MASK Opublikowano 29 Czerwca 2017 Autor Opublikowano 29 Czerwca 2017 Dzięki za sugestie Piotrze Dodatkowe poszycie odpada ze względu na brak odniesienia w oryginale. Będzie tylko tam gdzie pisałem. Wykrzyżowania, to dodatkowe elementy i masa; ja staram się wykorzystać elementy, które muszą się tam znaleźć. Myślę, że gniazdo serwa załatwi sprawę
radziu45 Opublikowano 29 Czerwca 2017 Opublikowano 29 Czerwca 2017 Poszycie załatwi sprawę usztywnienia .
dukeroger Opublikowano 2 Lipca 2017 Opublikowano 2 Lipca 2017 dołożył bym to poszycie nad serwem jeszcze u góry i będzie ok
MASK Opublikowano 4 Lipca 2017 Autor Opublikowano 4 Lipca 2017 No panowie, my tu sobie gadu gadu o pierdołach, a tu taki błąd się wkradł i nikt nie alarmuje :/ Lotki nie powinny być tak, jak pokazują Plany Modelarskie - do przedostatniego żebra; powinny być do ostatniego, czyli tak:
stan_m Opublikowano 4 Lipca 2017 Opublikowano 4 Lipca 2017 Jednak - do przedostatniego żebra...Z tym, że ostatnie żebro wypada w zakończeniu płata. Załączam szkic z Instrukcji Eksploatacji o wziernikach inspekcyjnych więc można przyjąć, że rozmieszczenie na nim żeber jest wiarygodne. Pozdrawiam
romigraf Opublikowano 4 Lipca 2017 Opublikowano 4 Lipca 2017 ...a idąc w sukurs temu, co powyżej twierdzi kol. stan_m, masz tu niezłe ujęcie wyjaśniające tę kwestię. Ogólnie zaś, to jak na mój gust końcówka skrzydła (Twojego) nieco zbyt kanciasta. Pozdrawiam i nadal pilnie obserwuję Roman
MASK Opublikowano 4 Lipca 2017 Autor Opublikowano 4 Lipca 2017 Dzięki panowie za merytoryczne wsparcie. Faktycznie jest tam żebro. Ale mam wątpliwości co do szerokości końcówki, na szkicu z "Instrukcji Eksploatacji" wygląda to bardzo podobnie jak w PM. Tymczasem zdjęcia pokazują, że końcówka ma szerokość nieco mniejszą niż odległości między żebrami w skrzydle. Gdybym nieco poszerzył końcówkę byłoby pewnie bardziej podobnie do oryginału. A może po prostu przerobić ją na konstrukcyjną a nie struganą z balsy?
stan_m Opublikowano 5 Lipca 2017 Opublikowano 5 Lipca 2017 Niestety szkice raczej nie oddają kształtu rzeczywistych obrysów i służą jedynie podaniu innych informacji o samolocie ( w tym przypadku chodziło o lokalizację otworów inspekcyjnych). Toteż wg mnie fotografia ma pierwszeństwo przed każdym rysunkiem czy planami. Ja wykonałbym końcówkę płata konstrukcyjną po ustaleniu proporcji wg np tej fotografii.
MASK Opublikowano 27 Października 2017 Autor Opublikowano 27 Października 2017 Na razie końcówkę zostawię taką jaka jest, w przyszłości się zobaczy, może i skrzela dojdą. Tak czy inaczej bardzo dziękuję za opinie Dorobiłem odchylaną część baldachimu. I tu w zasadzie drewniana część modelu jest skończona na etapie projektowania. Pozostało zaprojektować metalowe mocowania, okucia i inne niezbędna ale i upiększające dodatki oraz błyskotki I golasek: 1
Emhyrion Opublikowano 27 Października 2017 Opublikowano 27 Października 2017 Ja dobrze widzę, że cała sekcja sterów trzyma się tak naprawdę na jednym kawałku sklejki i folii? Obawiam się, że to słabe rozwiązanie, będzie się giąć i łamać...
MASK Opublikowano 29 Października 2017 Autor Opublikowano 29 Października 2017 Ja dobrze widzę, że cała sekcja sterów trzyma się tak naprawdę na jednym kawałku sklejki i folii? Obawiam się, że to słabe rozwiązanie, będzie się giąć i łamać... Taaa, dolna belka się nie wyświetliła. Dobrze ją widać na innych renderach.
jetfan Opublikowano 30 Października 2017 Opublikowano 30 Października 2017 Super projekt - gratulacje. Ze slotów zrezygnowałeś z innego powodu niż oszczędność masy?
MASK Opublikowano 30 Października 2017 Autor Opublikowano 30 Października 2017 Dzięki za dobre słowo. O skrzelach cały czas myśle i być może o przerobieniu lotek na bardziej makietowe. Zastanawiam się jednak czy warto, bo to nie jest jakiś wielki model. Przeprojektować to nie problem, bo to co jest rysowałem z zamiarem ewentualnego uzupełnienia projektu
Adrian D Opublikowano 1 Kwietnia 2018 Opublikowano 1 Kwietnia 2018 Przy okazji jeszcze jedna moja wątpliwość odnośnie steru wysokości, a dokładniej układu żeberek w tymże sterze. Może ktoś z Was posiada jakąś fotografię, która pokazuje, że żeberka były ustawione prostopadle do osi obrotu steru ? Drugi prototyp miał ster wykonany tak:
MASK Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Przy okazji jeszcze jedna moja wątpliwość odnośnie steru wysokości, a dokładniej układu żeberek w tymże sterze. Może ktoś z Was posiada jakąś fotografię, która pokazuje, że żeberka były ustawione prostopadle do osi obrotu steru ? Drugi prototyp miał ster wykonany tak: Chyba masz rację Adrian, dzięki! Zrobiłem tak jak Plany Modelarskie to pokazały; wierząc, że ich autor zbadał temat. Okazuje się, że pewnie nie
romigraf Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Uprzedził mnie kol. kesto więc nie będe się powtarzał Na innych posiadanych zdjęciach Czapli również nie znalazłem potwierdzenia odmiennego układu żeberek steru wysokości. Wniosek: ożebrowanie wyrysowane przez kol. MASK jest błędne/fantazyjne. Do poprawy.
MASK Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Autor Opublikowano 4 Kwietnia 2018 No dobra chłopaki, opierając się na Waszych zdjęciach i uwagach, oprócz tego co mamy w PM, mamy jeszcze dwie opcje: Która dotyczy wersji seryjnej?
Adrian D Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Opublikowano 4 Kwietnia 2018 Ta druga, czyli ta ze zdjęcia, które wstawił Krzysztof. Czyli prawdopodobnie po katastrofie drugiego prototypu wzmocniono również ster. Krzysztofie, czy to jest zdjęcie z albumu Polskie Konstrukcje Lotnicze w Rumunii ?
Rekomendowane odpowiedzi