Viper Opublikowano 16 Lipca Opublikowano 16 Lipca Jest coś takiego jak klasyfikacja konstruktorów, nie tylko w F1. A to jakby oczywistość, że wygrywa człowiek, użyłem pewnego skrótu. No dobra, to żaden człowiek nie wygraał na stalowym od dawna, teraz OK?
Paweł Prauss Opublikowano 16 Lipca Opublikowano 16 Lipca 19 minut temu, witold_pi napisał: tak, pokaż mi jakiegoś zawodnika z czołówki jeżdżącego na stali 🙂 Dobra nie wnikam w konwersację z Tobą w tym temacie już bardziej, oceniłeś mnie...a ja przytoczyłem jedynie opinie ścigantów...no comments
witold_pi Opublikowano 16 Lipca Opublikowano 16 Lipca Mój ojciec ścigał się na stalowej ramie ale chyba w ubiegłym tysiącleciu nastąpił w tej kwestii postęp materiałowy
Shock Opublikowano 16 Lipca Opublikowano 16 Lipca 33 minuty temu, Viper napisał: w F1. A to jakby oczywistość, że wygrywa człowiek W F1 w jednej trzeciej wygrywa człowiek, w jednej trzeciej opony i w jednej trzeciej samochód ... 😉 1
a74BACK Opublikowano 16 Lipca Opublikowano 16 Lipca Ponawiam pytanie. Kupię węglową ramę do roweru typu trekking? Błotniki, bagażnik z tyłu itp pierdoły... Jeżeli tak, to gdzie (ewentualnie cały rower) w rozmiarze jak to kiedyś podawali 23.
Patryk Sokol Opublikowano 16 Lipca Opublikowano 16 Lipca Rama stalowa jest super pod bikepacking. Dobrze znosi boczne uderzenia i mają od cholery punktów do zaczepiania sakw (bo producenci spawają ich na potęgę) Ale tak w kategorii sztywność do wagi, to neistety jest z tyłu za alu/węglem
Viper Opublikowano 16 Lipca Opublikowano 16 Lipca A co to jest rower typu trekking, bo nie bardzo kojarzę?
Patryk Sokol Opublikowano 16 Lipca Opublikowano 16 Lipca 4 minuty temu, Viper napisał: A co to jest rower typu trekking, bo nie bardzo kojarzę Coś jak gravel, ale z płaską kierownicą, szerszym oponami, szerszym zakresem prze) ożeń i masą punktów do montażu bagażników. Takj sprzęt do jeżdżenia długich dystansów, z bagażem.
Viper Opublikowano 16 Lipca Opublikowano 16 Lipca A ok, czyli to się teraz chyba też nazywa fitness Znalazłem coś takiego, kategorię rowerów Active, a w tym fitness, transport i comfort, może pomoże https://www.specialized.com/pl/pl/c/active
Patryk Sokol Opublikowano 16 Lipca Opublikowano 16 Lipca Trekkingi mają około 50mm skoku amortyzatora z przodu, fitnessy są sztywne
FockeWulf Opublikowano 17 Lipca Opublikowano 17 Lipca Dlaczego zawodowcy jeżdżą na węglu? Bo dla nich te kilkaset gram robi wielką różnicę, tak jak w każdym sporcie zawodowym. Również w bieganiu waga butów ma znaczenie, to co dopiero przy większych różnicach wagowych. Dla amatora to są wartości pomijalne. Podobnie w modelarstwie. Można latać na wolnych serwach i być mega zadowolony, ale w akrobacji to się już nie sprawdzi...Stoję przed wyborem (niestety dalej) gravela i najchętniej kupiłbym ramę aluminiową, aby nie myśleć o ewentualnych uszkodzeniach i tych wszystkich zaleceniach technicznuch, przede wszystkim jednak aby niepotrzebnie nie przepłacać za rower. Bo czy mi amatorowi jest to potrzebne? Jeżdżę aktualnie starym Gantem i mam wrażenie, że cięższy jest tylko rower miejski Swoją drogą rower miejski w Trójmieście to fantastyczna sprawa. Mnóstwo stacji, fajne trasy wzdłuż morza...Może stanie na ramie z węgla, ale to będzie raczej zbieg wielu innych elementów - kształt ramy, wygoda i podpasowanie pode mnie. Materiał będzie rzeczą wtórną.
Patryk Sokol Opublikowano 17 Lipca Opublikowano 17 Lipca Godzinę temu, FockeWulf napisał: Dlaczego zawodowcy jeżdżą na węglu? Bo dla nich te kilkaset gram robi wielką różnicę, tak jak w każdym sporcie zawodowym. Kilkaset gram zawodowcom nie robi, bo profesjonalne rowery i tak są za lekkie i trzeba je balastować Sport zawodowy to tylko reklama dla firm robiących rowery, nic mniej nic więcej, więc jeżdżą na tym co im dadzą. Ale tak - infrtastruktura rowrerowa w trójmieście jesy wypas Fantastyczne są też rowerostrady wzdłuż wybrzeża, byłem w szoku jak to jest zoorganizowane, jak jechałem maraton ze Szczecina do Gdańska
Viper Opublikowano 17 Lipca Opublikowano 17 Lipca 2 godziny temu, FockeWulf napisał: Stoję przed wyborem (niestety dalej) gravela i najchętniej kupiłbym ramę aluminiową, aby nie myśleć o ewentualnych uszkodzeniach i tych wszystkich zaleceniach technicznuch, przede wszystkim jednak aby niepotrzebnie nie przepłacać za rower. Bo czy mi amatorowi jest to potrzebne? Jeżdżę aktualnie starym Gantem i mam wrażenie, że cięższy jest tylko rower miejski Ja mam dożywotnią gwarancję na ramę, więc chyba nie ma co aż tak tego potencjalnego uszkodzenia się obawiać. No to po wymianie będzie Pan zadowolony Bo tak jak chyba Patryk zauważył, te tzwn. stare rowery i nowe, różnica jest kolosalna.
samolocik Opublikowano 17 Lipca Opublikowano 17 Lipca 3 godziny temu, Patryk Sokol napisał: Fantastyczne są też rowerostrady wzdłuż wybrzeża Potwierdzam, poniżej fragment w Dźwirzynie. Nie wiem tylko po co zrobili to przejście na plażę w samym środku ścieżki rowerowej 🙂[edit] plaża nadmorska jest z prawej strony. Ta z lewej jest w stronę centrum miasteczka.
a74BACK Opublikowano 17 Lipca Opublikowano 17 Lipca Ponawiam pytanie po raz trzeci. Czy da się kupić ramę/rower trekkingowy z ramą węglową?
Viper Opublikowano 17 Lipca Opublikowano 17 Lipca Usiłowałem pomóc, zamieściłem linka do strony specka. Innych firm nie śledzę, więc proponuję wykorzystać wujka google`a
Patryk Sokol Opublikowano 17 Lipca Opublikowano 17 Lipca Z trekkingami jest ten problem, że występują jedynie w budżetowych segmentach. Z tego powodu żaden typowy producent nie ma węglowych ram w trekkingach.
jarek996 Opublikowano 18 Lipca Opublikowano 18 Lipca W dniu 16.07.2024 o 20:27, Paweł Prauss napisał: i co ciekawe wszyscy oni najbardziej cenią ramy stalowe Pawel, rama stalowa (chodzi o sztywne ramy, bez amortyzacji) NAJLEPIEJ wybiera drobne drgania, ale niestety ciezko jest zejsc z waga, bo grubosci rurek nie mozna "cieniowac" w nieskonczonosc, no i ni powyginasz jej w zadne inne ksztalty. Rurka bedzie tylko rurka.
dariuszj Opublikowano 18 Lipca Opublikowano 18 Lipca 22 godziny temu, Viper napisał: Ja mam dożywotnią gwarancję na ramę, więc chyba nie ma co aż tak tego potencjalnego uszkodzenia się obawiać. Warto poczytać szczegóły takich gwarancji. Nie wiem jak w przypadku akurat ram, ale przynajmniej z niektórymi innymi rzeczami to jest w dużej mierze ściema. Odnosząc to do ramy to jest trochę na takiej zasadzie "Rama dobra, gwarancja obowiązuje. Rama uszkodzona, gwarancja nie obowiązuje, bo rama zakończyła swój żywot a gwarancja była tylko dożywotnia".
Rekomendowane odpowiedzi