rapier Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2013 a jak postępy z samym płatowcem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Świetnie wygląda - na ekranie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldi1973 Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2013 robertus - a jak z wyważeniem Twojego napędu..? Sprawdzałeś już..? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Właśnie, miałem się zapytać, bo nie wiem jak go wyważyć. Mam tylko wyważarkę do śmigieł, gdzie trzeba by turbine nałożyć na oś, która ma 3mm, a otwór na śrubkę mocująca jest mniejszy -2mm. Nie wiem czy to dobry pomysł powiększać ten otwór. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldi1973 Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Raczej nie powiększaj otworów.. To niezdrowe dla turbiny, tak samo jak nawiercanie celem pozbycia się materiału.. Oststnio poczytałem na rcgroups jak wyważają metodą "zegara" (jakkolwiek by to nie tłumaczył - metoda bardzo dobra). Polega w skrócie na tym, że zaznaczamy na silniku punkt (najlepiej białym markerem) który nazwijmy to - jest punktem "zerowym". zaznaczamy też punkcik na wentylatorze i statorze - mają się pokrywać. teraz uruchamiamy silnik i kontrolujemy poziom drgań (niewywazenia dynamicnego). Teraz przestawiamy wentylator wzgledem statora i silnika (silnik wzgledem ustalonych punktów) o polożenie odpowiadające jednej godzinie (nie podaję kąta, bo trzeba by zmierzyc ). Znów załączamy napęd i sprawdzamy poziom drgań.. I znów po wylączeniu zgrywamy punkty na silniku, i przestawiamy wentylator o kolejną "godzinę".. I tak do pełnego obrotu.. Oczywiście znajdziesz w pewbym momencie punkt najlepszego wyważenia.. Jest to procesz żmudnny, ale najtańszy i dośc precyzyjny.. Dla przykładu ja nie wyważałem samego wentylatora w swoim ChangeSun, a jedynie posłużyłem się tą wlaśnie metodą.. Wyszło znakomicie..! dobrze wyważony dynamicznie napęd daje przepiekny dźwięk.. nie wyje, nie rzęzi a pięknie szumi.. I nie generuje żadnych wibracji.. Oczywiście musisz pamiętać o wyważeni całości po zamontowaniu kołpaka..! Metoda ta sama, tylko przestawiamy sam kołpak metodą "zegara".. myslę, że nie zagmatwałem za bardzo.. Polecam spróbować tej metody.. Będziesz szczerze zaskoczony.. jak dotrę do pracy - porobię kilka fotek mojego napędu żeby łatwiej zrozumieć o co chodzi.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Błyskotliwa metoda. Wyważa się całą masę wirującą, a nie tylko wentylator. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2013 załączamy napęd i sprawdzamy poziom drgań.. Na oko, a raczej ucho, czy masz jakąś metodę ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldi1973 Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Hubercie - mnie wystarczyło samo trzymanie napędu w dłoni (wiem - nie powinienem). dzieki temu lepiej czuc wibracje.. Może to mało profesjonalne, ale zapewniam, że niezwykle skuteczne.. To są wbrew pozorom takie różnice, że doskonale czuć.. Widziałem też większą "profeskę", to znaczy napęd umocowany do statywu, do tego iPhon'e z odpowiednim oprogramowaniem i pomiar.. Tutaj jest link do producenta urządzenia: http://www.bobsworkshop.co.uk/outdoor-flying/ducted-fan-balancer A tutaj jest link do metody "zegarka" Totalny burdel i syf w warsztacie pracy, ale balancing się powiódł.. (warto popatrzyć, bo gość pokazuje tą metodę.. może troszkę nieudolnie, ale.. ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubert_tata Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Dobra metoda, ale pracochłonna. Kiedyś miałem ochotę, ale zaniechałem z powodu problemu z pomiarem drgań, metody 4 okręgów: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1267814&page=10 W skrócie to są 3 pomiary z sztucznym niewyważeniem co 120 stopni (znanym ciężarem) i 1 bez niczego, ale trzeba mierzyć drgania (wg mnie tylko amplitudę). Miałem pomysł, żeby do obudowy EDF przymocować laser (zabawkowy) i na ścianie mierzyć sobie tą właśnie amplitudę => następnie w sposób graficzny określamy miejsce i wagę potrzebną do wyważenia... Nie zrobiłem żadnych prób => nie wiem, czy dałoby radę coś zmierzyć, ale może warto sprawdzić ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waldi1973 Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Miałem pomysł, żeby do obudowy EDF przymocować laser (zabawkowy) i na ścianie mierzyć sobie tą właśnie amplitudę => następnie w sposób graficzny określamy miejsce i wagę potrzebną do wyważenia... To bardzo dobry pomysł. I podejmę próbę następnyma razem gdy bedę wyważał napęd.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcelizor Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Co do poboru prądu, to największe wskazanie wynosiło 68A, mierzyłem tym http://www.hobbyking...idProduct=10080 , na takim ESC http://www.hobbyking...idProduct=18005 . Przewody od ESC do silnika były polutowane, a na pozostałych konektory XT90. Pakiet Turnigy 4400mAh 3s 65-130C nawet nie zrobił się ciepły. Teraz ostro kombinuję, bo nie mam kasy na nowe reg 70A. Kupiłem radiatory w elektronicznym za 90 groszy sztuka i przykleiłem na pastę do regli Przetestuję i zobaczę jakie będą efekty, ale dopiero po niedzieli. Wyważarkę mam taką http://www.hobbyking...idProduct=20982 , w komplecie były dwa trzpienie- 2 i 3mm. Ten mniejszy pasuje idealnie. Co do zabezpieczenia wentylatora na piaście również zauważyłem, że może się on na niej obracać, jednak według mnie na tyle ciasno, że zrezygnowałem z mocowania na klej. Jedynie tą śrubkę od czoła zabezpieczyłem kroplą CA przed odkręceniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kesto Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Kupiłem radiatory w elektronicznym za 90 groszy sztuka i przykleiłem na pastę do regli Przykleiłeś je do tej aluminiowej płytki co miała służyć za radiator, czy wywaliłeś płytkę i przykleiłeś radiator bezpośrednio do tranzystorów za pomocą pasty? To ważne, bo w niskobudżetowych regulatorach, płytka aluminiowa mająca służyć za skuteczny radiator, bardzo często nie styka się z większością tranzystorów w regulatorze. Jeśli zostawiłeś tą płytkę, to chłodzone będą tylko niektóre tranzystory i szybko spalisz regulator. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Parę zdjęć zestawu Link do strony producenta Dane takie same jak w HK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Daddri27 Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Bardzo ładna turbinka . Czekam na fotki płatowca, bo ja zazwyczaj zaczynam od modelu, a nie od silnika jak to Amerykanie budują myśliwce: Silniki ze skrzydłami . Kibicuję gorąco projektowi... . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Phantom Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2013 [...] ja zazwyczaj zaczynam od modelu, a nie od silnika Pisałeś, że Wilga to Twój pierwszy model. Wg. mnie Jakolew będzie lepszy jak na pierwszy raz. Jak będzie ta turbina zamontowana w kadłubie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcelizor Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2013 Przykleiłeś je do tej aluminiowej płytki co miała służyć za radiator, czy wywaliłeś płytkę i przykleiłeś radiator bezpośrednio do tranzystorów za pomocą pasty? To ważne, bo w niskobudżetowych regulatorach, płytka aluminiowa mająca służyć za skuteczny radiator, bardzo często nie styka się z większością tranzystorów w regulatorze. Jeśli zostawiłeś tą płytkę, to chłodzone będą tylko niektóre tranzystory i szybko spalisz regulator. Do tej blachy imitującej radiator, ale "przykleiłem" to za dużo powiedziane. Raczej przymocowałem, bo pasta której używam nie ma w składzie kleju, więc mogę to zdemontować w każdej chwili. Sprawdziłem to o czym piszesz i faktycznie kiepsko to wygląda. Ta blaszka jest przymocowana czymś w rodzaju taśmy dwustronnej. Chyba lepiej będzie to oderwać i zrobić tak jak mówisz. Nie będę jednak zaśmiecał tematu Robertusowi i opiszę wszystko w temacie mojego miga. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Porobiłem parę pomiarów. Na max przepustnicy pobór prądu bez zamontowanego wentylatora wynosi 7A. Z założonym wentylatorem na 50% gazu pobiera 26A. Deklarowane 40A to tak gdzieś około 75% gazu, wyżej to amperaż się zwiększa aż do 66A, czyli tyle ile Marcinowi wyszło w testach. Również mam regulator 40A. chwilowo może przepuścić 60A. Kupiłem razem z edfem. Ciągu nie mierzyłem. Myślę, żeby na razie ustawić max gazu na 80% i zobaczymy. Próbowałem też balansować dynamicznie. Metoda dość prosta, ale ja nie czułem różnicy. W połowie gazu w każdym położeniu zegara tak samo delikatnie wibrował. Również bez wirnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rapier Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2013 pamiętajcie ze w locie ten prąd spadnie nieco Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Mam nadzieję, ale czy spadnie do deklarowanych przez producenta 39A? Nie wiem. Spróbuję to zmierzyć z pomocą kolegi i jego logera eagletree. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rapier Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 24 Sierpnia 2013 Na taki spadek to bym raczej nie liczył. Jak masz taką możliwość to rzeczywiście najlepiej sprawdzić to logerem. Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 4 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi