Skocz do zawartości

EXTRA 300 K.S 2,7m amatorska budowa modelu


Rekomendowane odpowiedzi

Zdjąłem wszystko i nieźle wyszło ;), klej jeszcze nie wysechł na amen a potrzebne było małe upięcie w dwóch miejscach , na szczęście klej już trzyma ale jeszcze jest elastyczny tak że dało się docisnąć te trefne miejsca bo troszkę z 1 mm wyszedł garb po za kadłub, ja tam zadowolony jestem , ale znowu czeka mnie szlifowanie bo jak zwykle klej powychodził, łączenia garb kadłub to drobiazg ale łączenie garb statecznik to już tak średnio mi się uśmiecha.

Jutro wstawię jakieś zdjęcie bo poszedłem do piwnicy bez aparatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niewiele dzis zrobiłem bo mi się nie chciało :P.

Ale oszlifowałem łączenie garba z kadłubem i posklejałem tunel balsowy.

Zostało mi wkleić dwie listwy sosnowo węglowe pod kadłubem i powklejać wypełnienia z balsy na przodzie kadłuba i chyba kadłub by z grubsza był zbudowany.

Czy ten kadłub jest łatwy w budowie? raczej nie , może nie jest trudny ale łatwy na pewno nie jest , ale tam łatwo czy trudno to bez znaczenia kwestia poświęconego czasu , ale jaka frajda:).

listwy czy wypełnienia chyba wkleję gdzieś przy okazji, a jutro zabiorę się za ster kierunku.

Czy jest jakiś model powerboxa który ma funkcję serwo match ale jest tańszy od tego? https://modelemax.pl/pl/powerbox-system/23490-powerbox-competition-srs-nr-4420

Na dzień dzisiejszy tyle mam sklejone

spacer.png

 

spacer.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.12.2020 o 18:06, Shock napisał:

 Ej tam Irek, nie bądź uszczypliwy...  Wiem to piszę, nie wiem to siedzę cicho i nie jestem żadną wyrocznią.

 

Ładne barwy, widać że urzekło Cię malowanie z Extry EF :)

 

Wiesiek, może jednak coś zaszalejesz z innym obklejeniem jak MX-a ? jest tyle ciekawych, prostych wzorów że powinieneś spróbować ?

Rafał , nie bądź taki skromny. Na prawdę masz odpowiedzi w większości trafione , aczkolwiek ja tak do końca nie muszę się ze wszystkimi zgadzać , to i chyba dobrze nie ?.Jestem dociekliwy i na zadanie pytania chciałbym usłyszeć odpowiedz coś w rodzaju - nie rób tak bo to jest błędem i dla czego. To daje do myślenia. Odpowiedz nie bo nie , nie trafia do mojej świadomości.Chcemy się uczyć od Was , ale potrzebne są wiarygodne argumenty .Właśnie Darek napisał coś  konkretnego o podwoziu , mam przynajmniej jakiś obraz zagadnienia.

54 minuty temu, enter1978 napisał:

Niewiele dzis zrobiłem bo mi się nie chciało :P.

Ale oszlifowałem łączenie garba z kadłubem i posklejałem tunel balsowy.

Zostało mi wkleić dwie listwy sosnowo węglowe pod kadłubem i powklejać wypełnienia z balsy na przodzie kadłuba i chyba kadłub by z grubsza był zbudowany.

Czy ten kadłub jest łatwy w budowie? raczej nie , może nie jest trudny ale łatwy na pewno nie jest , ale tam łatwo czy trudno to bez znaczenia kwestia poświęconego czasu , ale jaka frajda:).

listwy czy wypełnienia chyba wkleję gdzieś przy okazji, a jutro zabiorę się za ster kierunku.

Czy jest jakiś model powerboxa który ma funkcję serwo match ale jest tańszy od tego? https://modelemax.pl/pl/powerbox-system/23490-powerbox-competition-srs-nr-4420

Na dzień dzisiejszy tyle mam sklejone

spacer.png

 

spacer.png

Widać , że garbik kleiłeś na żywicę. Mogą być problemy z oszlifowaniem , tz. żywica twarda balsa miękka.Mogą być widoczne uskoki w materiale.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, Cybuch napisał:

Widać , że garbik kleiłeś na żywicę.

Nie to deski klejone na cyjaka, później jak jeszcze były płaskie to zostały oszlifowane tak że po wygięciu i przyklejeniu już nie trzeba szlifować , łączenia są gładkie.

W sumie uskoków  nie było od początku bo sklejałem je na płaskiej powierzchni , ale chropowatości po kleju były i trzeba było przeszlifować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, enter1978 napisał:

Nie to deski klejone na cyjaka, później jak jeszcze były płaskie to zostały oszlifowane tak że po wygięciu i przyklejeniu już nie trzeba szlifować , łączenia są gładkie.

W sumie uskoków  nie było od początku bo sklejałem je na płaskiej powierzchni , ale chropowatości po kleju były i trzeba było przeszlifować.

No to dobrze. Z tym ogonem to poradziłeś sobie bardzo szybko . Mnie to zajęło więcej czasu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Cybuch napisał:

Jestem dociekliwy i na zadanie pytania chciałbym usłyszeć odpowiedz coś w rodzaju - nie rób tak bo to jest błędem i dla czego. To daje do myślenia. Odpowiedz nie bo nie , nie trafia do mojej świadomości.

 Spoko Irku, postaram się zmienić na na ile się da sposób przekazu info :)

2 godziny temu, enter1978 napisał:

Czy jest jakiś model powerboxa który ma funkcję serwo match ale jest tańszy od tego? https://modelemax.pl/pl/powerbox-system/23490-powerbox-competition-srs-nr-4420

Mocno podrożały te gadżety, spory wydatek ... :angry:  Podstawowy Evolution niestety nie funkcji matching.

Celowałbym w PB z rynku wtórnego lub szukał tańszych aczkolwiek równie fajnych rozwiązań jak np. Emcotec 5 Mini Magic -ma 3 kanały matchowane jak i inne zalety.

 

http://www.umfc-kirchschlag.at/marktplatz/marktplatz.php?mp_Aktion=detail&mp_Segment=10&mp_Seite=2&mp_Nummer=27153

emcotec-dpsi-rv-mini-5-magic.jpg

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 30.11.2020 o 21:45, enter1978 napisał:

Kupię węgiel w carbon center , rura w skrzydła i rura w stateczniki kosztuje u nich 530zł plus pewnie z dwie dychy wysyłka.

Nie jest to najtańsza opcja ale mam kaliber dokładnie taki jak Krzychu zaprojektował.

 

Jako, że takie modele to nie moja bajka to prosiłbym o uzasadnienie stosowania rur węglowych za taką kasę. W czym są lepsze od np. szklanych czy duralowych? Rozumiem, że nieco lżejsze od tych pierwszych, że się nie odkształcą jak te drugie przy twardym lądowaniu, ale osobiście nie bardzo widzę sens takiego wydatku. Zysk do ceny moim zdaniem nie warty poniesionych kosztów. Mam wrażenie, że od dłuższego czasu jest po prostu moda na węgiel. Jak rura to węgiel, jak podwozie to węgiel, jak wzmocnienie to węglowe itd. Oczywiście węgiel ma swoje zalety, ale też i wady. Stąd będę wdzięczny za przekonanie mnie, że to ma sens :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, dariuszj napisał:

Jako, że takie modele to nie moja bajka to prosiłbym o uzasadnienie stosowania rur węglowych za taką kasę

Dobre pytanie , ja ci odpowiem z mojego punktu widzenia i nie każdy musi się ze mną zgadzać.

Rura duralowa ma więcej zalet niż węgiel włącznie z ceną , waga kompletnie nie gra roli w takim modelu bo co za różnica 30g w jedną czy w drugą , a najlepsze że w modelu 2,2m rura duralowa waży tyle co węglowa , więc jedynym uzasadnieniem pompowania kasy w węgiel jest moda na karbon , ktoś powie że węgiel jednak więcej powinien wytrzymać niby tak ale ja tam wolę zgiąć dural niż złamać węgiel (to jest moja osobista opinia)

Kłopot pojawia się gdy nie ma możliwości kupienia rury duralowej 38mm , i tu węgiel ma przewagę bo można sobie zlecić zrobienie takiej rury na miarę, niestety tanio nie jest.

Niby chłopaki robili redukcje na rury duralowe w rozmiarach  które są w sprzedaży ale ja się na taki zabieg nie zdecydowałem , modelami szarżuję , na model działają ogromne siły więc boję się żeby mi oszczędności bokiem nie wyszły i skoro Krzysiek zaprojektował w tak dużym modelu 3D rurę 38mm to taka widocznie ma być.

 

Co do power boxa , przyznam się że używanego boję się kupować bo jakoś tak w głowie siedzi myśl że to może być jedyna rzecz która pozostała komuś z modelu po spotkaniu z ziemią i nie wiadomo ile pozipie jeszcze;) .

Propozycja Rafała jest atrakcyjna cenowo ale i tak jest drogo , chyba jeszcze dozbieram ( a naprawdę nie wiele mi brak chyba 500zł) i kupię nowy produkt , z polskiego sklepu z gwarancją i z przyjaznym interfejsem (przynajmniej na taki wygląda)

Power boxa od lat tak naprawdę projektują modelarze więc musi być przyjazny w obsłudze i niezawodny za razem.

W zasadzie niedługo powinienem ogarnąć finanse tego modelu (przynajmniej te uciążliwe) Power box kupię jak nie pod koniec miesiąca to na początku stycznia, silnik może będę miał gdzieś pod koniec lutego i też finanse na niego są dopięte, rury dźwigarowe planuję luty marzec ale na nie pieniędzy jeszcze nie mam.

Ładnie się uwinąłem z finansowaniem najdroższego wyposażenia , niewiadomą zostają serwa ale że model ma latać za dwa lata to jednak serw najtańszych nie będę kupował tylko odłożę grosza i kupię coś dobrego.

A od lutego przez długi czas budowy jedynymi wydatkami na ten model będzie jakaś balsa folia i jakieś drobiazgi , serwa kupię na samym końcu jak model będzie już stał gotowy i oklejony, więc będzie czas na uzbieranie grosza.

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj znalazłem chwilę jedynie na skompletowanie i złożenie na sucho steru kierunku, dziś to skleję ale ogólnie konstrukcja fajna i bardzo szybka w zmontowaniu , o wiele fajniej zaprojektowanie niz w Mx-sie.

Nie wiem bo nie wszystko mam rozpakowane , ale jeśli tak samo jest zaprojektowane natarcie w sterach wysokości i lotkach jak w sterze kierunku to jest wypas, sama szybka i przyjemna robota.

Ale nie wszystko idzie po myśli , plan silnika z chin prosto z fabryki nie wypalił , i w tej chwili jedyna opcja na tani silnik to zakup silnika MVVS w świątecznej promocji za połowę ceny , w zestawie z silnikiem jest śmigło Mejzik ciekawe czy podczas promocji za pół ceny silniki nie zostaną pozbawione tych śmigieł , jak by udało się zaczepić na promocję i kupić silnik za pół ceny to już jest wypas i tania opcja, a jeszcze jak by było śmigło z silnikiem to już jest szał i lepiej nie trzeba.

Czy się uda zobaczymy po jutrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesiek uwazaj na promcje tego typu szczegolnie w okresie przedswiatecznym. Daj link do tego sklepu bo cos mi tu pachnie walem na kilkometr. Ja sie tak przejechalem z tlumikiem do silnika w niskiej cenie gdzie przyslano mi podrobe jakiejs apaszki i chcieli za nia 2000zl w przeliczeniu na nasze. Zalecam daleko idaca ostroznosc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

54 minuty temu, pawelmolin napisał:

MVVS za pół ceny ? o śmigle gratis słyszałem ale silnik ??

No właśnie ,bardzo ciekawe......Normalnie silnik po dzisiejszym kursie wychodzi 5 tyś...Mam wątpliwości czy oddadzą go za 2,5 tyś ale powodzenia? Mam nadzieję Wiesiek ,że dorwiesz go w tej cenie ale tak jak chłopaki pisali-jest to co najmniej podejrzana cena....

Powodzenia.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy w zestawie jest poszycie krawędzi spływu steru kierunku i te paseczki balsowe takie wypełnienie na żeberka pod folię ? bo nie wiem czy mam to wyciąć czy to jest w zestawie tylko ja jestem ślepy.

Całe poszycie steru kierunku skompletowałem prócz spływu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, enter1978 napisał:

https://www.facebook.com/MVVSModelEngines/

Ta niebieska sto szesnastka to ten mój :)  czy już widzicie jak on u mnie w modelu chodzi?;) bo ja już to prawie widzę;)

Może zainteresowała by Ciebie używka MVVS 116cm. Nie tak dawno jeden gościu miał do sprzedania ? Zapisałem jego numer.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, Graffi_25 napisał:

Reszta kesonów to proste deski które utniesz od linijki

Tak też myślałem bo tak mi to wyglądało.

 

19 minut temu, Cybuch napisał:

Może zainteresowała by Ciebie używka MVVS 116cm

Raczej kupię nowiutki nieużywany silnik , ja przyznam się że nigdy nic za granicą nie kupowałem więc nie wiem co jak i z czym , więc albo się podczepiam pod zamówienie jakiegoś kolegi albo na sępa proszę o pomoc w tej sprawie.

I teraz nie było inaczej , poprosiłem Marcina o zakup tego silnika , wysłałem pieniądze i czekamy co z tego wyjdzie.

Ale nawet jak bym się nie zaczepił na tą promocję to poszukam najtańszej opcji silnika DLE120 w jakimś europejskim sklepie , na gwarancji mi nie zależy bo nim to uruchomię to i gwarancja się skończy.

A teraz święta za pasem , to może się udać coś znaleźć w atrakcyjnej cenie , może z wysyłką gratisową , na pewno chcę skorzystać z jakiejś oferty świątecznej i w tym miesiącu mieć kupiony silnik do modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, enter1978 napisał:

https://www.facebook.com/MVVSModelEngines/

Ta niebieska sto szesnastka to ten mój :)  czy już widzicie jak on u mnie w modelu chodzi?;) bo ja już to prawie widzę;)

 Zauważyłeś ile ten silnik waży , 0,8 kg wiecej niż GP123 . A już przy GP123 trzeba doważać ogon , albo dawać serwa kierunku na tył

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.