Jerzy Markiton Opublikowano 15 Maja 2024 Opublikowano 15 Maja 2024 Będziesz miał ogromny ciąg statyczny ale nie będzie prędkości. Na 4s silnik 850-900 kv, 950 kv z mniejszym śmigłem ? - Jurek 1
sbogdan1 Opublikowano 17 Maja 2024 Autor Opublikowano 17 Maja 2024 Konrad aby nie być gołosłowny, tu masz kompilacje mojego FR jeszcze za jego żywota. Filmik stary co prawda ale pokazuje że można spokojnie zaszaleć bez obaw że przy stracie padnie na glebę - silnik SK3 840KV 830W - Śmigło 12x6 - Lipo SLS 4s 3000mAh lub 2600mAh Wszystko jest wg moich założeń i obliczeń przez eCalc którymi się posiłkowałem. Jak do tej pory do wszystkich modeli które posiadam, napędy były dobierane wg tego programu. Aby była jasność, każdy robi wg swoich potrzeb i preferencji. KAVAN tak samo powinien dać radę ... 2
samolocik Opublikowano 17 Maja 2024 Opublikowano 17 Maja 2024 Ja miałem silnik AXi 2826/10 Gold Line V2, waga: 177g, moc maksymalna: 740W, zasilanie: 3-5 Li-pol, KV: 920 obr/V. Zalecane śmigła dla mojego pakietu z 4 ogniw Li-pol: 11×8, 13×6 - po testach okazało się, że o wiele lepiej latał na łopatach 11x7 Aeronaut niż 12x6. Lepiej, znaczy bardziej dynamicznie i nie zdychał po paru pionowych, kręconych wyciągnięciach w górę. Za każdym razem zapierniczał do góry aż miło. Przy zalecanych śmigłach trzeba uwzględnić fakt, iż są zalecane dla stałych śmigieł a nie składanych łopat odsuniętych od siebie w zależności od średnicy kołpaka który w Funray-u jest spory. Dlatego zazwyczaj trzeba odjąć jeden cal z polecanej maksymalnej średnicy śmigła przy tak sporych kołpakach. 1
Jerzy Markiton Opublikowano 17 Maja 2024 Opublikowano 17 Maja 2024 Bogusławie - po sposobie wypowiedzi i argumentacji widzę, że niepotrzebnie wpierniczyłem się ze swoimi spostrzeżeniami... Przepraszam ! - Jurek
sbogdan1 Opublikowano 17 Maja 2024 Autor Opublikowano 17 Maja 2024 10 godzin temu, Jerzy Markiton napisał: Bogusławie - po sposobie wypowiedzi i argumentacji widzę, że niepotrzebnie wpierniczyłem się ze swoimi spostrzeżeniami... Przepraszam ! - Jurek Hej Jurek trochę luzu, wątek jest dla wszystkich. Nie bierz tego tak do siebie. Wyciągnołeś zbyt pochopnie wnioski. Każda informacja jest warta uwagi. Nie ma co robić gównoburzy. Równie dobrze mogłem umieścić filmik za miesiąc lub wcześniej podpiąć. Fajnie że się pojawiłeś i zapraszam do owocnej dyskusji. A skoro poczułeś się urażony co nie było moją intencją więc to ja przepraszam... ?️? 10 godzin temu, samolocik napisał: Ja miałem silnik AXi 2826/10 Gold Line V2, waga: 177g, moc maksymalna: 740W, zasilanie: 3-5 Li-pol, KV: 920 obr/V. Zalecane śmigła dla mojego pakietu z 4 ogniw Li-pol: 11×8, 13×6 - po testach okazało się, że o wiele lepiej latał na łopatach 11x7 Aeronaut niż 12x6 Pełna zgoda... Ja mam całe stado śmigieł więc mam w czym wybierać i testować. Nie zawsze jest dobrze jak sugerują opisy, o zastosowanie itp. trzeba mimo wszystko potestować. Oby tylko sprawiało radochę... Pozdrowerek... 1
samolocik Opublikowano 17 Maja 2024 Opublikowano 17 Maja 2024 Do tego jeszcze dochodzi fakt, że tej samej klasy silnik (podobna waga, obroty, prądy, itd.) ale innego producenta potrafi ciągnąć lepiej lub gorzej. Różnice może nie są ogromne ale bywa że są. Dlatego tak jak napisał Boguś dobrze sobie potestować. Mając to na uwadze miałem zakupione 3 różne pary łopat aby wybrać te, które mi najbardziej odpowiadają a jednocześnie nie spalą silnika. Latałem tak jak lubię ale na maks. 40 proc. akumulatora, lądowałem i sprawdzałem temperaturę silnika i regulatora. Akumulatory były zawsze ok bo ich znamionowa wydajność prądowa o wiele przewyższała możliwości silnika. 1
resset Opublikowano Niedziela o 23:02 Opublikowano Niedziela o 23:02 Dziękuję wszystkim komentującym w tym wątku za cenne informacje, wiele z nich wykorzystam. I, cześć! Postanowiłem zacząć składać swojego FunRaya, na początek napęd. Turnigy GliderDrive SK3 3858 840kv jest niedostępny, poszukałem więc czegoś podobnego i wydaje mi się że znalazłem: Dualsky XM3850EG-8. Ma trochę więcej KV, większy pobór prądu i moc, ale nikt przecież nie każe latać na 100% wychylenia drążka gazu. Będę latał na pakiecie 4S. Różnic z oryginalnym ROXXY C35-48-990kv jest więcej. Musiałem rozwiercić gródź silnika pod inny rozstaw śrub mocujących. Dwie z nich zamiast 25 mm mają 19 mm. Na zdjęciu odkręciłem jedną ze śrub M3 8mm żeby pokazać zmianę. Koniecznie z podkładkami, inaczej byłyby zbyt długie. Na zdjęciu widać też dodatkowe cztery otwory przez które mam nadzieję wpadać będzie nieco powietrza chłodzącego. Z drugiej strony wygląda to tak: Kolejną różnicą jest wał, który w silniku Dualsky ma 6 mm. Oznacza to, że nie można użyć oryginalnej 5 mm piasty a co za tym idzie kołpaka. Kupiłem więc kołpak i jarzmo śmigła aero-naut, które @sbogdan1 podlinkował wcześniej: Jakość tego zestawu oceniam bardzo wysoko. Co prawda trzeba użyć siły, żeby nałożyć jarzmo na piastę, ale po kilku próbach jest łatwiej, wszystko pasuje i nie ma niepotrzebnych luzów. Podkładka z zestawu, jak to podkładka, ma nieco zbyt duże fi: Ale da się ją podczas dokręcania ułożyć prawie równo w osi piasty. Jeśli będzie powodować problemy - pewnie dam znać. Na koniec zdjęcie przyłożenia do niesklejonego jeszcze kadłuba, trzymam wszystko w dłoni więc żadne kąty się nie zgadzają. Dalsze plany to zakup serw (jeszcze nie wybrałem modelu), popychaczy, snapów i montaż całości. Do wiosny jest jeszcze trochę czasu Czy wiecie może jak ustawić skłon i wykłon silnika w modelu FunRay? To mój pierwszy Multiplex, nie wiem czy w ogóle muszę się tym przejmować w tej piance, może ktoś poradzi? 1
Daniel1978 Opublikowano Poniedziałek o 13:22 Opublikowano Poniedziałek o 13:22 Cześć. W modelach Multiplexa nie musisz nic ustawiać z skłonem ani wykłonem silnika. Jeżeli prawidłowo przyklejisz wręgę silnikową to będzie ok. Miltiplexy naprawdę fajnie latają. 1
Rekomendowane odpowiedzi