnie wpierniczyłem się ze swoimi spostrzeżeniami... Przepraszam ! - Jurek
sbogdan1 Opublikowano 17 Maja Autor Opublikowano 17 Maja 10 godzin temu, Jerzy Markiton napisał: Bogusławie - po sposobie wypowiedzi i argumentacji widzę, że niepotrzebnie wpierniczyłem się ze swoimi spostrzeżeniami... Przepraszam ! - Jurek Hej Jurek trochę luzu, wątek jest dla wszystkich. Nie bierz tego tak do siebie. Wyciągnołeś zbyt pochopnie wnioski. Każda informacja jest warta uwagi. Nie ma co robić gównoburzy. Równie dobrze mogłem umieścić filmik za miesiąc lub wcześniej podpiąć. Fajnie że się pojawiłeś i zapraszam do owocnej dyskusji. A skoro poczułeś się urażony co nie było moją intencją więc to ja przepraszam... ?️? 10 godzin temu, samolocik napisał: Ja miałem silnik AXi 2826/10 Gold Line V2, waga: 177g, moc maksymalna: 740W, zasilanie: 3-5 Li-pol, KV: 920 obr/V. Zalecane śmigła dla mojego pakietu z 4 ogniw Li-pol: 11×8, 13×6 - po testach okazało się, że o wiele lepiej latał na łopatach 11x7 Aeronaut niż 12x6 Pełna zgoda... Ja mam całe stado śmigieł więc mam w czym wybierać i testować. Nie zawsze jest dobrze jak sugerują opisy, o zastosowanie itp. trzeba mimo wszystko potestować. Oby tylko sprawiało radochę... Pozdrowerek... 1
samolocik Opublikowano 17 Maja Opublikowano 17 Maja Do tego jeszcze dochodzi fakt, że tej samej klasy silnik (podobna waga, obroty, prądy, itd.) ale innego producenta potrafi ciągnąć lepiej lub gorzej. Różnice może nie są ogromne ale bywa że są. Dlatego tak jak napisał Boguś dobrze sobie potestować. Mając to na uwadze miałem zakupione 3 różne pary łopat aby wybrać te, które mi najbardziej odpowiadają a jednocześnie nie spalą silnika. Latałem tak jak lubię ale na maks. 40 proc. akumulatora, lądowałem i sprawdzałem temperaturę silnika i regulatora. Akumulatory były zawsze ok bo ich znamionowa wydajność prądowa o wiele przewyższała możliwości silnika. 1
Rekomendowane odpowiedzi