Jump to content
Bartek Piękoś

F4U Corsair 1/6 by Brian Taylor

Recommended Posts

Właśnie kupiłem plany tego:

post-11729-0-21954300-1495143427_thumb.jpeg

Jak dojdą - podzielę się wrażeniami.

Jestem też na etapie rozpoznawania oferty silnikowej. Wiem, że może trochę wcześnie na wybór silnika, ale na celowniku są:

a) Roto 35Vi

b ) OS GT33

c ) Roto 35FS

d) OS GF40

e) NGH GF38

f) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czyli pełna klasyka  :P .

Jako że skala 1/6, czyli jakieś 1.8 m rozp. optował bym na pewno za 4-suwem.

Celowałbym w coś pomiędzy 30 a 40 ccm w benzynie.

 

 

f) Saito fg 60r3  :) 

Marcin, nie przeginaj! Ten motorek waży ponad 2 kg, a poza tym nie wejdzie pod maskę.

Jeśli już to FG-33r3 lub FA-200r3.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Noooo, modele tej firmy to jedne z nielicznych, które naprawdę dobrze latają i bardzo przyjemnie się je buduje (jeśli ktoś lubi). Poza tym kit na tą przewagę, że zawsze pewne rzeczy można udoskonalić i przerobić po swojemu.

No Bartku, decyzja należy do Ciebie, a większe, zdecydowanie lepiej latają.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

1/6 to 2.08m.

:) Strzelałem, nie sprawdziłem.

A skoro Wojtkowi się marnuje, to może by dopytać na PW? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A dlaczego nie, trafił by w dobre ręce.Corsair to nie mój temat ,a dostałem go w rozliczeniu za zrobienie ARF'a.W zestawie jest maska,atrapa silnika, kabina i dodatkowo opcjonalne wnętrze kabiny.Dwa komplety planów (jedno to ksero) instrukcja.Może brakować jakiejś czystej deski balsy z poszycia,ale to dziś żaden problem.

Toto tak wygląda http://www.modele.sklep.pl/pl/Katalog/WYCOFANE-PRODUKTY-DISCONTINUED-PRODUCTS/TOP-FLITE-F4U-CORSAIR-GIANT-KIT.html

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przyszły plany na Dzień Dziecka :).

Jutro dam fotki, to zobaczycie jak Anglicy pakują i wysyłają plany za 170PLN z przesyłką.

Ale nic to. Na razie siedzę i studiuję.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witaj Bartku!

 

     Dobrze wybrałeś , budowałem modele z planów  B. Taylora . Przemyślana konstrukcja modelu bez niepotrzebnych komplikacji, a modele świetnie latają.  Po prostu  klasyka modelarska.

 

                               Pozdrawiam Lucjan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fajnie słyszeć opinię od kogoś kto miał w rękach i budował. Cieszę się :).

 

Teraz łyżka dziegciu. W swoim krótkim modelatskim zyciu przyjmowałem wiele przesyłek z najróżniejszą zawartością. Zazwyczaj wysyłający i pakujący bardzo się przykłada, w polskich sklepach jest to standard.

Oto jak znany i uznany sklep eu.trapletshop zapakował i wysłał plany za ok. 40 funtów (ponad 170PLN):

Zwykła, miękka koperta, jedynie od spodu podklejona kartonikiem

post-11729-0-10280500-1496328323_thumb.jpg

post-11729-0-73268100-1496328333_thumb.jpg

post-11729-0-67466800-1496328348_thumb.jpg

A teraz najlepsze - arkusz 174 x 84cm złożony kilkukrotnie w docelową 24-warstwową składkę

post-11729-0-32980200-1496328358_thumb.jpg

po rozłożeniu wygląda tak

post-11729-0-00205000-1496328370_thumb.jpg

post-11729-0-43261000-1496328380_thumb.jpg

post-11729-0-87951000-1496328437_thumb.jpg

post-11729-0-91051700-1496328447_thumb.jpg

 

Musiałem się ratować żelazkiem i chyba uratowałem, ale zamierzam na rcscalebuilders zrobić temu sklepowi małą antyreklamę.

No chyba, że mi napiszecie, że to absolutny standard i się czepiam, bo do Was zazwyczaj plany przychodzą w takim właśnie stanie :)

 

Żeby nie pointować na smutno napiszę, że od wczoraj trwają intensywne prace analityczne (gapiem siem na plany), opisywanie planów,przeliczanie wymiarów na skalę metryczną i szykuję się do zamawiania materiałów. Okazuje się, że sporo się przyda po FW190.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nie było opcji "wyślij w tubie"? ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak samo wysyła plany Ziroli ze Stanów tylko cena wysylki to 23 dolary. Goła koperta i plany poskladane w kostkę ale szczerze mówiąc jakoś bardzo negatywnie tego nie przyjąłem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O ile tylko nie będziesz listewek dopasowywał do załamania to będzie dobrze. B):D;)

Zasiadam na tronie i czekam na relacje. :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

RoyalPost do spółki z rodzimą PP dały D##Y.

Przecież pisze jak wół na kopercie żeby nie miętosić.

A jeszcze Jego Przebiegłość Listonosz pewnie chciał toto upchnąć w skrzynce na drzwiach.

.... i wyszło jak zwykle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By Bartek Piękoś
      Edit 27.11.2014
      Wątek, mający być początkowo relacją z budowy prostego modelu z podkładów, rozrósł się bardzo objętościowo. Wypowiadało się w nim wielu kolegów, chętnie dzieląc się swymi bezcennymi wiedzą i doświadczeniem.
      Z myślą o wszystkich chcących :dokopać się" do tej wiedzy oraz w celu ułatwienia im poruszania się po tym "tasiemcu" postanowiłem zamieścić w pierwszym poście interaktywny spis treści .
      Mam nadzieję, że pomysł się sprawdzi, ułatwiając i przyspieszając znalezienie konkretnych informacji.
      -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

      SPIS TREŚCI

      Plany, założenia konstrukcyjne: Strony: 1,2,
      Kadłub: Strony: 1, 2, 3, 6, 7, 11; Posty #: 1, 30 (wyposażenie), (32-33 ster wysokości SW), 31 (napęd), 39 (napęd, wręga silnikowa, łoże silnika), 47 (stat. poziomy), 52, 53 (napęd SW i SK), 116 (kółko ogonowe, kanały do chłodzenia elektroniki, gniazdo mocowania skrzydła, mocowanie pakietu), 121-144, (121-122 wzmocnienia konstrukcji, przymiarka poszycia), (123-124 gniazdo mocowania skrzydła, kanały wentylacyjne, pokrywa przedziału na pakiet), (137 maska silnika), (138 klejenie poszycia), 149 (SK, SW), 185 (kółko ogonowe, maska silnika, klapy, pokrywy, poszycie części ogonowej), 209 , 217, (kopyto i oszklenie kabiny)[/font]
      Skrzydła: Strony: 2, 3, 4, 5, 6, 8, 13, 17; Posty #: 39 (dźwigar), 53-64 (profil skrzydła, zwichrzenie), 57 (konstrukcja – rysunek),  69, 77, 93  (zewn. części skrzydeł), 73 , 81 (podział i dopasowanie poszycia), 92 (napęd lotek), 102 (keson), 106 (centropłat), 116 (mocowanie skrzydła, mocowanie pakietu, gniazda podwozia, połączenie zewnętrznych części skrzydeł z centropłatem), 117-119 (117 napęd klap), 145-146 (klapy, krawędź natarcia), 150-151 (klejenie poszycia, lotki, montaż klap), 158 (próbny montaż skrzydeł do kadłuba), 162 (uruchomienie klap – film), 250 (wloty powietrza),
      Malowanie, oznakowanie: Strony: 10, 11; Posty #: (189, 195 wybór malowania), 201 (gwiazdy na skrzydłach), 217 (gwiazdy na kadłubie)
      Dane techniczne, ustawienia, regulacja: Strony: 8, 9, 10, 12, 13, 14, 15, 16; Posty #: 149 (ciężar modelu, obciążenie pow. Nośnej, szacowana prędkość przeciągnięcia), 165 (wyznaczanie SC), 175 (ustawienia do oblotu), 190-193, 201 (wyważanie, ciężar RTF), 228-236 (przygotowanie do „zimowego” oblotu), 258-259 (ustawienia do oblotu), 264 (model na lotnisku)  270-280 (testy kołowania, 274 – film)
      Loty, wnioski: Strony: 15, 16, 17; Posty #: OBLOT (287 – film, 296 - wrażenia, 299 - filmy), kolejne loty (310, 317 – film), 320-325 (prędkość modelu)

      MODYFIKACJA I DOPIESZCZANIE MODELU

      Wzmocnienie podwozia (str. 17, 18; posty 329-341)
      Wloty powietrza w skrzydłach (str. 18; posty 342-344 i 357- gotowe)
      Nowa maska i komora silnikowa (str. 18, 19, 20, 22, 33; posty 357-369, 398-401, 430, 438, 647)
      Modyfikacje kształtu kadłuba (str. 19, 20; posty 372, 383(!), 392-399)
      Modyfikacja części ogonowej (str. 23, 32; posty 625-626
      Testy, zmiana ustawień modelu, zmiana napędu (str. 19, 20, 24; posty 373-381, 388-391, 397 (tabela z wynikami pomiarów), zmiana kąta zaklinowania (409-412, 470-473)
      Atrapa silnika (str. 20, 21, 22, 23, 24, 25, 28, 31, 33; posty 399-401, 413, 417, 426, 438-442, 455-459, 467, 479, 483-487, 543-545, 553-556, 608)
      Remont i wzmocnienie statecznika pionowego (str. 27, post 526)
      Osłony podwozia (str. 29, posty 567, 574, 582)
      Oszklenie (str. 30, 31, 46 posty 583-588, 594-607, 909)
      Kokpit (str. 30, 31, 32, 33, 34, 35; posty 590, 594, 608, 631, 649, 680, 686)
      Nowe końcówki skrzydła (str. 41; posty 814, 825-831)
      Zmiana kolorystyki, uzupełnienie akcentów graficznych i oznakowania (str. 26, 31, 32, 33, 34, 35, 42, 43; posty 518-524, 616, 626, 632-634, 638-645, 648, 668-674, 697, 833-834, 857)
      „Jimmy” J (str. 31, 32, 33, 35, 36, 44, 45; posty 618-625, 631, 635, 648, 695, 698, 702-706, 720, 864, 879, 900)
      Koncepcja składanego podwozia (str. 37-39; posty 737-762)
      Model po kolejnych modyfikacjach (foto + filmy): (str. 21, 24, 25, 33, 34, 35, 36, 42, 43, 47, 49, 51; posty 402, 476, 500 (film), 658, 661(film), 692, 709 (film), 831(nowe końcówki skrzydeł), 842, 847(film)

      Galeria końcowa i opublikowane artykuły o budowie – post 913
      Filmy z lotów: posty 930, 967, 1001, 1007, loty ze składanym podwoziem - 1244, 1296

      Składane podwozie: (str. 52, 53, 54, 55, 56, 58, 59, 60, 61); posty: mechanizm składania (1027, 1036, 1041-1042, 1050, 1057, 1092, 1111, 1118), 1062 (przeróbka dźwigara), napęd (1063, 1069, 1078, 1191), 1090, sterowanie i zasilanie (1169, 1170) wnęki kół (1092, 1110, ) 1119 (próbny montaż), 1149 (pierwsze uruchomienie), nowy napęd klap (1093, 1164), odtwarzanie poszycia, luki inspekcyjne (1171, 1182, 1191), 1183 (film - pokaz w zmontowanym modelu), efekt końcowy (1202, 1211), wyważenie (1217 i dalej)

      Start w zawodach w klasie F4H-P w Płocku 1269
      Start w zawodach w klasie F4H-P we Włocławku 1291
      --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
      Witam,

      Dlaczego taki na początek?
      Buduję swój pierwszy model. Ponieważ jestem pasjonatem lotnictwa, zwłaszcza z II WŚ i wielkim fanem Corsaira, wybór był oczywisty. Zainspirował mnie film na Youtube z demonstracji pięknie latającego Corsaira firmy Airfield (FMS) 1430 mm. Urzekł mnie dźwięk silnika, a raczej chyba wydawany przez 4-łopatowe śmigło. I zachorowałem . Nie wiedziałem, że elektryk może brzmieć niemal jak prawdziwy.

      Wiem, że na pierwszy model latający taka maszyna może nie jest optymalna, jednak bardzo liczę na Waszą pomoc w przeprowadzeniu projektu do szczęśliwego końca. Liczę się z tym, że przed jego oblotem zbuduję jakieś proste RWD do nauki latania i na nim poćwiczę, jednak na razie główny wysiłek konstrukcyjny chcę skupić na Corsairze, bo to mi daje duuuuużą motywację.

      Jak chcę latać? (poza tym, że na początku chciałbym po prostu wystartować i wylądować )
      Podobno to się nazywa latanie makietowe lub in scale. Nie interesują nie akrobacje, choć fajnie by było, żeby model mógł wykonać w locie to, co potrafił oryginał. Najbardziej podobają mi się modele, które w locie zachowują się stabilnie, płynnie, majestatycznie wręcz, mają taką "ociężałość" prawdziwej maszyny. Pewnie to też kwestia regulacji i umiejętności pilota

      Założenia konstrukcyjne:
      Oparłem się na planach stąd: http://www.rc-modell...ir.html#Bauplan
      przy czym ja buduję wersję V2 XL: http://www.rc-modell...corsair-v2.html
      a to link do samych planów: http://www.rc-modell...RSAIR-XL-V2.pdf
      Model w oryginalnej wersji ma 134 cm, ja powiększyłem go do rozmiarów Corsaira Airfield/FMS, a więc o ok. 6,7%.
      Profil przypomina Clark Y, ale chyba jakiś plaskaty, bo grubośc profilu z pomiarów wychodzi mi 9,2%. Do tego dojdzie grubość poszycia. Czy sugerować się grubością profilu czy skrzydła, do którego dojdzie przecież pogrubiające je poszycie (góra/dół po 3mm) + 3 mm na krawędzi natarcia po "owinięciu noska" profilu depronem.
      Tu jedno z najważniejszych pytań, zostawić profil z planów, czy zastosować Clark Y, czyli grubszy.

      Mój pomysł na wyposażenie to w zasadzie odtworzenie tego co miał oryginalny model FMS, na którym się wzoruję.
      Najbardziej zależy mi na takim samym śmigle, a jeśli tak to i silnik najlepiej ten sam (parametry, łatwość zamocowania śmigła - nakręcana na wał piasta).
      Napęd: silnik + śmigło 3-4 łopatowe z zestawu FMS
      Silnik (G&C - edit) 4250 500kV
      http://www.pw-rc.com...roducts_id/1948
      tu więcej o tym silniku:
      http://sydneyrcjets.com.au/motors-c-17/fms-upgraded-motor-4250-500kv-brushless-motor-4-bla-f4u-corsair-p-117
       
      (Edit 2017.08:poskreślałem linki, które stały się nie aktywne; obecnie 3-łopatowa wersja piasty jest trudniejsza do zdobycia)
      Śmigło 4-łopatowe
      https://www.motionrc.com/products/1400mm-fms-f4u-p-47-propeller
      opcja 3-łopatowa
      http://www.pw-rc.com...roducts_id/2011
      Servo - zero pomysłów
      A./FMS miał chyba coś takiego
      http://www.pw-rc.com...roducts_id/2127
      Ma mieć chowane podwozie.

      Co Koledzy na to? Bardzo proszę o wszelkie sugestie, porady, opinie. Najlepiej z łopatologicznym wyłuszczeniem co i dlaczego.
      Z góry wielkie dzięki za pomoc.

      Stan na dzień dzisiejszy. Wiem, że kleju (Soudal 66A) dałem nieprzyzwoicie dużo, ale ostatnie połączenia są już bardziej estetyczne. Nabrałem do tego kleju zaufania i nadmiar ścieram .


      Statecznik poziomy tylko włożony, nie doklejony, więc cały element zachodzący na boki kadłuba trochę odstaje.

    • By AKocjan
      Mój poradnik dotyczący lądowania modelami myśliwców (modeli wyposażonych w chowane podwozie oraz klapy) 
    • By Leszekm35
      Witam jak w temacie teraz super cena za ten model
       
      https://www.olx.pl/oferta/spitfire-280cm-cy-model-CID767-IDD0RxW.html#
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.