d9Jacek Opublikowano 21 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2019 seryjne silniki ".....производства СССР, т.е. до 1992 года? К-16, ЦАМЛ-50, МК: 12(С)(В), 16, 17; ОТМ: Колибри, Стриж, Сокол; ЦСТКАМ: 2,5, 2,5Д, 3,2; Талка 2,5, 7; Радуга 7, 10; МДС-6,5; ОТМ 25, Союз 2.5, Пионер 6.6 Дизель. Талка -10 , Спринт- 2, 5 , МДС 3 , 5 , мдс 10 Акробат, Старт, Марз. Ветерок, Комета, Метеор, Москва, Харьков, Полёт, Ритм, Темп, КМД; Вроде все.....] nie tłumaczę... nie piszę co nie jest...szukam............ na rosyjskich stronach, a naprawdę są super, jak do tej pory nic nie znalazłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
witold_pi Opublikowano 21 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2019 postaram się zmierzyć średnicę, jak znajdę syfmiarkę w moim bajzlu, ale wygląda na Veteroka wielkością mniejszy od 1cm3 na oko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jarek996 Opublikowano 21 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2019 45 minutes ago, MASK said: A widziałeś Jarku nasze PK? Ilość żeberek różniła się nawet o 2 i wciąż ten sam silnik. Silniki z różnych okresów produkcji będą się różnić i tyle. Różnice jakie widzę, są niewielkie, a podobieństwa oczywiste. Ja się chłopaki nie upieram, ale póki co, to mówicie co to nie jest, a źródeł nie pokazujecie. Można stosunkowo łatwo znaleźć ten silnik w sieci pod nazwą Veterok, pod inną nie znalazłem, czekam Dlatego dodalem , ze moje "szpiegowanie" tematu troche na Rutkowskiego ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejC Opublikowano 21 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2019 Godzinę temu, witold_pi napisał: postaram się zmierzyć średnicę, jak znajdę syfmiarkę w moim bajzlu, ale wygląda na Veteroka wielkością mniejszy od 1cm3 na oko Kolego Witoldzie, Ja myślałem, że tylko ja nie mogę znaleźć suwmiarki w moim bardachu... mam ich 5 w różnych miejscach a i tak ciężko mi znaleźć choć jedną ( nad tokarką jest też jedna specjalnie używana w ostateczności...Ale np robaczka M2 jak mi potrzebny, jakimś cudem w czeluściach znajduję. Wg mnie to nie jest rosyjski motorek. A.C. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bynek Opublikowano 21 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2019 Taką fotkę znalazłem w necie, karteczka z napisem przy silnikuhttp://controlline.org.uk/phpBB2/viewtopic.php?printertopic=1&t=1688&postdays=0&postorder=asc&start=0&finish_rel=-10000 i jeszcze tutaj pozycja 88 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
czarobest Opublikowano 21 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2019 Pozwolę sobie się "wetknąć" z innym motorkiem . Wczoraj przyszedł do mnie ze swojej ojczyzny Taifun Hobby czyli Diesel o pojemności 1cm³, tym razem obyło się bez czyszczenia, bo silnik ponoć odpalany tylko 2 razy, mam też kartę gwarancyjną, niestety bez wpisanej daty zakupu . Jednak mimo bardzo dobrej kompresji nie udało mi się go dzisiaj odpalić, choć bywało, że chwilę zaterkotał i się zatrzymywał. Próbowałem różnych ustawień śruby jednak na razie bez skutku. Może ktoś wie jakie powinno być domyślne ustawienie śruby kompresyjnej i iglicy? Oczywiście fotki: 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
qba Opublikowano 21 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2019 Ale ładny "dizajn" taki kosmiczny jak prawie wszystko w latach 50-60 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 21 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2019 1 godzinę temu, bynek napisał: Taką fotkę znalazłem w necie, karteczka z napisem przy silnikuhttp://controlline.org.uk/phpBB2/viewtopic.php?printertopic=1&t=1688&postdays=0&postorder=asc&start=0&finish_rel=-10000 i jeszcze tutaj pozycja 88 wrocę do tego co napisałem i co napisali Koledzy Grzegorz ( Platon) i AndrzejC .. seryjne silniki ".....производства СССР, т.е. до 1992 года? К-16, ЦАМЛ-50, МК: 12(С)(В), 16, 17; ОТМ: Колибри, Стриж, Сокол; ЦСТКАМ: 2,5, 2,5Д, 3,2; Талка 2,5, 7; Радуга 7, 10; МДС-6,5; ОТМ 25, Союз 2.5, Пионер 6.6 Дизель. Талка -10 , Спринт- 2, 5 , МДС 3 , 5 , мдс 10 Акробат, Старт, Марз. Ветерок, Комета, Метеор, Москва, Харьков, Полёт, Ритм, Темп, КМД; Вроде все.....] nie ma na tej liście tego silnika, pewne cechy konstrukcyjne wskazują na silnik konstrukcji inz Drenkhana..w książce uwaznej za biblię czyli Reference book of Model Airplane Engines by James E. Dunkin popełniane są piramidalne błędy zwłaszcza jeżeli chodzi o silniki z dawnych KDL ( Kraje Demokracji Ludowej) strona 147 ->>>engines of Poland i co widzimy Poland, CCCP to przy FEGAD-zie, strona 148 co widzimy PK 1 zakład produkujący Poland, Mielec / Cezas , CCCP konstruktor- Stanislaw Gorski- takich "cudów" jest więcej największy dotyczy SiM-a 2b, wg autora S - to od silnik a M od imienia Michał?? a materiały adiustował jeden z polskich modelarzy w każdym razie, NIE ZNALAZŁEM żadnej, powtarzam ŻADNEJ wzmianki o rzeczonym silniku na stronach rosyjskich ( czekam na odpowiedz od kolegi z rosyjskiego forum silnikowego) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RomanJ4 Opublikowano 21 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2019 Cytat Próbowałem różnych ustawień śruby jednak na razie bez skutku. Może ktoś wie jakie powinno być domyślne ustawienie śruby kompresyjnej i iglicy? http://www.forum.modelarstwo.org.pl/viewtopic.php?t=25456 https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1705832.html Uruchamianie silnika samozapłonowego.htm tematy.css Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 21 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 21 Grudnia 2019 10 hours ago, d9Jacek said: wrocę do tego co napisałem i co napisali Koledzy Grzegorz ( Platon) i AndrzejC .. seryjne silniki ".....производства СССР, т.е. до 1992 года? К-16, ЦАМЛ-50, МК: 12(С)(В), 16, 17; ОТМ: Колибри, Стриж, Сокол; ЦСТКАМ: 2,5, 2,5Д, 3,2; Талка 2,5, 7; Радуга 7, 10; МДС-6,5; ОТМ 25, Союз 2.5, Пионер 6.6 Дизель. Талка -10 , Спринт- 2, 5 , МДС 3 , 5 , мдс 10 Акробат, Старт, Марз. Ветерок, Комета, Метеор, Москва, Харьков, Полёт, Ритм, Темп, КМД; Вроде все.....] nie ma na tej liście tego silnika, pewne cechy konstrukcyjne wskazują na silnik konstrukcji inz Drenkhana..w książce uwaznej za biblię czyli Reference book of Model Airplane Engines by James E. Dunkin popełniane są piramidalne błędy zwłaszcza jeżeli chodzi o silniki z dawnych KDL ( Kraje Demokracji Ludowej) strona 147 ->>>engines of Poland i co widzimy Poland, CCCP to przy FEGAD-zie, strona 148 co widzimy PK 1 zakład produkujący Poland, Mielec / Cezas , CCCP konstruktor- Stanislaw Gorski- takich "cudów" jest więcej największy dotyczy SiM-a 2b, wg autora S - to od silnik a M od imienia Michał?? a materiały adiustował jeden z polskich modelarzy w każdym razie, NIE ZNALAZŁEM żadnej, powtarzam ŻADNEJ wzmianki o rzeczonym silniku na stronach rosyjskich ( czekam na odpowiedz od kolegi z rosyjskiego forum silnikowego) Wiesz Jacku, z tymi błędami w książkach, to jest sprawa dostępności informacji. Silniki błędnie opisane, nie są znaczącymi silnikami w historii modelarstwa. Są to po prostu silniki egzotyczne, które nie pojawiają się często w źródłach. Nie ma co się zachodzić śmiechem, bo nie jesteśmy pępkiem świata i mało kto się naszymi silnikami interesuje - spektakularnych sukcesów w tej dziedzinie nie mieliśmy. Zresztą nasz własny udział w popularyzację rodzimego dorobku jest bardzo ograniczony. Nawet my, tu, na tym forum, nie wiemy jak na prawdę nazywa się nasz, całkiem zresztą popularny, silnik funkcjonujący pod nazwą "Jaskółka 1,5" Tak samo jest też pewnie z tym nieszczęsnym Veterokiem, czy cokolwiek by to nie było No to na weekend mała zagadeczka, co to za jeden? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Platon Opublikowano 22 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2019 10 godzin temu, MASK napisał: Wiesz Jacku, z tymi błędami w książkach, to jest sprawa dostępności informacji. Silniki błędnie opisane, nie są znaczącymi silnikami w historii modelarstwa. Są to po prostu silniki egzotyczne, które nie pojawiają się często w źródłach. Nie ma co się zachodzić śmiechem, bo nie jesteśmy pępkiem świata i mało kto się naszymi silnikami interesuje - spektakularnych sukcesów w tej dziedzinie nie mieliśmy. Zresztą nasz własny udział w popularyzację rodzimego dorobku jest bardzo ograniczony. Nawet my, tu, na tym forum, nie wiemy jak na prawdę nazywa się nasz, całkiem zresztą popularny, silnik funkcjonujący pod nazwą "Jaskółka 1,5" Tak samo jest też pewnie z tym nieszczęsnym Veterokiem, czy cokolwiek by to nie było No to na weekend mała zagadeczka, co to za jeden? Ja upieram się przy swoim. Wystarczy zmierzyć średnicę cylindra i skok tłoka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 22 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2019 12 godzin temu, MASK napisał: Wiesz Jacku, z tymi błędami w książkach, to jest sprawa dostępności informacji. Silniki błędnie opisane, nie są znaczącymi silnikami w historii modelarstwa. Są to po prostu silniki egzotyczne, które nie pojawiają się często w źródłach. Nie ma co się zachodzić śmiechem, bo nie jesteśmy pępkiem świata i mało kto się naszymi silnikami interesuje - spektakularnych sukcesów w tej dziedzinie nie mieliśmy. Zresztą nasz własny udział w popularyzację rodzimego dorobku jest bardzo ograniczony. Nawet my, tu, na tym forum, nie wiemy jak na prawdę nazywa się nasz, całkiem zresztą popularny, silnik funkcjonujący pod nazwą "Jaskółka 1,5" Tak samo jest też pewnie z tym nieszczęsnym Veterokiem, czy cokolwiek by to nie było No to na weekend mała zagadeczka, co to za jeden? HP 61 by Hirtenberger ale może być i HP 15 konstruktor Paul Bugl moim skromnym zdaniem jeden z lepszych silników ps. Marcinie, nie chodzi o to czy jesteśmy, bylismy pępkiem świata....chodzi o to że stawiany jest znak równości Poland= CCCP, więc jeżeli w tak ważnej pozycji James E. Dunkin popełnia taki błąd, to równie dobrze mozna napisać DDR =CCCP w opisie silnika nad którym tutaj deliberujemy. I jeżeli taki autorytet jak Mike Clanford czy wspomniany już James E. Dunkin piszą CCCP to tak MA BYĆ...Autorytety , niestety często sie mylą, sądzę że w tym przypadku równiez tak jest.. tu też są błędy http://controlline.org.uk/phpBB2/viewtopic.php?printertopic=1&t=1688&postdays=0&postorder=asc&start=0&finish_rel=-10000 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
witold_pi Opublikowano 22 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2019 średnica tłoka jakieś 8 mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 22 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2019 Jacku, ale w najnowszym wydaniu książki Dunkina już tego nie ma! Wszędzie są błędy, ale mam wrażenie, że gdyby Twój rosyjski kolega z forum stwierdził tylko, że nie zna tego silnika, byłoby to dla Ciebie rozstrzygające. Ale dla mnie nie:)Serednica tłoka 8mm, to już jesteśmy pod kreską. Jeśli chodzi o zagadkę, to niestety pudło Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 22 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2019 To bedzie pojemnośc od 0,8-1,0 ccm zalezy jeszcze jaki skok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 22 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2019 9 minut temu, MASK napisał: Jacku, ale w najnowszym wydaniu książki Dunkina już tego nie ma! Wszędzie są błędy, ale mam wrażenie, że gdyby Twój rosyjski kolega z forum stwierdził tylko, że nie zna tego silnika, byłoby to dla Ciebie rozstrzygające. Ale dla mnie nie:)Serednica tłoka 8mm, to już jesteśmy pod kreską. Jeśli chodzi o zagadkę, to niestety pudło ....dobrze pisześz....",mam wrazenie" bo ja nic takiego nie napisałem?? ....napisałem , że stawianie znaku równości Poland=CCCR może prowadzi do błędnego zakwalifikowania kraju pochodzenia silnika. a że tak jest to sam dobrze wiesz , że dla części Amerykanów Poland/Holland , a Polska to kawałek Rosji co do zagadki. daj jakiś punkt odniesienia choćby 10 centówkę.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 22 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2019 Bardzo osobiście traktujesz identyfikację tego "Veteroka". Takie mam wrażenie Proszę: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 22 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2019 19 minut temu, MASK napisał: Bardzo osobiście traktujesz identyfikację tego silnika. Takie mam wrażenie Proszę: alez nie, mam tylko przed sobą taki silnik??? no i teraz jak mówią Francuzi " wracając do naszych baranów" czyli silnika który nabył Witek i silnika którego foto przedstawiłeś...który to silnik "wygląda jak" HP czyli pochodzenie Austria... a HP nie jest.... czyli " NIc nie jest takim jakim sie wydaje" A.H , MECOA czy Charków ??? Marcinie, nie zmieniaj w trakcie dyskusji treści swojego maila, dodając cośc czego nie było, bo to w istotny sposób wpływa na moja odpowiedz co do rzekomego VETEROKA to podchodzę do tego raczej metodycznie w poszukiwaniach i bardzo ostrożnie przyjmuję oceny autorytetów co już wczesniej wyjasniałem dlaczego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 22 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2019 Przepraszam, wymedytowałem aby uściślić zanim jeszcze pojawił się Twój post. Ale, jak się okazało, byłeś w trakcie pisania swojego i miałeś już użyty cytat. Co do silnika z miarką, to nie napisałem, że to nie HP. Napisałem, że to żaden z tych które podałeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
d9Jacek Opublikowano 22 Grudnia 2019 Udostępnij Opublikowano 22 Grudnia 2019 to ja napiszę jeszcze raz HP? a TY Marcinie doprecyzuj moją odpowiedz? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi