Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

No w sumie może masz rację tym bardziej że składanie dwupłata to kupa czasu i śrubeczek .

Chociaż nie wiem czy zmieściłbym się na pasie z rozpiętością ale chyba tak ;)

Opublikowano

Aaahaaa , to jest was więcej z tym patentem.

To jest jedyna opcja aby często latac tym modelem,  a wszystko wskazuje na to że na dachu model 2,7 łatwiej będzie przewieźć niż w środku auta model 2,2m.

Odpada składanie siedzeń itp, no już mi się podoba ten pomysł.

Co prawda nie mam bagażnika dachowego i będę musiał go kupić , ale to będzie nic nie znaczący wydatek w porównaniu z całkowitym kosztem modelu.

A tak na marginesie to prawdopodobnie do nowego roku kupię powerbox , a jak nie do końca tego roku to na samym początku przyszłego :).

 

Opublikowano

Kieszenie mam zrobione , można będzie zaatakować stateczniki i je skończyć.

Nieźle idzie, do końca tygodnia powinienem mieć cały ogon zrobiony , kadłub jest prawie gotowy nie ma mocowań zbiornika , dwóch listew sosnowo węglowych i wypełnień w przedniej części kadłuba.

Jeszcze kabina jest do zrobienia , jak wykonam kabinę to będę miał już kawał modelu zrobione:).

spacer.png

Opublikowano
57 minut temu, extra67 napisał:

Kupowales gotowe rekawy ?

Tak gdzieś kiedyś kupowałem i tyle mi zostało że akurat wystarczyło na na kieszenie do extry 300.

Gorzej będzie z kieszenia na rurę w skrzydła , rekawów z taka średnicą nie ma, jeszcze nie wiem czy będę robił z kartonu czy z laminatu , ale jeśli z laminatu to będę robił z arkusza tkaniny, już tak robiłem kiedyś kieszenie.

Opublikowano

Stery wysokości zrobione:).

Kadłub powrócił na stół i pierwsze przymiarki stateczników kieszeni itp , wszystko pasuje jak z niego:D.

To jurto chyba wkleję kieszeń w kadłub a po jutrze kieszenie w stateczniki, ustalenie żeberek przykadłubowych , po wyschnięciu żywicy przykleję poszycia na stateczniki i ogon ogarnięty.

Wszystko wygląda na to że do końca tygodnia ogon będzie skończony włącznie z listwami trójkątnymi.

Opublikowano

Na razie budowa idzie po myśli , nie licząc tego że będzie zbudowany w mniej niż 30 miesięcy.

Finansowo też w zakładanych 6,5 - 7 tyś powinien się zmieścić.

Gdybym kupił silnik z świątecznej promocji czego nie zrobiłem ale to był mój kaprys , power box też jest moim kaprysem , i bez wydechów kanister też da się latać choć te są niewiadomą albo będą albo nie.

Na chwilę obecną miał bym koszt modelu 4 tyś i brakuje mi rury za 400zł podwozi za 250zł  , balsy za 200zł , komplet serw takich jak mam w czerwonym mx-sie tylko tutaj jest potrzebne 8 szt i kosztowały by 1300zł.

Więc na razie gotowy i uzbrojony model wychodzi 6100zł , no plus zbiornik na paliwo , koła, wężyki paliwowe, a to jest wciąż mniej niż 6500zł które zakładałem na początku i gdy mówiłem że jest możliwe posiadanie rasowego akrobata 2,7m w cenie sklepowego modelu 2,2m , co niektórzy niezbyt w to wierzyli.

A jednak się da zbudować model 2,7m za 6500zł .

Nieźle nie? :)

 

Opublikowano
2 minuty temu, extra67 napisał:

Jakie serwa bedziesz montowal?

Serwa Kingmaxa  które mam w Mx-sie są naprawdę warte uwagi 27kg ciągu HV ale mają stalowe przekładnie , za to są naprawdę fajnie zrobione i sa dość tanie.

Model extry 300 poleci dopiero na wiosne 2022r więc mam ponad rok na zakup serw , choćby na raty po 2 szt co jakiś czas, a tym sposobem chyba się szarpnę na coś z tytanowymi przekładniami , jak się okaże że model nie będzie do weekondowego lotu raz na jakiś czas tylko będzie orany przy każdej nadarzającej się okazji , (a popołudniami mam sporo wolnego czasu) to wtedy tytanowe serwa zaprocentują (przynajmniej tak myślę)

9 minut temu, extra67 napisał:

( a folia liczona)

zaliczona, cztery rolki z HK w drodze;)

Opublikowano

A serwa gdzie kupujesz?Ja w jednym  modelu  2200 mam zamontowane hitec 7955tg tytanowe  dwa sezony zero luzu drogie ale warte swojej ceny.

Opublikowano
21 minut temu, extra67 napisał:

Ja w jednym  modelu  2200 mam zamontowane hitec 7955tg tytanowe  dwa sezony zero luzu drogie ale warte swojej ceny.

O serwach będę myślał jak model będzie stał już gotowy oklejony.

Te hitec raczej tanie nie są , szczególnie że będę potrzebował 8 szt.

Nie wiem , w niebieskim Mx-sie mam Savoxy tytanowe 35kg  0,11s, chodzą bardzo dobrze ale mają raptem jeden sezon za sobą , w przyszłym sezonie model niebieskiego Mx-a wywiozę na wieś , jeżdżę tam dwa razy w tygodniu trawę kosić a jak jadę kosic to mam wolne od wszystkiego więc mogę po koszeniu latać do ciemnej nocy , model będzie stał gotowy poskładany i gotowy do lotu.

A tym sposobem raz że może coś podgonię z pilotażem a dwa to z racji że model będzie intensywnie używany to się okaże co te serwa są warte , jak po przyszłym sezonie będą OK to do extry kupię takie same.

Pisałem kiedyś że po jednym sezonie wyczuwam luz na przekładni , ale z drugiej strony pozakładałem długie dźwignie przez co to może być złudzeniem że serwa mają luz.

Przyszły sezon je zweryfikuje , no chyba że skoro wiosny ubiję model ;)

Opublikowano
W dniu 19.12.2020 o 22:41, enter1978 napisał:

To jest jedyna opcja aby często latac tym modelem,  a wszystko wskazuje na to że na dachu model 2,7 łatwiej będzie przewieźć niż w środku auta model 2,2m.

Odpada składanie siedzeń itp, no już mi się podoba ten pomysł.

A ja oczami wyobraźni widzę delikwentów wlekących się z modelami na dachu kilkaset km czy nawet kilkadziesiąt na jakiś piknik czy zlot. A za nimi sznur samochodów :D Czasami warto oszacować współczynnik wygoda/praktyczność :) Bo samemu można latać na swoim poletku ...ale kurna nie całe życie :)

Opublikowano
23 godziny temu, enter1978 napisał:

Tak gdzieś kiedyś kupowałem i tyle mi zostało że akurat wystarczyło na na kieszenie do extry 300.

Gorzej będzie z kieszenia na rurę w skrzydła , rekawów z taka średnicą nie ma, jeszcze nie wiem czy będę robił z kartonu czy z laminatu , ale jeśli z laminatu to będę robił z arkusza tkaniny, już tak robiłem kiedyś kieszenie.

Są gotowe rękawy: http://havel-composites.pl/index.php?menu=produkt&id=147

Opublikowano
26 minut temu, Grabcio napisał:

A jednak są:).

Dzięki Robert , kieszeń z rękawu jest banalna w wykonaniu to może się skuszę na laminatowe kieszenie , bo kartonowe jak dla mnie są trudne do zrobienia, niby zrobię, ale łatwo nie jest i nie zawsze wychodzi , brak techniki daje się we znaki.

3 godziny temu, cZyNo napisał:

A ja oczami wyobraźni widzę delikwentów wlekących się z modelami na dachu kilkaset km czy nawet kilkadziesiąt na jakiś piknik czy zlot. A za nimi sznur samochodów :D Czasami warto oszacować współczynnik wygoda/praktyczność :) Bo samemu można latać na swoim poletku ...ale kurna nie całe życie

Niby masz rację ale nie koniecznie się ze wszystkim zgadzam.

Swoje poletko jest fajne i wygodne ale latanie nudzi się po godzinie, to samo z pobliskim lotniskiem raptem 4 km od domu je mam , a na takim dystansie to model można i zaciągnąć za autem , ale wciąż jestem sam i po godzinie się nudzi , no chyba że coś konkretnego ćwiczę i jeśli idzie po myśli to można dłużej polatać.

Inaczej wygląda sytuacja gdy jadę na pobliskie boisko czy oddalone o 50km drugie lotnisko , tutaj jest zawsze mnóstwo ludzi można pogadać itp zupełnie inna atmosfera i tutaj to mnie już ciężko do domu zagonić nawet po całym dniu.

Nie wydaje mi się też aby jazda z modelem na dachu była skazana na wleczenie się po drodze , model lata z dużo większymi prędkościami niż to co auta rozwijają na drogach, blokada śmigła aby nie kręciło silnikiem i solidne i pewne mocowanie modelu do dachu i może być tak że przeciętny użytkownik auta będzie dla mnie zawalidrogą;).

I tak właśnie mam zamiar w tym roku trochę pojeździć i wspólnie z kolegami polatać.

Opublikowano

W tym przypadku za 16 zł (plus przesyłka) ogarniesz temat kieszeni łącznika skrzydeł zakładając, że masz w domu żywicę. Przy tym modelu to nie są znaczące koszty, a wygoda pracy znaczna. Ale zgoda - to nie jest jedyna słuszna metoda wykonania tego elementu.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.