robertus Opublikowano 9 Maja 2013 Opublikowano 9 Maja 2013 Podejrzewam,że używasz proponowanej przez youtube stabilizacji To powoduje takie skakanie filmu.
kesto Opublikowano 9 Maja 2013 Opublikowano 9 Maja 2013 Bardzo przyzwoite loty oraz relacja z budowy. Myślę, że teraz więcej osób zdecyduje się na Wicherka . Gratulacje.
Pioterek Opublikowano 9 Maja 2013 Autor Opublikowano 9 Maja 2013 Bardzo przyzwoite loty oraz relacja z budowy. Myślę, że teraz więcej osób zdecyduje się na Wicherka . Gratulacje. Dziękuję z ocenę. Wyszedł bardzo fajny model nie tylko rekreacyjny, ale i jak się okazuje też i model do akrobacji lub nauki akrobacji. Warto go było zbudować, ale właśnie taki dość nowoczesny ale latający zgodnie z rodowodem i to o niebo lepiej niż wymieniony w tytule tematu Piper. Dzisiaj udało mi się nareszcie wykonać wszystkie figury perfekcyjnie. Ponieważ coraz lepiej ten czuję model i jest on już wyregulowany idealnie postaram się skręcić lepszy film z akrobacji tego modelu kamerą podobną do GoPro.
kesto Opublikowano 10 Maja 2013 Opublikowano 10 Maja 2013 Pomyśl jeszcze o pływakach. Silnik masz ze sporym nadmiarem mocy, więc radochy nad wodą będziesz miał sporo. Polecam.
Pioterek Opublikowano 11 Maja 2013 Autor Opublikowano 11 Maja 2013 Pilot zasiadł za sterami Wicherka.
robertus Opublikowano 11 Maja 2013 Opublikowano 11 Maja 2013 Cudeńko Ci wychodzi. Widać, że masz zamiłowanie do makiet Taki pomysł: serwo przykryj imitacją pakunków.
Pioterek Opublikowano 11 Maja 2013 Autor Opublikowano 11 Maja 2013 Cudeńko Ci wychodzi. Widać, że masz zamiłowanie do makiet Taki pomysł: serwo przykryj imitacją pakunków. Myślałem o tym i chyba tak zrobię. (walizki na serwach) Jakoś polubiłem tego Wicherka i ostatnio tylko nim latam. Boję się żeby inne modele mi to wybaczyły, że je tak zaniedbałem - szczególnie Mustang Blue Nose co się od zimy pręży do lotu. Pomyśl jeszcze o pływakach. Silnik masz ze sporym nadmiarem mocy, więc radochy nad wodą będziesz miał sporo. Polecam. Pływaki to raczej nie w tym modelu (nie chcę go przypadkiem utopić) - ale narty w zimie jak najbardziej.
Pioterek Opublikowano 12 Maja 2013 Autor Opublikowano 12 Maja 2013 Powstał dzisiaj nowy film z lotów Wicherkiem. Zastosowaliśmy trochę inną technikę filmowania. Zbierało się na burzę więc wiatr był spory i porywisty co utrudniało trochę przede wszystkim lądowania. Ale w powietrzu model czuł się jak rybka w wodzie. Na lotnisku były jeszcze dwie akrobatki spalinowe. Jedna nie wystartowała bo nie miała siły wyjść z trawy - (oblot modelu), druga startowała tylko pod wiatr . Wicherek startował w poprzek i wzdłuż wiatru jak kto woli :-). Dziękuję koledze Stefanowi za filmowanie. http://youtu.be/bt9IOFa0Bbg Model b.dobrze spisuje się na wietrze - po prostu nie odczuwa go. Być może wytłumaczenie jest w profilu: Profil Wicherka (w porównaniu np. z popularnym z Clarc-Y) jest cienki i tnie powietrze jak nóż.
tombrzus Opublikowano 13 Maja 2013 Opublikowano 13 Maja 2013 Witaj Piotrze, drobne pytanie techniczne - jaki żyroskop użyłeś w tej konstrukcji i czemu SK a nie lotki? pozdrawiam, Tomek
Pioterek Opublikowano 13 Maja 2013 Autor Opublikowano 13 Maja 2013 Witaj Piotrze, drobne pytanie techniczne - jaki żyroskop użyłeś w tej konstrukcji i czemu SK a nie lotki? pozdrawiam, Tomek Żyro SK aby zapewnić prosty start i lądowanie szczególnie gdy latamy z bocznym wiatrem lub na utwardzonej powierzchni lotniska i model chce myszkować - to żyro nie jest konieczne to tylko mój komfort. Żyro na lotkach i SW jest zupełnie nie potrzebne w tym modelu - bo model jak to mówią lata sam. Żyroskop to Futaba GYA 430. Polecam temat o żyroskopach i są też moje zdjęcia i komentarze z zastosowań żyroskopu w samolocie. http://pfmrc.eu/inde...op-w-samolocie/
Pioterek Opublikowano 15 Maja 2013 Autor Opublikowano 15 Maja 2013 Wicherek ma nowy silnik. Jak pisałem w podsumowaniu dla pakietów LiFe 2x4LiFe odpowiedniejszym jest silnik o nominale 1000U/min i taki silnik dzisiaj założyłem dzisiaj do modelu. Pobór prądu i ciąg silnika pozostały prawie bez zmian 44A max /2,35 kg ciągu ale dzięki temu mogłem założyć mniejsze śmigło i model nie kosi mi już trawy na lotnisku, którą to trawę musiałem po locie zbyt często usuwać z modelu. W Wicherku stosuję silniki Robbe w konfiguracjach: Pakiet 2x4SLife silnik 4250/05 - 1000 U/min, śmigło 12x6 Pakiet 2x4SLiFe silnik 4250/06 - 800 U/min, śmigło 14x7 (i kosi trochę trawę gdy wysoka) Pakiet 4S LiPol silnik 4250/06 - 800 U/min, śmigło 12x6
Pioterek Opublikowano 16 Maja 2013 Autor Opublikowano 16 Maja 2013 Krótki film z przed wieczornych lotów Wicherkiem http://youtu.be/aZEaQjdCvcw
GiulioN Opublikowano 19 Maja 2013 Opublikowano 19 Maja 2013 Sama modyfikacja jest mało widoczna, sam się zastanawiałem parę minut co zrobiłeś i mi się to podoba, chociaż te otwory nad kabiną mogłyby być inaczej wycięte, tak aby przypominały Storcha lub inny samolot tego typu. Ale to tylko taki mój mały pomysł.
Pioterek Opublikowano 22 Maja 2013 Autor Opublikowano 22 Maja 2013 Ja też uważam że mogło być lepiej, ale to jest sklejka 0,8 mm i trzeba było zostawić trochę "mięsa" .
Pioterek Opublikowano 26 Maja 2013 Autor Opublikowano 26 Maja 2013 Powstał mój nowy model J-1 Prząśniczka EP 2.0 m, równie kultowy tym razem polski samolot amatorski. Zainteresowanych relacją z budowy i lotów modelu zapraszam na stronę: http://pfmrc.eu/inde...iczka-m-ep-20m/
Pioterek Opublikowano 29 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 29 Czerwca 2013 Dzisiaj Wicherek wziął udział w pikniku modelarskim "Radawiec 2013" w Lublinie.
Pioterek Opublikowano 30 Czerwca 2013 Autor Opublikowano 30 Czerwca 2013 Na pikniku Wicherek 25M został zademonstrowany w roli modelu do nauki latania w systemie Trener-Uczeń. Model ten spisuje się doskonale w tej roli. Osoba mi towarzysząca mimo bardzo niewielkiego doświadczenia w lataniu dobrze dawała sobie radę w utrzymaniu modelu w powietrzu. To bardzo przyjazny model.
Pioterek Opublikowano 15 Lipca 2013 Autor Opublikowano 15 Lipca 2013 Wicherek i Prząśniczka - "rodzeństwo" na lotnisku
Rekomendowane odpowiedzi