Skocz do zawartości

Szkolny EDF (po taniości)


Rekomendowane odpowiedzi

Napisałem ten wątek z zamiarem zbudowania pierwszego modelu EDF.

Założenia, duża prędkość w okolicach 200km/h, zasilanie 4S-3S

Na początek pragnę abyście mi odpowiedzieli na kilka pytań:

1.Jaka turbina będzie odpowiednia do uzyskania takiej prędkości. (50mm,70mm??)

Ma się też oczywiście nie rozpaść po 1 locie.

 

2.Jaki silnik do takiej turbinki ??

 

3.Myślałem nad modelem Fan Trainer: http://www.parkjets.com/fantrainer/ będzie odpowiedni ?

 

Ma być tanio ale też elementy modelu nie mogą być tandetne :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

A skrzydełkiem już się nacieszyłeś po 5 lotach czy za trudne było? Według mnie masz mierne doświadczenia modelarsko-lotne więc branie się za model o prędkości lotu jakieś 55 m/s to w twoim przypadku nieporozumienie. Więc w trosce o bezpieczeństwo twoje i najbliższego otoczenia nie sądzę byś otrzymał wyczerpujące odpowiedzi.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzydełko lata cały czas i ma się dobrze ale powodem sprzedaży jego jest chęć spróbowania czegoś innego, cały czas męczę je na full gazie robiąc low-passy ale to nie jest model do takiego katowania. Może masz rację (ba, na pewno) że przesadziłem z tym 200km/h, ale moja delta 120 też do wolnych latadeł nie należała i dawałem radę. Jeżeli wy mi nie pomożecie to i tak będę sam spróbował coś zmajstrować i wtedy dopiero mogę narazić na niebezpieczeństwo otoczenie i siebie.

 

 

 Według mnie masz mierne doświadczenia modelarsko-lotne więc branie się za model o prędkości lotu jakieś 55 m/s to w twoim przypadku nieporozumienie.

Może i doświadczenie mam marne, nie wiem, nie mi to oceniać ale dobrze się czuję za sterami modeli.

Krótki spis moich byłych modeli:

Cessna 480 Pelikan; ToTo-0; Delta 120 4 sztuki, FunJet, Hellcat ESA, skrzydło.

Każdy z nich latał i z każdym sobie radziłem, nawet z FunJetem, tyle że nie znam jego max prędkości :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem FunJeta z śmigiełkiem teraz chcę spróbować z EDF.

 

 

Markowy zestaw EDF i silnik to koszt ok 300zł.

I właśnie o to chodzi, ma być dobre i wytrzymałe, nie chcę aby mi turbina eksplodowała i np. trafiła komuś albo mi w oko :/

Pozatym biednego nie stać na tanie rzeczy ;)

Fan Trainer jest prosty w budowie a jego konstrukcję można przerobić/wzmocnić np. dać 3 płaty depronu 6mm wzmacnianego węglem gdzie się da. Martwi mnie trochę tylko jego ogon, ale to też da się załatwić.

 

1. Jeżeli przykładowo turbina ma 600g ciągu, to na podstawie tego nie da się określić prędkości ??


http://allegro.pl/turbina-edf-50mm-do-silnikow-elektr-i4391377531.html

 

Co powiecie na taką turbinkę ?? Do tego Li-Po 4S i można śmigać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Mylisz ciąg z prędkością strumienia powietrza

Pogrubiłem moją myśl że się nie da, jednocześnie pytając czy mam rację :)

Ja myślałem o stosunku 1:1 ale to ni jak się ma do prędkości.

Niedługo zaczynam budowę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem 200km/h przy 4s na turbinie i po taniości będzie ciężko. Jak latałeś Funjetem to mogłeś przy tym napięciu osiągnąć taką prędkość przy mocy około 1000W. Ten Fan Trainer to faktycznie wygląda na zabawkę i pewnie służy jako pierwszy jet niż przecinak do bicia rekordów.
Załóż turbinę do Funjeta jeśli go jeszcze masz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ten Fan Trainer to faktycznie wygląda na zabawkę i pewnie służy jako pierwszy jet niż przecinak do bicia rekordów.

To macie do polecenia jakiś inny model ?? Już odłóżmy to 200 km/h na potem może być i 150km/h albo i mniej ale żeby zaraz model się nie znudził :) Mogę w sumie zakupić model FunJet ULTRA za te 300zł i do niego założyć turbinkę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Jeżeli wy mi nie pomożecie to i tak będę sam spróbował coś zmajstrować i wtedy dopiero mogę narazić na niebezpieczeństwo otoczenie i siebie."

 

Zmień postawę na mniej roszczeniową to może więcej kolegów zdecyduje się pomóc .. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Zmień postawę na mniej roszczeniową to może więcej kolegów zdecyduje się pomóc ..  ;)

Napisałem to bo znając mnie  to sobie coś zrobię :P

 

 

 

Jak zamierzasz zmierzyć prędkość swojego samolotu? 

 

Na początku go ulotnię a potem będę próbował stoperem mierzyć czas przelotu nad jakimś odcinkiem wyliczając prędkość,chyba że jakiś gps mi wpadnie w ręce, szkoda mi telefonu montować w modelu   :) .

 

 

 

I czemu uparłeś się na turbinę.

Zrobię sobie zwykłe śmigiełko i ... będę żałował że nie kupiłem turbinki :) Chcę spróbować czegoś nowego, znaleźć coś dla siebie aby mi sprawiało frajdę. Więc będzie EDF :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten EDF to Ci się zacznie nosem wylewać po pierwszym locie, jak zaciągnie trochę piachu po lądowaniu czy dostanie bicia to dopiero będziesz zadowolony. Pomijam grzejące się regulatory i pakiety - musisz mieć naprawdę PORZĄDNY i niezawodny sprzęt. Po pierwsze dlatego, że przy 200 km/h to już ogromna moc napędu mogąca nieść spustoszenie (raz mi wiatrak wypluł łopatki, tania chińska turbina, widocznie motorek za mocny, pierwsze odpalenie i musiałem wyciągać plastikowe kawałki z leżącego za modelem worka treningowego). Po drugie - taki model to pocisk, jeżeli Ci nagle wysiądzie regulator to czeka Cię zapłata zniszczony samochód, może szybę w domu. Po trzecie - jeżeli to ma latać więcej niż parę lotów to na pewno musi być porządne, często siadają pakiety (te tanie chińskie) a i regle padają, pomijam trwałość turbin. Przerobiłem już tej taniochy trochę w życiu i zrezygnowałem, skoro nie mam kasy na nic porządnego to nie będę katował turbin za 20 dolców które u mnie padały po parunastu czasem parudziesięciu lotach. Wibracje od nowości pomijam.

 

Uwierz mi, że ludzie FunJetem rekordy rekordów bili, nawet na epheli. Kup sobie jakieś małe skrzydło i załóż do tego konkretny napęd pchający. Nie mówię funjet czy coś, zwykłe skrzydło. MS Composit robi całkiem fajne modele lubiące szybko latać, zresztą pełno tego w sklepach w różnych wymiarach i cenach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ludzie na świecie polecają Vampirka.

Nie jest szybki ani drogi, lata świetnie i po zmianie turbinki na CS10 szumi jak turbina a nie odkurzacz.

Krzywdy sobie przy tym nie zrobisz raczej bo to sprawdzone patenty.

Poszukaj na Youtube jak to lata.

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__29998__durafly_d_h_100_vampire_mk6_edf_jet_w_retracts_1100mm_pnf_eu_warehouse_.html?strsearch=vampire

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Zrobię sobie zwykłe śmigiełko i ... będę żałował że nie kupiłem turbinki :) Chcę spróbować czegoś nowego, znaleźć coś dla siebie aby mi sprawiało frajdę. Więc będzie EDF :)

 

Klocki, może klocki to będzie to co sprawiać Ci będzie frajdę... bo przy takim podejściu to latanie (przynajmniej bezpieczne) słabo widzę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przemku, pozostawię to bez komentarza. Wiem że gimbaza to pojęcie względne ale nie przesadzaj...

 

 

 

Klocki, może klocki to będzie to co sprawiać Ci będzie frajdę... bo przy takim podejściu to latanie (przynajmniej bezpieczne) słabo widzę  :)

Przy jakim podejściu ?? Buduję model wsadzam turbinkę, testuję i fruwam, robię coś źle ??

 

 

Ludzie na świecie polecają Vampirka.

Oryginalnie wbudowany EDF do mnie nie przemawia, niestety, wiem że proponujesz wymianę ale to nie to.

 

Zbuduję Fan Trainera na początek z jakąś słabszą turbinką i polatam, i zobaczymy co i jak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie tym tematem się zainspirowałem. Co powiecie na taką turbinę ? 

http://www.funducted.pl/pl/p/Turbina-EDF-Mini-Fan-Pro-70-mm/87

Turbina za 155zł mam nadzieję że odwdzięczy się lepszą wytrzymałością niż turbinka za 30zł ??


Nowe założenia- turbina minimum 10 łopatek. Porównajcie sobie dźwięk na turbince 5 i 10 łopatowej. Różnica kolosalna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.