cZyNo Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Opublikowano 24 Sierpnia 2018 hehe. Wyniki Polaków lekko zaskakujące Stary ale jary członek ekipy nerwy utrzymał na wodzy Widać w ostatniej rundzie wszyscy liczący na fly-offy poszli na ostro. Nie tylko Polacy. Większość poległa
leszek-bart Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Wypada tylko pogratulować Panu Wieśkowi zajętego miejsca i pokonania wszystkich Polaków .
cZyNo Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Gratulować można. Bo miejsce dobre a wręcz rewelacyjne. Ale czy ze pokonał? Nie bardzo, bo na pewno jeszcze nie jest lepszy od nich. Czasami miejsce to nie wszystko.
Czajan Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Opublikowano 24 Sierpnia 2018 runda 14 Wiesław - 24 Tomek - 26 Wojtek - 28 pozycja 8 jako Team. Gratulacje dla chłopaków
cZyNo Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Opublikowano 24 Sierpnia 2018 I u Wieśka widać bonus z jeżdżenia na zawody gdzie się da. Tylko Latanie z najlepszymi mocno i zauważalnie rozwija. Nie ma innej drogi do bycia dobrym lataczem
TommyTom Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Toldijk i Szeged zaprocentowało wiatr, wiatr, wiatr ... przetrenowany. Faktycznie po punktach nie widać jak chłopcy ryzykowali. A bez tego trudno wygrać. Mam nadzieję, że znajdą chwilę na podsumowanie. Doświadczenie tak wyczerpującej imprezy, bezcenne.
cZyNo Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Wiesiek od 7mej rundy zaskoczył o co w tym chodzi. Dlatego czasami takie długie zawody są super (ja je uwielbiam). Bo masz czas na przemyślenia i zmiany. Normalnie dzień czy dwa dni na zawodach to za mało. Zanim zaczniesz myśleć już jest po ptokach.
cZyNo Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Po takich zawodach flyoffy to ewidentna niesprawiedliwość.
Wiesiek1952 Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Opublikowano 24 Sierpnia 2018 24 miejsce przed Mistrzostwami brałbym w ciemno. Teraz jest malutki niedosyt bo przynajmniej dwa albo i trzy z tych słabych lotów można by polecieć lepiej. Ogromna pomoc ze strony Wojtka i Tomka. Tomek był moim Taktykiem i conajmniej połowa wyniku to jego zasługa za co mu ogromnie dziękuję. W ogóle to fajne zawody. Jako Team Manager chodziłem na wszystkie loty Tomka i Wojtka jako dodatkowy pomocnik. Ogromna nauka. Super patrzyć jak latają i współpracują. Najbardziej podobał mi się opierdziel zebrany od Tomka po moim lądowaniu za 50 w odległości 30 cm od punktu. Ponoć butterfly miałem wychylonego o jakąś godzinę za dlugo a model po przydziobowaniu się sliznął o jakieś 0.5 m. Za to powinienem dostać paralizatorem ze dwa razy. Było super.
Wiesiek1952 Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Na PP w Szczecinie są jeszcze wolne miejsca. Na dzisiaj jest zgłoszonych coś Ok 15 lataczy. Z powodu ME nie byłem w stanie śledzić i kontrolować wszystkich zgłoszeń. Po powrocie do domu zamieszczę listę zgłoszonych. Deadline na zgłoszenia 30 sierpnia - musimy wiedzieć ilu „timekeeperów” zaaranżować. Tych, którzy wcześniej deklarowali udział a „dalej myślą” gorąco zachęcam. Nawet najlepszemu obecnie pilotowi na świecie (Arijan) zdarza się latać 3 min z 200 m. Nie wstyd przegrać. Wstyd to nie brać udziału. Będzie sporo fajnej zabawy. Dalej zapraszam i zachęcam. Nie zrobimy żadnych poważniejszych zawodów międzynarodowych jak sami nie będziemy brali w tym udziału.
cZyNo Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Ja bym przyjechał...ale to trzecie zawody w kolejce na ten termin
TommyTom Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Autor Opublikowano 24 Sierpnia 2018 Jak Ci nie bedzie wiało 3F lub 3B to must be
cZyNo Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Opublikowano 25 Sierpnia 2018 Czyżby Arijan zdobył dwa tytuły mistrzowskie w tym roku? Szkoda Słoweńców i Malcika. Cały tydzień latali rewelacyjne tłukąc resztę na lewo i prawo, pokazując kunszt, a tu 4 loty wywracają wszystko do góry nogami.
Wiesiek1952 Opublikowano 27 Sierpnia 2018 Opublikowano 27 Sierpnia 2018 Czyżby Arijan zdobył dwa tytuły mistrzowskie w tym roku? Szkoda Słoweńców i Malcika. Cały tydzień latali rewelacyjne tłukąc resztę na lewo i prawo, pokazując kunszt, a tu 4 loty wywracają wszystko do góry nogami. Arijan wygrał całkowicie zasłużenie. Wygrał i eliminacje i wygrał finały. To zdecydowanie najlepszy obecnie pilot w Europie a może i na Świecie. To co pokazał w pierwszym locie finałowym to była sama poezja i choć Arijan po locie sam mówił, że się dobrze spocił to sam lot był najwyższej marki. Można się spierać co do celowości lotów finałowych (fly-off) i sam jestem zdania, że byłoby lepiej latać np. 19 rund i na tym koniec ale... to jest gra otwarta w której reguły są znane dużo przed rozpoczęciem. Kropka. Taktyka jest bardzo prosta - dostać się do finałów nawet z ostatniego (12) miejsca i walczyć z najlepszymi w tych samych warunkach. Jeśli byłyby tylko loty eliminacyjne byłoby to odrobinę niesprawiedliwe. Odrobinę ale jednak. Loty w ciągu dnia są w mocno zmiennych warunkach od całkowitej ciszy i przy minimalnej termice wcześnie rano poprzez przyzwoitą termikę ok. 10:00, pizgawę od 11:00 do 16:00 i znów nieco lepsze warunki po 16:00. Ci co dobrze wylosują czas swoich lotów mają lepiej, łatwiej i mają lepsze rezultaty. W finałach wszyscy latają w identycznych warunkach. W Dupnitsy odbył się rodzaj "zebrania" zainteresowanych pilotów w obecności przedstawicieli FAI z Lozanny na temat zmian w przepisach w przyszłości. Między innymi był dyskutowany temat drugiego startu silnika ze względów bezpieczeństwa, tak żeby lot był na zero ale model ocalał. Dyskusja była dość długa ale 75-80 % uczestników opowiedziało się na NIE. Były dyskutowane zmiany zmierzające do wprowadzenia automatycznego sędziowania poprzez odczyt wszystkich parametrów z loggera. Wnioskowaną zmianą było wprowadzenie zmiany sposobu liczenia czasu (teraz jest od opuszczenia ręki do pierwszego dotknięcia gruntu) na "od startu silnika do znieruchomienia modelu" - tu wszyscy byli na TAK. Dyskusji było sporo. Jeśli jakiekolwiek zmiany się pojawią to i tak nie wcześniej niż w 2021. Ciekawe, że temat fly-off i siły wiatru w ogóle nie był dyskutowany. Na samych zawodach był wprowadzony pozaregulaminowy wymóg. Śmigło nie może się kręcić po 30 sek od startu. Jeśli komukolwiek kręciło się śmigło przez cały lot to miał lot na zero. Tak zresztą uwalił swój lot w finałach Radek Malcik albo Majercik (nie pamiętam któremu to się przydarzyło) - awaria hamulca w ESC i zero za lot. Sędziowie obserwowali modele przez lunetę żeby zobaczyć czy komuś śmigło się nie obraca. ;-)
Wiesiek1952 Opublikowano 27 Sierpnia 2018 Opublikowano 27 Sierpnia 2018 Oficjalne wyniki: https://drive.google.com/drive/folders/1LXT0TwDqhYQJvd4G8f-gsBtQugThdWg8 wiecej na stronie http://www.f5jbulgaria.com/2018info.html w zakładce RESULTS
Wiesiek1952 Opublikowano 27 Sierpnia 2018 Opublikowano 27 Sierpnia 2018 WAŻNE DLA POSIADACZY ALTISÓW: Ukazał się nowy firmware - jest 5_6. Najlepiej upgradeować od razu. Na zawodach w Szczecinie będzie obowiązywał 5_5 lub 5_6.
cZyNo Opublikowano 27 Sierpnia 2018 Opublikowano 27 Sierpnia 2018 widziałem chyba przedwczoraj. ale co w nim nowego jest?
Rekomendowane odpowiedzi