Jump to content

Taki żarcik , czyli historia pewnej transformacji.....


kaszalu

Recommended Posts

Ten dźwięk  - szczególnie 4 takta - i ten "żużlowy" zapach .... symfonia i poezja :wub::D

No nie wiem, człek jedzie na łono natury, odpocząć od hałasu, pooddychać czystym powietrzem, a tu tak pierdziawka...  :rolleyes:

E tam, fajnie jest, fajnie wygląda i fajnie lata.

Link to comment
Share on other sites

.........model teraz wygląda jak podniebny hot rod..........

 

Bogusław

 

- jeden z naszych lotniskowych kolegów ocenił go podobnie i wkleił mi na zachętę  w innym wątku w trakcie realizacji projektu  taką fotkę !!  :D  :D  :D  :P

27067076-102151487556231-651ef6d,0,920,0

 

W sumie podobny ..... :lol:

post-3419-0-95952000-1522185005_thumb.jpg

post-3419-0-36510800-1522185186.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Cub Transformers nadal żyje, dzielnie pełniąc służbę w powietrzu już prawie 9 miesięcy od oblotu ! :)

Wylatane kilka niezłych godzin :o

Z elaporem nic się na razie nie dzieje, spalina z pianką odpowiednio wzmocnioną ( opis przeróbki powyżej) żyje w zgodzie !!

Daje to jak widać nowe możliwości rozwojowe.

Poniżej zdjęcia z ostatnich lotów listopadowych na łączce w Fordonie w towarzystwie Graupnerowego "Terrego" - elektrycznego, piankowego elaporowca również przerobionego na napęd spalinowym COXem !  B)

post-3419-0-80070400-1542791213_thumb.jpg

post-3419-0-11228000-1542791231_thumb.jpg

post-3419-0-48415700-1542791244_thumb.jpg

post-3419-0-20882200-1542791959_thumb.jpg

post-3419-0-55481100-1542791980_thumb.jpg

post-3419-0-75824200-1542801764_thumb.jpg

Edited by kaszalu
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Właśnie - odpada też ładowanie i "puchnięcie" pakietów !! :D

W zamian za to trzeba wozić trochę czyściwa .... :rolleyes:

Ale ten nie zapomniany klang silnika i "żużlowy" zapach - sama przyjemność !!! B)

Życzę dalszych wspaniałych lotów !!

Andrzej

Ps.

Niech kolega założy na wylot tłumika rurkę silikonową albo jakąś inną i wyprowadzi ją pod prawą goleń podwozia - tak na ok 1/3 wysokości golenia ( zamocować !!).

Silnika to za mocno nie przytłumi ale znacznie ograniczy osiadanie oleju na modelu !

post-3419-0-22725600-1543242628.png

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

I ja popełniłem ten chaniebny czyn i transformowałem elektryka na spaline, pacjentem był Zlin 526 AFS zbudowany ze styroduru i styropianu powleczony tkaniną szklaną na kadłubie i papierem japońskim na skrzydle na lakier. Pomalowany taką samą  farbą co przedpokój :lol: (biała)

Rozpiętość 110 mm silnik ASP 15 z tylnym wydechem. Niestety silnik jeszcze nie dotarty.

 

post-3617-0-27546600-1547835898_thumb.jpg

 

post-3617-0-06758100-1547835907_thumb.jpg  

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

NO PIĘKNIE - WITAMY W KLUBIE PIANKOSPALINOLOTÓW !!  :P  :D  :D  :D

Z niecierpliwością czekam na pierwsze loty i opisanie swoich doświadczeń !

Jeżeli jeszcze możesz, to zalaminuj cienko od wewnątrz komorę silnika i zbiornika, lub inaczej zabezpiecz ją od wpływu paliwa ( choćby ta biała farbą, zawsze coś tam kapnie ...)

A farba przedpokojowa jak najbardziej przydatna - sam używam takich resztek do moich produkcji :).

Pozdrowienia,

Andrzej

Edited by kaszalu
Link to comment
Share on other sites

Dzieki, to model do latania za stodołą  :lol: miał być do treningu budowy z pianek. wnętrze już zabezpieczone żywicą statecznik także, zastanawiam się czy nie pomalować kadłuba jakimś lakierem, to paliwo rozmyje ten czerwony kolor.  Szykuje kampanie wiosenna z oblatywaniem to zdaje się będzie już trzeci model w kolejce.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.