Skocz do zawartości

Jakie stosujecie dobre paliwo do 4-takta


Grzesiek

Rekomendowane odpowiedzi

Ja od lat stosuję Contest 10%, a w zeszłym sezonie testowałem z powodzeniem Copta 10% . Latam na OS MAX-ach i SAITO .

 

najlepsze paliwo jak dla mnie, próbowałem z rożnymi zawartosciami nitro, ale 10% jest najlepsze - najlepsza regulacja, równa praca i duża moc i jest to jeszcze ilość, która nie katuje silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie napisałeś do jakiego latania ani gdzie ,ani kiedy a to ma znaczenie.

Kiedy np. Osmax mi się przegrzewał w upale na lotnisku położonym na wysokości około 800 m postarałem się o paliwo f-my Morgan Fuel ale na treningu wiosną używałem mecano dlatego że syn kiedyś wygrał na zawodach kilka baniek

.Można też zrobić sobie samemu porządne paliwo zdecydowanie tańsze niż gotowe jednak to się opłaca kiedy zużywasz ponad 25 l na sezon .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16% to jeszcze do przyjęcia,ale 12???????? moim zdaniem,nie wiem jaki by nie był super olej to i tak smarowanie dość ubogie.A moze wlasnie tu chodzi o to ze producenci paliw maja uklady z producentami silników.Silnik sie zajedzie i kupi sie nowy.Kożyść obu stronna,tylko nie uzytkownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Meccamo jest tanie bo zawiera mało drogiego składnika jakim jest olej. Większość producentów zaleca stosowanie 18-20% oleju do swoich silników. Latanie na mniejszej ilości oleju wiąże się z utratą gwarancji.

Latam głównie na MT Contest 10

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ktoś próbował jeszcze paliw Arctic Glow 20TLS lub MECCAMO - EXCEL FUEL 18% Oil blend ?

Mam excel fuel 18% i powiem szczerze ze cos mi sie nie chce wierzyc aby tam było 18.Twierdze tak gdyz mam tez 12% i po rozlaniu 5ml na stół tego i tego nie wiidze róznicy w wielkosci plamki oleju(po odparowaniu metylu)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od sześciu lat latam na paliwie MT pro power 10.Wszystkie moje silniki są w doskonałej kondycji, nie konserwuję ich na zimę i nie ma w nich ani śladu korozji i nagaru. Dyskusję na temat tego paliwa z przed kilku lat można przeczytać tu: http://pfmrc.eu/index.php?/topic/4487-paliwo-z-dodatkiem-sical/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Latam głównie na Contest 10 i mam pozytywne odczucia.

Nie przekonałem się do reklamowanego Byron-a. Zużyłem dwa galony i nie nabrałem przekonania, że to wyższa jakość lub jakakolwiek wartość dodana.

 

Przeczytałem podany przez Lecha wątek o MT Pro-Power i skuszę się na 5l dla próby, choć obawiam się czy to nie krok wstecz ;)

 

ms

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Latałem na Byronie ale ze względu iż w zeszłym sezonie był brak,a nowa cena powala na kolana latałem na Contest 10 i Pro -power.

Po Byronie silnik był idealnie czysty w środku,jedynie na głowicy w okolicy zaworu wydechowego lekkie zabrązowienie od rycyny.Po Contescie tlok brązowy.

Pro-power ma tą zaletę że nie zawiera rycyny tylko syntetyczny EDL i silnik jest czysty.

Niestety wszystkie paliwa zawierające sical capią okrutnie że aż w oczy szczypie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16% to jeszcze do przyjęcia,ale 12???????? moim zdaniem,nie wiem jaki by nie był super olej to i tak smarowanie dość ubogie.A moze wlasnie tu chodzi o to ze producenci paliw maja uklady z producentami silników.Silnik sie zajedzie i kupi sie nowy.Kożyść obu stronna,tylko nie uzytkownika.

Panowie w naszej paliwozernej konkurencji wyścigów FSR śmiem twierdzić,że na jednych zawodach zużywam więcej paliwa niż wszyscy tu się wypowiadający razem do kupy, przez sezon :)

Nasze silniki są chyba najbardziej "wyżyłowane" ze wszystkich silników wyczynowych. I nie sa to "naparstki' jakich uzywają uwięziowcy, tylko silniki o dużych pojemnościach (moje 7,5 i15ccm) i ja do półgodzinnego wyścigu nie wlewam paliwa które mawięcej niz 12-14% oleju. NIE WIĘCEJ. Silniki nasze pracują w takich reżimach, że chyba gorszych warunków dla pracy silnika nie ma. Wyobrażcie sobie silnik,który o pojemności 15 ccm pracujący pod obciązeniem na obrotach rzędu 20tyś obrotów , który wielokrotnie musi pracować bez obciążenia(kiedy łodka wyskakuje z wody) i tak w kółko... przez pół godziny. Nitrometan 30%. Faktem jest ,że używam najlepszych oleji jakie są aktulanie produkoawne na świecie. Tak syntetyków, jak i rycyny ( używam miesznki ,którą sam mieszam), ale uważam, po tych moich doświadczeniach wieloletnich, że mniej ważny jest skład procentowy (oczywiście bez przesady :) ), a wazniejsza jest jakość skłdników paliwa. Testowałem kiedyś paliwo 8% przy 20% nitro i też silnik pracował i nie rozleciał się , i świece się nie paliły... wg mojej oceny te wasze lotnicze popularne silniczki w ogóle nie są wyżyłowane i pracują w komfortowych warunkach, więc stosowanie zbyt dużej ilości oleju jest moim zdaniem niepotrzebne. A firmy zalecaja do swoich silników większą ilość oleju po to, żeby silnik pracował długo, długo bez defektu. Bo za tym idzie renoma firmy. Jakość skladników jest najwazniejsza. No i stan silnika oczywiście, a zwłaszcza stan łożysk. I odpowiednia konserwacja silnika...bardzo często nie doceniana :rolleyes:

A.C..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie Andrzejku masz racje ,tylko ze ja nie spie na kasie i nie zamierzam eksploatowac silnik jeden sezon i kibel lub regeneracja.Co zapewne ma miejsce u Ciebie bo nie raz widzialem twój model lub twojego syna Franka w akcji na zawodach.Wy podchodzicie do sprawy profesjonalnie licza sie tylko okrązenia i podium.Gdybym podchodził do sprawy zawodniczo gdzie w gre wchodzi kasa lub inne drogocenne nagrody pewnie tez bym pompował w paliwo ze 30%nitra lub wiecej i dawał mu tak w dupe az by sie rozleciał ,byle by był wynik i wygrana.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.