Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Przepraszam na wstępie tych którzy liczyli na relacje o jakimś wypaśnym HI-ENDowym napędzie EDF -niestety -to tylko szaleństwo starego człowieka czyli pseudo edf własnego pomysłu .

 

Zachęcony dzisiejszymi testami tego "napędu" postanowiłem się podzielić wstępnymi efektami .

Jako napęd użyłem silnik TP 2409-12 plus przyciętych śmigieł SF ;pierwsze jest z 9x4 drugie 9x6 ( oba do średnicy

12cm ) .

Stator to parę listewek.odrobina balsy i odpady depronu.

 

8e6df21011a430cemed.jpg

 

Tunel napędu wycięty z styroduru (jeszcze raz dzięki Marek) i jeszcze nie wykończony -tylko z mojej niecierpliwości złożony do testu.

 

660ffb82198fa3bamed.jpg

 

Cały ten zestaw został dziś na na szybko uruchomiony i.......okazało się że to działa :) nie mam wagi chwilowo ale ciąg jest naprawdę zachęcający ,a jak dojdzie dysza myślę że prędkość też będzie słuszna.

Pozostało mi do tego czegoś dorobić płatowiec któremu taki silnik -beczka by pasował wizualnie -niestety odpadają samoloty realne bo przy tej średnicy uzyskał bym model gigant .Trzeba coś naszkicować samemu

 

79a036614988a7a7med.jpg

jeden z pierwszych szkiców , ale myślę o delcie zamiast niby układu kaczki...... szukam pomysłów, może ktoś coś mi podsunie?

Opublikowano

Prądy w edfach nie zachęcają.

Jak to wygląda w tym wypadku? Jaki prąd maksymalny/obroty?

Zastosowanie różnych śmigieł to przypadek czy celowe działanie poparte jakąś teorią?

Opublikowano

Cały ten "napęd" czyli rura, silnik ,śmigła ,ecs... waży około 150g

 

Prądu nie mierzyłem bo i nie mam czym (tu mi się Robercie przydasz) ale silnik i regulator po paru minutowych testach STATYCZNYCH był lekko letni ,ECS 30A pakiet 3s 1300mAh 20C- czyli w locie powinno być jeszcze mniejsze obciążenie.

Silnik ma 1600kv i myślę że po obcięciu łopat mniej traci na maksymalnych obrotach niż na śmigle.

 

Zastosowanie różnych śmigieł to nie przypadek - pierwsze ma mniejszy skok-a drugie większy ;w sumie daje mi efekt "większej-wklęsłej" łopaty a można jeszcze inaczej to tłumaczyć-pierwsze śmigło zagarnia powietrze a drugie je przyspiesza .... ot taka teoria naćpanego ale chyba nie pozbawiona do końca sensu.

Opublikowano

Projekt 2 przypomina kształtem Deltę jakich już dużo lata. Głosuję na projekt 1 - na pierwszy rzut oka profil skojarzył mi się z jedną z wersji projektu PZL Skorpion.

Ciekawy jestem wyniku pomiarów Twojego EDFa. Planujesz budowę z depronu, balsy, skrzydło profilowane czy któryś z KFm.

Opublikowano

W pierwszym projekcie faktycznie istnieje "słabe miejsce" ale jak napisał Jacek -kilka wzmocnień i tam będzie nie do zdarcia .

Można dodać jeszcze stateczniki pionowe jak w wersji drugiej -one tez odrobinę by usztywniły te miejsce.

Mi tez bardziej się podoba wersja pierwsza ale druga ma większa sile nośną a chciałbym tez lepsze własności szybowe..... jeszcze nie zdecydowałem .

 

EDIT planuje budowę z podkładów /depronu ,profil KFM4-szybki w budowie -niemal nie możliwy do zepsucia wykonania i dobrze chowa węgle.

Projekt nr 1 faktycznie przypomina PZL 230 z tej wersji którą pokazano w makiecie 1/1 :)

Pobór prądu zmierzę ale znając parametry silnika mogę oszacować na oko że pobór nie jest większy jak 20-25A

Opublikowano

Postęp na razie zerowy- prace ruszają jutro czyli w sobotę.

Padło na projekt nr1 nie tyle że ciekawszy o ile łatwiej będzie mi wykonać płynnie przechodzący kadłub w skrzydło co w delcie zwłaszcza przy profilu KFM wyszło by nieładnie.

Sam jestem ciekaw jak się będzie sprawował ten "EDF" w locie .

 

PS na złość jak zwykle- niema węgla w MODELE SKLEP :(

Opublikowano

Efekt 3 godzinek - z braku węgla w sklepie użyłem dźwigar po rozbitku -zmieniło to troszkę wygląd inż planowałem bo ma inny skos .

 

8343ea710b4a8576med.jpg

 

ef423ead13cbc587med.jpg

 

Skrzydło otrzymało profil KFM4 dzięki któremu mogłem wkleić dźwigar wycinając miejsce na niego w środkowej warstwie .

Kanardy będą ale zamontuje je jako martwe -sterowanie tylko sterolotkami (w sumie bardziej będą dekoracją jak usterzeniem )

Opublikowano

Uwielbiam takie ostre kształty ahhh. Coś wspaniałego.

Ogromnie jestem ciekaw jak sprawdzi się ten profil. Latałem z KFM-ami ale nigdy w modelu, który z założenia miał być szybki.

Opublikowano

KFm-4 to bardzo dobry profil, symetryczny samolot na pewno będzie zwrotny.

Na przykład, jeśli samolot z KFm-2 jest podatny na wiatr, to podklejając stopień od spodu poprawia się mu znacznie charakterystyka lotu w wietrze.

Opublikowano

KFM zastosowałem bardziej dla wzmocnienia a jego własności są "przy okazji"

 

cab7966986537acdmed.jpg

 

Przymierzyłem napęd -oj ładne to nie będzie ...a czy szybkie? się okaże ale mam wątpliwości -robię model o max wielkości (oszacowanej na oko) by ten "tunel" nie szpecił ale może to być właśnie okupione prędkością- jej brakiem :)

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.