Skocz do zawartości

Po prostu Toxic !


Shock

Rekomendowane odpowiedzi

co do wtyczek/gniazdek to nie ma standardu i każdy robi jak lubi. Cyba że dostaje w standardzie producenta - niestety teraz ja też tak mam i nad tym mocno ubolewam. Kiedyś robiłem po "bożemu". Choć uważam że poprawnie zrobione złącze powinno się charakteryzować następującymi rzeczami:

1. Od strony kadłuba jak da rade to powinno być złącze "żenske" - jak by się nie grzebało przy złączu, to nie zrobi się zwarcia - bo od tej strony przychodzi napięcie.

2. Kable w złączu powinny być tak ułożone że po przypadkowym odwrotnym podłączeniu wtyczki do gniazda lub lewe prawe skrzydło, napięcie nie pójdzie "odwrotnie" lub na szynę sygnałową. Czyli napięcia lepiej dawać centralnie i na górze + na dole - (ub odwrotnie - jak kto lubi) a po bokach powinny być sygnały sygnałowe do serw. Po odwrotnym podłączeniu co najwyżej zamieni się sterowanie lotki z klapą (w przypadku symetrii).

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wklejam zdjęcie:

36E2F2A7-3063-4B82-B3CB-E77FE7FBBD17.thumb.jpeg.1925e481837a692e2b04230c26b3c642.jpeg

Tak zrobioną wtyczkę nawet jak włożysz odwrotnie to najwyżej nic nie będzie działało.

Rafał wielkie dzięki!

Jurek święte słowa. Ja mam męską wtyczkę przy skrzydle tylko dlatego, ze moje styki miały właśnie kołnierz do

montażu w męskiej części wtyczki. Gdybym miał wybór to bym zrobil

odwrotnie. Tak jak we wtyczkach pakietów li-pol.

Panowie a podpowiecie coś z tymi łopatkami do napędu? Jaka marka godna polecenia i dostępna w PL?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopy czy macie jakieś minimalne/maksymalne wychylenia sterów do początkowego latania? Na razie skrzydła ustawiłem  ile serwa dają radę, ale to oczywiście pójdzie do zmiany, trzeba jeszcze zrobić różnicowe wychylenia itp.

Najbardziej interesuje mnie motylek. Nigdy nie miałem z tym styczności i nie mam pojęcia jakie są wyjściowe ustawienia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek, a po co ja zakładałem ten temat ? w nim wszystko jest jak na dłoni....

Sugerowane przez Michała ale możesz ująć po milimetrze

 

Lotki : góra 17, dół 10

Klapa jako lotka : góra 7, dół 5

Wysokość : góra 7, dół 7

Kierunek: góra 8, dół 6

Butterfly: lotka 7 w górę, klapa max w dół

Termika: cały spływ w dół 2-3 mm

Speed: cały spływ w górę 1,5 mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.03.2020 o 19:32, Marek:D napisał:

Wklejam zdjęcie:

36E2F2A7-3063-4B82-B3CB-E77FE7FBBD17.thumb.jpeg.1925e481837a692e2b04230c26b3c642.jpeg

 

 

Marek nie żebym ganił ale popracowałbym nad dodatkowym zabezpieczeniem tej wtyczki.

Chodzi o pewny chwyt , nie bezpośrednio za kabelki bo w końcu je ukiwasz czy zerwiesz  ...

 

Ja poprzednie miałem  zrobione jak obecnie wykonałem i przez cały okres nie miałem problemów z spinaniem/rozpinaniem mpx-ów.

 

20200322_200021.jpg

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Shock napisał:

 

Marek nie żebym ganił ale popracowałbym nad dodatkowym zabezpieczeniem tej wtyczki.

Chodzi o pewny chwyt , nie bezpośrednio za kabelki bo w końcu je ukiwasz czy zerwiesz  ...

 

Ja poprzednie miałem  zrobione jak obecnie wykonałem i przez cały okres nie miałem problemów z spinaniem/rozpinaniem mpx-ów.

 

20200322_200021.jpg

 

 

Rafał, grzebałem w wątku ale musiało mi to umknąć... chciałem się dopytać też o różnicowe wychylenia motylka o których pisał wielokrotnie Jurek.

Co do wtyczki jest na razie ok, ale masz rację, można to jeszcze poprawić. Zobaczę czy potraktuję całość klejem na gorąco i taśmą termokurczliwą czy rozlutuję i nałożę koszulkę. Może to dobry moment żeby to przerobić i zamontować zaległe pierścienie ferrytowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Marek:D napisał:

Rafał, grzebałem w wątku ale musiało mi to umknąć... chciałem się dopytać też o różnicowe wychylenia motylka o których pisał wielokrotnie Jurek.

Co do wtyczki jest na razie ok, ale masz rację, można to jeszcze poprawić. Zobaczę czy potraktuję całość klejem na gorąco i taśmą termokurczliwą czy rozlutuję i nałożę koszulkę. Może to dobry moment żeby to przerobić i zamontować zaległe pierścienie ferrytowe.

 

Rafał/Michał już to zapodali rocznicowość w wychyleniach. Kierunek góra/dół

Pierścienie ferrytowe....nie używałem i nie używam. Czy to w elektrykach czy nie w elektrykach

Wtyczki - jak kto lubi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Projekt Toxic 2 praktycznie ukończony :).

Przymusowe wolne zachęciło do ukończenia wszelakich prac przy modelu.

Waga do lotu, wyważenie wypadło wręcz idealnie, choć samo wyważanie całkiem ciekawe ;).

Przyrząd produkcji by cZyNo to znakomite urządzenie, akurat w tym wypadku kadłub elektro nie mieści się w widełki ,typowe zboczówki wchodzą idealnie - ma to być poprawione.

 

20200329_183504.jpg

 

20200329_183942.jpg

 

20200329_183959.jpg

 

20200329_184147.jpg

  • Lubię to 1
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

 

Po pierwsze, Rafał dzięki za klapki serw. Przeczekały na balkonie kwarantannę i są już zamontowane w modelu.

Ogólnie rzecz biorąc zamocowałem wszystko na swoim miejscu, podłączyłem, polutowałem i sprawdziłem czy działa.

Ustawienia wg wytycznych producenta z wątku, już wszystko fajnie chodzi. Przerobiłem wtyczki w skrzydłach jak podpowiedział Rafał, przy okazji zamocowałem pierścionki ferytowe i ustawiłem serwa klap, aby zmaksymalizować ich wychylenie głównie do dołu, minimalnie w górę. W kadłubie też poszło gładko, popychacze zrobiłem z rurek węglowych 5/2,5mm. Są sztywne, bez jakichkolwiek luzów. Z jednej strony zawsze wklejam regulację i wzmacniam owijką z rowingu węglowego:

IMG_0258.thumb.JPG.03ef97bb11e2e904f35a9a75a7f8a39d.JPG

 

W drugą końcówkę wklejam pręt węglowy i nakładam na to snap kulowy:

 

IMG_0255.thumb.JPG.0f6bbb88e3b4ac81afdae1196b9b58a9.JPG

 

Taki sposób mam przetestowany i spisuje się rewelacyjnie. Niestety z braku żywicy w domu, zmuszony byłem sobie poradzić CA i wklejenie przedniej wręgi wygląda tragicznie... Ale jest niewidoczne i spełnia swoje zadanie ;) Wklejoną wręgę, wzmocniłem naokoło rowingiem węglowym przesyconym CA. Na szczęście silnik praktycznie wlazł do samego końca i pasuje kołpak 34mm taki jak u poprzednika.

 

IMG_0251.thumb.JPG.b504c53eead73ba967f1e68cc95430ea.JPG

 

Zdecydowałem się na śmigło 12x6. Nie chciałem montować zbyt dużego, bo nie zależy mi na wielkim ciągu, ma tylko wyciągać model do termiki. Nawet jak jest trochę za duże, to przy takim użytkowaniu powinno spełnić swoje zadanie. Zdecydowałem się na aeronauty carbon.

 

W przeciwieństwie do rozwiązania Rafała zrobiłem dwie klapki demontowalne. Ja natomiast w bowden wklejam pręciki węglowe 2mm. Są na tyle sztywne, że bardzo mocno i pewnie trzymają kabinkę na swoim miejscu. Pręcik 1,5mm też daje radę, ale 2mm była w domu ;)

 

IMG_0259.thumb.JPG.bc93d855d08e55f00eba3b056e03f4a4.JPG

 

Jedyne co mi brakuje to rzepy... Może uda mi się je w jakiś sposób skombinować. Model już odpaliłem, motor działa bez zarzutu.

 

Największy problem mam z regulatorem... Są na jego temat różne opinie, kupiłem kartę programującą, ustawiłem wszystko, ale sam nie wiem czy to dobrze działa... Zmieniałem ustawienia hamulca i bez śmigła na każdym z nich opór wału był taki sam... Nie wiem czy to programowanie w ogóle działa, ale cóż, sprzęt niższej klasy może mieć swoje wady...

 

Jak tylko znajdę rzepy to model będę miał gotowy do lotu. Wyważyłem też na 102mm, musiałem wyjąć większość ciężarków z ogona, aby model fajnie się wyważył. Akumulator jest idealnie po środku klapki, mam jeszcze możliwość jakiejś regulacji także będzie ok ;)

 

Chciałoby się oblatać, ale od 3 tygodni bez niezbędnych wyjazdów staram się nie wychodzić z domu. Chyba trzeba będzie przeczekać zarazę z oblotem, czas pokaże. Chciałbym też podziękować za wszystkie podpowiedzi i rady. Oczywiście jeśli loty będą ok, spróbuję go "złożyć" w powietrzu i sprawdzić moją naprawę skrzydeł. Jak przy nurkowaniu i zaciągnięciu się nie złoży, to będę latać spokojnie ;)

 

PS

Jest jeszcze pytanko odnośnie kołpaka ze składanymi łopatkami. Czy śruby(trzpienie) w kołpaku wklejacie na jakiś klej do gwintów? Siedzą bardzo luźno i nie wiem czy nie zechcą same "odmaszerować"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Marek:D napisał:

PS

Jest jeszcze pytanko odnośnie kołpaka ze składanymi łopatkami. Czy śruby(trzpienie) w kołpaku wklejacie na jakiś klej do gwintów? Siedzą bardzo luźno i nie wiem czy nie zechcą same "odmaszerować"

Odmaszerują ! Jak nie miałem kleju do gwintów wkręciłem na olejną.

 

Zamiast pierścieni ferrytowych wkładasz skrętkę w skrzydło. Jak masz skrętkę, pierścionki niepotrzebne, choć nie zaszkodzą.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrze masz w 100% rację, ale montowałem wszystko ze starych zapasów :) A przewody zostały niestety tylko proste...

 

Jeszcze miałem zapytać o jedną rzecz. Chciałbym poprawić chłodzenie silnika. Mam oczywiście wręgę z otworami w miejscu otworów silnikowych, kołpak turbo i chętnie jeszcze bym zrobił jakieś podcięcie w kadłubie. Tylko sam nie wiem, dać dwa otworki owalne przy silniku po bokach czy jeden na górze? Żeby mi piachu nie nabrały przy ostrzejszym lądowaniu :D Oczywiście najrozsądniej byłoby zrobić przednią wręgę z alu, żeby jeszcze lepiej odprowadzić ciepło... Mogę też dorobić boczne "łapki" powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.