Jump to content
kossimon

Extra 300 rozp. 110

Recommended Posts

 Moim celem jest: przezroczysta szybka bez robienia nowej. Pytanie brzmi: czy jest możliwe doprowadzenie tej do stanu dużo większej przezroczystości niż obecnie?

 

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka

Zapomnij.

Masz dwie możliwości:

1. zamówić u Mirka drugą kabinkę.

2. zrobić kopyto i na nim obkurczyć butelkę PET wykonując samemu kabinkę.

Share this post


Link to post
Share on other sites

E, no jeszcze nie ;)

Można próbować ratować tę owiewkę przez pomalowanie błyszczącym lakierem bezbarwnym.

Najlepiej aerografem, jeśli nie masz aero -  trzeba "wykąpać" ją w rzadkim lakierze (np. Sidolux da radę).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przepraszam za jakość zdjęć , ale efekt jest dobry. Lakier jaki miałem pod reka Fly color .

post-15014-0-12285100-1507191482_thumb.jpg

post-15014-0-53249800-1507191508_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szymon zalej te porysowaną oslone kabinki gipsem budowlanym i masz kopyto gotowe , tylko kabinki trzaskac  :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miro fajny pomysł ale...Szymon napisał "Moim celem jest przezroczysta szybka bez robienia nowej..."

Może akurat nie w tym przypadku, ale mam wrażenie że nie wszyscy koledzy czytają to co piszą inni.

Z tym sidoluxem to sprawdzone? Jak to chwyta gładkiej kabinki? Nie spływa? Czy ma zalać tylko rysy?

Szkoda że oddałem żonie , do czynności do której jest wyprodukowany. Z chęcią bym to sprawdzil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

moj tekst byl skierowany do Szymona , dlatego dobrze napisales ze nie wszyscy koledzy dokladnie czytają  :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję wszystkim za rady - posłucham chyba wszystkich na raz ;D

konkretniej:

1) zamówiłem nową szybkę (tak na wszelki wypadek)

2) polakieruję i zobaczę efekt

3) zaleję gipsem i zrobię nową swoją

 

Tymczasem kilka pierdółek zrobiłem:

- pilot - padło na Magneto - on się zajmował lewitacją, samoloty akrobacyjne też - tak mi się skojarzyło,

- podwozie (wygięte wg instrukcji i przykręcone śrubą 3mm - to samo koła). Przy kołach na nakrętki kapnąłem UHU-POR'em żeby się nie odkręcały, a podwozie do kadłuba dokręcone mocno.

- silnik - wypadło na BL2215 - w pozostałych albo brak krzyżaka, albo wał krzywy itp. nie będzie kołpaka - będzie tylko piasta

- przyciąłem delikatnie maskę silnika i zrobiłem w niej wentylację (ale jeszcze nie zamontowana).

Odnośnie tego montażu to jest zrobiona z jakiegoś rodzaju laminatu (już ten materiał gdzieś widziałem i jest popularny), ale nie znam się na tym kompletnie - w każdym razie jest to kruchy materiał - zauważyłem to przy wierceniu otworów pod silnik i wentylację. Zastanawiam się nad wzmocnieniem miejsca montażu i chcę podkleić podkładki ze sklejki - żeby przy dokręcaniu tego do kadłuba nie wyrabiały się dziury w masce. 

 

Tak to obecnie wygląda

post-17980-0-90572800-1507669909_thumb.jpgpost-17980-0-40394500-1507669910_thumb.jpg

 

Edit:

Zapomniałbym - córka nadała mu nazwę Blue.

 

Numer seryjny i nazwa nadana :)

post-17980-0-55358100-1507672818_thumb.jpgpost-17980-0-20795200-1507672819_thumb.jpg

 

To co widać waży 790 gram - czyli dojdzie ze 160-170 gram jeszcze (pakiet, śmigło, piasta, szybka kabiny, odbiornik)

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to jest prawie RTF.

 

Nowa szybka kabinki przyklejona:

post-17980-0-12045900-1507930676_thumb.jpg

 

Maska silnika zamontowana - zrobiłem podkładki + kołki sosnowe przewiercone (nie miałem bukowych). Mam nadzieję, że nie pękną - samoistnie nie powinny.

post-17980-0-06293300-1507930682_thumb.jpgpost-17980-0-75588800-1507930696_thumb.jpgpost-17980-0-05124700-1507930702_thumb.jpgpost-17980-0-80401200-1507930705_thumb.jpg

 

Znalazłem w domu spray niebieski - nie idealny z folią ale też jasny i w miarę podobny odcień. Wygląda to tak (piasta od foxy też niebieska):

post-17980-0-40652500-1507930721_thumb.jpgpost-17980-0-77009300-1507930725_thumb.jpgpost-17980-0-49223500-1507930730_thumb.jpg

 

Jedyne czego nie mam pomysłu jak zrobić to zabezpieczenie rozsuwania skrzydeł w locie:

post-17980-0-25462200-1507930716_thumb.jpg

 

Obecna waga - jedynie pakietu i odbiornika brakuje to około 840 gram.

Share this post


Link to post
Share on other sites

O ile mnie pamięć nie myli, albo o ile nie mylę modelu to w kadłubie były języczki i na nie wsuwało się języczki odchodzące od skrzydła i skrzydło mocowało śrubką wkręcaną od góry. Ale skoro tego nie ma to zakup linkę gumową

np. taką:

https://modelemax.pl/pl/hole-do-modeli/17940-linka-gumowa-4mm---1-metr-biezacy-60950-annapol-5903755609502.html

domocujesz na końcach jakieś haczyki  i już.

Mam tak rozwiązane mocowanie skrzydeł w Veloxie 2,2m i tak będę robił w MX-ie 2,2m (tylko w obu o większej średnicy i tam haki są wkręcone w skrzydła, a z linek zrobione pętle, więc skoro tam się sprawdza, to tu z pewnością też).

Share this post


Link to post
Share on other sites

O ile mnie pamięć nie myli, albo o ile nie mylę modelu to w kadłubie były języczki i na nie wsuwało się języczki odchodzące od skrzydła i skrzydło mocowało śrubką wkręcaną od góry.

Zgadza się.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brakuje półeczki otworami pod śruby kłowe m3 wklejanej pod te języczki miedzy boki kadłuba albo ściągaj trytytką

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zciągnąłem trytytką - jest git.

 

Z uwagi na urokliwe warunki pogodowe na dolnym śląsku dzisiaj odbył się oblot.

Mam dwa wnioski, lata całkiem ładnie ale ... dziwnie reaguje na ster wysokości.

https://youtu.be/ZDVJ2cOL5vY

 

Widać to najbardziej na początku zaraz po starcie 0:16, w okolicach 4:20, gdzieś w środku też, ale przez to że jest mały przy szerokim kącie kamery nie za dobrze to widać. Efekt jest taki jak by szedł po sznurku - po zaciągnięciu dźwigni i puszczeniu inne moje samoloty zmieniają tor lotu na bardziej w górę, a ten dostaje jak by kontry w dół i dalej leci w ustalonym kierunku. Ten efekt istnieje też przy większej prędkości. Za mały ciąg ? Pętlę jest w stanie zrobić, wznosi się całkiem żwawo, nie idzie pionowo w górę, ale tragedii nie ma. Beczki kręci pięknie - zero straty kierunku lotu. Ktoś ma pomysł o co może chodzić ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko weź pod uwagę że programy, przynajmniej te które ja znam, w zasadzie nie uwzględniają Cm profilu. Inaczej wyważamy profil symetryczny a inaczej wklęsłowypukły. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Obliczenie SC za pomocą programu daje tyle samo co ręcznie tyle że jest szybciej. Wyliczony SC  i tak jest orientacyjny ale z grubsza jak by na to nie spojrzeć daje pojęcie gdzie on powinien być. Używam programu do SC przy swoich modelach i zawsze było ok poza jednym w którym źle wprowadziłem geometrię modelu co skutkowało określeniem SC 20mm poza jego bezpiecznym położeniem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moim zdaniem model reaguje prawidłowo, problemem jest opanowanie pilotażu modeli akrobacyjnych. Jeśli nigdy nie latałeś modelem akrobacyjnym, to w pierwszych lotach zawsze będziesz miał wrażenie, że model "dziwnie" reaguje na stery. Musisz pamiętać, że ten model jest stworzony do tego, by skutecznie reagować na wychylenia sterów, dlatego też  mają  one większą powierzchnię niż motoszybowce lub modele do nauki pilotażu. Poza tym masz za słaby silnik i latasz na granicy przeciągnięcia. E-max bl2215 ma tylko 200W mocy i to max, co przy ciężarze modelu do lotu 1,1kg daje poniżej 200W/kg. Dla modeli akrobacyjnych ten parametr jest w granicach 250-300W/kg. W moim modelu siedzi Turnigy 3536 1000kV i ze śmigłem 11X7 lata bezproblemowo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Popieram Krzyśka - za słaby silnik.

Podobnego, BL 2215/25, używałem w piankolotach o wadze do 600g i mocy było akurat.

 

Do Twojego modelu przydałoby się coś mocniejszego i o mniejszym kV (w akrobatach ważniejszy jest ciąg, niż prędkość strumienia zaśmigłowego) - np. to http://www.nastik.pl/dualsky-2216c-kv980-p-5737.html (albo, jeśli chcesz już jakieś "fikołki" poćwiczyć, to jeszcze lepiej to http://www.nastik.pl/dualsky-2814c-kv990-p-5741.html), inaczej będziesz miał nerwówkę podczas startów, a i w czasie lotu będziesz musiał cały czas trzymać model "na prędkości", bo jakby się coś podziało nie wyratujesz się dodając gazu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kiedyś w mojej katanie 1120 mm rozpiętości która ważyła z 1200g miałem dokładnie to samo. Problem był w złym SC.  Latając małą extrą na 1/3 gazu nie mam absolutnie takich zachowań.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Środek ciężkości był ustawiony prawidłowo (wg producenta) 86mm od krawędzi natarcia, no, może kilka milimetrów w tył (max 3-4), ale nie licząc tego statecznika zachowywał się naprawdę dobrze w locie (zresztą to widać na filmie). Kiedyś w Pittsie blokada pakietu mi się przesunęła w tył i ledwo nim "wylądowałem" (a i tak chyba domek silnika był uszkodzony), to samo w BF109 - tańczył jak pijany w locie. Raczej nie podejrzewam problemu ze środkiem ciężkości (chyba że jest za bardzo z przodu).

 

Krzysiek: to raczej nie inny typ modelu - nie jestem super pilotem, ale mam realflight'a i nie widzę tam takiego efektu, widzę różnice w zachowaniu różnych modeli - swoich prawdziwych też, ciasność zakrętów, reakcję na stery, stosunek mocy do wagi, obciążenie powierzchni itd.

 

Sławek: pamiętasz, czy był za bardzo z przodu czy z tyłu ?

 

Silnika nie kupowałem nowego, tylko przemontowałem ze spitfajera emax'a GT2815/06 - 480W - ciąg 1800g powinno styknąć ;) (tak, wiem że to przegięcie w drugą stronę ale to jedyny sprawny jaki mam z mocą >= 300W) do tego śmigiełko 11x6 z włókna węglowego.

Przez ten silnik zdjąłem 35g ołowiu z maski, który był przy poprzednim silniku.

Pozwoli to też pakietem przesunąć środek ciężkości o dodatkowy około centymetr w przód jeśli będzie potrzeba.

 

Zamontowałem też kołpak - leżał w szufladzie i się kurzył - znowu inny odcień niebieskiego.

 

Tak to wygląda

post-17980-0-07201400-1508189834_thumb.jpgpost-17980-0-04239700-1508189828_thumb.jpg

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

  • Similar Content

    • By Leszekm35
      Witam jak w  temacie kupię ładnego akrobata na 2,6   2,7 metra model może być pusty bez wyposażenia . Interesuje mnie zadbany samolot najlepiej extra  . Nie interesują mnie modele po przejściach itd . Nie musi to być carf itp . Samolot chcę dla syna w ludzkich pieniądzach . Jak ktoś coś piszcie
       
      Pozdrawiam
    • By Volkodav
      Witam wszystkich bardzo serdecznie.
      Około 2 lata temu postanowiłem zaprojektować i zbudować własny projekt akrobata o rozpiętości w okolicach 1200mm, lecz jakoś zabrakło czasu. Cała ta ostatnia epidemia spowodowała, że postanowiłem jednak dokończyć w połowie prac kreślarskich porzucony projekt. Człowiek niby jakieś doświadczenie w projektowaniu ma (wykonałem kilka projektów modeli na zwody SAE w Naukowym Kole Młodych Konstruktorów w Dęblinie), ale jednak popełnił kilka pomyłek przy przelewaniu myśli na papier (w tym przypadku na komputer 😉). Miałem ułatwioną możliwość projektowania posiadając oprogramowanie SolidWorks.
       
      Główne założenia konstrukcyjne:
      - demontowane skrzydła do transportu,
      - rozpiętość około 1200mm,
      - konstrukcja drewniana (nie lubię robić w piance, w laminatach za mało doświadczenia, co później będzie widać )
      - skorzystać z elektroniki, którą posiadam, czyli na warsztat weszły akurat EMAX GT 2820/07, serwa Corona 239mg i Dymond D60
       
      Zapewne po zobaczeniu szkiców koncepcyjnych wprawne oko modelarza wypatrzy znajome rysy i powiem Wam, że macie rację 😉.  Wzorowałem się trochę (specjalnie podkreślam) na kilku modelach takich jak MXS czy Extra 300.
      Ktoś inny zaraz stwierdzi: „co on zrobił na końcach skrzydeł?!”. No i tu jedynym wyjaśnieniem jest wizja „artysty”. Po prostu miałem taki kaprys Finalnie jest tam dodane małe zaokrąglenie.
       
      Będę stopniowo uzupełniał opis o zdjęcia i komentarz w miarę czasu do pisania  😉
       



    • By jacek_podwysocki
      Cześć,
       
      W trakcie testów oklejania balsowego modelu folią Oracover, zauważyłem, że jest ona zbyt cienka i prześwituje nie tylko otwarta część konstrukcji żebrowej, ale także miejsca gdzie folią pokryte są duże powierzchnie balsy, widać nawet strukturę drewna. W związku z tym pytanie czy stosuje się jakieś podkłady pod folię, aby zmniejszyć ilość światła, którą przepuszcza? Czy jedyne rozwiązanie to grubsza folia? Folie na których przeprowadzałem testy to:
       
      https://modelemax.pl/pl/oracover-standard/503-oracover-standard-czerwona-jasna--22--cena-za-1-metr-biezacy.html
      https://modelemax.pl/pl/oracover-oratex/14294-oracover-oratex-bialy--10--cena-za-1-m-etr-biezacy-.html
       
      Udało mi się znaleźć informację, że całkowicie kryjącą folią Oracover jest tylko seria Scale... Sądziłem że skoro ichniejsze folie mają typ folii przezroczystej to pozostałe typy folii kryją w 100% a jednak tak nie jest.
       
    • By Robert
      A to moja foto relacja.
      model do pikniku w Nowy Targu jest na sprzedaż.
      Gdyby ktoś chciał taki model a nie miał ochoty na składanie, lub po prostu nie umie itp. z chęcią zbuduję kolejnego MX-a
      jakby co to ventus2b@interia.pl
      lub 660682059
       





































































    • By jacek_podwysocki
      Cześć,
       
      Jaki pisak/marker/cienkopis polecacie do odrysowywania kształtów na balsie?
       
      Ołówek bardzo często jest dla mnie zbyt mało widoczny a mocniejsze dociśnięcie czy nawet wielokrotne poprawienie kreski, powoduje wgniatanie balsy. Próbowałem zastosować cieniutki marker permanentny przeznaczony do płyt cd, jednak „rozlewa” się po balsie i zostawia tym samym nieregularny kształt linii. Zależy mi na czymś czym będę w stanie narysować na balsie dobrze widoczną i ostrą linię.
       
      Szukałem na forum odpowiedzi na to pytanie, ale nie udało mi się nic znaleźć, chociaż dam sobie rękę uciąć, że ktoś wspominał coś o rysowaniu na balsie...
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.