Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

To jest bardzo ciekawe co piszesz. Zwykle się daje większy kąt natarcia gónego płata, wtedy on przeciąga pierwszy, środek siły nośnej wędruje do tyłu i samolot ma tendencję do powrotu do mniejszych kątów natarcia zamiast do pogłębiania przeciągnięcia.

Ale właśnie w samolotach które mają latać dobrze do góry nogami czasem robi się na odwrót, z powodów których jeszcze do końca nie pojąłem :)

Opublikowano

Cóż, pogoda czasami zmusza do siedzenia w domu więc odwiedziłem piwnicę i po ok. 2 latach leżakowania reanimowałem, a jakże dwupłata, Sopwith Tabloid. Czekam na wolną chwilę i pogodę, aby ponownie ulotnić ten samolocik.

post-1312-0-82404100-1486747144_thumb.jpg

post-1312-0-82404100-1486747144_thumb.jpg


A to stary filmik z lotu Tabloida.

Obraz 744.wmv

Obraz 744.wmv

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Dwupłatka ciąg dalszy. Mój styropianowo depronowy modelik postanowiłem zrobić w wersji "fabrycznej" z EPP. W ty celu złożyłem zamówienie u kolegi Marka "Na polskim niebie" aby zrobił  wycinankę wg moich wyliczeń. Właśnie otworzyłem przesyłkę z zawartością. Chyba dopiero po świętach wezmę się za składanie i ulatnianie nowej  zabawki.

post-1312-0-83172800-1492105844_thumb.jpg

Opublikowano

Nie wytrzymałem, między odkurzaniem, a kręceniem maku  (żona swoje prawa ma) na" półsucho"  złożyłem zawartość pudełka.post-1312-0-89793600-1492194066_thumb.jpgpost-1312-0-15974200-1492194083_thumb.jpgpost-1312-0-63783500-1492194106_thumb.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Muszę z dumą powiedzieć, że zawartość paczki od Marka przeistoczyła się w samolot. Wczoraj mimo "wiaterku" model wykonał dziewiczy lot, a po chwili zaczął rutynowe latanie, ale po kolei.

Skrzydło górne dostało 2 płaskowniki węglowe jako dźwigary:post-1312-0-22817000-1493105325_thumb.jpg, w dolne skrzydło wkleiłem tylko jeden pasek .

Potem zukosowałem końcówki skrzydeł.post-1312-0-59411900-1493105521_thumb.jpg

Odbiornik umieściłem w wyciętej kieszeni pod górnym płatem z dostępem przez wyjmowaną klapkę.post-1312-0-17973400-1493105789_thumb.jpg

Usztywnienie kadłuba stanowią bowdeny poprowadzone w płytkich rowkach.post-1312-0-68500500-1493105958_thumb.jpg

Tu umieściłem regulator.post-1312-0-21788000-1493106054_thumb.jpg

W pierwowzorze czyli w moim styropianowo depronowym modelu pakiet miałem tuż za silnikiem. W tym mimo, że kadłub jest z bloku ogon okazał się wiele lżejszy i pakiet znalazł miejsce w środku ciężkości.post-1312-0-04958800-1493106315_thumb.jpg

Oczywiście docelowo kable będą ukryte.

ŚRODEK CIĘŻKOŚCI znajduje się 70 mm od krawędzi natarcia górnego płata.

Wznios dolnego płata uzyskałem przez lekkie zukosowanie połówek skrzydła. Nacięcie pod pasek węglowy w okolicach centropłata jest znacznie głębsze. Po włożeniu węgla pod końcówki włożyłem ok. 1 cm klocki i docisnąłem środek. Wszystkie węgle kleiłem na CA.

Byłbym zapomniał, lotki o cięciwie 40 mm praktycznie na całej rozpiętości (tylko na górnym płacie)też wzmocniłem paskami węglowymi.

Jako że skrzydło nie miało naciętych lotek wzmocnienie wkleiłem przed nacięciem zawiasów aby uniknąć zwichrowań.post-1312-0-92269400-1493106889_thumb.jpg

Silnik taki jaki miałem, mimo mniejszego śmigła olbrzymi nadmiar mocy. Ale sprawdził się przy pogodzie z dnia oblotu. Przy wolnym lataniu wiatr próbował rządzić, gaz do dechy i samolocik szedł jak po sznurku trzymając pułap. Dałem tylko lekki wykłon w prawo reszta kątów jak z fabryki.post-1312-0-75191100-1493107406_thumb.jpg

Z pakietem 1300 wyszło tak:post-1312-0-90130000-1493107451_thumb.jpg

A oto efekt końcowy.Dwupłatek PFM RC.wmv

  • Lubię to 1
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.