przemo Opublikowano 21 Marca 2020 Opublikowano 21 Marca 2020 Hej. Z racji że coś mi się dam udaję ostatnio opanować moją drukarkę i że dawno nie budowałem coś co lata na skrzydłach więc zakupiłem za 10 euro pliki takiego 1 metrowego mikrusa. link do strony https://www.eclipson-airplanes.com/model-y Będę drukował z transparentnego PLA w kolorze żółtym ... zerknąłem na cenę LW PLA ? ale jak na pierwszy mój raz z czymś co lata z drukarki( a przynajmniej mam nadzieję że będzie latać) to wolę tyle kasiurki nie uwalić w postaci zepsutego materiału za taką cene (rolka 750g ponad 200 PLN). Może innym razem ... choć waga według powiedzmy producenta w LW PLA jest zdumiewająca w porównaniu do zwykłego PLA Co do samego wyposażenia to nie będę za bardzo szalał ... pierwszy rzut oka na abc rc i tak sobie wstępnie wybrałem serwa 4 sztuki Toer Pro 90MS https://abc-rc.pl/product-pol-1227-Serwo-TowerPro-MG-90S-13g-1-8kg-cm-metalowe-zebatki.html w zasadzie moje ulubione i sprawdzone. Choć za 6.90 PLN też kuszą ale swoją ceną https://abc-rc.pl/product-pol-788-Serwo-SG-90-9g-1-8kg-cm-Micro-servo-SG90.html silnik https://abc-rc.pl/product-pol-6763-Silnik-ABC-Power-A2212-1400KV-2-3S-180W-ciag-830g.html duże kv ale śmigło za to 8" mniejsze będzie. ESC jakieś w domu znajdę. Odbiornik do Frsky muszę jakiś kupić nie mam nic w zapasie a mam gdzieś wolnego R-XSR, myślałem nad jakimś konwerterem ale lepiej dla mnie będzie jak kupie zwykły na allegro znalazłem takiego https://allegrolokalnie.pl/oferta/odbiorniki-frsky-v8fr-ii-nowki-niesmigane Mam dwa pakiety 3S 1800 mah, na pierwszy rzut mogą wydawać się za duże i ciężkie ale producent do wydruku z PLA zaleca 3S 1500 mah więc może nie będą złe Na chwilę obecną tyle .... co do plików zakupionych to są pliki stl i gcode. Znajdę jakiś mały element na gotowym gcodzie i sprawdzę dla czystej ciekawości jak to będzie wychodzić, choć to rozwiązanie może nie okazać się trafne ale tego dowiem się jak wrzucę do druku. Liczę że w przyszłym tygodniu zacznę coś drukować 1
przemo Opublikowano 22 Marca 2020 Autor Opublikowano 22 Marca 2020 Pogrzebałem w instrukcji montażu tegoż modelu i przepatrzywszy moje filamanty postanowiłem że już cosik wydrukuje ... z racji że będę go drukował na żółty transparent i zważywszy że pewne elementy "producent" przewiduje że można wydrukować z pet g a że miałem kolor czerwony transparentny i kolor czarny co nie co już wydrukowałem pierwsze to osłona kabiny, w zasadzie były dwie wersje ... pierwsza delikatnie nacisnąłem i połamały się od razu wzmocnienia (dwie wypukłości) od środka osłonki. W Curze udało mi się opnaować ustawienia i tylko w te wypukłości wprasowałem 10 % wypełnienie i jest dużo sztywniejsza i jej nie połamałem ... wzrost wagi 2 gramy (porównanie pierwszego wydruku z drugim). Osłonka waży 15 gram. Kombinowałem też z ukryciem szwa. W pierwszej wersji szew miałem chaotycznie rozrzucony powiedzmy po wydruku w obecnym chciałem i udało mi się zrobić żeby szew był od środka i na środku. Efekt tego taki że szew i w środku wydruku ale i tak go widać ... w sumie nie makieta, więc nie mam co przesadzać grunt że jest w jednej linii Wydrukowałem również przednią goleń podwozia razem z kołami ... jedno koło 6 gram wagi, przednia goleń z kołem, gumkom i osią 2 mm pręt stalowy waży 13 gram (to co na zdjęciu). Zawieszenie fajnie działa ... chyba przerobie tylne golenie tak żeby były również amortyzowane resztę kół ... czas mam CDN ... w środę wrzucę na drukarkę pierwszą część kadłuba
karambolis8 Opublikowano 23 Marca 2020 Opublikowano 23 Marca 2020 Też mu się przyglądałem. A to widziałeś? https://3dlabprint.com/shop/joker/
przemo Opublikowano 23 Marca 2020 Autor Opublikowano 23 Marca 2020 Nie widziałem go wcześniej ... wydaje się, że ten Joker jest lepiej narysowany jak model Y no ale rozpiętość też jest ponad 2 razy. Zobaczymy jak mi pójdzie z tym mikrusem ... na chwilę obecną podoba mi się taka forma budowania muszę przyznać choć za wiele nie mam zrobione
poharatek Opublikowano 23 Marca 2020 Opublikowano 23 Marca 2020 18 godzin temu, przemo napisał: Kombinowałem też z ukryciem szwa. W pierwszej wersji szew miałem chaotycznie rozrzucony powiedzmy po wydruku w obecnym chciałem i udało mi się zrobić żeby szew był od środka i na środku. Efekt tego taki że szew i w środku wydruku ale i tak go widać ... w sumie nie makieta, więc nie mam co przesadzać grunt że jest w jednej linii Najłatwiej usunąć szew jak jest w jakimś ostrym rogu, wystarczy wtedy zeskrobać ostrym nożykiem - i po kłopocie. Nie używam Cury, ale z tego co wiem jest tam opcja "z-seam alignement - sharpest corner", albo ustawić za pomocą współrzędnych najbliżej jakiego punktu ma się zaczynać/kończyć ścieżkę (ja robię tak w S3D).
przemo Opublikowano 23 Marca 2020 Autor Opublikowano 23 Marca 2020 Z peta mam kłopot z usunięciem szwu jeszcze w dodatku jak element jest cienki jak np ta owiewka, robi mi się tak zgrzew na szwie ... w PLA nie mam tego problemu albo nie zauważałem no i dochodzi temat że peta mam transparentnego a PLA nie ... ocenie jak dojdzie mi transparentne PLA. Ustawienie ukrywania szwu przerabiałem W zasadzie mogłem zrobić szew na jednym boku no ale ... może wydrukuje do nowa tą owiewkę i z PLA a nie z Peta. W zasadzie mam kolor szary jasny, nowy zapas szarego ciemnego i coś jeszcze koloru zielonego więc coś tam dobiorę
Marek_Spy Opublikowano 24 Marca 2020 Opublikowano 24 Marca 2020 Wydaje mi się że był gratis na thinkuniverse bo moze jeszcze go gdzieś mam a nie obawiacie się że PLA pod wpływem ciepła się odkształci ?A slicer polecam slic3rPE i Ideamaker.
przemo Opublikowano 24 Marca 2020 Autor Opublikowano 24 Marca 2020 Był a w zasadzie jest ale delikatnie różni się od tego kształtem skrzydeł i jak dobrze pamiętam był z pływakami. Jak dobrze pamiętam to PLA robi się plastyczne przy 50 albo 60 stopni, wydaje mi się że nie ma strachu. Próbowałem tych slajserów ale cura mi najbardziej przypadła do gustu.
Marek_Spy Opublikowano 24 Marca 2020 Opublikowano 24 Marca 2020 U mnie na linuksie nie bardzo chce chodzic i moze dlatego jej nie uzywam. Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
przemo Opublikowano 25 Marca 2020 Autor Opublikowano 25 Marca 2020 Ja akurat korzystam z Win10. Dzisiaj przyszedł filament no i już pierwsza część kadłuba ściągnięta ze stołu ... przyznam że drukując po jednej ścianie czyli tak jak producent zaleca wydawało mi się że będzie to wiotkie a jednak nie ... oczywiście elementy tam gdzie jest otwarty kadłub wiadomo że będzie wiotkie ale tam gdzie wydruk jest zamknięty czyli przód to spoko i jestem pod wrażeniem ... ale i tak sklejenie całego kadłuba da dopiero jakieś spostrzeżenie na całość ... póki co mam tyle wkleiłem już sobie mocowanie przedniej goleni a mam ją z peta g wydrukowaną. Tylne podwozie jednak chyba przerobie na amortyzowane tak jak przednie, znaczy wykorzystam przedni wahacz do tylnego koła więc przerobie tylko same tylne golenie ... a taka moja modyfikacja ... ostatnie latam tylko kopterami i Ciekawe czy będę umiał polecieć modelem Teraz wlatuje mi wręga silnika z uchwytami na serwa, a na noc będę puszczał drugi człon kadłuba bo czas druku to około 6 godzin. Zaczynam mi się ten model coraz bardziej podobać CDN ...
przemo Opublikowano 26 Marca 2020 Autor Opublikowano 26 Marca 2020 No to kadłub wydrukowany ... to na zdjęciu waży 103 gramy ... jak wyjdę z pustym modelem te powiedzmy "książkowo-producentowe" 400 gram na zwykłym PLA będę szczęśliwy ... jak wyjdę ponad 400 gram też będę szczęśliwy ... jak poleci będę jeszcze bardziej szczęśliwy ... ogólnie scenariusz optymistyczny Parę drobiazgów mam też dodrukowanych ale tego nie wrzucam na wagę na razie, wrzucam to co stanowi już powiedzmy całość. Bilans na dzisiaj 103 gramy Jest zajęcie w ramach #zostańwdomu choć do pracy iść jutro trzeba ... CDN ...
przemo Opublikowano 26 Marca 2020 Autor Opublikowano 26 Marca 2020 Tak dysza 0.4, szerokość ścieżki ta sama. Ustawienia do druku biorę ze strony f2f22d_10cfaee38de2427db27522f11605f554.pdf
RAFALR30 Opublikowano 26 Marca 2020 Opublikowano 26 Marca 2020 Przemo, czy taka powierzchnia jest mocno chropowata? Czy takie powierzchnie można szlifować przed malowaniem?
przemo Opublikowano 27 Marca 2020 Autor Opublikowano 27 Marca 2020 Mocno chropowata to nie jest. Szlifowanie PLA jest dość ciężkie tzn nie że się nie da ale powierzchnia nie robi się za fajna po przeszlifowaniu, mogą tworzyć się nitki, ale tutaj może doświadczenie w tym nie jest ogromne więc jak ktoś ma większe doświadczenie w tym temacie to niech się wypowie za mnie Marcin buduje B-25 z drukarki i o malowanie zapytaj najlepiej jego ... ja jeszcze nic nie malowałem co wyszło z mojej drukarki. Ogólnie do modelu doszedł mi już centropłat, jutro będę drukował kolejne elementy skrzydła. Dzisiaj spodziewam się PLA transparentnego w kolorze czerwonym i skrzydło będzie mieszane kolorami. Jedno co nie podoba mi się to sam pomysł na zamontowanie sterów (SW, SK i lotki) na taśmie duck tape. 3;50 mniej więcej pokazują jak to zrobić. Wydrukuje wszystkie elementy, jak już je będę miał zastanowię się jak to zrobić inaczej jakoś tak żeby mi tzw "bandy nie szpeciło" mam akurat duck tae w kolorze czerwonym więc z drugiej strony źle tez by to nie wyglądało. Z drugiej strony wygląda to głupio ale działa więc nie jest to głupie. Czas pokarze
poharatek Opublikowano 27 Marca 2020 Opublikowano 27 Marca 2020 No z malowaniem jest zabawa Natomiast co do zawiasów, to obczaj, czy da radę zrobić je starożytną metodą piankolotową: z taśmy klejącej (najlepiej wzmacnianej). Żeby było mocniej, można powierzchnie, na które będzie klejona taśma przesmarować UHU Porem. A żeby jeszcze mocniej było, to po przyklejeniu przejechać żelazkiem modelarskim nastawionym na około 100oC. Sprawdzone przy maskowaniu Mitchella - Oracal się trzymał jak pijany płotu, a z PLA się nic złego nie podziało.
Marek_Spy Opublikowano 27 Marca 2020 Opublikowano 27 Marca 2020 Widze ze nowe technologie powstają i zaczyna byc coraz ciekawiej. Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
przemo Opublikowano 28 Marca 2020 Autor Opublikowano 28 Marca 2020 W dniu 27.03.2020 o 11:59, poharatek napisał: No z malowaniem jest zabawa Natomiast co do zawiasów, to obczaj, czy da radę zrobić je starożytną metodą piankolotową: z taśmy klejącej (najlepiej wzmacnianej). Żeby było mocniej, można powierzchnie, na które będzie klejona taśma przesmarować UHU Porem. A żeby jeszcze mocniej było, to po przyklejeniu przejechać żelazkiem modelarskim nastawionym na około 100oC. Sprawdzone przy maskowaniu Mitchella - Oracal się trzymał jak pijany płotu, a z PLA się nic złego nie podziało. Dzięki Marcin. Wzmacnianej nie mam ale za to zwykłą przeźroczystą mam, dam dwie warstwy powinno być tak samo. W zasadzie to można dać taśmę pakową myślę przeźroczystą też powinno być dobrze Przyszedł mi czerwony transparentny filament ... będę miał żółto różowy model ... no cóż kupiłem nie wyrzucę ... trzeba zużyć
przemo Opublikowano 28 Marca 2020 Autor Opublikowano 28 Marca 2020 Tym czasem drobna aktualizacja bo za wiele to już dzisiaj do modelu nie dodrukuje. Filament jak pisałem zamiast czerwonego zrobił się różowy kurcze kupiłem to i wykorzystam nie będę wyrzucał ... widać zdrową różnicę między golenie podwozia a statecznikiem pionowym ... dodatkowo wywaliłem gumkę recepturkę z podwozia i zastąpiłem ją sprężyną, przynajmniej nie sparcieje pod wpływem czasu. tak wygląda na razie to co poskładane do kupy. w kadłubie już są haki do gumy do mocowania skrzydła i wręga silnika ... waga to co na zdjęciu 137 gram.
Marek_Spy Opublikowano 28 Marca 2020 Opublikowano 28 Marca 2020 Aż ciekawy jestem co z tego wyjdzie. Na razie wygląda super i jak poleci. Wysłane z mojego K6000 Pro przy użyciu Tapatalka
Rekomendowane odpowiedzi