Skocz do zawartości

Od Infineon - I3D do pierwszej w połowie własnej konstrukcji PZL Szerszeń ... zimowe wariacje z nartami i nie tylko


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przyszła zima a do wiosny daleko a że chęć ogromna do polatania i montaż nart do mojego dwu silnikowca zakończył się fiaskiem a konkretnie przy dodaniu gazu zapadanie się przedniej narty pod śnieg, więc postanowiłem wykonać coś lekkiego coś do 600 g co by utrzymywało się na nartach na śniegu. Szukałem i szukałem aż w końcu wpadłem na pomysł żeby zrobić Inifeon'a (I3d) raz jeszcze tylko dokonać paru zmian. Mam ogromny sentyment do tej konstrukcji z racji że nauczyłem się na nim latać na lotkach. Plany sugerują żeby wykonać go z EPP ale ja zamieniłem to na depron. Co do zmian:

  • Pierwsza: W oryginale jest to dwupłat ale ja zrobiłem jednopłatowca jak przeglądałem wątek na rcgroups i natrafiłem na zdjęcie takiego.

    post-8897-0-22926500-1358615694.jpg

  • Druga modyfikacja to dodałem zaledwie 8 cm do rozpiętości (teraz to równe 90 cm a długość 81 cm z groszem) i co nie co powiększyłem cięciwę przy końcach płata oraz delikatnie wpłynąłem na kształt SK i SW.
  • Trzecia modyfikacja to oczywiście profil ... ja użyłem oczywiście profilu KFm-2 z racji prostoty budowy i dobrych właściwości. Drugi stopień zrobiłem z depronu 6 mm.
Do lotu waga wskazuje jakieś 560 g ... mogło by być troszkę lżej jak bym zastosował drut na podwozie 2 mm a nie 3 mm ale po pierwszych przygodach z RWD 5 denerwowało mnie notoryczne prostowanie takiego podwozia.

Wyposażenie jakie zastosowałem to:

  • Silnik EMAX GF 2210/30 - 1200 kv, 170 W
  • Regulator zwykły prosty nie programowalny 20A
  • Serwa 4 x Tower Pro SG 91R 1/2 metal 11g
  • Śmigło trójłopatowe 8x6 (ale jest stanowczo za małe i brak mocy według producenta zaleca on śmigło 10x5 więc będę szukał jakiegoś trójłopatowego 9x6 uparłem się na trójłopatowe i do takiego będę dożył )
  • Pakiet dulsky 1300 mah
Przepis na narty wziąłem ze strony Pana Wojtka Bochniaka tylko nie trzymałem się tak kurczowo długości nart. Narty wykonane ze sklejki 2 mm i wyginane na mokro.

post-8897-0-75818500-1358615879_thumb.jpg

 

post-8897-0-44176500-1358616019_thumb.jpg

Do pierwszego lotu nie zdążyłem zrobić narty ogonowej (w trakcie tworzenia) więc zrobiłem szybką prowizorkę w do słownie 5 minut ale muszę przyznać że zdała egzamin, myślałem że będzie jedno razowa ale jeszcze poleci i to nie raz ale do celowo będzie wykonana ze sklejki.

post-8897-0-15198900-1358615903_thumb.jpg

Do modelu będę dorabiał jeszcze maskę silnika, praktycznie zrobiłem ją z depronu ale chyba zrobię ją z PET'a. Model czeka teraz na malowanie ma już pewien pomysł więc od jutra startuję z wykończeniem tego małego bąka.

 

I tak o to prezentuje się mój Inifeon w wersji centropłata przed malowaniem :)

post-8897-0-60901800-1358616007_thumb.jpeg

 

post-8897-0-63895100-1358616035_thumb.jpg

 

Film z dzisiejszego oblotu

http-~~-//vimeo.com/57744988

 

Frajda żeby się poślizgać po śniegu OGROMNA !!!

  • Odpowiedzi 69
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Do lotu mialem przyklejone czerwone paski z tasmy pakowej na spodzie skrzydla i kadluba zeby sie nie zgubic :) na filmie widocznosc wydaje sie byc kiepska ale w rzeczywistosci bardzo dobrze widac nawet na sniegu :)

Opublikowano

Jedna tak narta już pomalowana i zaimpregnowana AK20 waży jakieś 17 g. a co do wymiarów to liczyłem na Jackal Twin'a i skorzystałem z tych wymiarów

post-8897-0-11634700-1358633356_thumb.png

Ogólnie projekt zimowy Jackal'a upadł a narty pozostały więc je wykorzystałem do tegoz I3D. Co do wymiarów to byłem wierny szerokości narty a jak chodzi o długość to co nie co skróciłem do 160 mm bo te 220 mm jakoś wydawało mi się za długie ale na świeżym śniegu trzeba delikatnie operować gazem bo przy gwałtownym wychyleniu drążka lubią się wbić w śnieg i kapotarz gotowy. Następnym razem to zrobił bym jednak dłuższe narty dla lepszego rozłożenia ciężaru czyli jak radzi tabela :)

Opublikowano

Dzisiaj dorobiłem osłonę silnika z depronu i taka zostawiam. Mocowanie osłony na trzech magnesach neodymowych. Model jest dość kanciasty więc tego też się trzymam jak widać na zdjęciach :) Już w połowie model rozebrany do malowania ...

post-8897-0-80924800-1358691674_thumb.jpg

 

post-8897-0-29926900-1358691685_thumb.jpg

 

Dodatkowo dzisiaj polatałem też na większych śmigłach czyli na dwułopatowym 9x5, 9x6 oraz 10x5 w zasadzie różnicy nie odczułem w ogóle. Modelu nie miał mocy żeby zrobić chociaż beczki. Silnik to GF 2210/30 1200 kv i 170W. Troszkę mnie to męczyło więc przekręciłem silnik z jednego mojego parkjeta GF 2210/20 1534 kv 170W i na śmigle 7x6 różnica ogromna ładnie się rozpędza lata szybciej a może też wolniej i da się zrobić beczkę czyli pierwszemu silnikowi dziękujemy i wygrywa wyższe kv :D

Model dzisiaj rozbieram i idzie do malowania :)

Opublikowano

Przemku tak jak piszesz przyszła zima, śniegu pełno, a do wiosny daleko - latać się chce trzeba zdjąć opony i założyć nartki.

Więc padło na mojego powiększonego I3D z EPP, narty które zrobiłeś do mojego modelu pasują idealnie.

Zresztą zobacz sam na zdjęcia, teraz tylko pogoda i lecimy. :)

 

Dołączona grafikaDołączona grafika

Opublikowano

Wygląda super na tych nartach :) No to niebo nad Luszowicami znowu zostanie przeorane już niebawem :P a ja dzisiaj przed momentem skończyłem malować mojego I3d ... teraz tylko poczekać aż wyschnie nakleić parę detali i na łąkę :) ale wcześniej jeszcze muszę skończyć moją tylną nartę ;)

Opublikowano

A widzisz zapomniałem o tym napisać że na puch to właśnie jest delikatna klapa :( i dlatego też pisałem że następnym razem zrobiłby je dłuższe takie jak tabela pokazuje z racji lepszego rozłożenia ciężaru na śniegu ... ja wyczekałem moment gdzie temperatura za dnia była nieco powyżej zera przynajmniej przez jeden dzień i śnieg wtedy robi się z wierzchu nieco twardszy a pod spodem i jest dość sypki ale w zupełności wystarczy żeby utrzymał model na nartach. Przy oblocie właśnie taki był czyli z wierzchu nieco twardszy a pod spodem sypki. W zasadzie u mnie teraz pogoda jest taka że śnieg aż lśni bo pada deszcz i zaraz zamarza na jego powierzchni samochodem miałem biedę ruszyć na płaskiej drodze a na takie warunki trzeba by chyba dorobić łyżwy :P ... ja tam z nart jestem zadowolony choć rozważam jeszcze je przedłużyć jak też pisałem wcześniej :)

a dzisiaj skończyłem malowanie mojego bąka i zrobiłem go coś ala na worbird'a :) Detale już wydrukowane i dzisiaj zaczynam naklejanie ... żeby nie było robię luźne ujęcie tematu i będzie miał nasze szachownice :) a tym czasem parę zdjęć jak to wygląda

post-8897-0-47779600-1358789163_thumb.jpg

 

post-8897-0-33139500-1358789186_thumb.jpg

 

post-8897-0-28297500-1358789198_thumb.jpg

 

post-8897-0-00015800-1358789212_thumb.jpg

 

W drugi dzień latania zaliczyłem przy lądowaniu parę kapotarzów co skutkowało dostanie się śniegu do komory regulatora i odbiornika więc do maski silnika dokleiłem kawałek siatki do szlifowania gładzi, która sądzę ograniczy ten niecny proceder ;)

 

post-8897-0-16523900-1358789320_thumb.jpg

 

post-8897-0-50728400-1358789333_thumb.jpg

 

 

A z początku budowy wzięło mnie właśnie na malowanie ala warbird i za pomocą paint'a narysowałem taką mordkę "rekina"

 

post-8897-0-59829400-1358789550_thumb.jpg

 

post-8897-0-54098200-1358789563_thumb.jpg

 

a i na koniec w końcu znalazłem wymarzony silnik to tegoż latadła ... w sumie nie wiem jak to się ma nazywać bo niby inifeonem już nie jest a niby jest ... co do silnika

http://abc-rc.pl/p/1...lektryczne.html

i do tego śmigło trójłopatowe mam 8x6 i 8x4

spróbuje polatać na obu i zobaczymy jak bardzo będzie się grzał silnik i regulator choć w zimie to raczej nie będzie miarodajne ...

 

C. D. N.

....

Opublikowano

Fajne :)

 

Dziękuje Robercie :)

 

Mając już pomalowany model i wydrukowane detale normalnie grzechem by było jak bym się tym jeszcze dzisiaj nie zajął ... jak zrobiłem go w malowaniu ala warbird to też poleciało na niego godło dywizjonu 303 :) w zasadzie model gotowy tylko pociągnąć lakierem wodnym bezbarwnym. Kończy mi się już lakier do boazerii 3v3 więc dzisiaj zakupiłem też wodny lakier bezbarwny z domalux'a i zobaczymy co jest warty ... myślę że nie będzie źle :)

 

FOTY :)

post-8897-0-34989000-1358799102_thumb.jpg

 

post-8897-0-17014700-1358799115_thumb.jpg

 

post-8897-0-84267000-1358799123_thumb.jpg

 

post-8897-0-77998500-1358799134_thumb.jpg

 

Silnik zamówiony większy więc czekam aż przyjdzie no i w górę :) a narty wykonam jeszcze raz ale tym razem dłuższe niż te co mam ... na fotach oczywiście na koła czyli wersja letnia ;)

Opublikowano

Dzisiaj mrozem trzaskało i na brak opadów śniegu tez nie można było narzekać ale to i tak Infineon'owi Wojtka Sz nie przeszkadzało w tym co by się troszkę na nartach poślizgał a przy okazji polatał :) Króciutki film z zimowych lotów Wojtka jego Infineon'em :)

http-~~-//vimeo.com/57950160

 

a ja skończyłem dzisiaj tylną nartę która jest nakładana na koło ogonowe i blokowana na gumce recepturce

post-8897-0-00725300-1358882606_thumb.jpg

 

post-8897-0-75916300-1358882621_thumb.jpg

 

Teraz tylko czekać na temperaturę bliżej zera bo świeżego puchu przybyło a ręce tak marzną że nie idzie wytrzymać paru minutowego lotu. Model poskładany do "kupy" brakuje tylko silnika i jak pogoda pozwoli to wybieram się na "narty" ;) ale poważnie zastanawiam się nad przedłużeniem nart, sklejki 2 mm brak ale mam owocówkę w domu i może coś z tego wydłubie ...

post-8897-0-47480600-1358882777_thumb.jpg

Opublikowano

No i jest sukces z nartami :rolleyes: skoro już ktoś ładnie obmyślił szerokość i długość nart to czemu to poprawiać i wynajdywać koło na nowo jak to też chciałem zrobić z pierwszymi naratmi. Przejrzałem raz jeszcze tabelę i wyszło mi że długość powinna oscylować między 170 mm a 220 mm więc mniej więcej spotkałem się po środku i zrobiłem nowe o długości 200 mm i szerokości 40 mm ale ze sklejki tym razem 1,5 mm (tylko ta mi pozostała) która okazała się strzałem w dziesiątkę bo niby dłuższe a wyszły lżejsze jak narty ze sklejki 2 mm. Tutaj dam małe sprostowanie bo wcześniej źle podałem wagę nart pisałem że to 17g a w coś mi się chyba waga źle wytarowała i narta ta krótsza ze sklejki 2 mm waży 14g już po malowaniu po czym nowa dłuższa z 1,5 mm sklejki i długości 200 mm waży 12 g. Różnica nie wielka ale nie do tego dążę. Jak tez Robert zauważyłem że na świeżym śniegu model się zapada i nie chce się po nim ślizgać co jest racją to na nowych nartach pomyka niczym łania ;) Skończyłem po 21.00 i o tej porze zdążyłem przetestować nowe narty przy warunkach temperatura -5 st C i na świeży ledwo co napadanym śniegu ... oczywiście pierwsze próby skończyły się kapotarzem z powodu przymarzającego śniegu do nart ale doświadczenia z dzieciństwa przy jeździe na nartach nauczyły mnie że natarcie nart woskiem czy świeczką w takich sytuacjach pomagało i pomogło tym razem :D Postaram się może w piątek nakręcić jakiś film z lotów co by udokumentować dojście do ładu z nartami ;)

 

Zdjęcia nowych nart w porównaniu do starych czerwonych :)

post-8897-0-37594500-1358974087_thumb.jpg

 

Przyjechał również nowy motor :) 260 W i 1534 kv

post-8897-0-00791700-1358974166_thumb.jpg

 

A jeszcze mam zapytanie bo jakoś uparłem się na to śmigło trójłopatowe bo ładnie wygląda i jak myślicie śmigło jakie zaleca producent to 8x4 a ja mam identyczne tylko że trójłopatowe. Oczywiście jestem świadom że dopierając śmigło trójłopatowe powinienem zmniejszyć o jeden cal z wielkości i dodać jeden cal do skoku. Bardzo dodatkowa łopata będzie obciążać silnik ? czy według was można spróbować polatać ?

Opublikowano

Wzdłuż i tym razem namoczyłem w gorącej wodzie same czubki nie moczyłem całej narty. Szybciej schną i nie miałem kłopotów potem z wichrowaniem narty. Potem tylko 3 warstwy rozcieńczonego AK 20. W zasadzie narty zacząłem robić dzisiaj rano a na wieczór już były w modelu i biorę się za następną parę od piątku dla dwupłatowego I3D Wojtka :) W piątek postaram się zrobić jakiś film z lotów o ile się na nie wybiorę.

Opublikowano

Króciutki film z dzisiejszych bardzo skromnych lotów, które zakończyły się delikatnym uszkodzeniem modelu ... nie wiem jakim cudem ale silnik zdołał mi się wyrwać z łoża i narobić kilak szkód ... tak wyglądała maska silnika jak podczas lotu usłyszałem trzask i ze śmigła trój łopatowego miałem jedno łopatowe :(

post-8897-0-86855100-1359150278_thumb.jpg

Ogólnie maska silnika odbudowana na nowo ale kadłub zyska parę uszczerbków do których muszę się przyzwyczaić bo trudno naprawić zarysowany depron. Reasumując temperatura - 5 st. poniżej zera, troszkę wiało co widać na filmie że po wylądowaniu znosi model i wywala się na skrzydło ale ślizg bo śniegu prawidłowy co mi się podoba ... teraz wyczekuje pogody bezwietrznej co by polatać :)

 

Film bardzo skromny ale sądzę że obrazuje że trzymając się tabeli ze strony Pana Wojtka Bochniaka odnośnie budowy nart można cieszyć się taką modyfikacją modelu :) ja z tego tytułu mam ogromną frajdę :)

http://vimeo.com/58238716

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.