Skocz do zawartości

Dwupłatowy trenerek


Rekomendowane odpowiedzi

To jest bardzo ciekawe co piszesz. Zwykle się daje większy kąt natarcia gónego płata, wtedy on przeciąga pierwszy, środek siły nośnej wędruje do tyłu i samolot ma tendencję do powrotu do mniejszych kątów natarcia zamiast do pogłębiania przeciągnięcia.

Ale właśnie w samolotach które mają latać dobrze do góry nogami czasem robi się na odwrót, z powodów których jeszcze do końca nie pojąłem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, pogoda czasami zmusza do siedzenia w domu więc odwiedziłem piwnicę i po ok. 2 latach leżakowania reanimowałem, a jakże dwupłata, Sopwith Tabloid. Czekam na wolną chwilę i pogodę, aby ponownie ulotnić ten samolocik.

post-1312-0-82404100-1486747144_thumb.jpg

post-1312-0-82404100-1486747144_thumb.jpg


A to stary filmik z lotu Tabloida.

Obraz 744.wmv

Obraz 744.wmv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dwupłatka ciąg dalszy. Mój styropianowo depronowy modelik postanowiłem zrobić w wersji "fabrycznej" z EPP. W ty celu złożyłem zamówienie u kolegi Marka "Na polskim niebie" aby zrobił  wycinankę wg moich wyliczeń. Właśnie otworzyłem przesyłkę z zawartością. Chyba dopiero po świętach wezmę się za składanie i ulatnianie nowej  zabawki.

post-1312-0-83172800-1492105844_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Muszę z dumą powiedzieć, że zawartość paczki od Marka przeistoczyła się w samolot. Wczoraj mimo "wiaterku" model wykonał dziewiczy lot, a po chwili zaczął rutynowe latanie, ale po kolei.

Skrzydło górne dostało 2 płaskowniki węglowe jako dźwigary:post-1312-0-22817000-1493105325_thumb.jpg, w dolne skrzydło wkleiłem tylko jeden pasek .

Potem zukosowałem końcówki skrzydeł.post-1312-0-59411900-1493105521_thumb.jpg

Odbiornik umieściłem w wyciętej kieszeni pod górnym płatem z dostępem przez wyjmowaną klapkę.post-1312-0-17973400-1493105789_thumb.jpg

Usztywnienie kadłuba stanowią bowdeny poprowadzone w płytkich rowkach.post-1312-0-68500500-1493105958_thumb.jpg

Tu umieściłem regulator.post-1312-0-21788000-1493106054_thumb.jpg

W pierwowzorze czyli w moim styropianowo depronowym modelu pakiet miałem tuż za silnikiem. W tym mimo, że kadłub jest z bloku ogon okazał się wiele lżejszy i pakiet znalazł miejsce w środku ciężkości.post-1312-0-04958800-1493106315_thumb.jpg

Oczywiście docelowo kable będą ukryte.

ŚRODEK CIĘŻKOŚCI znajduje się 70 mm od krawędzi natarcia górnego płata.

Wznios dolnego płata uzyskałem przez lekkie zukosowanie połówek skrzydła. Nacięcie pod pasek węglowy w okolicach centropłata jest znacznie głębsze. Po włożeniu węgla pod końcówki włożyłem ok. 1 cm klocki i docisnąłem środek. Wszystkie węgle kleiłem na CA.

Byłbym zapomniał, lotki o cięciwie 40 mm praktycznie na całej rozpiętości (tylko na górnym płacie)też wzmocniłem paskami węglowymi.

Jako że skrzydło nie miało naciętych lotek wzmocnienie wkleiłem przed nacięciem zawiasów aby uniknąć zwichrowań.post-1312-0-92269400-1493106889_thumb.jpg

Silnik taki jaki miałem, mimo mniejszego śmigła olbrzymi nadmiar mocy. Ale sprawdził się przy pogodzie z dnia oblotu. Przy wolnym lataniu wiatr próbował rządzić, gaz do dechy i samolocik szedł jak po sznurku trzymając pułap. Dałem tylko lekki wykłon w prawo reszta kątów jak z fabryki.post-1312-0-75191100-1493107406_thumb.jpg

Z pakietem 1300 wyszło tak:post-1312-0-90130000-1493107451_thumb.jpg

A oto efekt końcowy.Dwupłatek PFM RC.wmv

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.