Skocz do zawartości

Obowiązkowe logowanie się w DroneRadar


Czaro

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Ok. Już znalazłem...

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

Mam nadzieje, że to dotyczy dronów, a nie popierdółek z depronu czy też motoszybowców  ?   Latam jedynie nad polami i z daleka od domów. Jeżeli się mylę proszę o sprostowanie.
 
Pozdrawiam Paweł
Dotyczy to każdego bezzałogowego statku powietrznego. Wystarczy DroneRadar. Nawet na polu czy na podwórku latasz, może być taka sytuacja, że Ratownik będzie nisko leciał, bo ma takie prawo, jak wyślesz info przez apkę, to piloci już mają info, że coś tam lata...

Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może troszkę obok tematu, ale pokazała się taka informacja:

 

"Termin stosowania przepisów, które zgodnie z art. 23 ww. rozporządzenia miały być stosowane od 1 lipca 2020 r., został przesunięty o 6 miesięcy, co oznacza, że zaczną one obowiązywać od 1 stycznia 2021 roku"

 

https://dlapilota.pl/wiadomosci/polska/ulc-przesuniecie-daty-stosowania-przepisow-dotyczacych-dronow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten pasztet  zafundowaliśmy sobie sami  na nasze własne zyczenie, pozwalając wsadzic  do jednego wora pod nazwą  DRONY wszystko to co unosi sie w powietrzu i lata....

nie mam żadnych dronów, mam rózne modele latające  napedzane silnikami spalinowymi i  jednego elektryka i nie mam pojecia  co to jest "kontroler lotu"...Nadajnik ??? nr seryjny ,  a jak mam 5 różnych  to co ?zdjęcie z ekranu programu obsługującego kontroler ???

czy może ktos to  na język ludzki i zrozumiały przetłumaczyć ?

  • Haha 1
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, hubert_tata napisał:

Jak przeszliście etap 5.Rejestracja przy dodawaniu nowego drona (u mnie samolotu) ?

Podpowiedź, że w przypadku drona DIY wpisać numer kontrolera lotów jakoś nic mi nie mówi 

 

image.png.a4e1ee461c6ca5a1a1e40b7b32d8ca9a.png

 

 

image.png.d6356ba58471754ff0af2d93aed15a8f.png

Wpisujemy DIY jako nr seryjny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, hubert_tata napisał:

Podpowiedź, że w przypadku drona DIY wpisać numer kontrolera lotów jakoś nic mi nie mówi 

Chodzi chyba o numer seryjny płytki FC.

Jak widać skupiono się na kupnych dronach lub budowanych z komponentów.

A jak zrobię sobie piankowca to co mam podać?

Poczekam na aplikację PlaneRadar, bo DroneRadar jakoś nie spełnia moich oczekiwać ;) 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacek, nie bronię tu tego, co tworzył te przepisy i wymagania, ale jak wyobrażasz sobie faktyczne rozróżnienie między dronem a modelem? Bo o ile my, siedzący w temacie, od razu łapiemy różnicę, to jednak, jakby na to nie patrzeć, tej różnicy nie ma. W obu przypadkach sterujemy modelem z ziemi. W obu przypadkach potrzebna jest do tego jakaś elektronika. Powiesz, że DJI lata samemu - OK, a co w sytuacji jak ktoś wrzuca do "normalnego" modelu odbiornik Jeti Assist który stabilizuje lot - to tak samo jak stabilizuje Ci lot kontroler w dronie. Nie da się oddzielić jednego od drugiego pod kątem technologicznym. "Drony" są naturalnym etapem rozwoju i ewolucji technologicznej, kolejnym krokiem. Nasze modele są ich poprzednikami. Wymagają więcej, wybaczają mniej, ale prawda jest taka, że ewoluowały w kierunku "dronów".

Sam mam kilka kopterów i lata mi się nimi równie dobrze jak "normalnymi" modelami. Po prostu każdy jest do czegoś innego.

A to co Hubert pokazuje to wg mnie jest faktycznie oparte na tym, że koptery DJI (nie wiem jak inne marki) mają swoje nr seryjne na kopterach i kontrolerach (aparaturach) - pewnie o to im chodzi.

Mój nowy Jeti Duplex DS12 też ma swój nr seryjny do zarejestrowania go na stronie producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest kontroler lotu.

 

Betaflight-F4-Pro-V3-kontroler-lotu-wbud

 

Pixhawk-PX4-PIX-2-4-8-32-Bit-kontroler-l

 

Szczerze mówiąc, to chyba tam nie ma żadnych numerów seryjnych. Co da zrzut ekranu z Mission Plannera czy podobnego, też nie wiem.

 

Czy ktoś pamięta jak to jest z tymi kontrolerami? Czy dobrze kojarzę, że jak wejdą nowe przepisy, to każdy model będzie musiał to mieć żeby zapewnić RTL (Return to launch)?

3 minuty temu, Marcin napisał:

Powiesz, że DJI lata samemu - OK, a co w sytuacji jak ktoś wrzuca do "normalnego" modelu odbiornik Jeti Assist który stabilizuje lot - to tak samo jak stabilizuje Ci lot kontroler w dronie.

 

Nie ma żadnych przeciwwskazań, żeby kontroler lotu wsadzić do "normalnego" modelu (samolotu), tak żeby sam wrócił na lotnisko i wylądował w przypadku utraty linku RC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, Marcin napisał:

Jacek, nie bronię tu tego, co tworzył te przepisy i wymagania, ale jak wyobrażasz sobie faktyczne rozróżnienie między dronem a modelem? Bo o ile my, siedzący w temacie, od razu łapiemy różnicę, to jednak, jakby na to nie patrzeć, tej różnicy nie ma. W obu przypadkach sterujemy modelem z ziemi. W obu przypadkach potrzebna jest do tego jakaś elektronika. Powiesz, że DJI lata samemu - OK, a co w sytuacji jak ktoś wrzuca do "normalnego" modelu odbiornik Jeti Assist który stabilizuje lot - to tak samo jak stabilizuje Ci lot kontroler w dronie. Nie da się oddzielić jednego od drugiego pod kątem technologicznym. "Drony" są naturalnym etapem rozwoju i ewolucji technologicznej, kolejnym krokiem. Nasze modele są ich poprzednikami. Wymagają więcej, wybaczają mniej, ale prawda jest taka, że ewoluowały w kierunku "dronów".

Sam mam kilka kopterów i lata mi się nimi równie dobrze jak "normalnymi" modelami. Po prostu każdy jest do czegoś innego.

A to co Hubert pokazuje to wg mnie jest faktycznie oparte na tym, że koptery DJI (nie wiem jak inne marki) mają swoje nr seryjne na kopterach i kontrolerach (aparaturach) - pewnie o to im chodzi.

Mój nowy Jeti Duplex DS12 też ma swój nr seryjny do zarejestrowania go na stronie producenta.

Marcinie,

wszystko jasne...tylko to było dyskutowane  jesienia ubiegłego roku..ULC miał coś z tym zrobić, Przemek   tam jezdził

ale  nikt mi nie odpowiedział a i ja takiej  informacji nie znalazłem( bo wszystko ku......a  dotyczy dronów) co mam zrobić aby polatać  modelem( makietą) helikoptera, makietą która ma lat 30, nie ma żadnego numeru seryjnego, kontrolera lotu itd , itp....nadajnik Futaba, odbiornik Futaba, serwa Futaba, zyro Futaba....a i last but least... na własnej łące

 

a co z modelami klasy F1C ????

"Jacek, nie bronię tu tego, co tworzył te przepisy i wymagania,...." i słusznie bo jest to wyjątkowy gniot

 

 

"Nie ma żadnych przeciwwskazań, żeby kontroler lotu wsadzić do "normalnego" modelu (samolotu), tak żeby sam wrócił na lotnisko i wylądował w przypadku utraty linku RC.".... może i nie ma , tak jak i nie ma żadnego problemu z zainstalowaniem fabrycznie w każdym  samochodzie  systemu GPS , który będzie przekazywał wszelkie info do bazy... te o przekroczeniu predkości równiez. bo takie pomysły również się pojawiły........Orvell coraz bliżej

  • Lubię to 2
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, karambolis8 napisał:

Czy ktoś pamięta jak to jest z tymi kontrolerami? Czy dobrze kojarzę, że jak wejdą nowe przepisy, to każdy model będzie musiał to mieć żeby zapewnić RTL (Return to launch)?

 

Nie ma żadnych przeciwwskazań, żeby kontroler lotu wsadzić do "normalnego" modelu (samolotu), tak żeby sam wrócił na lotnisko i wylądował w przypadku utraty linku RC.

 

Zanim napiszesz coś pomyśl albo przeczytaj u źródła. Wrzucając takie nie sprawdzone info (o kontrolerze i RTL) znowu rozpętujesz burze i nerwy. Już widzę jak gościu robi jeta 10kg i ładuje mu kontroler lotu i planner aby model wylądował - ciekawe jak? chyba pionowo w dół na marchewkę. W ten sposób właśnie każdy model robi się "dronem"... a pisząc takie "kojarzę" robi się niepotrzebny syf. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, karambolis8 napisał:

Nie ma żadnych przeciwwskazań, żeby kontroler lotu wsadzić do "normalnego" modelu (samolotu), tak żeby sam wrócił na lotnisko i wylądował w przypadku utraty linku RC.

Poza tym, że to jest dodatkowe 150 gram do wożenia, w modelu o wadze 400g np typu ESA robi to różnicę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nr seryjny wpisz: model samolotu własnej konstrukcji -  jak w bazie pojawi się dużo takich wpisów to może się ogarną, że ta aplikacja jest z dupy.

1 minutę temu, robertus napisał:

Poza tym, że to jest dodatkowe 150 gram do wożenia, w modelu o wadze 400g np typu ESA robi to różnicę.

 

Nie 150 tylko 10 - ale nadal to strzał w kolano i absolutnie tą drogą nie należy iść.

 

Chociaż obserwuję taką modę - że każdy samolot musi być na arduino i najlepiej z kontrolerem i kamerą FPV. To wtedy jest cool... i do tego absolutnie każdy może to pilotować - bo nie dość, że widzisz gdzie leci to jeszcze samo leci...

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, japim napisał:

 

Zanim napiszesz coś pomyśl albo przeczytaj u źródła. Wrzucając takie nie sprawdzone info (o kontrolerze i RTL) znowu rozpętujesz burze i nerwy. Już widzę jak gościu robi jeta 10kg i ładuje mu kontroler lotu i planner aby model wylądował - ciekawe jak? chyba pionowo w dół na marchewkę. W ten sposób właśnie każdy model robi się "dronem"... a pisząc takie "kojarzę" robi się niepotrzebny syf. 

Pytanie o to żeby ktos kto pamięta się wypowiedział, to jest pytanie, a nie info.

 

Przykład automatycznego lądowania. Jak jesteś poinformowany, to proszę napisz jaką różnice robi napęd i waga.

 

Zgadzam się, że FC i akcesoria to dodatkowa waga niewskazana w wielu modelach, szczególnie zawodniczych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.