Czesław Opublikowano 24 Lutego 2014 Opublikowano 24 Lutego 2014 Teraz się wydało ,budujesz dwa modele jeden do nauki latania Czesław.
stan_m Opublikowano 24 Lutego 2014 Opublikowano 24 Lutego 2014 Henryku, czy stosując EZE-KOTE: 1. Da się przykleić jedną warstwę tkaniny na drugą (na zakładkę), bez zmarszczek i bąbli? 2. Czy można oklejać krawędzie lotek, sterów z niewielkim wyobleniem?
Henryk S. Opublikowano 24 Lutego 2014 Autor Opublikowano 24 Lutego 2014 Ta ostatnia fotka z tymi amortyzatorami,to nie jest mój model,buduje go kolega Piotr Kaplon,z tego co wiem to te amortyzatory kupił w sklepie z wyposażeniem do mebli. Czesławie jak wiesz jest to model Piotra,a buduje go sam Piotr,gdyż zakochał się bardzo w P 11,nawet na budowę tego modelu wziął dwa tygodnie urlopu,i przesiedział cały urlop w modelarni którą ma w piwnicy,nawet zapominał o jedzeniu. Stanisławie stosując Ezy-Kote można robić wszystko,gdyż lepiej się klei i formuje niż przy użyciu żywicy. Teraz jeszcze kilka fotek modelu p11c o rozpiętości 330 cm ale kolegi Piotra,model jest po remoncie w nowych barwach i ostatnie zdjęcia w starych barwach. 1
Pit Opublikowano 24 Lutego 2014 Opublikowano 24 Lutego 2014 Cudo!!! A jak lata? Jakieś filmiki dostępne?
mariopilot Opublikowano 24 Lutego 2014 Opublikowano 24 Lutego 2014 Widzę że to malowanie lepiej pasuje ja swego też tak chce pomalować będę miał mniejszego brata ale tylko o 30cm swietnie się pręzętuje tylko jeszcze atrapę silnika pozdrawiam Mariusz Mój będzie w takim samym malowaniu tylko trochę większy
Henryk S. Opublikowano 27 Lutego 2014 Autor Opublikowano 27 Lutego 2014 Budowa modelu posuwa się do przodu żółwim tempem,dokończyłem podwozie oprofilowałem go balsą,okleiłem całość włóknem szklanym przy użyciu żywicy,dokończyłem też zastrzały podwozia.Cały model jest przygotowany do malowania.Byłem w mieszalni lakierów samochodowych,powiedziano mi że jest domieszka da lakieru akrylowego,w zależności ile się da to jest mat lub półmat,tylko jest taki problem że nie mają w katalogu koloru khaki,więc muszę kupić lakier humbrol i pokazać,teraz pytanie dla kolegów jaki Nr.lakieru kupić aby był najbardziej zbliżony do P11.
Gość horn3t Opublikowano 28 Lutego 2014 Opublikowano 28 Lutego 2014 Humbrol 142 - "Polish khaki" ale już nie produkowany chyba że masz stary zapas z lat -70
Gość horn3t Opublikowano 28 Lutego 2014 Opublikowano 28 Lutego 2014 Z palety kolorów RAL dobierzesz, Lub FS tyle że nie ma odpowiednika trzeba jak to mówią dobierać na oko - PACTRA ma farbkę 067 która jest zbliżona kolorystycznie .
Lucjan Opublikowano 28 Lutego 2014 Opublikowano 28 Lutego 2014 Witaj Heńku ! Aby uzyskać polski khaki , trzeba do oliwki (która składa się z czerni i żółci ) dodawać po troszeczkę czerwieni ,i powstanie potrzebny odcień metodą prób i błędów . Ja też od dawna korzystam z zaprzyjażnionej mieszalni , kupuję bazy a potem nakładam lakier bezbarwny o odpowiednim dla danego modelu połysku lub macie. Jest to wykończenie lekkie i zabezpiecza powierzchnię przed brudem i wszelkimi paliwami . Pozdrawiam Lucjan
MareX Opublikowano 2 Marca 2014 Opublikowano 2 Marca 2014 Irku! Tak dla "naprzykładu": tu masz fragment zielonych kolorów z palety RAL i bądź tak dobry i podaj mi w jaki sposób miałbym sobie dobrać właściwy kolor nie mając żadnego punktu odniesienia? Gdyby Heniu miał np. kawałek oryginalnego poszycia z P-11, to przykładając go do tej palety, miałby szansę dobrać coś zbliżonego. Nie mając wzorca, można sobie "gdybać" do woli i dobierać kolor "na oko", ale wiadomo, że na oko, to chłop w szpitalu umarł... Stąd bardzo zasadne pytanie Henia, o jakiś kolor z Humbrola czy Pectry najbardziej zbliżony do oryginalnego kolory P-11tki. Mając taki kolor, może z nim iść do mieszalni i tak mu zrobią taki sam i wtedy może malować swoją "zabaweczkę".
Emhyrion Opublikowano 2 Marca 2014 Opublikowano 2 Marca 2014 Nie do końca wiadomo jaki był ten polski khaki. samoloty były malowane fabrycznie w latach 30-tych, potem płowiały na słońcu, mokły, lakier sie odbarwiał, były odmalowywane. Gdzieś się spotkałem z informacją że myśliwce były ciemniejsze a bombowce jaśniejsze. Szczątki które zachowały sę do dziś mają 80 lat - żaden kolor nie utrzyma się tak długo bez utraty pierwotnych właściwości...Khaki jest też o tyle szczególny, że w zależności od otoczenia przybiera barwę od zielonego do brązowego, w zależności od temperatury światła ma inny odcień. Nie ma co się zabijać i 100% wierności, moim zdaniem jest nieosiągalna... Ja malowałem Humbrolem 26. Wyszło tak: https://plus.google.com/photos/112197739963733861321/albums/5960236952592275473/5985008470356965522?banner=pwa&authkey=CIGE0fXw0KOnfw&pid=5985008470356965522&oid=112197739963733861321 Mnie się podoba....
MareX Opublikowano 2 Marca 2014 Opublikowano 2 Marca 2014 Czyli trzeba "na oko"... W MLP jest P-11, ale jej kolor tez jest chyba mało o oryginalny. Ten model na fotce pchany za ogon oraz ten z fotki powyżej mi także kolorystycznie najbardziej odpowiladaja. Ale to juz rzecz gustu...
Qu1ll Opublikowano 2 Marca 2014 Opublikowano 2 Marca 2014 Nie wiem czy koledzy znają ten artykuł: http://www.minirepli...estych-xx-wieku może okazać się pomocny. Pozdrawiam Adam
Irek M Opublikowano 2 Marca 2014 Opublikowano 2 Marca 2014 Marku - nawet Humbrol nie dawał gwarancji 100% odwzorowania koloru. Z linku przedstawionego przez kolegę Adama wynik, że niekoniecznie musi to być FS 30118. Mając tabelę kolorów Humbrola ale nie tę drukowaną tylko z natryskiem próbek mogę powiedzmy z 90% pewnością wybrać właściwy w mieszalni... Jednak jeśli koniecznie chcemy użyć FS 30118 to odpowiednikiem są: Model Master (Testors) 1702 lub Agama A19. Obie jak najbardziej dostępne w handlu.
Gość horn3t Opublikowano 2 Marca 2014 Opublikowano 2 Marca 2014 Humbrol 142 - "Polish khaki" ale już nie produkowany chyba że masz stary zapas z lat -70 Przepraszam tak nazywany był potocznie nazwa Humbrola to Mat Field Drab kolor ten ma odniesienie do F.S. 30118. z tablic:
Adam 10 Opublikowano 2 Marca 2014 Opublikowano 2 Marca 2014 Witam, Mój kolega Roman (malował mojego Tempesta) pracował jako inżynier w zakładach wojskowych w Dęblinie był między innymi odpowiedzialny za malowania. Jako pasjonat i wykonawca ponad 300 modeli samolotów 1:72 zachował i perzechomikował oryginalny kolor przedwojenny khaki. Z tego co wiem i widziałem to jest tylko próbka koloru i od tego trzeba by jakoś zrobić kolor. pozdr.
JacekK Opublikowano 3 Marca 2014 Opublikowano 3 Marca 2014 Tak, czy tak - nie ma nikogo, kto mógłby położyć głowę jak ten kolor w 100% wyglądał. Nie ma co się spierać bo przypomina to znany bój modelarzy okrętowych: czy ramki bulajów były miedziane czy mosiężne??? Jest trochę fotek fragmentów poszycia Łosia wykopanego z torfowiska, ale po tylu latach nie można mieć żadnej pewności jak to wyglądało zaraz po malowaniu... tu troszkę pomocy: khaki typ 1. http://img837.images.../dscf0003rh.jpg
robertus Opublikowano 3 Marca 2014 Opublikowano 3 Marca 2014 Lub FS tyle że nie ma odpowiednika trzeba jak to mówią dobierać na oko - PACTRA ma farbkę 067 która jest zbliżona kolorystycznie . Pactra ma na ten przykład dwa rodzaje "polish khaki". Z tego co czytałem to kolor na samolocie szybko się degradował, więc dobór na oko moze byc dobrym doborem. To jest "polish khaki I" A67 od pactry Zdecydowanie bardziej w brązie niż w oliwce jak to miało być na próbniku. Malowałem jedną warstwą, druga mogła by nadać soczystości
Henryk S. Opublikowano 3 Marca 2014 Autor Opublikowano 3 Marca 2014 Dziękuje wam wszystkim,za tak dużo odpowiedzi w jakim odcieniu khaki były malowane samoloty P11 . Moja p11 nie jest makietą i nie będę startował w zawodach,jest to model do lotów rekreacyjnych,więc malowanie chcę żeby było zbliżone mniej więcej do samolotu P11.
Rekomendowane odpowiedzi