Skocz do zawartości


Zdjęcie

SAAB JAS - 39 GRIPEN - park jet

jas-39 gripen pusher park jet depron kfm

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
325 odpowiedzi w tym temacie

#21 robertus

robertus

    Książę depronu?

  • Modelarz
  • 10410 postów
  • Age: 45
  • SkądJelcz-Laskowice
  • Imię:Robert

Napisano 26 listopad 2012 - 17:12

A propo napędu. Znalazłem coś W opisie setup. Zauważ, że 4S
  • 0

#22 przemo

przemo

    FUN FLY Amper

  • Modelarz
  • 1707 postów
  • SkądBalin
  • Imię:Przemek

Napisano 26 listopad 2012 - 19:08

I pakiet 4s a tego za bardzo nie chce ... za dużo rodzajów pakietów ... Dobra troszkę ochłonąłem choć wiedzą na temat napędu tunelowego nie jestem "opojony" ... przemyślałem za i przeciw i pozostaję przy śmigle ... z edf'em według mnie za dużo zachodu w dodatku te koszty a za cenę kompletnego edf'a mam silnik i pakiet. Choć powiem że edf jest bardzo kuszący jak chodzi o dźwięk i wygląd końcowy modelu ale według mnie stosunkowo za drogi. Tak że moc śmigła pozostaje ze mną a ogólnie tak dla pocieszenia jak rasowy park jet jest w powietrzu to śmigła nie widać ;) A Robercie Ty w końcu zdecydowałeś jaki napęd zastosujesz w swoim Su ?
  • 0

#23 robertus

robertus

    Książę depronu?

  • Modelarz
  • 10410 postów
  • Age: 45
  • SkądJelcz-Laskowice
  • Imię:Robert

Napisano 26 listopad 2012 - 19:21

Raczej śmigło, ze względu na mechanizm poruszania skrzydłem, choć rysując kadłub będę chciał przewidzieć tunel dla edfa. Jeśli miałbym robić edfa to 70mm, jest znacząca różnica w dźwięku. Poniżej tej średnicy napęd wydaje się wyć, od 70mm i w górę jest to dźwięk bardziej gwiżdżący. Dodatkowo przy 70mm są wentylatory o większej ilości łopatek co daje efekt szumu odrzutowego. Taki napęd jest jednak zasilany 4S lub 6S. EDFa, kiedyś zapewne zrobię, na razie moje wyposażenie jest dość uniwersalne i mogę je przekładać między samolotami, choć w gotowości operacyjnej mam aktualnie mam 6 moich modeli. Budowa edfa wiązała by się ze zwiększeniem poprzeczki kosztowej. Być może zrobię edfa w YF-302 lub Jak-17.
  • 0

#24 przemo

przemo

    FUN FLY Amper

  • Modelarz
  • 1707 postów
  • SkądBalin
  • Imię:Przemek

Napisano 26 listopad 2012 - 20:13

Jak - 17 fajna i bardzo ładna konstrukcja a co do YF-302 to zdradź tajemnicę bo wujek google jest jakiś skryty jak chodzi o wyszukiwanie ;)
  • 0

#25 robertus

robertus

    Książę depronu?

  • Modelarz
  • 10410 postów
  • Age: 45
  • SkądJelcz-Laskowice
  • Imię:Robert

Napisano 26 listopad 2012 - 20:17

StarGate
Dołączona grafika
  • 0

#26 RAFALR30

RAFALR30
  • Modelarz
  • 678 postów
  • Age: 42
  • SkądPoznań
  • Imię:Rafał

Napisano 26 listopad 2012 - 22:15

W temacie dopalacza diodowego - zanim zrobiłem to co zrobiłem w moim F-18 miałem koncepcję aby podkleić od spodu 2 imitacje dysz zrobione np: z rolki od ...papieru toaletowego i od środka na brzegach wkleić taśmę z diodami SMD tak jak na załączonym przez Robertusa i Ciebie Przemo filmie. Zrobiłem nawet prototyp oklejając od środka folią aluminiową dla zwiększenia efektu poświaty. Nie zastosowałem tego rozwiązania za względu na wagę (zbyt dociążało to ogon i musiałbym na dziób dołożyć balast) ale moje spostrzeżenia są następujące: dla lepszego efektu warto pasek z diodami wkleić nieco głębiej w dyszę i zastosować 2 rzędy takich pasków diodowych niż jeden pasek na brzegu dyszy co jak dla mnie psuje trochę efekt prawdziwych dysz silnika. Rozwiązanie które daje super efekt na filmiku poniżej - jeden pasek w głębi dysz z diodami w kierunku wylotu. Ale panowie - my tu gadu, gadu, pitu, pitu zagadujemy Przema a fotki jeszcze z budowy ani jednej nie ma ;-)
  • 0

#27 przemo

przemo

    FUN FLY Amper

  • Modelarz
  • 1707 postów
  • SkądBalin
  • Imię:Przemek

Napisano 27 listopad 2012 - 11:05

Ale panowie - my tu gadu, gadu, pitu, pitu zagadujemy Przema a fotki jeszcze z budowy ani jednej nie ma ;-)


Słuszna racja wczoraj wydrukowałem plany troszkę polatałem potem się trafiła mała robótka, która podratowała mój domowy fundusz lotniczy no a potem rozanieliłem się nad napędem tunelowy całkowicie zapominając o wydrukowanych planach Gripena ale już postarałem się to naprawić oto kilka zdjęć

DSCN3284.JPG
Zacząłem od wycięcia boków kadłuba

DSCN3285.JPG
które następnie wzmocniłem listwą balsy 6 x 6 mm

DSCN3286.JPG
wkleiłem dwie wręgi

DSCN3287.JPG
a następnie w całość do kupy :)

Co oświetlenia bardzo podoba mi się coś takiego jak dałeś Rafał w Twoim ostatnim poście jestem tylko ciekaw jak dużo światła wylotu przysłoni silnik ... ale w sumie o tym przekonam się już chyba niebawem ;)
  • 0

#28 RAFALR30

RAFALR30
  • Modelarz
  • 678 postów
  • Age: 42
  • SkądPoznań
  • Imię:Rafał

Napisano 27 listopad 2012 - 11:26

Tak sobie spoglądam na Gripena i zastanawiam się na ile w tym modelu będzie skuteczne przednie usterzenie do sterowania modelem w locie do góry i w dół. Może dla SW zmiksować usterzenie przednie z lotkami na skrzydłach...
  • 0

#29 przemo

przemo

    FUN FLY Amper

  • Modelarz
  • 1707 postów
  • SkądBalin
  • Imię:Przemek

Napisano 27 listopad 2012 - 14:19

hmmm ... przy delcie trymowanie to katorga co mnie troszkę denerwuje nie wystarczy kliknąć trymerem 2 - 3 razy tylko parę naście żeby ster się coś przesunął. Mam doświadczenia po profilowym Migu 29 gdzie trymowanie w locie zajmowało zbyt dużo czasu i prawie skończyło się kretem. Robiąc tak że lotki robią za ster wysokości musiał bym zmienić koncepcję i zamiast jednego serwa do SW dać dwa serwa, po jednym na kanarde. Szczerze mówiąc nie chce wprowadzać w ten projekt sterowania "delty" z racji ciapowatego trymowania, może błahy powód no ale jakiś jest ;P Moja aparatura to Radiolink T6EAP i jak użyje już gotowego miksera delty to nie mam już możliwości do miksowania kolejnego kanału powiązanego ze SW. Żeby sprawdzić działanie takie SW nie pozostaje nic innego jak zbudować model i spróbować ulotnić ;) a w zasadzie układ laczki i ruchome kanardy skłoniły mnie do budowy tegoż latadła :)
  • 0

#30 robertus

robertus

    Książę depronu?

  • Modelarz
  • 10410 postów
  • Age: 45
  • SkądJelcz-Laskowice
  • Imię:Robert

Napisano 27 listopad 2012 - 14:27

Nie wiem jak masz ustawione miksowanie i aparaturę. W X-Shuttle trymowanie, parę kliknięć i ok. Przesuwa się normalnie jakby były osobne powierzchnie. Ja bym kanardy zostawił na wysokość a domiksował nieco na delcie. Choć może nie jest to konieczne wogóle.
  • 0

#31 przemo

przemo

    FUN FLY Amper

  • Modelarz
  • 1707 postów
  • SkądBalin
  • Imię:Przemek

Napisano 27 listopad 2012 - 14:31

No właśnie z tym miksowaniem jest kłopot z tegoż tytułu że ja mam w odbiorniku przypisane stałe kanały. Używając miksera delty muszę podpiąć jedno serwo pod kanał 1 (lotki) i kanał 2 (SW) i przyznam szczerze że nie widzę już możliwości do miksowania 3 serwa żeby to z sobą ładnie współgrało.
  • 0

#32 Piotr_O.

Piotr_O.
  • Modelarz
  • 96 postów
  • Age: 59
  • SkądWAW
  • Imię:Piotr

Napisano 27 listopad 2012 - 14:43

Koledzy po co odkrywacie Amerykę, jeśli w instrukcji do Gripena jest napisane, żeby zmiksować canardy ze sterem wysokości.

No właśnie z tym miksowaniem jest kłopot z tegoż tytułu że ja mam w odbiorniku przypisane stałe kanały. Używając miksera delty muszę podpiąć jedno serwo pod kanał 1 (lotki) i kanał 2 (SW) i przyznam szczerze że nie widzę już możliwości do miksowania 3 serwa żeby to z sobą ładnie współgrało.


Nie wiem jaką masz aparaturę, ale ogólnie to jest proste.
Wybierasz dowolny mixer (programowalny) i jako master ustawiasz kanał SW, a jako slave canardy.
I po robocie, dodatkowo przełącznikiem możesz wyłączać mixer.
  • 1

#33 przemo

przemo

    FUN FLY Amper

  • Modelarz
  • 1707 postów
  • SkądBalin
  • Imię:Przemek

Napisano 27 listopad 2012 - 15:14

Moja aparatura to Radiolink T6EAP ...
Teraz to mi głupio :( ... tak jest jak człowiek nie sprawdzi i piszę mam nauczkę na przyszłość żeby najpierw sprawdzić a potem pisać. Teraz na szybko udało mi się do miksować 3 serwo do sterolotek z tą różnicą że serwo co będzie napędzać kanardy podłączyłem pod kanał 4 (kanał SK) a w tym modelu i tak nie miałem zamiaru jego wykonania ze względu na oświetlenie w modelu. Z początku myślałem że jak do miksuje kolejne serwo (napęd kanardów) do zmiksowanych serw w delcie to że kanardy też będą się wychylać jak będę poruszał drągiem od lotek ale ku memu zaskoczeniu tak się nie dzieje :)
Jak to mówią jeszcze dużo nauki przede mną

P.S.
Przyznam się bez bicia że tak za głęboko nie wniknąłem w instrukcje budowy choć zaglądam do niej dość często a jest napisane czarno na białym
"... Flight setup
1. This model flies best with canard and elevon mixing ... "


... dałem ciała po całej linii :unsure:
  • 0

#34 przemo

przemo

    FUN FLY Amper

  • Modelarz
  • 1707 postów
  • SkądBalin
  • Imię:Przemek

Napisano 27 listopad 2012 - 18:20

Podsumowanie dzisiejszego dłubania ... 3.JPG Dokleiłem dalsze części kadłuba 2.JPG 1.JPG Wstępna przymiarka silnika do całości szczerze mówiąc miałem obawy że silnik więcej przysłoni światło otworu silnika i będę musiał zrezygnować z oświetlenia dopalacza ale sądzę że nie jest źle i że pasek z diodami nie będzie miał kłopotów rozświetlić wnętrza otworu silnika :) Oczywiście długa śruba jest tylko na czas przymiarki.
  • 0

#35 przemo

przemo

    FUN FLY Amper

  • Modelarz
  • 1707 postów
  • SkądBalin
  • Imię:Przemek

Napisano 27 listopad 2012 - 22:03

Post pod postem za co bardzo przepraszam ale oglądając setki zdjęć gripena rzuciła mi się w oczy jak ładnie wygląda dysza silnika. W modelu jest to kwadrat z zaokrąglonymi bokami i szczerze za bardzo mi się to nie podoba i postanowiłem wrzucić coś od siebie w ten model ... zastanawiając się tylko chwilę odciąłem z tyłu 2 cm zadka. 5.JPG Potem parę godzin namordowałem się w sketchup'ie nad dyszą silnika Projekt dyszy silnika.jpg Projekt dyszy silnika 2.jpg tutaj już dysza przygotowana jako szablon ... kolejną godzinę namordowałem się jak to wszystko wydrukować w skali i jakoś w końcu mi się to udało Przymiarka dyszy do kadłuba 9.JPG 8.JPG 7.JPG Do boku kadłuba dokleiłem troszkę mięsa od wewnątrz co by mi dziura nie wyskoczyła przy dopasowywaniu dyszy do ścian kadłuba. Kawałki mięsa widoczne w wewnątrz również będę dopasowywał do dyszy. Przymiarka silnika i tutaj ... silnik będzie wyglądał na świat z dyszy tak 6.JPG albo tak 4.JPG ale raczej tak jak na ostatnim zdjęciu żeby nie przysłonić oświetlenia dopalacza ale obawiam się że tak dalekie wysunięcie silnika będzie miało wpływ na wyważenie modelu choć przy profilu Kfm-2 raczej nie powinno zrobić dużej różnicy. Powoli muszę zacząć już myśleć o paskach diodowych i wklejeniu ich w dyszę.
  • 0

#36 robertus

robertus

    Książę depronu?

  • Modelarz
  • 10410 postów
  • Age: 45
  • SkądJelcz-Laskowice
  • Imię:Robert

Napisano 27 listopad 2012 - 22:20

Dlaczego nie chcesz schować silnika do dyszy? Mimo tego będzie wtedy szczelina między dzwonkiem a ściankami, która będzie oświetlona przez diody.
  • 1

#37 RAFALR30

RAFALR30
  • Modelarz
  • 678 postów
  • Age: 42
  • SkądPoznań
  • Imię:Rafał

Napisano 27 listopad 2012 - 22:45

Zastosuj rozwiązanie nr 1 albo jeszcze głębiej schowaj silnik w dyszę tak aby tylko śmigło znajdowało się o około 1 cm od końca dyszy i zamontuj piastę na końcu. Przy zastosowaniu rozwiązania ze zdjęcia nr 2 będziesz musiał dla prawidłowego wyważenia dociążyć dziób np: przesuwając pakiet baterii do przodu.. a jeżeli zabraknie miejsca na jego przesunięcie...to albo kłopoty w locie spowodowane niewłaściwym wyważeniem albo konieczność dociążenia na dziobie modelu ;-(
A jak napisał Robertus dla rozwiązania ze schowaniem silnika do dyszy cyt;"będzie wtedy szczelina między dzwonkiem a ściankami, która będzie oświetlona przez diody".
Świetnie prowadzisz relację z budowy.
  • 1

#38 przemo

przemo

    FUN FLY Amper

  • Modelarz
  • 1707 postów
  • SkądBalin
  • Imię:Przemek

Napisano 28 listopad 2012 - 06:38

Panowie przemyślałem i tym razem sprawdziłem i dopiero piszę ;) zrobię jak mówicie ... parę zdjęć z przymiarki silnika (oczywiście wręga co trzyma listwę silnika idzie do przeróbki a raczej muszę zrobić nową bo w chwili obecnej silnik nie znajduję się w osi dyszy ) a miejsca na taśmę led jest "w pierony" jak się okazało ;) 11.JPG 12.JPG
  • 0

#39 RAFALR30

RAFALR30
  • Modelarz
  • 678 postów
  • Age: 42
  • SkądPoznań
  • Imię:Rafał

Napisano 28 listopad 2012 - 08:34

SUPER - w locie to nawet śmigła nie będzie widać tylko dyszę zionącą ogniem dopalacza. Ogrzewałeś depron (jaka grubość) aby uformować go w kształt dyszy?
  • 0

#40 przemo

przemo

    FUN FLY Amper

  • Modelarz
  • 1707 postów
  • SkądBalin
  • Imię:Przemek

Napisano 28 listopad 2012 - 08:51

Depron 6 mm a formowalem szuszarka do włosów na puszcze przyspieszacza do CA.
  • 0



Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: jas-39, gripen, pusher, park jet, depron, kfm

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych