Skocz do zawartości

C3603 combat tani i prosty w budowie


mirolek
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

He,He drogie modele. Raczej brak czasu bo kadłuby z laminatu + skrzydła ze styroduru + laminat wychodził mnie 80 zł za materiał .Formy robię z odpadowego poliestru po produkcji toy toi.:-) chociaż w hurtowni ostatnio dostałem żelkot narzędziowy nalewny do słoikaa po dżemie. 

Model mirolka jest jeszcze tańszy a pamietam że popełnił też metodą traconego styropianu. Nie wyszedł lekki ale ja pierwszego latecoere też tak robiłem tylko że na styrodurze i wyszedł lżejszy.

Pacek robiłł skrzydła kryte papierem, a na L299 ze styo pokrytym papierem na klej do tapet lata Samuel Olofson -można sprawdzić w core jak lata!!!!! 

Problemem jest raczej brak miejsce i czasu na latanie spaliną bo po ograniczeniach obrotów każdy silnik na łożyskach dają radę.Żeby dobrze latać trzeba dużo startować i tu najczęściej przegrywamy z innymi nacjami że wzgledów społecznych. Ponad milionowa aglomeracja Wrocław nie ma ani jednego lotniska modelarskiego i tu przegrywamy z Mołdawią Estonią czy Białorusią o Czechach czy Szwecji nie wspomnę.Również ilość czasu poświęcanego na pracę zawodową jest czesto przeszkodą.

P.S.Nie porównujmy regulaminu z epoki tuningowania silników z obecnym 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się całkowicie zgadzam z Marianem i Mirkiem. Moim zdaniem główny problem to brak miejsc do latania. Chociaż łatwiej w ACES jest zacząć komuś kto ma już podstawy w modelarstwie RC i najlepiej jeszcze trochę maneli ale dla chcącego nic trudnego. Ja zaczynałem przygodę od ACES WWI nie mając nic, koledzy pomogli :P .Od przyszłego roku wchodzi też nowe prawo i będziemy mieli konieczność rejestrowania się, odbycia szkolenia czy należenia do konkretnego stowarzyszenia. 

Brakuje miejsc do latania, coraz dalej są oddalone od aglomeracji jak już są i coraz ciężej spotkać się w grupie na polanie żeby polatać a do tego coraz mniej czasu na hobby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i tutaj odpowiedzią są tygodniowe "wakacje z aircombatem" lub lepiej w dzisiejszych czasach nazwać to kursem doszkalającym  bo o szkolenie tu chodzi. Tak jak kiedyś były z kursami na prawo jazdy ? A co drugi dzień zawody jako kontrola postępów w nauce.

 

Teraz coraz bardziej rozumiem ideę ośrodków wypoczynkowych z miejscem do latania w krajach zachodnich. Rodzinę można zabrać i pogodzić hobby z wypoczynkiem. Tylko nie widziałem w takim ośrodku podczas mojego pobytu ani na żadnym filmie głośnych modeli spalinowych. Może dlatego, że ośrodki są głównie w miejscowościach turystycznych. Ale gdyby pojechać na jakieś lotnisko w Czechach na parę dni, gdzie mają infrastrukturę noclegową...  http://rcmapy.cz/cs/map/1

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wakacje z aircombatem ...  świetny pomysł na biznes ale raczej nie w "czasie zarazy" ?

Jak montowałem kolejny filmik z latania i patrzyłem na te maseczki na twarzach i przypominam sobie, jak "miło jest" przez nią oddychać spełniając jednocześnie decyzje rządzących w kwestii uprawiania sportu to mam wrażenie, że taki urlop z rodziną i aircombatem pozostanie bardzo długo jedynie naszym marzeniem.

Kolejne loty i pierwsze straty ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzydła konstrukcyjne stoją w sprzeczności z założeniem tanio i szybko. Osiągnąłem poziom wagi 1100g oraz koszt budowy około 90zł dla modelu z silnikiem 4cm3 stosując tanie i ogólnodostępne materiały do budowy modelu. Zatem da się to zrobić  :) Na tą chwilę uważam to za sukces i zamierzam powielać pokazane tu rozwiązania. Model jak wszyscy słusznie zauważyli do najpiękniejszych ani zasłużonych dla historii lotnictwa nie należy ale dobrze mi się nim lata i mam nadzieję zostanie ze mną na dłużej.

 

Mam jeszcze do odrobienia kolejną lekcję jaką jest brakujący 1000 obrotów do regulaminowych 15500 . Poszukam jeszcze tutaj możliwości wzrostu prędkości modelu.

Jak pisał Wodzu, "regulacja silnika jest sztuką" i chcę tej sztuki użyć dla poprawienia parametrów lotu modelu. Szykując modele na zawody udało mi sie już kilka razy uzyskać 16'000 obrotów z Os Max-a AX przy śmigle 9x5 ale niestety nie było to powtarzalne. W suchy dzień dawał nawet jeszcze więcej ale przy wilgotnej pogodzie silnik się dusił. Jadąc na zawody nigdy nie wiadomo na co się trafi a mnie zależy na stabilnym poziomie 15000-15500 obrotów w każdych warunkach.

 

ms

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stefan: Ten samolot został wybrany do tego projektu własnie dlatego, że miał praktycznie kwadratowy przekrój kadłuba. Wszystkie moje wcześniejsze kombaty miały "owalne" przekroje kadłuba i dlatego aby je odwzorować wykonywałem laminaty na rdzeniu traconym. Ten szwajcarski wynalazek był w rzeczywistości dość kanciaty choć oczywiście nie aż tak, jak wykonany z poliwęglanu model? Regulamin pozwala jednak na odchyłkę do 3cm względem przeskalowanego wymiaru a elementy mniejsze niż 3 cm po przeskalowaniu mogą być zaniedbane. Dlatego mogłem pominąć podkadłubową chłodnicę oleju i wykonać kwadratowy przekrój kadłuba.

Model jest prawidłowo przeskalowany, ma obrys skrzydła mieszczący się w regulaminowej tolerancji i moim zdaniem jedyne co można mu zarzucić to brak odwzorowania linii podziału blach. Jak trafię na zawodach na regulaminowego purystę ... to wykonam je na kolanie foliopisem ?

 

Lechu: regulamin aircombat dla silnika klasy 25 określa sumę skoku i długości śmigła na 14, dlatego jak pisał Przemek regulaminowe śmigła to 10x4, 9,5x4,5, 9x5. Przy większym skoku model jest szybszy ale gorzej startuje dlatego mój Sum oraz IŁ-2 latały kiedyś na 10x4 . Przy mniejszej wadze modele startują bezproblemowo, dlatego kolejne moje modele mają założone 9x5.

 

ms

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnie loty pokazne na filmie były już z założoną osłoną i nieco mniejszym pakietem. Może nie najlepiej to widać bo osłona nie jest jeszcze polakierowana ale sprawdza się doskonale i masz absolutna rację, po założeniu osłony silnika model jest jeszcze szybszy ?

Bardzo dziękuję za przesłane elementy, już produkujemy kolejne osłony do naszych modeli w Twoich drukowanych formach.

 

ms

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje, dobra zabawa jest najważniejsza i temu sprzyja aircombat bo lata się w grupie ?

Niestety Mistrzostwa Europy zostały w tym roku odwołane a dokładniej przeniesione na przyszły rok - WASAG 2020 na który szykowałem modele, właśnie stał sie kolejną ofiarą wirusowej nagonki.

 

ms

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, mirolek napisał:

?

Niestety Mistrzostwa Europy zostały w tym roku odwołane a dokładniej przeniesione na przyszły rok - WASAG 2020 na który szykowałem modele, właśnie stał sie kolejną ofiarą wirusowej nagonki.

 

Piszcie wszyscy protest, że w takim razie powinny być za rok te 2020 i należne 2021.

Będzie więcej zabawy. ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Maska silnika jest obowiązkowa.

Wykonywanie maski z laminatu do kilku modeli jest dość uciążliwe a finalna waga laminatu wcale nie jest taka mała. Alternatywą dla naszych modeli okazała się butelka PET w odpowiednim kolorze i kształcie która pasuje nie gorzej niż laminat z formy a waży zaledwie 9g ?

4.jpg

Przyjemne i pożyteczne zarazem bo w cenie napoju otrzymujemy maskę silnika a ekolodzy też zadowoleni ,że butelka nie jest tak całkiem jednorazowego użytku ?

 

ms

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.