Skocz do zawartości

Zdjęcia silników -


Janeczek

Rekomendowane odpowiedzi

seryjne silniki    ".....производства СССР, т.е. до 1992 года?
К-16, ЦАМЛ-50,
МК: 12(С)(В), 16, 17;
ОТМ: Колибри, Стриж, Сокол;
ЦСТКАМ: 2,5, 2,5Д, 3,2;
Талка 2,5, 7;
Радуга 7, 10;
МДС-6,5;

ОТМ 25, Союз 2.5, Пионер 6.6 Дизель.

Талка -10 , Спринт- 2, 5 , МДС 3 , 5 , мдс 10 

Акробат, Старт, Марз.
Ветерок, Комета, Метеор, Москва, Харьков, Полёт, Ритм, Темп, КМД;

Вроде все.....]

 

nie tłumaczę... nie piszę co nie jest...szukam............ na rosyjskich stronach, a naprawdę  są super, jak do tej pory nic nie znalazłem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

45 minutes ago, MASK said:

A widziałeś Jarku nasze PK? Ilość żeberek różniła się nawet o 2 i wciąż ten sam silnik. Silniki z różnych okresów produkcji będą się różnić i tyle.  Różnice jakie widzę, są niewielkie, a podobieństwa oczywiste.
Ja się chłopaki nie upieram, ale póki co, to mówicie co to nie jest, a źródeł nie pokazujecie. Można stosunkowo łatwo znaleźć ten silnik w sieci pod nazwą Veterok, pod inną nie znalazłem, czekam :)

 

Dlatego dodalem , ze moje "szpiegowanie" tematu troche na Rutkowskiego ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, witold_pi napisał:

postaram się zmierzyć średnicę, jak znajdę syfmiarkę w moim bajzlu, ale wygląda na Veteroka wielkością mniejszy od 1cm3 na oko

Kolego Witoldzie, Ja myślałem, że tylko ja nie mogę znaleźć suwmiarki w moim bardachu... mam ich 5 w różnych miejscach a i tak ciężko mi znaleźć choć jedną ( nad tokarką jest też jedna specjalnie używana w ostateczności...Ale  np robaczka M2 jak mi potrzebny, jakimś cudem w czeluściach znajduję.:)

Wg mnie to nie jest rosyjski motorek.

A.C.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozwolę sobie się "wetknąć" z innym motorkiem :).
Wczoraj przyszedł do mnie ze swojej ojczyzny Taifun Hobby czyli Diesel o pojemności 1cm³, tym razem obyło się bez czyszczenia, bo silnik ponoć odpalany tylko 2 razy, mam też kartę gwarancyjną, niestety bez wpisanej daty zakupu :)

Jednak mimo bardzo dobrej kompresji nie udało mi się go dzisiaj odpalić, choć bywało, że chwilę zaterkotał i się zatrzymywał. Próbowałem różnych ustawień śruby jednak na razie bez skutku. Może ktoś wie jakie powinno być domyślne ustawienie śruby kompresyjnej i iglicy?

Oczywiście fotki:

TaifunHobby(1).thumb.jpg.d49a765015e2bacc799b110a63939f42.jpgTaifunHobby(2).thumb.jpg.27f2c2ae4c5a47e65f8b2502ba9e23d3.jpgTaifunHobby(3).thumb.jpg.4fdc0f9b1ad9333c773c6c4e63dace3d.jpg

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, bynek napisał:

Taką fotkę znalazłem w necie, karteczka z napisem przy silnikuoriginal.thumb.jpg.ca8e49b123ee423ac488864b4663ac84.jpghttp://controlline.org.uk/phpBB2/viewtopic.php?printertopic=1&t=1688&postdays=0&postorder=asc&start=0&finish_rel=-10000  i jeszcze tutaj pozycja 88

wrocę do tego co napisałem i co napisali Koledzy  Grzegorz ( Platon) i  AndrzejC ..

seryjne silniki    ".....производства СССР, т.е. до 1992 года?
К-16, ЦАМЛ-50,
МК: 12(С)(В), 16, 17;
ОТМ: Колибри, Стриж, Сокол;
ЦСТКАМ: 2,5, 2,5Д, 3,2;
Талка 2,5, 7;
Радуга 7, 10;
МДС-6,5;

ОТМ 25, Союз 2.5, Пионер 6.6 Дизель.

Талка -10 , Спринт- 2, 5 , МДС 3 , 5 , мдс 10 

Акробат, Старт, Марз.
Ветерок, Комета, Метеор, Москва, Харьков, Полёт, Ритм, Темп, КМД;

Вроде все.....]

nie ma na tej liście tego silnika, pewne cechy  konstrukcyjne wskazują na silnik konstrukcji inz Drenkhana..w książce uwaznej za biblię czyli Reference book of Model Airplane Engines by  James E. Dunkin popełniane są piramidalne błędy zwłaszcza jeżeli chodzi o silniki  z dawnych KDL ( Kraje Demokracji Ludowej)

strona 147 ->>>engines  of Poland

i co widzimy  Poland, CCCP to przy FEGAD-zie, 

strona 148  co widzimy PK 1 zakład produkujący  Poland, Mielec / Cezas , CCCP

konstruktor- Stanislaw Gorski-

 

takich "cudów" jest więcej   największy  dotyczy SiM-a 2b, wg autora 

 S - to od  silnik  a M od imienia Michał??

a materiały adiustował jeden z polskich modelarzy

 

w każdym razie, NIE ZNALAZŁEM  żadnej,  powtarzam ŻADNEJ wzmianki o  rzeczonym silniku na stronach rosyjskich

( czekam na odpowiedz od kolegi z rosyjskiego forum silnikowego)

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Cytat

Próbowałem różnych ustawień śruby jednak na razie bez skutku. Może ktoś wie jakie powinno być domyślne ustawienie śruby kompresyjnej i iglicy?

 

http://www.forum.modelarstwo.org.pl/viewtopic.php?t=25456

https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1705832.html

1_m.jpeg

2_m.jpeg

3a_m.jpeg

3b_m.jpeg

4_m.jpeg

5_m.jpeg

6_m.jpeg

logo_technika.jpeg

luk_ld.jpeg

luk_lg.jpeg

luk_pd.jpeg

luk_pg.jpeg

napis.jpeg

Uruchamianie silnika samozapłonowego.htm tematy.css

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  

10 hours ago, d9Jacek said:

wrocę do tego co napisałem i co napisali Koledzy  Grzegorz ( Platon) i  AndrzejC ..

seryjne silniki    ".....производства СССР, т.е. до 1992 года?
К-16, ЦАМЛ-50,
МК: 12(С)(В), 16, 17;
ОТМ: Колибри, Стриж, Сокол;
ЦСТКАМ: 2,5, 2,5Д, 3,2;
Талка 2,5, 7;
Радуга 7, 10;
МДС-6,5;

ОТМ 25, Союз 2.5, Пионер 6.6 Дизель.

Талка -10 , Спринт- 2, 5 , МДС 3 , 5 , мдс 10 

Акробат, Старт, Марз.
Ветерок, Комета, Метеор, Москва, Харьков, Полёт, Ритм, Темп, КМД;

Вроде все.....]

nie ma na tej liście tego silnika, pewne cechy  konstrukcyjne wskazują na silnik konstrukcji inz Drenkhana..w książce uwaznej za biblię czyli Reference book of Model Airplane Engines by  James E. Dunkin popełniane są piramidalne błędy zwłaszcza jeżeli chodzi o silniki  z dawnych KDL ( Kraje Demokracji Ludowej)

strona 147 ->>>engines  of Poland

i co widzimy  Poland, CCCP to przy FEGAD-zie, 

strona 148  co widzimy PK 1 zakład produkujący  Poland, Mielec / Cezas , CCCP

konstruktor- Stanislaw Gorski-

 

takich "cudów" jest więcej   największy  dotyczy SiM-a 2b, wg autora 

 S - to od  silnik  a M od imienia Michał??

a materiały adiustował jeden z polskich modelarzy

 

w każdym razie, NIE ZNALAZŁEM  żadnej,  powtarzam ŻADNEJ wzmianki o  rzeczonym silniku na stronach rosyjskich

( czekam na odpowiedz od kolegi z rosyjskiego forum silnikowego)

 

 

 

 

 

 

Wiesz Jacku, z tymi błędami w książkach, to jest sprawa dostępności informacji. Silniki błędnie opisane, nie są znaczącymi silnikami w historii modelarstwa. Są to po prostu silniki egzotyczne, które nie pojawiają się często w źródłach. Nie ma co się zachodzić śmiechem, bo nie jesteśmy pępkiem świata i mało kto się naszymi silnikami interesuje - spektakularnych sukcesów w tej dziedzinie nie mieliśmy. Zresztą nasz własny udział w popularyzację rodzimego dorobku jest bardzo ograniczony. Nawet my, tu, na tym forum, nie wiemy jak na prawdę nazywa się nasz, całkiem zresztą popularny, silnik funkcjonujący pod nazwą "Jaskółka 1,5" :( 

 

Tak samo jest też pewnie z tym nieszczęsnym Veterokiem, czy cokolwiek by to nie było :)

 

No to na weekend mała zagadeczka, co to za jeden?

 

DSC_1546.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, MASK napisał:

  

 

 

Wiesz Jacku, z tymi błędami w książkach, to jest sprawa dostępności informacji. Silniki błędnie opisane, nie są znaczącymi silnikami w historii modelarstwa. Są to po prostu silniki egzotyczne, które nie pojawiają się często w źródłach. Nie ma co się zachodzić śmiechem, bo nie jesteśmy pępkiem świata i mało kto się naszymi silnikami interesuje - spektakularnych sukcesów w tej dziedzinie nie mieliśmy. Zresztą nasz własny udział w popularyzację rodzimego dorobku jest bardzo ograniczony. Nawet my, tu, na tym forum, nie wiemy jak na prawdę nazywa się nasz, całkiem zresztą popularny, silnik funkcjonujący pod nazwą "Jaskółka 1,5" :( 

 

Tak samo jest też pewnie z tym nieszczęsnym Veterokiem, czy cokolwiek by to nie było :)

 

No to na weekend mała zagadeczka, co to za jeden?

 

DSC_1546.JPG

Ja upieram się przy swoim. Wystarczy zmierzyć średnicę cylindra i skok tłoka

20191222_093216.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, MASK napisał:

  

 

 

Wiesz Jacku, z tymi błędami w książkach, to jest sprawa dostępności informacji. Silniki błędnie opisane, nie są znaczącymi silnikami w historii modelarstwa. Są to po prostu silniki egzotyczne, które nie pojawiają się często w źródłach. Nie ma co się zachodzić śmiechem, bo nie jesteśmy pępkiem świata i mało kto się naszymi silnikami interesuje - spektakularnych sukcesów w tej dziedzinie nie mieliśmy. Zresztą nasz własny udział w popularyzację rodzimego dorobku jest bardzo ograniczony. Nawet my, tu, na tym forum, nie wiemy jak na prawdę nazywa się nasz, całkiem zresztą popularny, silnik funkcjonujący pod nazwą "Jaskółka 1,5" :( 

 

Tak samo jest też pewnie z tym nieszczęsnym Veterokiem, czy cokolwiek by to nie było :)

 

No to na weekend mała zagadeczka, co to za jeden?

 

DSC_1546.JPG

HP 61  by Hirtenberger  ale może być i HP 15

konstruktor Paul Bugl

moim skromnym zdaniem jeden z lepszych silników

 

 

ps.

Marcinie, nie chodzi o to czy jesteśmy, bylismy pępkiem świata....chodzi o to  że stawiany jest  znak równości  Poland= CCCP, więc jeżeli w tak ważnej pozycji  James  E. Dunkin popełnia taki błąd, to równie dobrze mozna napisać DDR =CCCP w opisie  silnika nad którym tutaj deliberujemy. I jeżeli  taki autorytet jak Mike Clanford czy wspomniany już  James E. Dunkin piszą  CCCP to tak MA BYĆ...Autorytety , niestety często sie mylą, sądzę że w tym przypadku równiez tak jest..

 

tu też są błędy

http://controlline.org.uk/phpBB2/viewtopic.php?printertopic=1&t=1688&postdays=0&postorder=asc&start=0&finish_rel=-10000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacku, ale w najnowszym wydaniu książki Dunkina już tego nie ma! Wszędzie są błędy, ale mam wrażenie, że gdyby Twój rosyjski kolega z forum stwierdził tylko, że nie zna tego silnika, byłoby to dla Ciebie rozstrzygające. Ale dla mnie nie:)

Serednica tłoka 8mm, to już jesteśmy pod kreską.

 

Jeśli chodzi o zagadkę, to niestety pudło :(
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, MASK napisał:

Jacku, ale w najnowszym wydaniu książki Dunkina już tego nie ma! Wszędzie są błędy, ale mam wrażenie, że gdyby Twój rosyjski kolega z forum stwierdził tylko, że nie zna tego silnika, byłoby to dla Ciebie rozstrzygające. Ale dla mnie nie:)

Serednica tłoka 8mm, to już jesteśmy pod kreską.

 

Jeśli chodzi o zagadkę, to niestety pudło :(
 

....dobrze pisześz....",mam wrazenie"   bo ja nic takiego nie napisałem?? ....napisałem , że stawianie znaku równości Poland=CCCR  może prowadzi do błędnego zakwalifikowania kraju pochodzenia silnika. a że tak jest to sam dobrze wiesz , że  dla części Amerykanów Poland/Holland , a Polska to kawałek Rosji

 

co do zagadki. daj jakiś punkt odniesienia choćby 10 centówkę....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, MASK napisał:

Bardzo osobiście traktujesz identyfikację tego silnika. Takie mam wrażenie :D

 

Proszę:


 

DSC_1606.JPG

alez  nie,  mam tylko przed sobą taki silnik???

 

no i teraz  jak mówią Francuzi " wracając do naszych baranów" czyli silnika  który nabył Witek i silnika którego foto przedstawiłeś...który to silnik "wygląda jak" HP czyli pochodzenie Austria... a HP nie jest.... czyli " NIc nie jest takim jakim sie wydaje"

A.H , MECOA  czy Charków ???

 

Marcinie, nie zmieniaj w trakcie dyskusji treści swojego maila, dodając cośc czego nie  było, bo to w istotny sposób  wpływa na moja odpowiedz

co do rzekomego VETEROKA to podchodzę  do tego raczej metodycznie w poszukiwaniach i  bardzo ostrożnie  przyjmuję  oceny autorytetów co już wczesniej wyjasniałem dlaczego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, wymedytowałem aby uściślić zanim jeszcze pojawił się Twój post. Ale, jak się okazało, byłeś w trakcie pisania swojego i miałeś już użyty cytat.  

Co do silnika z miarką, to nie napisałem, że to nie HP. Napisałem, że to żaden z tych które podałeś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.