Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Moja sugestia to zmniejsz ta zetke do steru, bedzie sie przesowac i nie bedzie ster reagowal prawidlowo (sam popelnilem taki blad).

Opublikowano

Zdjęcie z mąką rulez!

No to zostaw na razie jak jest. W locie powinno być dobrze, a jak przyglebisz przy lądowaniu to najwyżej pęknie i wtedy przerobisz.

Aha, to, że ogon jest dłuższy, zwiększa, a nie zmniejsza, siły na niego działające i jego wytrzymałość. Upraszczając.

Opublikowano

Moja sugestia to zmniejsz ta zetke do steru, bedzie sie przesowac i nie bedzie ster reagowal prawidlowo (sam popelnilem taki blad).

Nie mam pojęcia, jak to zauważyłeś, ale dziękuję. Właściwie to sam to zauważyłem, tylko nie wiem jak to naprawić. To może powodować "martwą strefę" w zerowej pozycji steru.
Opublikowano

Ciekawy pomysł na test  :)

Wytrzymałością tego miejsca nie martwiłbym się aż tak, model nie jest aż taki ciężki, siły nie powinny być wielkie.

 

Powodzenia w budowie

Opublikowano

Z tymi siłami działającymi na ogon, to pomyślałem o zasadzie dźwigni. Im dłuższe ramię tym mniejsza siła jest potrzebna. Ale jakby to przemyśleć, to tylko podczas lotu. Przy lądowaniu będzie odwrotnie.

Opublikowano

nie... ogon jest tym dłuższym ramieniem, siła będzie większa, lecz nie taka straszna jak piszą

 

Edyta 

To przecież nim za pomocą steru wysokości i kierunku machasz całym modelem, jak stery pozostają w spoczynku to wtedy siła będzie mniejsza jeśli o to Ci chodzi, 

Opublikowano

Jak chcesz testować to zrób taki test. Złap za kadłub i pomachaj trochę energicznie jakbyś ogonem chciał muchę trzepnąć.

Dlaczego taki test? Tak mi pękł ogon w P11. Przy lądowaniu oparłem się nosem o ziemię i wtedy złamał mi się ogon, własnie w najwęższym miejscu koło stateczników. A był przecież w powietrzu, opór powietrza przy gwałtownym machnięciu wystarczył.

Opublikowano

Jeszcze dziś rano zrobiłem ten test i spokojnie wytrzymał. Zajmę się wszystkim innym i dopiero w weekend albo później zajmę się skrzydłem.

Opublikowano

Żeby nie było, że nic nie robię - zacząłem robić osłonę silnika. Będzie wokół niego depronowa obręcz a w środku papierowa atrapa silnika gwiazdowego zasłaniająca właściwy silnik. To wycinanie papieru trochę mi zajmie.

Opublikowano

Te drobiazgi zrób po oblocie 

Właśnie kończę model dwupłata Ultimate AMR (nac) z depronu i maskę zostawiam na koniec. W trakcie oblotu mogą stać się różne rzeczy więc szkoda by było Twojej pracy, poza tym i tak trzeba wyregulować skłon i wykłon silnika. A fajny model się szykuje  :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Mam pytanko. Tydzień temu wyciąłem szablon do wycinania żeberek z depronu (wracam do wariantu clark y). Ile żeberek powinienem zrobić na metrowe skrzydło? Jutro je wycinam.

Opublikowano

Policzyłem żeberka na planie toto, nawet nie sprawdzając czy ma taką samą rozpiętość. Wyciąłem już sobie materiał na 28, a że będę wycinać gorącym drutem, to te kilka nie zrobi różnicy. Ten samolot to chyba i tak latający czołg.

Opublikowano

Właściwie to nie zamieściłem zdjęcia jak teraz wygląda samolot, ale o tym później. Wyciąłem wczoraj te żeberka, jest ich chyba 24 albo 23, ze względu na moje błędy podczas wycinania. Niestety, jak je przymierzyłem do samolotu, okazało się, że są za małe. Przymierzyłem też mój szablon, z którego je wycinałem, do rysunku, z którego odrysowałem szablon. Też za mały. Ta zagadka jest dla mnie nie wyjaśniona, chyba, że szablony uległy skróceniu na skutek szlifowania, w celu dopasowania ich do siebie. Oto jak to wygląda:

post-14648-0-56110500-1426332223_thumb.jpgpost-14648-0-46127400-1426332212_thumb.jpgpost-14648-0-37047000-1426332237_thumb.jpg

 

 

A to są zmiany które nastąpiły jakiś tydzień temu:

post-14648-0-20433700-1426332396_thumb.jpgpost-14648-0-31577500-1426332408_thumb.jpgpost-14648-0-93594600-1426332419_thumb.jpg

  • Lubię to 1
Opublikowano

Tej masce długie życia nie wróże ... jeden kapotaż i po niej. Przemyśl może zrobienie jej i wyrzeźbienie z dwóch warstw depronu ale 6 mm. Tak to fajnie wygląda taka maska  :) 

Opublikowano

O kapotażu nie pomyślałem... A grubości poszycia nie uwzględniałem, gdyż chciałem zrobić żebra długości tamtej drewnianej części, a skrzydło ma być trochę większe.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.