Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zależało by mi aby mój wicherek zachował swoją charakterystykę lotu  ;) w tym duży wznios. Moim zdaniem takie modele latają bardziej majestatycznie.

Swoją drogą ciekawe co by się stało jak do oryginalnego profilu typu r 310 zamontował lotki  ;)?

Opublikowano

Zależało by mi aby mój wicherek zachował swoją charakterystykę lotu  ;) w tym duży wznios. Moim zdaniem takie modele latają bardziej majestatycznie.

Swoją drogą ciekawe co by się stało jak do oryginalnego profilu typu r 310 zamontował lotki  ;)?

 

Upewnię się, bo aż nie chce mi się wieżyc - Wicherek miał profil dwuwypukły i chcesz taki zastosować, żeby zachować charakterystykę lotu Wicherka?

 

Chcesz majestatycznie - zastosuj Clarka.

Opublikowano

KFM3post-9571-0-54463500-1399446233.jpg

 

 

Clark-ypost-9571-0-53519000-1399446276.gif

 

 

Pamiętaj, że profil KFM3 musi mieć ostre te ,,schodki'' gdyż tam generuje się podciśnienie.

Opublikowano

Cytacik z innego forum ,,Najprosciej tlumaczac vortex (wir) ktory powstaje na dolnej krawedzi uskoku wytwaza podcisnienie i przylepia gorne warstwy oplywajace skrzydlo. Profil KFm3 tego typu (Kline-Fogleman) jest uwazany za profil o duzym udzwigu i porownywalny ze staruszkiem Clark Y.

 

''

Opublikowano

Zgadzam się z zaznaczoną na czerwono częścią cytowanego zdania. 

 

,,Najprosciej tlumaczac vortex (wir) ktory powstaje na dolnej krawedzi uskoku wytwaza podcisnienie i przylepia gorne warstwy oplywajace skrzydlo."

Opublikowano

Wir wytwarza podciśnienie. W środku wiru tworzy się bąbel niskiego ciśnienia, co powoduje przylepianie się strug powyżej. Skutkuje to tym, że taki profil jest odporniejszy na zerwanie strugi i przepadnięcie modelu na wysokich kątach natarcia/wolnych lotach.

Proponuję od razu przewinąć do 2min, tylko nie zgadzam się z narratorem gdy opisuje kfm2, bo ewidentnie tam widać wir i cofający się dym.

Opublikowano

Nie wiem,nie znam się jakoś bardzo na aerodynamice więc powołuję się na Pana wiedzę :)


 

 

,,W środku wiru tworzy się bąbel niskiego ciśnienia, co powoduje przylepianie się strug powyżej.'

A jednak :)

Opublikowano

Może łatwiej zmajstrować skrzydełko na kmf ale co to za wygląd:)

Ja bym proponował zostać przy tym co jest w oryginalnych planach lub zmienić na clarkY

Opublikowano

 

 

mocować pokrywę pakietu odbiornika i regla na magnesy?

Przeciwwskazań nie ma.Muszą być konieczne magnesy neodymowe aby mocno trzymały.

Opublikowano

Nowy wieczór - nowe postępy  ;)

 

wklejona dodatkowa wręga i ''wręga szybki'' z wyciętym miejscem na listewkę do mocowania gumki 

 

post-14749-0-90115900-1399494189.jpg

 

sklejkowa szybka

post-14749-0-02039100-1399494274.jpg

 

półka i mocowanie serw (na razie mam tylko jedno)

post-14749-0-32246300-1399494358.jpg

 

i ta samo półka od dołu

post-14749-0-49434300-1399494401_thumb.jpg

 

Warto zwrócić uwagę że jedno serwo będzie górą do góry (SK), a drugie górą do dołu (SW).

 

Wzmocnienie kadłuba

post-14749-0-31349200-1399494563.jpg 

 

Za półką na serwa znajdzie się jeszcze jedno wzmocnienie 

 

 

 

 

 

Opublikowano

 

 

Warto zwrócić uwagę że jedno serwo będzie górą do góry (SK), a drugie górą do dołu (SW).

Po doklejeniu podłogi kadłuba  jak dokręcisz serwo? Jak zapniesz popychacz? Jak nie masz miejsca to trzeba było te 2 serwa ułożyć jedno za drugim - - albo ukośnie //  wtedy byś miał wszystko na wieszchu

Opublikowano

Wracając do profilu o którym myślałeś to profil do akrobacji wicherka w wersji na uwięzi -gdybyś go zastosował model będzie szybszy  ,prędkość startu i lądowania również . dodatkowo duży wznios tylko go zepsuje a lotki mogą się okazać niemal nie funkcjonujące.

Dodatkowo utrudniony był by montaż skrzydła z tym profilem na płaskim grzbiecie kadłuba.....

Też polecę ci kfma z dźwigarem z rurki węglowej  -bez wzniosu lub małym; z lotkami

lub większym bez lotek   a skrzydło bardziej "zaawansowane" zawsze będziesz mógł dostrugać później .

Przy tak małym modelu raczej bym obstawiał pakiet 2S  chyba ze to zakup przyszłościowy ..

Opublikowano

Zakup jest jak najbardziej ''przyszłościowy''  :).

Co do sprzętu to podjąłem już decyzję  ;)

model będzie latał na silniku z modelu o którym pisałem wcześniej i śmigle 9x5 

pakiet 3s kupuję ''na przyszłość'' tak samo jak silnik  uciągu 1000g

dokupię jeszcze jedno serwo.

 

i seria pytań  ;)

-jaki popychacz mam zastosować (chodzi mi o zestaw od serwa do orczyka)

-jaki drut na podwozie 

-...i kółka 

-mam zastosować zawiasy czy zrobić z taśmy pakowej?

 

Mam swoje przemyślenia ale wolę się upewnić  ;)

 

Na razie tyle, czekam na odpowiedzi  ;)

 

 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.