Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja nie traktuję tego tak na serio. Latając na łączce jest mi wszystko jedno czy serwo w klapie mi padnie czy nie. Latam już jakiś czas, przestrzegam pewnych zasad i do tej pory nie upaliłem jeszcze serwa. Wiem, kiedyś będzie ten pierwszy raz :) Jeśli akurat przytrafi mi się na zawodach to nadal nic się nie dzieje :) Latanie daje mi dużo radochy i nie chcę jej psuć napinaniem się i koniecznościami. Polecę to dobrze - nie polecę ... drugie dobrze ;)

  • Lubię to 2
Opublikowano

Marek, chodziło mi o to czy jest sens pruć skrzydlo, żeby wymienić serwo. Na łączce i na zawodach tak samo tryby się zrywa. Skoro jeszcze jestes na etapie budowy, warto rozważyć każdą opcję. Zrobisz ja bedzie dla Ciebie najlepiej. Pozdro T.

Opublikowano

No i znow pech  :( dzis bylem potrenowac no i  servo z klapy mi padlo  :wacko: po raz trzeci w tym modelu pada mi servo DES 448 BB MG.

Na szczescie mam serva w Ramkach no i kable z wtyczkami  :lol: Ale tak naprawde mysle o zmianie typu serva w tym modelu.

Opublikowano

Ja nie traktuję tego tak na serio. Latając na łączce jest mi wszystko jedno czy serwo w klapie mi padnie czy nie. Latam już jakiś czas, przestrzegam pewnych zasad i do tej pory nie upaliłem jeszcze serwa. Wiem, kiedyś będzie ten pierwszy raz :) Jeśli akurat przytrafi mi się na zawodach to nadal nic się nie dzieje :) Latanie daje mi dużo radochy i nie chcę jej psuć napinaniem się i koniecznościami. Polecę to dobrze - nie polecę ... drugie dobrze ;)

 

 

Marek, tu nie chodzi o napinanie się. Po prostu człowiekowi na zawodach jest żaaaaal jak mu jakoś szło i miał szansę (na którą często nigdy nie liczył) na coś więcej niż ostatnie miejsce a tu nie da się kontynuować zawodów przez w sumie pierdołę.

 

PS. Raz byłem w pierwszej trójce na zawodach rakiet ponieważ z powodów technicznych tylko moja i 2 inne wystartowały. Reszta poleciała w bok bo krzywo coś poklejone lub odpadło albo rozerwały się od za bardzo oskubanej obudowy silnika.

 

Dlatego nie zamykaj sobie szansy, nawet tej o której jeszcze nie wiesz :rolleyes:

Opublikowano

Model masz Zawodniczy z gornej polki ,wiec pofesjonalnie uzbrajaj jego ;)Ja wiem ze masz malo czasu do zawodow w Wroclaw

,ale jesli ci padnie servo w klapie ,to co dalej ,,Kuniec zawodow " chyba ze masz druga maszyne :lol:

Drobiazgami nie ma sobie co zawracać głowy. Joe Wurst przykręca serwa w skrzydłach radośnie tak, ze wkręty wyłażą po 2mm z poszycia. I po co komu jakieś drogie ramki? Latać trzeba się najpierw naumić. To da więcej niż 50g lżejszy model za worek kasy na wyposażenie. Dobry lata, esteta ogląda.
  • Lubię to 1
Opublikowano

Joe Wurst przykręca serwa w skrzydłach radośnie tak, ze wkręty wyłażą po 2mm z poszycia. 

Już to gdzieś albo czytałem albo słyszałem, ale nie bardzo chciałem w to wierzyć, a jednak. :)

Opublikowano

I wcale mu to nie przeszkadzało w lataniu. Cały tydzień na MŚ

Serwa powinny być demontowane. Ale...ja sobie ramki robię sam ze sklejki. Ramki...czasami klocki wystarczą. Po co przepłacać na jakieś bajery?

Właśnie dziś koledzy ze Stalowej wymontowali serwa z poszyciem. Bo jakiś .... wkleił serwa w skrzydła tylko na żywice z wypełniaczem. Nie było możliwości w inny sposób ich wyciągnąć. Wieś są dziury kwadratowe :)

Opublikowano

Ja wyciągałem serwo wysokości zalane żywicą ze starego dlg metodą dentystyczną... Dremelem i papierem ściernym zlikwidowałem je z kadłuba w jedyne 2 tygodnie.. po zabiegu z serwa został silnik, płytka z elektroniką i orczyk.

Opublikowano

Mam tydzień opóźnienia w pracach przy składaniu modelu  :mellow:

 

Trochę czasu jeszcze do zawodów jest, więc mam nadzieję, że zdążę.

Opublikowano

Coś drgnęło i powoli prace ruszyły.

 

Przedwczoraj trochę kleiłem, a dziś lutowałem kabelki.

 

post-10390-0-07225700-1523557050_thumb.jpg

 

post-10390-0-26022300-1523557063_thumb.jpg

 

 

Robię też powoli przymiarkę do montażu serw w skrzydle.

Planuję okleić serwa niebieską taśmą malarską i dopiero wtedy kleić je do balsowych klinów.

 

post-10390-0-87093500-1523557311_thumb.jpg

 

O ramkach pomyślę w zimie, jak będę miał czas na prace przy modelu.

Na razie chcę się wyrobić z robotą tak, by zdążyć na zawody.

 

 

Opublikowano

Z prawej strony serwa przyklejasz balsę wypełniając przestrzeń pomiędzy serwem a dzwigarem. Wiercisz dwa otwory w bloczkach balsowych po obu stronach serwa i przykręcasz do nich blaszkę /plastikiem/laminatem itp Ewentualnie zamiast balsy mozna użyć twardszego drewna.

Opublikowano

Wiele wskazuje (ze zdjęć), że Marek już wkleił serwa w balsie. Przed zawodami za 2 tygodnie to już innej opcji nie będzie. Później Marek wydłubie tę balsę i wkeli serwa z ramkami. No i ok.

.

Marek, jakie postępy? Będziesz we WRO w piątek na obloty, czy ulotnisz Pulsara u siebie na łączce.

U nas miałbyś serdeczne i pomocne audytorium :)

Opublikowano

Powoli coś robię. W zasadzie zostały mi do skończenia tylko popychacze. Serwa okleiłem taśmą malarską i wkleiłem.

Robiłem próbę - trzyma się tak jak powinno. Ramki będą w przyszłym roku :)

Juto wstępnie wyważę model żeby ocenić ile ma ważyć pakiet. Być może przy 4m model będzie ważył < 1500g.

Będę w przyszły weekend w Radawcu, lecz jeszcze bez modelu.

Chcę popatrzeć i jak będzie potrzeba to będę mógł pomóc. We Wrocławiu planuję już polatać.

 

Będą jaja bo z Altisem jeszcze nie latałem ;)

 

Dziękuję Wam za chęć pomocy, na pewno będę jej potrzebował.

Opublikowano

No i mam mały zgryz z wyważeniem modelu.

Dałem lekki silnik lecz na to konto muszę wsadzić ciężki pakiet   :mellow:

Ze wstępnych przymiarek wychodzi mi coś ok. 200 - 220g czyli pakiecik 3S 2200.

 

Fotki z postępu prac wrzucę jutro.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.