przemo Opublikowano 26 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2013 A kto to był ten CelCjusz ? moze Celsjusz ? Błąd już poprawiłem dziękuje za zwrócenie uwagi. Następnym razem jak kolega będzie zwracał uwagę to proszę to zrobić z większą kulturą osobistą . A teraz odbijam piłeczkę i może by kolega podał prawdziwe dane i dostosował się do regulaminu forum, na rcclub.eu kolega posiada ładny avatar i w rubryce wiek pisze 17 lat a na naszym forum kolega ma 98 lat ... chyba jest delikatna nie ścisłość w wieku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 29 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Stycznia 2013 Rano pogoda dopisała więc wybrałem się polatać film kiepskiej jakości. Mam w planach zbudować model jeszcze raz ale co nie co więcej pozmieniać. Delikatnie wyszczuplić kadłub, zmienić jeszcze kształt skrzydła, SK i SW . Denerwują mnie częste kapotaże więc będę coś jeszcze kombinował z podwozie. I jak bym coś delikatnie obniżył podwozie to coś pomoże ? Film z dzisiejszego latania http://vimeo.com/58459605 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 30 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2013 Nikt tu nie zagląda no ale to nic i tak będę pisał w tym temacie Obecny twór postanowiłem co nie co "uspitfajerzyć" (taka moja malutka twórczość) i wczoraj uruchomiłem nisko budżetowo - domową wersję "autokada" czyli ołówek gumka, linijka, ekierka, kątomierz, zestaw krzywek oraz browar dla rozjaśnienia umysłu i polepszeniu działania wyobraźni i co mi z tego wyszło ... kadłub co nie co wyszczupliłem, troszkę przerobiłem przód dosłownie delikatnie, zmieniłem miejsce mocowania skrzydła bo w obecnej wersji nie zwróciłem na to uwagi i SW jak i skrzydło było zamocowane na jednej osi (w zasadzie nadal nie jestem pewien czy to błąd?). Na zdjęciu u góry kadłub w oryginalnej wersji a na dole już po przeróbkach. Co nie co porysowałem też przy sterach (u góry w pierwszej wersji a na dole nowe) No i na koniec skrzydło na dole nowsza wersja. W zasadzie dodałem jeszcze 10 cm do rozpiętości i mam teraz 1 m zamiast 90 cm C.D.N. ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek Sz Opublikowano 30 Stycznia 2013 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2013 Nikt tu nie zagląda no ale to nic i tak będę pisał w tym temacie ...................Nie przesadzaj!.Wierny kibic zawsze jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 1 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2013 No to tak przerabiałem już oświetlenie zewnętrzne w modelu, imitacje dopalaczy w park jetach, zmienny wektor ciągu, ruchome kanardy (choć jeszcze nie latałem), luk bombowy ale zwalnianej dużej bomby jeszcze nie więc przy okazji budowy tegoż latadła postanowiłem coś takiego wykonać. Taki depronowy bombowiec nurkujący sądzę że mogę powiedzieć że w połowie według własnego pomysłu Oto i sama bomba, postanowiłem delikatnie przesadzić z wielkością i długość jakieś 14 cm i średnica coś koło 45 mm. Środek bomby wykonany z trzech okrągłych wręg depronowych osadzonych na pręcie węglowym 2 mm i oklejony do około depronem 3 mm. Przednia część i tylna wykonana ze styroduru. Waga nieco ponad 10 g przed malowaniem zobaczymy co waga pokaże jak już będzie po malowaniu Mechanizm zwalniania bomby już został wklejony w kadłub, Zamknięty Otwarty Kadłub w części posklejany, wyszczuplony, podwozie wklejone i podgięte do przodu żeby zapobiec kapotażom. W zasadzie z I3D mało co zostało więc muszę wymyślić jakąś nazwę jak poleci. Chciałbym zrobić jeszcze delikatny wznios na skrzydle i sugerując się rysunkiem Władysława Shiera sądzę że 4 st będą w sam raz. Na wzmocnienie skrzydła będę dawał rurkę węglową 4 mm i robiąc wznios to mam zamiar przeciąć skrzydło na dwie połówki i połączę dwie połówki wkładając drut stalowy 3 mm do rurki węglowej do środka wygięty o kąt 4 st. Tutaj moje pytanie czy wystarczy na skrzydło jedno takie łącznie czy robić jeszcze drugie takie połączenie z bagnetem ? Profil to Kfm -2. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
robertus Opublikowano 1 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2013 A bomba spada czubkiem na dół? Myślę, że jedno wzmocnienie wystarczy w skrzydle, Ładnie dopasuj oba ścięcia i zalej soudalem pieniącym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 1 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2013 A bomba spada czubkiem na dół? Myślę, że jedno wzmocnienie wystarczy w skrzydle, Ładnie dopasuj oba ścięcia i zalej soudalem pieniącym Po wstępnych przeprowadzonym bombardowaniu paneli podłogowych z wysokości sufitu tuż nad ziemią bomba przechyla się ku czubkowi ale rozważam coś delikatnie ją doważyć ... co do wagi bomby się pomyliłem:) , czyli pomalowana waży tylko 9 g ale będzie ponad 10g bo domaluje coś jaskrawego żeby potem nie było kłopotu znaleźć jej w trawie. Dzięki ze skrzydłem tak też zrobię EDIT ... Pod wpływem emocji chwyciłem za skalpel i odciąłem zarys kabiny depronowej i wsadziłem kolesia, czyli plany sie znowu zmieniają i będę robił kabinę ale otwartą. Gość troszkę przestraszony w sumie nie dziwie mu się Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 3 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2013 I tak sobie dłubie w depronie dalej ... dzisiaj zrobiłem łoże bomby i przetestowałem mechanizm zwalniania bomby ... DZIAŁA Co do samej bomby to na wszelki wypadek odciąłem kawałek przodu bomby i w środek wsadziłem malutka mosiężną nakrętkę po czym zakleiłem odciętym kawałkiem. Zyskałem większe wyważenie bomby na przód i teraz szybciej obraca się w locie dziobek w dół. Cała w tym momencie waży 12 g. Tak to się będzie prezentować pod samolotem bomba jako malowanie nie jest jeszcze skończona A tak to działa ... przepraszam za jakość jest kiepska ale widać że mechanizm działa http://vimeo.com/58819045 Wyciąłem stery i zrobiłem przymiarkę Od góry kadłuba dokleiłem wcześniej zeszlifowany kawałek depronu 6 mm żeby to jakoś zaokrąglić i zyskałem kieszeń dla lepszego przyklejenia statecznika pionowego. Oczywiście na przedniej części tez dokleiłem depron wcześniej już oszlifowany CDN .. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 4 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 Kolejna aktualizacja prac i dwa problemy do rozwiązania ale o tym potem ... Długo myślałem jak nazwać ten twór i wymyśliłem PZL Szerszeń ... choć nie wiem czy nie przeginam bo taki projekt miał miejsce w 1993 roku ale zakończył się tylko i wyłącznie jako koncepcja. http://www.samolotyp...2/126/Szerszen3 Dzisiaj dopadłem kawałek kantówki sosnowej i dłutem na razie doprowadziłem do takiego stanu. Teraz mnie czeka kątówka z tarcza ścierną i jedziemy z kopytem "na zicher" Przyjechał depron więc wyciąłem skrzydła i wstępnie będzie to tak wyglądać. Jako wzmocnienie dam rurkę węglową 4 mm. W między czasie jak klej schnie postanowiłem co nie co odświeżyć pilota bo jakoś niewyraźnie wyglądał ale już nabrał barw I wracamy do dwóch problemów które są do rozwiązania oczywiście z waszą pomocą : Pierwszy ... lotki, dopadłem rysunki W. Shiera czy w dolnopłacie takie wielkości lotek będą jak najbardziej stosowane jak na rysunku poniżej? Tylko z tą różnicą że chodzi mi tylko o szerokość lotek po mam zamiar zrobić je na całości długości płata z tego tytułu że serwa chce zamontować w bokach kadłuba. Druga sprawa ... będę chciał zrobić delikatny wznios jakieś 4 st. Skrzydło będę dzielił na dwie połówki do każdej połówki jak już wcześniej wspomniałem ląduje rurka węglowa 4 mm a łącznik chce zrobić z drutu stalowego 3 mm bo akurat mam taką średnice wewnętrzną rurki. Łącznik mam zamiar wygiąć po środku o kąt 4 st. i tu moje pytanie jak długi powinien być taki łącznik czyli jak głęboko powinien wchodzić w jedną połówkę płata żeby miało to słuszność ? Rozpiętość przypomnę to 1 m a cięciwa przy kadłubie w najszerszej częsci skrzydła to 27 cm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFALR30 Opublikowano 4 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 4 Lutego 2013 Przemo (klękają narody ;-)) pomysł z bombą na 6+. Teraz już wiem po co wymieniłeś aparaturę . Ty to masz głowę do pomysłów! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek Sz Opublikowano 5 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2013 Może zrób taki łącznik kadłub - skrzydło. Co do lotek to zrobiłbym szerokie 35 - 40 mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 5 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2013 Koniec dnia więc parę zdjęć z postępu prac nad Szerszeniem dzisiaj zabrałem się za skrzydło ... w zasadzie miał być 1 metr rozpiętości ale ograniczyłem do 92 cm. Pierwsze całe skrzydło podzieliłem na równe dwie połówki. W każdej z połówek wyciąłem miejsce na rurkę węglową 4 mm a następnie zakleiłem z jednej strony taśmą pakową miejsce klejenia rurki. W powstałą szparę nałożyłem epoksydy 1 minutowej a następnie włożyłem rurkę węglową wcześniej dobrze ją docikskając Efekt klejenia taśmą pakową jest taki że epoksyda nie przywiera do taśmy a tworzy ładną czystą spoinę ... w moim przypadku przy klejeniu jednego z płatów dostały mi się pęcherze powietrze dosłownie w dwóch miejscach widocznych na zdjęciu a reszta wygląda nie nagannie W skrzydle wyciąłem dziurę na mechanizm zwalniania bomy Jak też wcześniej wspomniałem na skrzydło dałem wznios 4 st. i łącznik dałem z drutu stalowego jak też Wojtek radził długości jedna połówka 13 cm. Taka wstępna przymiarka skrzydła do kadłuba nieco krzywo ale do klejenia będzie wyrównane I co do lotek do przy kadłubie szerokość 55 mm a na końcu skrzydła 35 m ... może wystarczy CDN ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 6 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Lutego 2013 Postęp, postęp jeszcze raz postęp z pracami ... rozmieściłem położenie serw w modelu i ze sklejki 1,5 mm wyciąłem ramki na serwa i przykleiłem do kadłuba Wyciąłem lotki ze skrzydła i miejsce ozawasowania wykleiłem balsą. Wkleiłem już do kadłuba SW i SK no i oczywiście skrzydło a do zdjęcia jeszcze podpiąłem bombę Od spodu mam właz rewizyjny żeby dostać się do serwa mechanizmu zwalniania bomby Wkleiłem również wręgę silnika wykonaną ze sklejki 3 mm, przykręciłem wstępnie silnika oraz przykleiłem tylne skrętne koło które połączyłem z SK. To co jest na zdjęciu plus koła waży jakieś 295 g więc do 700 g jeszcze spory zapas Malowanie ubzdurałem sobie pustynne więc zamówiłem spraye z decocolor ecorevolution w kolorze żółtym i brązowym ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 7 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 Ale cisza ... ale będę uparty i pisze nadal Dzisiaj dokleiłem drugi stopień Kfm a natarcie wykleiłem balsą 6 mm ... teraz czeka mnie troszkę szlifowania Lotki też został już wklejone na swoje miejsce. Jeszcze zająłem się owiewką silnika, którą po ciężkich bojach jakoś udało mi się wyszlifować gotowe CDN ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wojtek Sz Opublikowano 7 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 Przemku a gdzie są ....... na skrzydłach, chyba że to na razie tajemnica. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFALR30 Opublikowano 7 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 Przemku - cisza w tym temacie wynika z powodu, że obserwatorom szczęki opadły i tylko stać nas na podziwianie jakości, samozaparcia i pomysłów jakie wrzucasz do tego projektu. Jak by cie każdy tylko chwalił to mógłbyś wpaść w narcyzm Ja często w Twoje tematy zaglądam bo w zespole z Wojtkiem Sz. cuda z modeli robicie tak wizualnie jak i technicznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 7 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 Przemku a gdzie są ....... na skrzydłach, chyba że to na razie tajemnica. Wojtek no doba stanowczo jest za krótka a z rozwinięciem tematu jeszcze poczekajmy Rafał jaka tam jakość ... daj spokój i tak jest się do czego przyczepić ... ogólnie zobaczymy czy będzie chciał latać bo pozmieniałem raczej już konkretnie a i tak buduje w zasadzie bez planów. No Wojtek stanowi wsparcie techniczne i to konkretne wsparcie ale jak by nie było Ty dostarczasz kolejnych pomysłów, choćby oświetlenie dopalaczy sprzężone z drążkiem gazu przy budowie F-22 no a potem jak to się sprawdziło to w Gripenie Dłubał będę dalej aż skończę a potem ulotnie albo "ukrece" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RAFALR30 Opublikowano 7 Lutego 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 Jak po modyfikacjach wyznaczysz środek ciężkości? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 7 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Lutego 2013 Dobre pytanie ogólnie zorbie tak jak w pierwszej wersji czyli wprowadzę dane do programu i się zobaczymy co wyjdzie .... ogólnie przy profilach Kfm troszkę się nie boję o SC z racji tego że są to profile dość odporne na przesuwanie SC Obecna wersja od pierwotnej różni się tylko kształtem sterów, skrzydła z ta różnicą że jest troszkę dołożone powierzchni no i kadłub troszkę stracił na wadze z racji że go odchudziłem. Długość kadłuba jest ta sama, do rozpiętości dodałem tylko 2 cm czyli 92 cm rozpiętości a nie jak miało być 1 m więc sądzę że SC za bardzo nie ulegnie zmianie choć pierwsza wersja to centropłat a obecna to dolnopłat więc chyba będzie inaczej ... reasumując oblot wszystko zweryfikuje i mam nadzieję że nie przekroczę 700 g. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 10 Lutego 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2013 Natarcie wyszlifowałem i zaokrągliłem i w masce silnika wywierciłem dziurę dla chłodzenia regulatora. Teraz tylko muszę wyciąć w kadłubie otwory ujścia powietrza dla polepszenia cyrkulacji. Dzisiaj wziąłem się za detale, które sądzę przyozdobią ten model. Mordkę troszkę przerobiłem w "paincie" i sądzę że jest o wiele ładniejsza od pierwszej Oznaczenia oczywiście Polskie i mniej więcej tak to sobie wymyśliłem, że na prawym płacie Polska Szachownica a na lewym cyfra jeden w okręgu (rozmiar to 5 cm x 5 cm). Od spodu tak samo będzie tylko z tą różnicą że szachownica jak i cyfra będzie o wiele większa (10 cm x 10 cm). Motyw szerszenia będzie naklejony na wcześniej pomalowane na czarno koło dla jego uwydatnienia. Detale drukowane na szybko tylko do przymiarki oczywiście docelowo druk laserowy kolorowy No i powoli będzie trzeba zaczynać malowanie a kabinką zajmę się tradycyjnie na samym końcu CDN ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi