Skocz do zawartości

Curtiss P-40C Tomahawk IIB rozp. 120cm


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ogólnie zapowiada się bardzo ładny model, a przejście kadłub skrzydło baaardzo ładne, zwłaszcza że płat odłączany.

 

IMGP2353.JPG

Jak masz parcie na taki realizm, to przecież jest w necie trochę zdjęć "od przodka", na nich można podpatrzeć krzywizny nosa i wlotów powietrza.

Teraz lekko przesadziłeś. Jeśli chcesz jeszcze popracować nad tymi wlotami, poszperam u siebie w materiałach o P-40, bo mam tego trochę i podeślę coś pomocnego.

Opublikowano

Dzięki Stefanie, ale malowanie mam już wybrane.

Dorobiłem jeszcze trochę elementów. W epp gorzej wychodzą niż z depronu, ale chciałem aby faktura pokrycia była jednakowa.

IMGP2368.JPG

IMGP2371.JPG

IMGP2369.JPG

 

Obliczyłem powierzchnię skrzydeł. Jest tego około 22dm2

Opublikowano

Zamówiłem silnik. W moim przypadku będzie to Hextronik DT900. Szybszy (900kV) brat silnika, który zastosował Marek w swoim Spicie XXL.

Na razie nie montuję elektroniki.Zobaczę jak się będzie wyważał, mam niejasne przeczucie, że będzie za ciężki na dziób. Wtedy serwa pójdą na sam ogon.

Opublikowano

Miałem nie malować jeszcze, ale coś trzeba robić. Miałem jedną puszeczkę Humbrola w odpowiednim kolorze. Jeszcze nie urzywaną.

Starczyło na tyle co na zdjęciu, a i tak potrzebne są małe poprawki, bo gdzie nie gdzie jest jaśniejszy odcień.

IMGP2403.JPG

  • Lubię to 1
Opublikowano

Lub - jeżeli rozpuszczalnik nie wyżre EPP - rozcięczyć farbę i tym malować :) A aerograf to i tak najlepsze wyjście. Jak pewnie Wam wiadomo, Humbrol enamel rozcięczać w tempertynie lub benzynie lakowej.

Opublikowano

Rozcieńczalnik mam. Humbrol z puszki nie jest gęsty nie ma powodu aby go rozcieńczać pod pędzel. Maluję pędzelkiem z przyciętym włosiem na zasadzie szczotkowania bardziej niż pędzlowania.

Jak pisałem wcześniej, tam gdzie za bardzo przyszczotkowałem farbę mam prześwity epp. Aerografem tez bym miał i trzeba by kłaść kilka warstw.

Po prostu panowie, ten model jest taki duży :). 120cm to tak do sutków ;)

Opublikowano

Robert a jaki przewidujesz napęd, bo coś niedoczytalem? Mam świetny silnik z juniora z regulatorem napewno sobie poradzi z modelem doskonale. Jak sie zdecydujesz daj znać...

  • Lubię to 1
Opublikowano

tam gdzie za bardzo przyszczotkowałem farbę mam prześwity epp. Aerografem tez bym miał

eeeee,.... nie filozofuj tylko kup aerograf i spróbuj. Dla moderatora nie wypada pisać takich głupot :P;)

Opublikowano

Silnik już do mnie leci z Chin: Hextronik DT900 - 900kV, 400W. Na śmigle 11x4,5 ciągu podobno ok 1kg. Ale zależało mi też na prędkości. Marek w swoim ząłożył podobny 700kV. Będzie okazja do porównania.

 

Kesto, moderatorem już nie jestem, ale się dostosuję do rady :)

Opublikowano

120cm to tak do sutków ;)

Moim zdaniem jak model szura suta końcówką skrzydła to znaczy, że zaczyna się odpowiednia skala :D A tak na poważnie to pomysł z kombatami 120cm jest świetny. Polatałem trochę normalnym i rozpiętość trochę mnie drażniła. Tutaj mamy w sam raz.

Ja malowałem trochę Pactrami, mały słoiczek z odrobiną wody daje sporo malowania pędzelkiem.

Opublikowano

"Moim zdaniem jak model szura suta końcówką skrzydła to znaczy, że zaczyna się odpowiednia skala :D" - padłem na ryj :)

 

Kupuję to powiedzonko :D

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Mam silnik. Porówanie wielkości z moim standardowym silnikiem emax cf28122

IMGP2662.JPG

 

Zauważyłem coś niepokojącego w silniku. Na moje oko to on jest okropnie niechlujnie nawinięty

IMGP2664.JPG

Czy może się mylę?

Opublikowano

Hexotronik montowany w modelach Lanyu.Spokojnie radzi sobie z modelami 1300-1600 gr ,na śmigle trójłopatowym 12x6 pobór w granicach 30-32A

Opublikowano

Zauważyłem coś niepokojącego w silniku. Na moje oko to on jest okropnie niechlujnie nawinięty

 

Jest po prostu nawijany pękiem drutów. Wyraźnie widać przy zmianie zęba. Nie przejmowałbym się, chyba że gdzieś haczy.

Opublikowano

Skoro mam już silnik, to zacząłem montować i przymierzać wyposażenie.

Serwa poszły na sam ogon.

Tu będzie luk na baterię.

IMGP2667.JPG

 

Zamontowałem wręgę silnika. Wręga jest na styk z otworem w kadłubie. Od spodu przykleiłem małe kosteczki do ustalenia położenia w kadłubie. Następnie przykleiłem wręgę pieniącym soudalem po krawędzi i dokleiłem od góry 1cm pierścień z epp.

Czy to wystarczy?

IMGP2666.JPG

 

Na zdjęciu widać również, że odciąłem wlot chłodnic. Wydrylowałem kanały nawiewu do kadłuba.

IMGP2669.JPG

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.