Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Stałem się szczęśliwym posiadaczem 3 OS Maxów 32,37 i 91 w wersji heli, jednak narazie nie planuję latać śmigłowcami, stąd moje pytanie: jak się sprawuje taki silnik w samolocie.

Patrząc po obrotach max. 22 000 (0.32 i 0.37) wg. instrukcji, dochodzę do wniosku, że pewnie mają krótszy skok tłoka ( mniejszy moment obrotowy ), ale jak to się ma do używania tego typu silnika ze śmigłem.

Czy należy stosować mniejsze śmigła niż odpowiednika w wersji aero, ewentualnie takie same z mniejszym skokiem?

Druga sprawa: czy powiększona głowica nie będzie wychładzać zbytnio takiego silnika w chłodne dni ?

 

Proszę o opinie ;)

 

pozdr. A.

 

 

Opublikowano

Mam jakiś silnik Conrada .12 . Smiglo wziąłem z odpowiednika lotniczego. Motorek sprawuje sie całkiem w porzadku. Latal w 900g dwuplacie homemade. Nie wiem jakie mial obroty ale na ucho trzymał sie w standardowych parametrach odpowiedników lotniczych.

Opublikowano

Znalazłem info, SX32 heli ma te same parmetry co zwykła wersja lotnicza SX32, wiec różnią się tylko głowicą, czyli będzie ok.

Opublikowano

ja mam os 32 wersję acro, ale jeszcze nówka nie odpalana (czekam na przesyłkę z gratami do spaliny)  więc wrażeniami się nie podzielę. kupiłem do niego śmigiełko 10x6.

Opublikowano

Ma prośbę do posiadaczy ASP od 0.25 do 0.52 (w tych rozmiarach jest taki sam gwint na wale jak w OS 32 i 37), czy ktoś mógłby sprawdzić:

- czy piasta jest mocowana na stożku czy też bezpośrednio na wale

- jeśli bezpośrednio, średnicę wału oraz wymiar w miejscu mocowania piasty

- rozstaw śrub do mocowania tłumika - poszukuję 35 mm

 

W OS`ie średnica - 9,05 mm, wymiar wału w miejscu mocowania piasty - 6,45 mm.

 

Będę wdzięczny za te informacje.

 

pozdr. A.

post-9147-0-45945400-1406295630.jpg

post-9147-0-29330900-1406295639.jpg

Opublikowano

Mam ASP 46 Aero.

Średnica wału 6,16mm z gwintem 1/4 cala. Piasta mocowana na stożek. Rozstaw śrub tłumika 37mm.

Pozdrawiam.

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Mój ASP .52:

- piasta bezpośrednio na wale:

- 9,50 mm / 7,46 mm. Oraz rdzeń śruby 6,35 mm, a gwint 1/4 cala (jest mały skok średnicy... A to oznacza, że rdzeń śruby robili na maszynach metrycznych, a sam gwint na calowych),

- rozstaw otworów tłumika niestety 37 mm.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.