Skocz do zawartości

SAAB JAS - 39 GRIPEN - park jet


przemo
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Zamiast ograniczać wszystko w aparaturze, lepiej będzie skrócić orczyk od serwa. Dzięki temu zyskasz większą precyzję i "siłę" serw (im popychacz bliżej środka serwa, tym większa siła). Jednak ograniczanie aparaturą pewnie będzie konieczne w przypadku takich mikserów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak myślę i wpadło mi do głowy jeszcze coś takiego ... może takie będzie prawidłowe ustawienie sterów co o tym sądzicie ?

post-8897-0-26761800-1356274794_thumb.jpg

Oczywiście rysunek mocno poglądowy i obrazuje wychylenie kanard

 

rcgroups na razie milczy ...

 

GEX999 serwa mam Tower Pro SG91R 1/2 metal więc większa siła mi nie będzie potrzebna a pod tym serwem dla takiej konstrukcji mocy raczej drzemie opór ;) w zasadzie we wszystkich moich parkjetach siedzą te serwa i dają rade :)

 

 

EDIT ...

mam już potwierdzenie z rcgroups od Steve Shumate że takie wychylenie kanard jest prawidłowe jak na rysunku powyżej więc też tak ustawiam wychylenia kanard ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pilot w końcu doleciał z HK dzięki pomocy Rafała za co bardzo mu dziękuje :) jest pilot więc powoli powoli do przodu i ku końcowi relacji ...

dorobiłem mocowanie kabiny na magnesie do kadłuba

post-8897-0-78343000-1357294227_thumb.jpg

 

Jak i pilot się pojawił to zaraz zasiadł za sterami i przynajmniej posiedzi tam do dnia oblotu a co się w ten dzień wydarzy to się okaże czy jeszcze tam będzie siedział ;)

post-8897-0-77717400-1357294365_thumb.jpg

 

post-8897-0-88938500-1357294436_thumb.jpg

 

Spód kadłuba oklejony bezbarwną folią oracover :)

post-8897-0-18698300-1357294465_thumb.jpg

 

I w końcu kompletny

post-8897-0-36193400-1357371867_thumb.jpg

 

 

Teraz tylko do końca budowy pozostało :

 

1. Pomalować lakierem bezbarwnym.

2. Wykleić spód modelu bezbarwną folią oracover

3. Zrobić popychacze na lotki.

4. Zamontować pilota i skleić kabinę.

5,.Wykonać mocowanie kabiny do kadłuba.

6. Wyważyć.

7. Ulotnić opcjonalnie ukrecić ;)

 

 

Wstępnie przymierzałem się do wyważenia Gripena i miejsca jest na tyle w kabinie że pakietem 1300 3S bez problemowo to się da zrobić ...

 

CDN ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki rozkład sądzę jest do przyjęcia więc trzymam się rozkładu zaproponowanego powyżej ;) Gdy uda mi się wypełnić punkty 6 i 7 (które mają dużo wspólnego) rozkładu rzeczy do zrobienia poinformuje o tym fakcie stosowanym materiałem filmowym :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje Robercie za tak miłe słowa jest mi bardzo miło z tegoż tytułu :)Też mam nadzieję że oblot będzie pomyślny a już chyba odbędzie się na nowej aparaturze ... przeszedłem na ciemną stronę mocy ... 9X w drodze :D na dniach powinna do mnie trafić ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przesiadka na nową aparaturę da Tobie nowe możliwości. Proponuję zmienić soft na ER9x - rewelacja a i wykonanie podświetlenia ekranu też się przydaje.

Teraz zakładam nogi na biurko, whiskey z lodem w ręku i chciałbym podelektować się filmem z lotu Gripena...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty masz takiego soft'a jak dobrze mi się wydaje :) na chwilę obecna będę musiał rozpracować oprogramowanie aparatury standardowe a potem pomyślimy a możesz coś więcej o tym napisać ? Jakieś nowe funkcję ? A co do podświetlania to mają już założyć w sklepie :) ... też bym już tak chciał walić "łiskacza" z lodem i oglądać film z lotu Gripena :P oblot będzie jak się pogoda poprawi bo od paru dni wieje nie miłosiernie i o lotach nie ma mowy :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemo jestem pod bardzo dużym wrażeniem Twoich prac. Postęp jaki poczyniłeś od rwd5 i to w tak krótkim czasie jest wręcz niesamowity...............

Robert ja też podziwiam go za wytrwałość i dokładność w tej dłubaninie przy modelach. Nie jeden już by tym p..oł w kąt .

 

Przemku pilot no "Francja elegancja", fajnie się wpasował w kabinkę. Teraz to widać kto pilotuje ten super model. :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tam od razu wytrwałość i dokładność ... dla mnie to super zabawa i mile spędzony wolny czas na budowie modelu. Dodam jeszcze że relacja założona na forum działa bardzo motywująco :)

Teraz tylko oblot, oblot jeszcze raz oblot ... Wojtek aparat w pogotowiu, pada umówiony znak sygnał i widzimy się za pół godziny do godziny na lotnisku :P może wiatr ustanie w najbliższych dniach ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i kicha śniegu nawaliło z oblotu nici ... za to dzisiaj paczka zawitała i oblot już będzie na Turnigy 9X :) pierwsze wrażenie po wyciągnięciu z pudełka wykonanie o wiele lepsze jak chodzi o obecnego Radiolinka czym samym nie mam zamiaru oczerniać tej aparatury bo byłem/jestem z niej nadal zadowolony i nie opłaca mi się jej sprzedawać niech leży w szafce ... wracając do 9X pół dnia czytania i godzina zabawy żeby poustawiać wszystko w Gripenie. Kłopotów przysporzyło mi uruchomienie kanard ale jakoś się udało :) Kanardy z klapolotkami połączyłem przez gotowy mikser "ELEVFLAP" co daje mi możliwość wyłączenia kanard podczas lotu. Przyznam się bez bicia że na chwilę obecną nie znalazłem innego sposobu zmiksowania kanard z klapolotkami ... tutaj czysta moja ciekawość jakieś inne sposoby ??? Ogarnięcie tej aparatury sądzę zajmie mi ciut czasu ale na szczęście do wiosny daleko więc jest szansa że zdążę ... podświetlanie wyświetlacza pierwsza klasa ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i lepiej ale boje się o wyposażenie. Regulator mam we wlocie powietrza jak również układ atmege i boje się ze przy ladowaniu snieg moze dostac sie do wyzej wymienionych elementow co moze spowodowac jakies niechciane spiecie i to mnie troszke powstrzymuje od oblotu :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
  • 3 tygodnie później...

Dzisiaj odbył się w zasadzie pierwszy lot Gripena, który wyglądał jak walka o przetrwanie, przypomniało mi się jak uczyłem się latać RWD by skazoo :P ... troszkę wiatr przeszkadzał i zbyt duże wychylenie sterów w dodatku palce od zimna kostniały więc czekam na cieplejsze dni z dalszymi lotami ponieważ nie chciał bym ukrecić go z powodu marznących paluchów ;) ... coś mi się wydaję że kłopoty z nerwowością to jest właśnie sprawka kanard i w zasadzie nie wiem czy ich zakleję na stałe choć jeszcze wymienię serwo na nowe bo na obecnym zrobiło się coś duży luz co może powodować latanie na po sinusoidzie :huh: ... ale za to sylwetkę w locie ma przecudną :rolleyes: i tak po wstępnych odczuciach to lata o wiele szybciej jak F-22 Raptor co zdecydowanie podniesie emocje podczas lotu oczywiście jak uda się ujarzmić kanardy na tyle że nie będzie taki nerwowy, choć w obecnym stanie również potrafi sprawić że pomimo temperatury około 0 stopni troszkę się spociłem tylko stojąc w miejscu ;) oświetlenie pozycyjne na bokach dobrze widoczne za dnia jak również oświetlenie dyszy silnika ... co do mrugających to będzie trzeba troszkę poczekać do wieczora i wtedy powinno być dobrze widać wszystko :) ... filmu brak a w zasadzie i tak by nie było co pokazać no chyba że totalny chaos :lol: ... no to wiosny jednak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.