Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
3 godziny temu, Grifon napisał:

Przemo dopiero zobaczyłem temat.

Zil zajebisty!!!!!

Jestem pod dużym wrażeniem, brawo!!!!

 

Wydaję się stary temat ? .... przymierzam obecnie się do 8x8 ... żeby było ciekawie to nie 4 mosty napędowe a system oparty na wahaczach ... stawiam wyzwanie sobie smamemu ?

  • Lubię to 1
Opublikowano
6 minut temu, JADAR62 napisał:

No, no... zapowiada się ciekawy projekt. Mechanizmy różnicowe??

Jak na crawlera przystało i tego typu model napęd na stałe zblokowany. Ale że w Zile mam 2 biegową skrzynie biegów i często z niej korzystam więc też taką planuje. Na razie zamówiłem troszeczkę części, i zbieram fundusze na resztę a jutro ruszam z drukiem kabiny do Maza.

Opublikowano
5 minut temu, JADAR62 napisał:

Możesz się wspierać na Cross RC Mammoth 8x8.

Dokładnie tak też robie ? model jest świetnie według mnie zrobiony. 

Na youtube znalazłem film z fajną obszerną prezentacją podwozia tegoż modelu. Jest to do ogarnięcia ale pracy dużo czeka.

Opublikowano

Dokładnie.

Ziła budowałem około 2 lat, nie zlicze ile elementów narysowałem do podwozia, ile wydrukowałem i ile trafiło do kosza ... tutaj zapowiada się że będzie tego więcej z racji większej ilości części ruchomych. Mam nadzieję, że nie polegne ... a jak polegne to będzie znaczyło, że temat jednak mnie przerósł ? ... podwozie skomplikowane ale do zrobienia, byle się nie zniechęcać ? ... tak mi się wydaje ...

  • Lubię to 1
Opublikowano

Parafrazując Dorothy Breenddy

 

„Jak robisz model terenowej ciężarówki  8x8  to rób tak jakby porażka była niemożliwa”

  • Dzięki 1
Opublikowano
9 minut temu, Grifon napisał:

Parafrazując Dorothy Breenddy

 

„Jak robisz model terenowej ciężarówki  8x8  to rób tak jakby porażka była niemożliwa”

Dobrze powiedziane :)  ... dzisiaj rozpocząłem druk szoferki ... za 35 godzin ma być gotowy :P  ... pierwsze części mechaniczne zamówione. Póki ich nie ma będę drukował elementy szoferki. Jak przyjdą dyfry to zacznę od zrobienia pierwszego układu napędowego dla przednich kół. 

Jak Darek wspomniał, że dobrym przykładem jest model Maza od firmy cross rc, więc na nim się będę najwięcej kierował 

 

czyli pierwsze do zrobienia będzie coś  takiego 

909412087_ukaddyfrw.thumb.jpg.944dbbc35a39b3dbf0f3ec4cb12366cb.jpg

 

Czyli dwa dyfry sprzęgnięte przekładnią z przełożeniem 1:1.2 bo takowe szerokie zębatki posiadam. Jak to ogarnę to wtedy pójdzie środkowy rozdzielacz będący przekładnią z przełożenie 1:2.7 czyli identyczny jak w Zile. Skrzynia główna, przekładnia planetarna z dwoma biegami, przełożenia 1:8 i 1:4,2. W zasadzie identyczna jak w Zile. Z racji tego, że przekładnia łącząca dyfry nie będzie 1:1 to MAZ będzie ciut wolniejszy od Ziła ale silnikowi będzie z pewnością ciut lżej kręcić tymi 8 kołami. Jak będą ogarniętę przekładnie, wtedy planuję zacząć pracę nad ramą i jakoś to tam upchać. Ramę planuję w "technologii" mieszanej czyli góra ramy ceownik aluminiowy 30x20x2 a dół druk 3D. 

Zasilanie 3S, silnik z początku do testów tradycyjna szczotka a do celowo bez szczotka czyli mój ulubiony Hobbbywing Fusion 1800 kv :)

Serwo skrętu 30 kg .... ale to już ciut za bardzo na przód wybiegłem ... ważne, że coś się już drukuje :)

  • Lubię to 1
Opublikowano

Przy bardzo wolnej jeździe i dużym obciążeniu bezszczotkowy silnik będzie skakał. Szczotkowy 780 z dużym T będzie dobrym wyborem. Profil C solidny, ale model będzie ważył około 10 kg. Mosty oryginalne od Mammotha - brawo ! Zapowiada się super model.

Opublikowano
24 minuty temu, JADAR62 napisał:

Przy bardzo wolnej jeździe i dużym obciążeniu bezszczotkowy silnik będzie skakał. Szczotkowy 780 z dużym T będzie dobrym wyborem. Profil C solidny, ale model będzie ważył około 10 kg. Mosty oryginalne od Mammotha - brawo ! Zapowiada się super model.

I tutaj się grubo mylisz ... do crawlerów są dedykowane bez szczotki tzw sensorowane. Wyżej wymieniony silnik czyli hobbywing fusion mam w Zile i nie ma mowy o szarpaniu czy skakaniu, a jego precyzja jest rewelacyjna i bije na głowę szczotkę. Silnik to kombo z wbudowanym esc i jest rewelacyjny. 

 

Żeby potwierdzić oglądać tak od 7:20

 

Dla crawlerów tylko i wyłącznie szukać bezszczotek sensorowanych ... takie bez sensoru będą skakać.

 

EDIT ...

mostów oryginalnych nie będzie ... będę to rysował sam pod drukarkę, w sensie obudowy przekładni i dyfrów. Resztę części jak szoferka mam od znajomego z forum rc-trial.pl, który właśnie buduje takiego Maza i sam go projektuje od podstaw ... to tak w formie sprostowania bo nie wiem czy wspominałem. Wracając do tematu mam inną koncepcję podwozia jak on czyli bardziej skłaniam do podwozia na wzór od cross rc:)

http://www.rc-trial.pl/viewtopic.php?f=38&t=20640

link do tematu dla zainteresowanych.

Opublikowano

Kolejny krok ... czyli pierwsze 8x8 ...

MAZ 537 czyli ciągnik artyleryjski produkowany między innymi przez Mińską Fabrykę Samochodów. Zaczęto go produkować od 1953 aż do 1990 roku. Jako, że modele trialowe często zyskują jakiś przydomek, czyli jak było przy Zile był to "Dzik" tak Maz będzie miał "Hulk" i na pewno wleci jakaś kalkomania z racji tego na karoserie.

i-LNzcnP3-X2.thumb.jpg.7de116fdb2799a5d8f178f32952b1fe6.jpg

 

i-jkF8W4Z-X2.thumb.jpg.d9bbf2d63718ae35751d91fb16430819.jpg

Zacząłem już pierwsze kroki w kierunku zmierzenia się z tym kolosem. Długość to 850 mm, koła 150 mm (w Zile mam 110 mm) ... dwa serwa skrętu po jednym na każdą z osi. Wyciągarka z serwa 30 kg 360 st, ale nie będzie z przodu tylko z tyłu.

 

Przekładni będzie ciut więcej jak w 6x6 a mianowicie aż 8 sztuk. Czyli główna przekładnia zwana skrzynią biegów, która faktycznie będzie miała 2 biegi. Niski bieg przełożenie 1:8, wysoki bieg 1:4.8. Następna to główny rozdzielacz z przełożeniem 1:2.7. Kolejne 2 sztuki mniejszych rozdzielaczy, które będą kręcić dyferencjałami z przełożeniem 1:1.2 i w końcu 4 dyferencjały z przełożenie podejrzewam 1:2.8 ... podejrzewam bo nie mam ich jeszcze w ręku czekam na przesyłkę.

 

 

Pracę ruszyły nad kabiną bo to jednak najdłuższy wydruk. Łączny czas tego co na zdjęciach to ponad 100 godzin pracy drukarki. Najdłuższy wydruk 41 godzin i póki co tym samym ustanowiłem nowy rekord dla siebie :P

 

Szoferka co nie co się już po szpachlowała

20220612_175509.thumb.jpg.5ee7dbf8493c4b4e79359465122e3841.jpg

 

20220612_175505.thumb.jpg.edfd80076aefb0a4bd2dc37837acb6a3.jpg

 

 

20220612_175514.thumb.jpg.ca0f46ff27e5ede274f72ee1f0b40c56.jpg

 

20220612_175522.thumb.jpg.63844df010afc13f41be1c8120663d0e.jpg

 

20220612_175517.thumb.jpg.bbf7e3cb6a73e02c000dc86b4c8e69a7.jpg

 

Teraz czekam na dyferencjały bo od nich muszę w zasadzie zacząć, żeby ruszyć z podwoziem. Jak uda mi się ogarnąć układ napędowy dla czterech kół wtedy zacznie się praca na podwoziem. W zasadzie praca już ruszyła coś mam porysowane. 

996737487_rama1.thumb.jpg.875ff6b602a6205d97073cdc542fe3a2.jpg

 

1876601590_rama2.thumb.jpg.ce93d880b27d5e924a3b344b4984d4b1.jpg

 

1032244655_rama3.thumb.jpg.fef89ecdce39eb8f335c1a78d8fa54d1.jpg

 

Rama drukowana wzmocniona będzie ceownikiem aluminiowym, który będzie ją spajał w całość. Najprawdopodobniej będzie 5 sztuk taki segmentów, obecnie 3 sztuki ale za nim zacznę drukować muszę w niej ogarnąć miejsce na cały układ jezdny i przy okazji ogarnąć jeszcze podstawę pod szoferkę i komorę silnika, która będzie pudłem na całą elektronikę. 

 

Liczę, że uda mi się to ogarnąć jeżdżące :)

 

 

  • Lubię to 3
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.