Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Tworzę kolejne latadło z zielonego paskudztwa.

Mig 29 wersja 9-12. Planuje malowanie maszyszyny nr boczny 56 z Mińska Mazowieckiego (godło Eskadry Kościuszkowskiej jak na 15ce UB :D )

 

Skala 1:12

Rozpietość: 947mm

Długość: 1443mm

 

Napęd pchający:

Turnigy L3010C-1300kv (420w)

10-11" śmigło

ESC: 40A(50A)

Zasilanie: 2200 mAh 3s

Brak podwozia.

 

Sterowanie - tylko tylne stateczniki i kierunek, skrzydlo bez ruchomych powierzchni.

Mam mało fotek z budowy i jeszcze wiekszość zagineła, także tylko rzut na wnętrze i stan obecny przed oklejaniem papierem na wikol.

post-8856-0-09012300-1345639350.jpg

 

post-8856-0-77746200-1345639355.jpg

 

post-8856-0-18078200-1345639329_thumb.jpg

 

post-8856-0-11481300-1345639334_thumb.jpg

 

post-8856-0-85570200-1345639337_thumb.jpg

 

I kilka zdjęć oryginału z niedawnego pikniku w Świdwinie:

 

post-8856-0-03574500-1345640378_thumb.jpg

 

post-8856-0-89923800-1345640382_thumb.jpg

 

post-8856-0-62233400-1345640379_thumb.jpg

 

post-8856-0-23430000-1345640689_thumb.jpg

 

post-8856-0-74059400-1345640687_thumb.jpg

post-8856-0-44695800-1345639344.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z rysunków z airwar.ru - są chyba 3 plany do pobrania - sa po nałozeniu jakieś małe różnice - wybrałem jeden do rysowania części, z dużą ilościa przekrojów. No i zdjęcia własne i z sieci. Na planie cieżko sie czyta kszatłt kadłuba w okolicach np. luków podwozia czy zawieszenia stateczników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te plany z parkjets.com nie nadają się do zrobienia czegoś co przypomina Miga, kwadraciaki albo deski, można albo robić coś na wzór z planu su 37 - kadłubopłat jako warstwy szlifowane, garb i przód jako rura, albo montować na wręgach jak ja - praktycznie projekt to prostokaty wysokosci 6mm naniesione na rzuty i przekroje... Nie mam wyrysowanych szablonów na wszystkie elementy i kilka błędów się znalazło jak zwykle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednemu takie plany wystarczą, a innemu nie.

Nie wiemy czego dokładnie szuka Konrad65. Może, akurat, zadowoli się projektami tam opracowanymi, a być może nie.

Jak dla mnie jet-y z tamtej stronki są całkiem spoko, zwłaszcza na początek przygody z tego typu modelami.

Zatem, jak ktoś chce zbudować szybko jet-a do łąkowo/parkowego latania i do tego dość niskim kosztem (na wypadek przewidywanych strat w crash testach) to lepszych gotowych opracowań raczej nie znajdzie.

Dodam też, że cieszę się, że Ty masz własne poczucie estetyki modelu i przez to zamiast iść łatwą drogą (czyli budowy wg czyiś planów) gotów jesteś włożyć trochę wysiłku w projekt i budowę takiego "nie-kwadraciaka i nie-deskolota" własnego opracowania.

I z przyjemnością będę śledził ten wątek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje :)

Wydaje mi się po prostu, że na te plany z pewnością kolega trafił już wcześniej, zwłaszczą że w innych wątkach są opisy budowy z tych planów :)

Dodam, że tam pełno jest własnie świetnych planów do budowy takich "półmakiet", ale akurat 29ki się nie trafiły zbyt szczegółowe.

 

Zważyłem model, to co na zdjęciach ~520gr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukajcie , a znajdziecie :)

 

Np. tutaj:

http://www.parkjets....ge/MIG%2029.zip

albo tutaj:

http://www.parkjets....%20MIG%2029.zip

 

Dziękuje za plany, ale już zbudowałem takiego miga oto i on: http://www.rcsiedlce...epron,1389.html ( budowałem go razem z bratem ;))

 

Dlatego teraz chciałbym zbudować coś bardziej przypominającego miga-29 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za plany, ale już zbudowałem takiego miga oto i on: http://www.rcsiedlce...epron,1389.html ( budowałem go razem z bratem ;))

 

Dlatego teraz chciałbym zbudować coś bardziej przypominającego miga-29 :)

 

Czyściutko zrobiony :) No i lata :D

 

A nie chcesz samemu zaprojektować model? Przejrzyj z relację z budowy SU-27:

 

http://www.parkjets.com/su-27/

I wątek na rc-groups:

http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=189405

 

Analogicznie robić tylko na rysunkach miga, chyba prostsza metoda niż u mnie :)

I to SU też lata :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Model jest w końcu oklejony papierem śniadaniowym na wikol, powierzchnia szału nie robi, zwłaszcza na gondolach które pokryłem papierem drukarkowym, zmarszczył się i nie skurczył dostatecznie :( jeszcze trochę szlifowania będzie. Wyciąłem także pokrycie w miejscu kabiny i wkleiłem ramkę z balsy 2mm, również z balsy rzeźbię kopyto pod kabinę i detale na stateczniki (ekhuuu, ekheeee, khuuuuu.... pyłek :D) Jak skończę planuję natrysnąć szpachlę motipa w sprayu, potem podkład i farby, zastanawiam się jeszcze jak nanieść chociaż częściowo linie podziału blach i czy w ogóle.

 

Na razie wygląda to tak :

post-8856-0-16202500-1347527653_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ robertus - mniej więcej wg. tego co pisane jest na stronie motylasty.pl - wikol 1:2 z wodą na zmatowioną powierzchnie depronu, papier przesączony wikolem z wodą 1:4, ale już na modelu - zamoczony wcześniej w misce rwał się momentalnie, nadmiar kleju wyciskany plastikową kartą, po wyschnięciu szlifowanie i malowanie wikolem ok 1:2 z wodą i znów szlif. Dodatkowo pod odłażące pokrycie na gondolach, krawędziach wstrzykiwałem rzadki wikol strzykawką z igła.

 

@vowthyn -

 

post-8856-0-41554300-1347530766.jpg

 

takie łoże ze sklejki będzie wklejone od spodu i zamknięte klapą z balsy miedzy gondolami silników - nie będzie zwężenia kadłuba w kierunku hamulca areodynamicznego.

Dodatkowo - atrapy dysz silników, wewnątrz wydrukowana fota własna silnika ;D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dysze wylotowe będą zaślepione? Nie lepiej zachować przepływ powietrza przez kadłub dla chłodzenia elektroniki i pakietu?

 

Całe gondole są zamkniętą konstrukcją, wyposażenie jest pomiędzy nimi - otwory wentylacyjne będą w klapie zamykającej, pi razy drzwi przypominające te w oryginalnej konstrukcji płatowca.

W pierwszym poście widać od spodu model gdzie będą serwa, dźwignie osi sterów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mogłeś wykorzystać naturalne wloty powietrza, na górze płata. MIG ma podwójny wlot. Jeden "normalny" do zwykłej pracy silnika i drugi zestaw, od góry (kratki przy kabinie), gdyż w czasie startu i lądowania czy kołowania, wloty "zwykłe" są zamykane klapami w celu ochrony silników przed pyłem i kurzem - takie dostosowanie do jakości nawierzchni pasa rosyjskich lotnisk. :)

 

W modelarstwie często wykorzystuje się te dodatkowe wloty do zwiększenia poboru powietrza przez turbiny EDF (nazywa się je wtedy "cheater holes"). U ciebie to miejsce jest zaślepione depronem, więc pewnie imitacje tych kratek zostaną po prostu narysowane na kadłubie. Ale mógłbyś te otwory wykonać i wykorzystać do wentylacji wnętrza. Niechłodzony regulator lub pakiet potrafią zawieść o wiele wcześniej niż ich nominalne parametry. Raz się o tym przekonałem, jak zabudowałem nowiutki regulator w kabince bez chłodzenia i dałem gaz. Najpierw z gorąca puścił klej, potem przetopiła się koszulka, i odpadł radiator. Sekundę później tranzystory powiedział "Good Bye California", a ja zobaczyłem jak model elektryczny, stał się spalinowym, ciągnąc za sobą chmurkę dymku. Dobrze, że BEC jeszcze działał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już wcześniej napisałem - wentylacja wyposażenia będzie realizowana w klapie zamykającej wyposażenie:

post-8856-0-43998400-1347797276_thumb.jpg

podkład z rysunków technicznych mało czytelny, ale będzie to mniej więcej imitować wygląd płatowca. Znajdą się przed półką wyposażenia, gdzie będzie regulator. Wloty pomocnicze są w linii gondol - kanały musiałyby być długie, kręte i osłabiałyby konstrukcje. A jak się rozbije, to najlepiej w "strefie zgniotu" się łamie a nie w pół :) Zresztą, od razu założenie było wykonania ich imitacji w pozycji zamkniętej - w normalnym locie.

 

Ruskie maszyny to chyba zawsze są bardzo przystosowane do operowania z "przygodnego terenu" :D

 

PS. Gdzie w Szczecinie można dostać papier do kalkomanii wodnych?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.