Skocz do zawartości

C3603 combat tani i prosty w budowie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

He,He drogie modele. Raczej brak czasu bo kadłuby z laminatu + skrzydła ze styroduru + laminat wychodził mnie 80 zł za materiał .Formy robię z odpadowego poliestru po produkcji toy toi.:-) chociaż w hurtowni ostatnio dostałem żelkot narzędziowy nalewny do słoikaa po dżemie. 

Model mirolka jest jeszcze tańszy a pamietam że popełnił też metodą traconego styropianu. Nie wyszedł lekki ale ja pierwszego latecoere też tak robiłem tylko że na styrodurze i wyszedł lżejszy.

Pacek robiłł skrzydła kryte papierem, a na L299 ze styo pokrytym papierem na klej do tapet lata Samuel Olofson -można sprawdzić w core jak lata!!!!! 

Problemem jest raczej brak miejsce i czasu na latanie spaliną bo po ograniczeniach obrotów każdy silnik na łożyskach dają radę.Żeby dobrze latać trzeba dużo startować i tu najczęściej przegrywamy z innymi nacjami że wzgledów społecznych. Ponad milionowa aglomeracja Wrocław nie ma ani jednego lotniska modelarskiego i tu przegrywamy z Mołdawią Estonią czy Białorusią o Czechach czy Szwecji nie wspomnę.Również ilość czasu poświęcanego na pracę zawodową jest czesto przeszkodą.

P.S.Nie porównujmy regulaminu z epoki tuningowania silników z obecnym 

 

 

Opublikowano

Ja się całkowicie zgadzam z Marianem i Mirkiem. Moim zdaniem główny problem to brak miejsc do latania. Chociaż łatwiej w ACES jest zacząć komuś kto ma już podstawy w modelarstwie RC i najlepiej jeszcze trochę maneli ale dla chcącego nic trudnego. Ja zaczynałem przygodę od ACES WWI nie mając nic, koledzy pomogli :P .Od przyszłego roku wchodzi też nowe prawo i będziemy mieli konieczność rejestrowania się, odbycia szkolenia czy należenia do konkretnego stowarzyszenia. 

Brakuje miejsc do latania, coraz dalej są oddalone od aglomeracji jak już są i coraz ciężej spotkać się w grupie na polanie żeby polatać a do tego coraz mniej czasu na hobby.

Opublikowano

No i tutaj odpowiedzią są tygodniowe "wakacje z aircombatem" lub lepiej w dzisiejszych czasach nazwać to kursem doszkalającym  bo o szkolenie tu chodzi. Tak jak kiedyś były z kursami na prawo jazdy ? A co drugi dzień zawody jako kontrola postępów w nauce.

 

Teraz coraz bardziej rozumiem ideę ośrodków wypoczynkowych z miejscem do latania w krajach zachodnich. Rodzinę można zabrać i pogodzić hobby z wypoczynkiem. Tylko nie widziałem w takim ośrodku podczas mojego pobytu ani na żadnym filmie głośnych modeli spalinowych. Może dlatego, że ośrodki są głównie w miejscowościach turystycznych. Ale gdyby pojechać na jakieś lotnisko w Czechach na parę dni, gdzie mają infrastrukturę noclegową...  http://rcmapy.cz/cs/map/1

 

Opublikowano

Wakacje z aircombatem ...  świetny pomysł na biznes ale raczej nie w "czasie zarazy" ?

Jak montowałem kolejny filmik z latania i patrzyłem na te maseczki na twarzach i przypominam sobie, jak "miło jest" przez nią oddychać spełniając jednocześnie decyzje rządzących w kwestii uprawiania sportu to mam wrażenie, że taki urlop z rodziną i aircombatem pozostanie bardzo długo jedynie naszym marzeniem.

Kolejne loty i pierwsze straty ?

 

Opublikowano

Skrzydła konstrukcyjne stoją w sprzeczności z założeniem tanio i szybko. Osiągnąłem poziom wagi 1100g oraz koszt budowy około 90zł dla modelu z silnikiem 4cm3 stosując tanie i ogólnodostępne materiały do budowy modelu. Zatem da się to zrobić  :) Na tą chwilę uważam to za sukces i zamierzam powielać pokazane tu rozwiązania. Model jak wszyscy słusznie zauważyli do najpiękniejszych ani zasłużonych dla historii lotnictwa nie należy ale dobrze mi się nim lata i mam nadzieję zostanie ze mną na dłużej.

 

Mam jeszcze do odrobienia kolejną lekcję jaką jest brakujący 1000 obrotów do regulaminowych 15500 . Poszukam jeszcze tutaj możliwości wzrostu prędkości modelu.

Jak pisał Wodzu, "regulacja silnika jest sztuką" i chcę tej sztuki użyć dla poprawienia parametrów lotu modelu. Szykując modele na zawody udało mi sie już kilka razy uzyskać 16'000 obrotów z Os Max-a AX przy śmigle 9x5 ale niestety nie było to powtarzalne. W suchy dzień dawał nawet jeszcze więcej ale przy wilgotnej pogodzie silnik się dusił. Jadąc na zawody nigdy nie wiadomo na co się trafi a mnie zależy na stabilnym poziomie 15000-15500 obrotów w każdych warunkach.

 

ms

Opublikowano

Regulamin definiuje max prop sum. Dla 4cm jest 14 czyli 9x5 jest największym dopuszczalny lub 10x4. 9x4 daje 13 wiec jak najbardziej się mieści. Tylko co innego jest mieć 16000 na 4 calach skoku a co innego 15500 na 5 calach...

Opublikowano

Mirku, jak to jest z tą "makietowością", "półmakietowością"?

Kanciastego, kwadrat, kadłuba się nie czepiają? Nie musi być obły jak oryginał?

Opublikowano

Stefan: Ten samolot został wybrany do tego projektu własnie dlatego, że miał praktycznie kwadratowy przekrój kadłuba. Wszystkie moje wcześniejsze kombaty miały "owalne" przekroje kadłuba i dlatego aby je odwzorować wykonywałem laminaty na rdzeniu traconym. Ten szwajcarski wynalazek był w rzeczywistości dość kanciaty choć oczywiście nie aż tak, jak wykonany z poliwęglanu model? Regulamin pozwala jednak na odchyłkę do 3cm względem przeskalowanego wymiaru a elementy mniejsze niż 3 cm po przeskalowaniu mogą być zaniedbane. Dlatego mogłem pominąć podkadłubową chłodnicę oleju i wykonać kwadratowy przekrój kadłuba.

Model jest prawidłowo przeskalowany, ma obrys skrzydła mieszczący się w regulaminowej tolerancji i moim zdaniem jedyne co można mu zarzucić to brak odwzorowania linii podziału blach. Jak trafię na zawodach na regulaminowego purystę ... to wykonam je na kolanie foliopisem ?

 

Lechu: regulamin aircombat dla silnika klasy 25 określa sumę skoku i długości śmigła na 14, dlatego jak pisał Przemek regulaminowe śmigła to 10x4, 9,5x4,5, 9x5. Przy większym skoku model jest szybszy ale gorzej startuje dlatego mój Sum oraz IŁ-2 latały kiedyś na 10x4 . Przy mniejszej wadze modele startują bezproblemowo, dlatego kolejne moje modele mają założone 9x5.

 

ms

Opublikowano

Mirku wpakuj osłonę na silnik , tak wiem dodatkowa waga, ale osobiście po założeniu miałem wrażenie  ,że mój model przyśpieszył ..... :)

Opublikowano

Ostatnie loty pokazne na filmie były już z założoną osłoną i nieco mniejszym pakietem. Może nie najlepiej to widać bo osłona nie jest jeszcze polakierowana ale sprawdza się doskonale i masz absolutna rację, po założeniu osłony silnika model jest jeszcze szybszy ?

Bardzo dziękuję za przesłane elementy, już produkujemy kolejne osłony do naszych modeli w Twoich drukowanych formach.

 

ms

 

 

Opublikowano
13 godzin temu, mirolek napisał:

...

Dlatego mogłem pominąć podkadłubową chłodnicę oleju i wykonać kwadratowy przekrój kadłuba.

...

 

Wszystko jasne, dziękuję.

Życzę sukcesów i dobrej zabawy.

Opublikowano

Dziękuje, dobra zabawa jest najważniejsza i temu sprzyja aircombat bo lata się w grupie ?

Niestety Mistrzostwa Europy zostały w tym roku odwołane a dokładniej przeniesione na przyszły rok - WASAG 2020 na który szykowałem modele, właśnie stał sie kolejną ofiarą wirusowej nagonki.

 

ms

Opublikowano
6 minut temu, mirolek napisał:

?

Niestety Mistrzostwa Europy zostały w tym roku odwołane a dokładniej przeniesione na przyszły rok - WASAG 2020 na który szykowałem modele, właśnie stał sie kolejną ofiarą wirusowej nagonki.

 

Piszcie wszyscy protest, że w takim razie powinny być za rok te 2020 i należne 2021.

Będzie więcej zabawy. ?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Maska silnika jest obowiązkowa.

Wykonywanie maski z laminatu do kilku modeli jest dość uciążliwe a finalna waga laminatu wcale nie jest taka mała. Alternatywą dla naszych modeli okazała się butelka PET w odpowiednim kolorze i kształcie która pasuje nie gorzej niż laminat z formy a waży zaledwie 9g ?

4.jpg

Przyjemne i pożyteczne zarazem bo w cenie napoju otrzymujemy maskę silnika a ekolodzy też zadowoleni ,że butelka nie jest tak całkiem jednorazowego użytku ?

 

ms

Opublikowano

To już chyba ostatni filmik w tym temacie.

Zamiast podsumowania "mała wisienka na torcie" czyli walka modeli C3603 widziana z powietrza -  koniecznie w HD

 

 

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.