dukeroger Opublikowano 20 Września 2016 Opublikowano 20 Września 2016 Ja sie ze Stefanem ogolnie zgadzam, glownie dlatego ze to polski samolot i napisanie na nim PZL powinno (w moim mniemaniu) do czegos (polakow) zobowiazywac. Horetn/Messershmitt/Junkers/itd takich uczuc we mnie nie budza. Pozostaje pytanie jaka historie zaciemniamy, ze byl inaczej pomalowany? Ze mial inna geometrie podwozia? W modelarstwie jest duza dowolnosc modernizacji modelu (np.zeby byl lotny w stosunku do oryginalu). Poprawnym byloby powiedziec model inspirowany i w jakimkolwiek konkursie makiet powinien przepasc w przedbiegach... bo poza tym super ze model inspirowany byl polska konstrukcja i lata. EDIT: zaszlo pewne nieporozumienie, moje uwagi co do modelu inspirowanego i jego udzialu w konkursie makiet dotyczyly innego samolotu PZL zrobionego przez innego Piotra (model bialo czerwony). Piotra z tego watku mam nadzieje nie urazilem.
Gość horn3t Opublikowano 20 Września 2016 Opublikowano 20 Września 2016 Model piękny i oddaje jak dla mnie to co było charakterystyczne dla tego typu samolotu, brawo dla twórcy modelu i pomocnika. Dla mnie to super, iż pasja lotniczo –modelarska znajdzie się w tej historycznej produkcji filmowej, choć pewnie niewielu oglądających będzie miało o tym świadomość. O historii można długo dyskutować, ja wiem że z każdym dniem historia nabiera innych kolorów . Ja osobiście wole patrzeć w przyszłość a w pamięci mieć w tym przypadku męstwo i poświęcenie polskich lotników bez wnikania w szczegóły. 3
stema Opublikowano 20 Września 2016 Opublikowano 20 Września 2016 ...EDIT: zaszlo pewne nieporozumienie, moje uwagi co do modelu inspirowanego i jego udzialu w konkursie makiet dotyczyly innego samolotu PZL zrobionego przez innego Piotra (model bialo czerwony). Piotra z tego watku mam nadzieje nie urazilem. Masz absolutnie rację ... Mi też chodziło o ten model, a z Piotrem i Henrykiem wszystko sobie wyjaśniliśmy na lotnisku.
Cybuch Opublikowano 4 Lipca 2020 Opublikowano 4 Lipca 2020 Temat P 11 leciwy , ale dla mojego kolegi gorący. Mam pytanie odnośnie lotek w P11. Dzisiaj były próby oblotu modelu jednak mierne , brak reakcji na lotki. Może Koledzy coś podpowiedzą o co chodzi. Pozdrawiam.
Viper Opublikowano 5 Lipca 2020 Opublikowano 5 Lipca 2020 Nie wiem czy pomogę, ale proponuję przeanalizować wątek ŚP Pioterka. Budował swoją PZL-kę z zestawu Pana Suchockiego. Opisywał miedzy innymi "kłopoty" z lotkami, które zniknęły wraz z oprogramowaniem różnicowego wychylenia. Tu link do całego wątku:
vidlak Opublikowano 6 Sierpnia 2020 Opublikowano 6 Sierpnia 2020 W dniu 4.07.2020 o 23:44, Cybuch napisał: Temat P 11 leciwy , ale dla mojego kolegi gorący. Mam pytanie odnośnie lotek w P11. Dzisiaj były próby oblotu modelu jednak mierne , brak reakcji na lotki. Może Koledzy coś podpowiedzą o co chodzi. Pozdrawiam. https://pfmrc.eu/topic/41979-pzl-p11c-wycinanka-jarosława-suchockiego-od-strony-12-następna-budowa-z-kilkoma-zmianami/page/14/?tab=comments#comment-599427
Cybuch Opublikowano 6 Sierpnia 2020 Opublikowano 6 Sierpnia 2020 W dniu 6.08.2020 o 23:15, vidlak napisał: https://pfmrc.eu/topic/41979-pzl-p11c-wycinanka-jarosława-suchockiego-od-strony-12-następna-budowa-z-kilkoma-zmianami/page/14/?tab=comments#comment-599427 No właśnie . Walczymy z tym tematem.Dokładnie to samo. Po pierwszych miernych próbach oblotów następnych jeszcze nie było. Moje sugestie : Zero expo , wychylenia na maxa i różnicowe wychylenia lotek. Ten sam model od tego samego sprzedawcy i ten sam problem. Od razu proponuję przesunąć środek ciężkości do przodu a nie jak proponuje Pan Suchocki. Co dalej ?. Opinie o tym modelu mierne. W przypadku braku reakcji na lotki ratować się kierunkiem . Mało wprawny pilot na bank go rozbije. Moim zdaniem to spierd ..profil. Rozważam zastosowanie turbulatorów.
Henryk S. Opublikowano 8 Sierpnia 2020 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2020 Buduję już czwartą P 11 , dwie 2,5m,jedna 3m którą latał Piotr Kaplon , teraz buduję o rozpiętości 3,57 , wszystkie moje modele pięknie latają jak trenerki górnopłaty , przeczytaj u mnie na stronie 14 tam gdzie jest przecięty centropłat , jaka może być przyczyna kiepskiego latania.
Cybuch Opublikowano 8 Sierpnia 2020 Opublikowano 8 Sierpnia 2020 5 godzin temu, Henryk S. napisał: Buduję już czwartą P 11 , dwie 2,5m,jedna 3m którą latał Piotr Kaplon , teraz buduję o rozpiętości 3,57 , wszystkie moje modele pięknie latają jak trenerki górnopłaty , przeczytaj u mnie na stronie 14 tam gdzie jest przecięty centropłat , jaka może być przyczyna kiepskiego latania. To jaki powinien być prawidłowy kat zaklinowania płatów?. Konstruktor powinien to poprawić , ale nie . Nadal sprzedaje zrąbany projekt.
Henryk S. Opublikowano 9 Sierpnia 2020 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2020 W każdym modelu który budowałem robię wznios płatów o grubość profilu , kładąc model na plecach płaty dolegają do powierzchni , jeżeli budowałeś model i płaty masz mocowane na blachy do kadłuba , wystarczy tylko wydłużyć zastrzały. Zobacz na drugiej stronie budowy pierwszego modelu jest tam pokazane jak to robię.
Cybuch Opublikowano 9 Sierpnia 2020 Opublikowano 9 Sierpnia 2020 13 godzin temu, Henryk S. napisał: W każdym modelu który budowałem robię wznios płatów o grubość profilu , kładąc model na plecach płaty dolegają do powierzchni , jeżeli budowałeś model i płaty masz mocowane na blachy do kadłuba , wystarczy tylko wydłużyć zastrzały. Zobacz na drugiej stronie budowy pierwszego modelu jest tam pokazane jak to robię. Dzięki.
Henryk S. Opublikowano 9 Sierpnia 2020 Autor Opublikowano 9 Sierpnia 2020 Teraz wiesz o co chodzi , jeżeli nie to podaj mi Nr telefonu to porozmawiamy.
Cybuch Opublikowano 9 Sierpnia 2020 Opublikowano 9 Sierpnia 2020 17 minut temu, Henryk S. napisał: Teraz wiesz o co chodzi , jeżeli nie to podaj mi Nr telefonu to porozmawiamy. Wybacz , 789 237 297
Henryk S. Opublikowano 9 Września 2020 Autor Opublikowano 9 Września 2020 Czwarta zbudowana na zamówienie PZL-P11c o rozpiętości 3,57m , no i kilka zdjęć jak ten model wygląda. 2
mecenas Opublikowano 9 Września 2020 Opublikowano 9 Września 2020 Heniu brawo!!! Teraz śmiało możesz wykonać tablicę " Państwowe Zakłady Lotnicze - Zakład nr. 6 Katowice" i wywiesić na płocie?. To już zaczyna być produkcja masowa?. No i ten Valach do napędu - coś pięknego.
f-150 Opublikowano 17 Września 2020 Opublikowano 17 Września 2020 W dniu 9.09.2020 o 10:30, mecenas napisał: Heniu brawo!!! Teraz śmiało możesz wykonać tablicę " Państwowe Zakłady Lotnicze - Zakład nr. 6 Katowice" i wywiesić na płocie?. To już zaczyna być produkcja masowa?. No i ten Valach do napędu - coś pięknego. Przeca on jest gorol z Sosnowca a nie hanys z Katowic ? 2
Henryk S. Opublikowano 9 Października 2020 Autor Opublikowano 9 Października 2020 W dniu 9.09.2020 o 10:30, mecenas napisał: Heniu brawo!!! Teraz śmiało możesz wykonać tablicę " Państwowe Zakłady Lotnicze - Zakład nr. 6 Katowice" i wywiesić na płocie?. To już zaczyna być produkcja masowa?. No i ten Valach do napędu - coś pięknego. Mecenasie Tablica już dawno wisi na płocie , tylko zakłady lotnicze w Sosnowcu , nie byłeś u mnie to jak mogłeś widzieć tą dużą piękną tablice.
Pit Opublikowano 9 Października 2020 Opublikowano 9 Października 2020 W dniu 6.08.2020 o 23:43, Cybuch napisał: No właśnie . Walczymy z tym tematem.Dokładnie to samo. Po pierwszych miernych próbach oblotów następnych jeszcze nie było. Moje sugestie : Zero expo , wychylenia na maxa i różnicowe wychylenia lotek. Ten sam model od tego samego sprzedawcy i ten sam problem. Od razu proponuję przesunąć środek ciężkości do przodu a nie jak proponuje Pan Suchocki. Co dalej ?. Opinie o tym modelu mierne. W przypadku braku reakcji na lotki ratować się kierunkiem . Mało wprawny pilot na bank go rozbije. Moim zdaniem to spierd ..profil. Rozważam zastosowanie turbulatorów. Witam. Może komuś to się przyda. Poniżej ustawienia dla wersji 2,0m Suchockiego ( to jest stara wersja, ma ok 8-10lat). Model lata dobrze i powiedziałbym, że jest czuły na lotki. W zakręcie obowiązkowo ster kierunku. Duża tendencja do ześlizgu ale idzie się do tego przyzwyczaić i jest spoko. Wyważenie: S.C. w miejscu podparcia zastrzałami 110mm ( dla jasności - sprawdzane bez paliwa) Wychylenia: Lotki: -14st./+24st. Wysokość: -10st./+10st Kierunek: +55mm/-55mm mierząc w najbardziej oddalonym od osi obrotu punkcie steru kierunku.
Cybuch Opublikowano 9 Października 2020 Opublikowano 9 Października 2020 15 minut temu, Pit napisał: Witam. Może komuś to się przyda. Poniżej ustawienia dla wersji 2,0m Suchockiego ( to jest stara wersja, ma ok 8-10lat). Model lata dobrze i powiedziałbym, że jest czuły na lotki. W zakręcie obowiązkowo ster kierunku. Duża tendencja do ześlizgu ale idzie się do tego przyzwyczaić i jest spoko. Wyważenie: S.C. w miejscu podparcia zastrzałami 110mm ( dla jasności - sprawdzane bez paliwa) Wychylenia: Lotki: -14st./+24st. Wysokość: -10st./+10st Kierunek: +55mm/-55mm mierząc w najbardziej oddalonym od osi obrotu punkcie steru kierunku. Dzięki Piotrze .
Rekomendowane odpowiedzi