Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzięki, 2 pierwsze puszki dają się zindentyfikować w systemie R-M ale ta trzecia to problem; co tam jest napisane? bywasz gdzieś w okolicy tego zakładu co to miesza? to może mogłbyś zapytać?

 

Jak możesz podeslać kontakt do Bilmodel byłoby miło.

 

A fajna ksiąką dzięki za podpowiedź, jednego się z niej nie dowiedziałem; czy Mk IX miał w końcu światła do lądowania czy nie...

 

Jasne jak bedę miał chwilę to podjadę i zapytam ich o tą farbę, a kontaktu do Bilmodel nie posiadam, chyba musiałeś coś źle zrozumieć, chyba, że nie to popraw mnie prosze ????

Opublikowano

To chyba ktoś inny proponował; przymierzam się do malowania mojego Mk IX (1,6m) i wypatrzyłem jeszcze firme Hataka (polską) ale ich pojemniczki maja 17ml (9 PLN jeden), i tak się waham bo nie wiem ile tej farny pójdzie...

Opublikowano

Mnie na Zero 2,30m rozpiętości wyszło 6 flakoników farby akrylowej Tamiya po 23 ml na górne powierzchnie skrzydła i kadłub.Farbki modelarskie dobrze kryją i do malowania pistoletem bądź aerografem jeszcze je trzeba rozcieńczyć.Dodatkowo masz z głowy problem z dopasowaniem koloru.

Opublikowano

Z tego co ja wiem można zwykłą wodą rozcieńczać, nie wiem czy model ma być elektryczny, bo jeśli spalinowy to może zchodzić ta farba podczas czyszczenia ze spalin.

Opublikowano

Z fabryki wychodziły chyba błyszczące, ja zrobiłem lekki weathering o ile można to tak nazwać, a lakier dałem w takiej satynie,żeby nie był taki super błyszcący, bo z tego co widziałem na zdj właśnie takie lekko matowe są, ale zależy co się komu podoba.

Opublikowano

Widziałem 2 w muzeum; jeden w Krakowie, drugi w Oslo i oba były błyszczące...

kupiłem też przytoczoną tu książkę o Mk IX i samoloty mają tam błyszczący lakier...

Opublikowano

Przeglądam zdjęcia archiwalne i za cholerę nie widzę ani jednego SPitfire'a w malowaniu błyszczącą farbą. 

Owszem, czasem w pełnym słońcu połyskiwały, ale nawet matowa farba w pełnym słońcu połyskuje. Gdyby były malowane lakierem błyszczącym, to w skrzydle odbijałby się kadłub albo odwrotnie. 

Opublikowano

w sumie to one takie raczej brudne są na zdjęciach; wychodzi że ani to matowe ani błyszczące...

 

a jak je potem przez 60 lat myli i pucowali to jednak blyszczace sie zrobily ;)

 

Great-colour-photos-showing-Spitfires-be

 

PL979_Supermarine_Spitfire_PR_XI_Royal_N

Opublikowano

Oby dwa współczesne zdjęcia

post-15056-0-54991900-1532447026_thumb.jpg

i z krakowskiego muzeum

post-15056-0-43403800-1532447191_thumb.jpg

Może te muzealne są jakoś lakierowane dodatkowo, żeby je zabezpieczyć i dlatego się tak błyszczą?

Opublikowano

Pamiętajcie, że samoloty które stoją w muzeach często były przemalowywane po 10 razy zanim trafiły na ekspozycję. Kolorami też bym się za bardzo nie sugerował, bo co prawda RAF wygrał wojnę i zostało mu w magazynach od cholery farby, to jednak nie ma tak, że one dziś wszędzie będą miały ten sam odcień. 

 

W każdym razie taki błyszczący Spit jak na dolnym w trakcie działań wojennych nie miałby żadnego sensu. Inaczej - malowanie kamuflażu błyszczącą farbą mija się z celem, bo czego nie wymalujesz, to i tak będzie się odcinał od tła. Ten na górze to kolory matowe. Zobacz, że niebieski się na skrzydle bardziej się błyszczy niż zieleń. A że połyskuje w słońcu? Dopiero względnie niedawno udało się w USA zrobić farby, które nie odbijają zupełnie promieni słonecznych. 

Opublikowano

Jak już napisano na forum. Ja akryle rozcieńczam czystą wódką i działa. Rozcieńczone wodą gorzej kryją. Pactra sprzedaje rozcieńczalnik do akryli ale cena powala.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Malowanie zakończone lakierowaniem

post-15056-0-51976600-1533333673.jpg

 

A tak wygląda to po złożeniu na sucho w całość

post-15056-0-79056700-1533333752_thumb.jpg

post-15056-0-00331800-1533333785_thumb.jpg

I z dumnym właścicelem :P

post-15056-0-53899900-1533333860_thumb.jpg

 

Chwilowo kompletowany jest osprzęt do podwozia jak już będzie wszystko to zabiorę się za montaż.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Zdjęcia poszczególnych etapów są wrzucone, spróbuję zebrać to w punktach

 

1. całość odtłuściłem benzyną ekstrakcyjną i lekko przeszlifowałem wełną stalową.

2. pomalowałem całość bazami samochodowymi w odpowiednich kolorach

3. przy użyciu mocno rozcieńczonych farb akrylowych naniosłem lekkie zabrudzenia, a przy pomocy wełny stalowej przetarcia

4. naniosłem oznaczenia farbami akrylowymi do modeli plastikowych

5. całość pokryłem dwuskładnikowym lakierem samochodowym z dodatkiem matującym.

Opublikowano

Witam mam może banalne pytanie, ale nie miałem nigdy dotąd podwozia pneumatycznego i nie wiem jak zrealizować przyłączanie i odłączanie rurek między kadłubem/skrzydłami?
myślałem żeby użyć takich złączek
post-15056-0-27949800-1533909871_thumb.jpg
ale bardzo trudno je rozłączyć, i nie wiem czy to jest dobry pomysł. Znalazłem też szybko złącza of Robarta i może ich użyć? Może ktoś ma jakieś sprawdzone rozwiązania i chciał by się podzielić?

Opublikowano

Złączki takie z festo jak na zdjęciu mam w tucano po 5 sztuk na skrzydło. Standardowy patent od carf. Szybko się spina i rozpina. Nic innego bym nie kombinował. Tak samo zrobiłem w innych modlech.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.