Grzesiek Opublikowano 15 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2014 Jakie dobre "tanie"paliwo do os-a i asp 4 takta no i ile oleju i jaki olej rycyna czy syntetyk a moze i to i to.W modele sklep jest MECAMO 12% olej nada sie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
paweln7 Opublikowano 15 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2014 Witam moje MAGNUM , ASP , OS piją to http://arcticglow.com/index.php?page=shop.product_details&flypage=&product_id=31&category_id=1&option=com_virtuemart&Itemid=36 wypiły parę baniek i dalej tyrają jak na poczatku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Radek Oleksy Opublikowano 15 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2014 Ja od lat stosuję Contest 10%, a w zeszłym sezonie testowałem z powodzeniem Copta 10% . Latam na OS MAX-ach i SAITO . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Marcin K. Opublikowano 15 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2014 Także latalem na Contest10. Miałem jakieś pelikana rapid czy coś takiego i poza tym że miało inny zapach i kolor to nie zauważyłem różnicy w porównaniu do contest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 15 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2014 Radek powiedz co warte jest to paliwo meccamo 12% oleju?Nie zamalo do 4 takta tylko z punktu widzenia Modelarza nie sprzedawcy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Johny88 Opublikowano 15 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2014 Ja od lat stosuję Contest 10%, a w zeszłym sezonie testowałem z powodzeniem Copta 10% . Latam na OS MAX-ach i SAITO . najlepsze paliwo jak dla mnie, próbowałem z rożnymi zawartosciami nitro, ale 10% jest najlepsze - najlepsza regulacja, równa praca i duża moc i jest to jeszcze ilość, która nie katuje silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Senior Opublikowano 15 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2014 Mam w moich modelach kilka Saito (od 12,7 do 30 ccm), jeden ASP 15 ccm oraz OsMax 56 Alpha. Latam na contest 10%. Silniki ładnie się reguluje i mają dobre osiągi w powietrzu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TooM Opublikowano 15 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2014 Nie napisałeś do jakiego latania ani gdzie ,ani kiedy a to ma znaczenie. Kiedy np. Osmax mi się przegrzewał w upale na lotnisku położonym na wysokości około 800 m postarałem się o paliwo f-my Morgan Fuel ale na treningu wiosną używałem mecano dlatego że syn kiedyś wygrał na zawodach kilka baniek .Można też zrobić sobie samemu porządne paliwo zdecydowanie tańsze niż gotowe jednak to się opłaca kiedy zużywasz ponad 25 l na sezon . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nielot Opublikowano 16 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2014 Ostatnio stosuję Byron-a ale najwięcej zużyłem paliwa marki Tornado gdzie też była niska zawartość oleju (chyba 16%). Saito i OS nie zauważył różnicy i przepompowały przez siebie ok.100l Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 16 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2014 16% to jeszcze do przyjęcia,ale 12???????? moim zdaniem,nie wiem jaki by nie był super olej to i tak smarowanie dość ubogie.A moze wlasnie tu chodzi o to ze producenci paliw maja uklady z producentami silników.Silnik sie zajedzie i kupi sie nowy.Kożyść obu stronna,tylko nie uzytkownika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
MASK Opublikowano 16 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2014 Meccamo jest tanie bo zawiera mało drogiego składnika jakim jest olej. Większość producentów zaleca stosowanie 18-20% oleju do swoich silników. Latanie na mniejszej ilości oleju wiąże się z utratą gwarancji. Latam głównie na MT Contest 10 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 16 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2014 No nic mam taka jedna bańke 12%,doleje rycyny z 300G i bedzie 19% Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
CoolSky Opublikowano 16 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2014 Moim zdaniem najlepsze paliwo do takiego sprzętu to Byron. Reszta to tzw. "gnojówka". Przepraszam za stwerdzenie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekRG Opublikowano 17 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2014 A ktoś próbował jeszcze paliw Arctic Glow 20TLS lub MECCAMO - EXCEL FUEL 18% Oil blend ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 17 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2014 A ktoś próbował jeszcze paliw Arctic Glow 20TLS lub MECCAMO - EXCEL FUEL 18% Oil blend ? Mam excel fuel 18% i powiem szczerze ze cos mi sie nie chce wierzyc aby tam było 18.Twierdze tak gdyz mam tez 12% i po rozlaniu 5ml na stół tego i tego nie wiidze róznicy w wielkosci plamki oleju(po odparowaniu metylu) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Lech Mirkiewicz Opublikowano 17 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2014 Od sześciu lat latam na paliwie MT pro power 10.Wszystkie moje silniki są w doskonałej kondycji, nie konserwuję ich na zimę i nie ma w nich ani śladu korozji i nagaru. Dyskusję na temat tego paliwa z przed kilku lat można przeczytać tu: http://pfmrc.eu/index.php?/topic/4487-paliwo-z-dodatkiem-sical/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mirolek Opublikowano 19 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 Latam głównie na Contest 10 i mam pozytywne odczucia. Nie przekonałem się do reklamowanego Byron-a. Zużyłem dwa galony i nie nabrałem przekonania, że to wyższa jakość lub jakakolwiek wartość dodana. Przeczytałem podany przez Lecha wątek o MT Pro-Power i skuszę się na 5l dla próby, choć obawiam się czy to nie krok wstecz ms Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
f-150 Opublikowano 19 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 Latałem na Byronie ale ze względu iż w zeszłym sezonie był brak,a nowa cena powala na kolana latałem na Contest 10 i Pro -power. Po Byronie silnik był idealnie czysty w środku,jedynie na głowicy w okolicy zaworu wydechowego lekkie zabrązowienie od rycyny.Po Contescie tlok brązowy. Pro-power ma tą zaletę że nie zawiera rycyny tylko syntetyczny EDL i silnik jest czysty. Niestety wszystkie paliwa zawierające sical capią okrutnie że aż w oczy szczypie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AndrzejC Opublikowano 19 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 19 Lutego 2014 16% to jeszcze do przyjęcia,ale 12???????? moim zdaniem,nie wiem jaki by nie był super olej to i tak smarowanie dość ubogie.A moze wlasnie tu chodzi o to ze producenci paliw maja uklady z producentami silników.Silnik sie zajedzie i kupi sie nowy.Kożyść obu stronna,tylko nie uzytkownika. Panowie w naszej paliwozernej konkurencji wyścigów FSR śmiem twierdzić,że na jednych zawodach zużywam więcej paliwa niż wszyscy tu się wypowiadający razem do kupy, przez sezon Nasze silniki są chyba najbardziej "wyżyłowane" ze wszystkich silników wyczynowych. I nie sa to "naparstki' jakich uzywają uwięziowcy, tylko silniki o dużych pojemnościach (moje 7,5 i15ccm) i ja do półgodzinnego wyścigu nie wlewam paliwa które mawięcej niz 12-14% oleju. NIE WIĘCEJ. Silniki nasze pracują w takich reżimach, że chyba gorszych warunków dla pracy silnika nie ma. Wyobrażcie sobie silnik,który o pojemności 15 ccm pracujący pod obciązeniem na obrotach rzędu 20tyś obrotów , który wielokrotnie musi pracować bez obciążenia(kiedy łodka wyskakuje z wody) i tak w kółko... przez pół godziny. Nitrometan 30%. Faktem jest ,że używam najlepszych oleji jakie są aktulanie produkoawne na świecie. Tak syntetyków, jak i rycyny ( używam miesznki ,którą sam mieszam), ale uważam, po tych moich doświadczeniach wieloletnich, że mniej ważny jest skład procentowy (oczywiście bez przesady ), a wazniejsza jest jakość skłdników paliwa. Testowałem kiedyś paliwo 8% przy 20% nitro i też silnik pracował i nie rozleciał się , i świece się nie paliły... wg mojej oceny te wasze lotnicze popularne silniczki w ogóle nie są wyżyłowane i pracują w komfortowych warunkach, więc stosowanie zbyt dużej ilości oleju jest moim zdaniem niepotrzebne. A firmy zalecaja do swoich silników większą ilość oleju po to, żeby silnik pracował długo, długo bez defektu. Bo za tym idzie renoma firmy. Jakość skladników jest najwazniejsza. No i stan silnika oczywiście, a zwłaszcza stan łożysk. I odpowiednia konserwacja silnika...bardzo często nie doceniana A.C.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek Opublikowano 24 Lutego 2014 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2014 Pewnie Andrzejku masz racje ,tylko ze ja nie spie na kasie i nie zamierzam eksploatowac silnik jeden sezon i kibel lub regeneracja.Co zapewne ma miejsce u Ciebie bo nie raz widzialem twój model lub twojego syna Franka w akcji na zawodach.Wy podchodzicie do sprawy profesjonalnie licza sie tylko okrązenia i podium.Gdybym podchodził do sprawy zawodniczo gdzie w gre wchodzi kasa lub inne drogocenne nagrody pewnie tez bym pompował w paliwo ze 30%nitra lub wiecej i dawał mu tak w dupe az by sie rozleciał ,byle by był wynik i wygrana. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi