modelarz115 Opublikowano 6 Maja 2014 Autor Opublikowano 6 Maja 2014 Zależało by mi aby mój wicherek zachował swoją charakterystykę lotu w tym duży wznios. Moim zdaniem takie modele latają bardziej majestatycznie. Swoją drogą ciekawe co by się stało jak do oryginalnego profilu typu r 310 zamontował lotki ?
Bartek Piękoś Opublikowano 6 Maja 2014 Opublikowano 6 Maja 2014 Zależało by mi aby mój wicherek zachował swoją charakterystykę lotu w tym duży wznios. Moim zdaniem takie modele latają bardziej majestatycznie. Swoją drogą ciekawe co by się stało jak do oryginalnego profilu typu r 310 zamontował lotki ? Upewnię się, bo aż nie chce mi się wieżyc - Wicherek miał profil dwuwypukły i chcesz taki zastosować, żeby zachować charakterystykę lotu Wicherka? Chcesz majestatycznie - zastosuj Clarka.
modelarz115 Opublikowano 6 Maja 2014 Autor Opublikowano 6 Maja 2014 O tym profilu mowa ale pewnie i tak zastosuję Clarka ..... ....lub zrobię kilka wersji, i tak będą mocowane na gumkę .
Tomak Opublikowano 6 Maja 2014 Opublikowano 6 Maja 2014 Ja bym zrobił KFM3 na Twoim miejscu, łatwy i też majestatycznie będzie latać
polpakpol Opublikowano 7 Maja 2014 Opublikowano 7 Maja 2014 KFM3 Clark-y Pamiętaj, że profil KFM3 musi mieć ostre te ,,schodki'' gdyż tam generuje się podciśnienie.
polpakpol Opublikowano 7 Maja 2014 Opublikowano 7 Maja 2014 A byłem przekonany że różnica ciśnień występuje
TeBe Opublikowano 7 Maja 2014 Opublikowano 7 Maja 2014 Występuje, ale wg mojej skromnej wiedzy nie generują ją progi.
polpakpol Opublikowano 7 Maja 2014 Opublikowano 7 Maja 2014 Cytacik z innego forum ,,Najprosciej tlumaczac vortex (wir) ktory powstaje na dolnej krawedzi uskoku wytwaza podcisnienie i przylepia gorne warstwy oplywajace skrzydlo. Profil KFm3 tego typu (Kline-Fogleman) jest uwazany za profil o duzym udzwigu i porownywalny ze staruszkiem Clark Y. ''
TeBe Opublikowano 7 Maja 2014 Opublikowano 7 Maja 2014 Zgadzam się z zaznaczoną na czerwono częścią cytowanego zdania. ,,Najprosciej tlumaczac vortex (wir) ktory powstaje na dolnej krawedzi uskoku wytwaza podcisnienie i przylepia gorne warstwy oplywajace skrzydlo."
robertus Opublikowano 7 Maja 2014 Opublikowano 7 Maja 2014 Wir wytwarza podciśnienie. W środku wiru tworzy się bąbel niskiego ciśnienia, co powoduje przylepianie się strug powyżej. Skutkuje to tym, że taki profil jest odporniejszy na zerwanie strugi i przepadnięcie modelu na wysokich kątach natarcia/wolnych lotach. Proponuję od razu przewinąć do 2min, tylko nie zgadzam się z narratorem gdy opisuje kfm2, bo ewidentnie tam widać wir i cofający się dym.
polpakpol Opublikowano 7 Maja 2014 Opublikowano 7 Maja 2014 Nie wiem,nie znam się jakoś bardzo na aerodynamice więc powołuję się na Pana wiedzę ,,W środku wiru tworzy się bąbel niskiego ciśnienia, co powoduje przylepianie się strug powyżej.' A jednak
magilla Opublikowano 7 Maja 2014 Opublikowano 7 Maja 2014 Może łatwiej zmajstrować skrzydełko na kmf ale co to za wygląd:) Ja bym proponował zostać przy tym co jest w oryginalnych planach lub zmienić na clarkY
modelarz115 Opublikowano 7 Maja 2014 Autor Opublikowano 7 Maja 2014 Są jakieś przeciwwskazania aby mocować pokrywę pakietu odbiornika i regla na magnesy?
polpakpol Opublikowano 7 Maja 2014 Opublikowano 7 Maja 2014 mocować pokrywę pakietu odbiornika i regla na magnesy? Przeciwwskazań nie ma.Muszą być konieczne magnesy neodymowe aby mocno trzymały.
modelarz115 Opublikowano 7 Maja 2014 Autor Opublikowano 7 Maja 2014 Nowy wieczór - nowe postępy wklejona dodatkowa wręga i ''wręga szybki'' z wyciętym miejscem na listewkę do mocowania gumki sklejkowa szybka półka i mocowanie serw (na razie mam tylko jedno) i ta samo półka od dołu Warto zwrócić uwagę że jedno serwo będzie górą do góry (SK), a drugie górą do dołu (SW). Wzmocnienie kadłuba Za półką na serwa znajdzie się jeszcze jedno wzmocnienie
magilla Opublikowano 8 Maja 2014 Opublikowano 8 Maja 2014 Warto zwrócić uwagę że jedno serwo będzie górą do góry (SK), a drugie górą do dołu (SW). Po doklejeniu podłogi kadłuba jak dokręcisz serwo? Jak zapniesz popychacz? Jak nie masz miejsca to trzeba było te 2 serwa ułożyć jedno za drugim - - albo ukośnie // wtedy byś miał wszystko na wieszchu
sławek Opublikowano 8 Maja 2014 Opublikowano 8 Maja 2014 Wracając do profilu o którym myślałeś to profil do akrobacji wicherka w wersji na uwięzi -gdybyś go zastosował model będzie szybszy ,prędkość startu i lądowania również . dodatkowo duży wznios tylko go zepsuje a lotki mogą się okazać niemal nie funkcjonujące. Dodatkowo utrudniony był by montaż skrzydła z tym profilem na płaskim grzbiecie kadłuba..... Też polecę ci kfma z dźwigarem z rurki węglowej -bez wzniosu lub małym; z lotkami lub większym bez lotek a skrzydło bardziej "zaawansowane" zawsze będziesz mógł dostrugać później . Przy tak małym modelu raczej bym obstawiał pakiet 2S chyba ze to zakup przyszłościowy ..
modelarz115 Opublikowano 8 Maja 2014 Autor Opublikowano 8 Maja 2014 Zakup jest jak najbardziej ''przyszłościowy'' . Co do sprzętu to podjąłem już decyzję model będzie latał na silniku z modelu o którym pisałem wcześniej i śmigle 9x5 pakiet 3s kupuję ''na przyszłość'' tak samo jak silnik uciągu 1000g dokupię jeszcze jedno serwo. i seria pytań -jaki popychacz mam zastosować (chodzi mi o zestaw od serwa do orczyka) -jaki drut na podwozie -...i kółka -mam zastosować zawiasy czy zrobić z taśmy pakowej? Mam swoje przemyślenia ale wolę się upewnić Na razie tyle, czekam na odpowiedzi
Rekomendowane odpowiedzi